Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Igen, az egyben GND is, a bekötés pedig úgy ahogy írod. A ledszalagot a stabil 12V és a GND lábakra kell kötni.
Csináltam egy mórickarajzot paintbe, így tuti világos lesz: http://kepfeltoltes.hu/view/131105/12v_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Több ledszalagot is lehet egy stabra kötni, így pl. elég egy a kmórába, meg egy a középkonzolhoz ;)

kezdem kapiskálni. A rögzítési pont lehet egyben a GND? értem, h a lábak honnan hova mennek. 1. szabályozatlan, 2. földelés, 3. szabályozott. Hogy néz ki ennek a bekötése a gyári kábelköteg és a ledszalag vezetékei között, röviden: hova kell ezt beiktatni?

Link to comment
Megosztás:

Én ahogy pakoltam őket egymás mellé a 3 ledes egységeket "kanyarban" ugyanazokat a pontokat kötöttem össze forasztással dróttal amiket elvágtam.

Én azért ledeztem mert meguntam hogy a nem is olcsón vett izzók fél év alatt befeketednek. A belső világításnál meg a 5-10 Wattos szofiták nekem kevés fényt adnak.

na az igaz hogy az élettartamuk nagyobb

Te mit csinálsz a kocsiban? műtesz? nekem meg ki van kapcsolva a belső világtás....

Link to comment
Megosztás:

LEDeket áram generátorral kell meghajtani, nem fezültséggel

személy szerint, nem értem mire ez a nagy LEDezés, attól még ugyanaz a "tré" kocsi marad, én fogtam és zöld izzófestékkel befestettem az eredeti izzokat

szép nyugtató színe van

Mert mondjuk látok is mellette... az eredetivel meg semmit

ezért ledeztem meg szereltem be hátulra is világítós kapaszkodókat, ott teljesen sötétség volt.... most meg látok pakolni

Link to comment
Megosztás:

1.értsd jól

2.azé mert mert rohadt a tankbetöltő és ott mindenképp fújva volt és le lett vaxolva az egész

Nekem nem rohadt a tankbetöltő, ki van lakatolva minden. Meg le is van fényezve. Sőt, még a télifelniket is lefestettem. De majd lekapargatok mindent, tré a kocsim :D Meg letöröm a fényszórómosóimat is, minekaz, tré.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Régóta gondolkozom, hogy építek az autóba belső világítás késleltető áramkört (ami a mai modern autókban már mind megtalálhatóak), és a következőre bukkantam:

Belső lámpa vezérlés

A kapcsoláshoz kell egy jel, ami azt "jelzi" a kapcsolásnak, hogy jár a motor. A kérdésem az, hogy ilyen jelet honnan lehet a legegyszerűbben, legkevesebb bontással levenni? X14NZ Classic-om van (Start).

Köszönöm!

Szerintem legjobban az AC reléjéről lehetne elhozni. Ugyanis, ha nem megy a motor, akkor az ECU biztonsági okokból lekacsolja a szivattyút.

Astránál az hogy "jár"(beindult) elég macerás, az meg hogy forgatod, arra tényleg az AC relé a legeccerűbb.

Esetleg még ellehet büvészkedni a fűtött lamba jellel...

Link to comment
Megosztás:

Nekem nem rohadt a tankbetöltő, ki van lakatolva minden. Meg le is van fényezve. Sőt, még a télifelniket is lefestettem. De majd lekapargatok mindent, tré a kocsim :D Meg letöröm a fényszórómosóimat is, minekaz, tré.

jaj asszem nagyon belegázoltam a leketekbe ezzel

most má nekem is kivan lakatolva :whistle:

csak arra akartam céllozni, sokan(!) tólják ezt a "LEDezést", közben meg elveszti a kocsi a seggét

mé nem lehet ezt jól érteni?

én(!) nemt tartom aolyan hasznosnak, mint pl a fényszórómosó

Link to comment
Megosztás:

jaj asszem nagyon belegázoltam a leketekbe ezzel

most má nekem is kivan lakatolva :whistle:

csak arra akartam céllozni, sokan(!) tólják ezt a "LEDezést", közben meg elveszti a kocsi a seggét

mé nem lehet ezt jól érteni?

én(!) nemt tartom aolyan hasznosnak, mint pl a fényszórómosó

Nem dehogy, csak viccelődtünk mi is. Értem én, hidd el, de itt azért nem ez a jellemző a fórumon...

Link to comment
Megosztás:

Na akkor egy kis elektronika:

A LED-eket a dióda jellegüknél fogva nem feszültség hanem áramgenerátoros üzemben kell meghajtani!

Fölösleges méricskélni, hogy melyik táp hány voltos, itt a ledeken átfolyó áram értéke a mérvadó. Ha egy stabilizálatlan tápot nem a hozzá méretezett terheléssel működtetnek, ott bizony felszalad az üresjárati feszültség!

A ledek elé mindenképp kell valami áramkorlátozó elem, ami a legegyszerűbb esetben lehet egy ellenállás. Ennek az a hátránya, hogy mivel ismeri az Ohm törvényt, nagyobb feszültségnél nagyobb, kisebb feszültségnél kisebb áram fog átfolyni rajta, ami vagy fényerőbeli ingadozást, vagy a led időelőtti halálát okozza.

Ahogy ezen http://xfree.hu/kep_show.tvn?aid=148974&kid=83322&sort= a képen is látszik, a nyáklapon nemcsak a ledek, hanem valamilyen aktív elem (tranzisztor, vagy pl. LM317) is van. Ez arra hivatott, hogy a 4 LED-en mindig ugyanakkora áramot hajtson át, függetlenül a tápfeszültségtől. Itt kell megemlíteni a LED-ek nyitófeszültségét, ami egy állandó érték (úgy kell értelmezni, hogy led nem visel el ennél nagyobb feszültséget a kapcsain, viszont ha ez mégis megtörténik, akkora áram folyik át rajta, ami tönkreteszi). Figyelembe kell venni aszerint, hogy hány V tápfesz. áll rendelkezésre, illetve mekkora áramot szeretnénk áthajtani egy-egy diódán. Ha a 4 led össz. nyitófeszültsége nem éri el a rendelkezésre álló tápfeszt, akkor lehet korrektül táplálni. Tehát pl. ha egy LED nyitófeszültsége 3,4V és 5db-ot szeretnénk sorbakötve használni, akkor mivel max 14,4V áll rendelkezésre, mindig ingadozni fog a fényerő. Viszont hacsak 3db-ot kötünk sorba, akkor az áramgenerátor képes lesz fix árammal hajtani a ledeket, anélkül hogy azok károsodnának.

Itt egy egyszerű kapcsolás Skoritól, ami valószínűleg a linkelt képen is van: http://skory.gylcomp.hu/kapcs/egyszeru-aramgen1.gif

Ennél "szinte csak" arra kell figyelni, hogy a tranzisztorok is bírják a ledek össz. áramát.

Itt egy másik LM317-tel, itt 1,5A a max. áram (nemnagyon kell hűteni), R1-et 150ohmnak véve, kb 8,5mA-t enged át magán.

Remélem segítettem valamit a LED-ezőknek ;)

Köszönjük, nekem sokat segítettél.

Link to comment
Megosztás:

Igen, az egyben GND is, a bekötés pedig úgy ahogy írod. A ledszalagot a stabil 12V és a GND lábakra kell kötni.

Csináltam egy mórickarajzot paintbe, így tuti világos lesz: http://kepfeltoltes.hu/view/131105/12v_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Több ledszalagot is lehet egy stabra kötni, így pl. elég egy a kmórába, meg egy a középkonzolhoz ;)

megrendeltem a mütyüröket is, milyen színű az óracsoport kábelkötegében és a BC kötegében a 12 voltos szál és a GND szál?

Link to comment
Megosztás:

Ja, és annak a hülye levegőnek ki mondja meg hogy melyik az ő oldala? :D

nem azt mondtam, hogy középen majd nem fog összekeveredni a levegő, de amikor az állandóan fázós barátnőm már fűtene, én meg még fölhúzom a pulcsi ujját mer' f.szom a melegbe, akkor jól szokott esni rázavarni fűtést az ő oldalára, az ájert fölcsavarva meg magamra meg tolni a 15fokot. Nem egyszer volt már, hogy lábra rohadós cipőben bal lábtérre klímáztam volna legszivesebben, barátnőmre meg már a motorháztetőn levő kopoltyút is rátekertem, hogy a fűtés arra menjen. :lol: nem túl sűrűn van nálam olyan autó, ami tudja, de ott tényleg használtam is. Szerintem több értelme van, mint egy kormánytekergetős parkoltató f.szomnak :D
Link to comment
Megosztás:

Ha full fapados astrám van és az ajtónál nem voltak a csonkba behúzva a központi és a e.ablak vezetékei, akkor mennyire valószínű, hogy a hátsó kapaszkodókhoz a lámpa világítás vezetékei be vannak húzva. Ha nincs akkor merre és honnan/miről a legegyszerűbb elvinni odáig?

ha szerencséd van ott van a b oszlop aljánál, ha nincs, akkor nincs. Tök esetleges.
Link to comment
Megosztás:

Amúgy szerintem nagyobb munka onnan kihalászni mint a kárpit felett áthúzni. Általában a biztonsági öv feltekercselő és a szivacs mögött van.

nekem jobb lett volna, ha ott van. Már lassan másfeles kábel kéne a belső világításomhoz, egy elosztó táblával, mert kicsit sokmindent sikerült már oda kábelezni :lol:
Link to comment
Megosztás:

Vagy 3 évvel az után találtam meg hogy betettem a kapaszkodós világítást. :D

nekem jobb lett volna, ha ott van. Már lassan másfeles kábel kéne a belső világításomhoz, egy elosztó táblával, mert kicsit sokmindent sikerült már oda kábelezni :lol:

Vagy 3 évvel az után találtam meg hogy betettem a kapaszkodós világítást. :D Aztán mivel hogy minden led már nem sok áramot vesz fel.

Link to comment
Megosztás:

Én is gondoltam rá...szerintem elég ha a műszerfal alsó éléra teszek szallagot...de láttam már az ajtó alsó élén ami kinyitáskor világít az vízálló volt, jól nézett ki.

Nekem bal oldalon a műszerfal alján, a pedálok felett,kormány alatti műanyagon van, öntapadós, jobb oldalon pedig a kesztyűtartó alatti polcra rögzítve. Mivel annak van egy kis pereme, pont takarja a megvilágítást... Elég "underground-os" :D

Hátul hová lehetne tenni szerintetek?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.