Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

Astra F TID-jével vagyis a rádió feletti többfunkciós kijelzőjével van gondom. A kijelző ugyanis a világítás (helyzetjelző/menetfény/tompított ki hogy nevezi) bekapcsolásakor teljesen kiakapcsolja a TID háttérvilágítását (normál esetben csak csökkentenie kellene a háttérvilágítás fényerejét). (A foglalatos izzókat cseréltem a tid-ben.)

A fórumon találtam a kijelző 12 pólusú csatlakozójához lábkiosztás ábrát, ezzel kapcsolatban kérdezném, hogy jól gondolom -e, ha elvágom a 7-es szürke/fekete kábelt, akkor kiiktatom a fényszóró bekapcsolásával járó TID hátérfényének lekapcsolását, vagyis a kijelzőnek elvileg azonos intenzitással kell világítania? (Azért vagyok bizoytalan, mert a világításkapcsolón nincs a hátérvilágítás szabályzásához a kis tekerős kapcsoló, így lehet nem oldanám meg a problémát.)

tid.png

Pinout

Below is the Pinout for the TID

1 - RED - Constant Live

2 - BLUE - Temperature

3 - BROWN - Ground

4 - BLUE/WHITE - Also Temperature - thermasistor connect between this and pin 2

5 - BLACK - Switched Live

6 - GREY/GREEN - Headlights - Supplies 12v when the headlights are on

7 - GREY/BLACK - Illumination wire

8 - RED/GREY - Stock Head Unit control - 12v when stock headunit is on. Date disappears so station name can be displayed in its place

9 - BROWN/RED - Serial Clock - Used for data, not a time clock

10 - BROWN/GREY - Master Request - Used to tell the display the stock headunit wants to send data

11 - BROWN/BLACK - Serial Data - Used to send data to the display from the stock headunit

12 - BLUE/RED - Speed signal - Resistance varies depending on speed. Hold both buttons for several seconds to enter test mode. Display will then show the current speed

gondolom nem gyári fejegység van benne, ha igazam van akkor a piros szürkét kell elcsapni, a listán a 8as számú

Link to comment
Megosztás:

nekem az opelnál azt mondták, hogy a régebbiekbe a kúpos van, de mivel ez már újabb ezek be már a hegyeset raktak, és a gép is a hegyeset dobta ki neki.

vagy csak azért nem ment nekem azzal amit a bontóba attak próbára mert az is rossz volt. csak nem akarok fölösleges pénzt kidobni rá, sajna mikor megvettem se a gyári volt már benne ahogy láttuk mert nem volt benne a GM felírat, a gyári bele pedig 55ezer lenne :-), szóval egyenlőre nem tudom mitévő legyek.

Kúpos van az én 1.4-es classicomban is gyárilag... Kb fél éve volt itt tárgyalva vmelyik topicban h a kúpos az 1.4-é a kupolás az 1.6 és fölötte.
Link to comment
Megosztás:

Valóban cserélve lett, de a 8-as elvágásával nem azt érem el, hogy a tid-en a dátumkijelzés állandóan bekapcsolva marad?

most elméletileg úgy kellene hogy működjön hogyha rajta a gyújtás, akkor világol minden a tid-en, de ha ráadod a világítást akkor csak az óra marad, meg talán a hőmérséklet. Ha ezt a vezetéket elvágod akkor a világítás ráadásakor kicsit halványodik, világol a dátum, (azt nem tudom hogy a hőmérséklet is eltűnik e nem gyári rádió esetén, nekem utána került bele miután elvágtam a kábelt) és még szabájozható is lenne a fényerő állítóval...

Link to comment
Megosztás:

most elméletileg úgy kellene hogy működjön hogyha rajta a gyújtás, akkor világol minden a tid-en, de ha ráadod a világítást akkor csak az óra marad, meg talán a hőmérséklet. Ha ezt a vezetéket elvágod akkor a világítás ráadásakor kicsit halványodik, világol a dátum, (azt nem tudom hogy a hőmérséklet is eltűnik e nem gyári rádió esetén, nekem utána került bele miután elvágtam a kábelt) és még szabájozható is lenne a fényerő állítóval...

"most elméletileg úgy kellene hogy működjön hogyha rajta a gyújtás, akkor világol minden a tid-en,"

- igen gyújtásnál teljes fényerővel világít a tid, óra - dátum - hőmérséklet kijelzés megy.

"de ha ráadod a világítást akkor csak az óra marad, meg talán a hőmérséklet."

- Tompított világítás bekapcsolásával az óra - dátum - hőmérséletnek ugyanúgy kell látszania, csak a tid megvilágítás fényereje csökken. A dátum csak akkor tűnik el, amikor a rádió be van kapcsolva, mivel ekkor a rádió saját kijelzője aktív, legalábbis nálam gyári kiépítésben így működik, nem volt még a vezetékeknél semmi módosítás.

Az autó most nincs nálam, de holap majd letesztelem az elméletet.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Astra F 1997 sedan X16XEL. A következő problémám van:

Délután még nyitott és zárt is a központi zár, este már nem nyitott. Kulcsos. Csak a bal első ajtó nyílt mechanikusan. A többi ajtón nem is lehet felhúzni a belső zárat, nem nyílnak.

A biztosítékot kicseréltem, nem az volt hibás.

Mi lehet a hiba oka és hol keressem?

Köszönöm a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Astra F 1997 sedan X16XEL. A következő problémám van:

Délután még nyitott és zárt is a központi zár, este már nem nyitott. Kulcsos. Csak a bal első ajtó nyílt mechanikusan. A többi ajtón nem is lehet felhúzni a belső zárat, nem nyílnak.

A biztosítékot kicseréltem, nem az volt hibás.

Mi lehet a hiba oka és hol keressem?

Köszönöm a válaszokat!

Valószinűleg a kp-zár vezérlő ment tönkre, és reteszelve vannak a zárómotorok, de lehet hogy tönkre is mentek. Ha kiveszed a biztit akkor sem lehet felhúzni a gombokat? Gyári vezérlő az anyósoldali lábtérben van a motorvezérlő mögött, az utólagos általában a motorháztatő nyitó kallantyú környékén szintén a műanyag kárpitelem mögött. Ha megtaláltad a vezérlőt, húzd le a csatlakozókat, a zármotorokhoz menő vezetékre megpróbálhatsz egy 9Voltos elemmel nyitó impulzust adni. Ha működnek úgyis észreveszed.

Link to comment
Megosztás:

Valószinűleg a kp-zár vezérlő ment tönkre, és reteszelve vannak a zárómotorok, de lehet hogy tönkre is mentek. Ha kiveszed a biztit akkor sem lehet felhúzni a gombokat? Gyári vezérlő az anyósoldali lábtérben van a motorvezérlő mögött, az utólagos általában a motorháztatő nyitó kallantyú környékén szintén a műanyag kárpitelem mögött. Ha megtaláltad a vezérlőt, húzd le a csatlakozókat, a zármotorokhoz menő vezetékre megpróbálhatsz egy 9Voltos elemmel nyitó impulzust adni. Ha működnek úgyis észreveszed.

Ha a stekkert lehúzod már fel kell tudnod húzni a pöcköket, valószínűleg zárlatos a vezérlő ahogy mondod folyamat húzza a motorokat.

Egyébként érdekesség képen írom, tegnap nem volt nálam kint a kulcs és be akartam zárni az autót, mondom lenyomom a vezető oldalt, szépen le is zárt a központi (gyári) aztán amikor becsuktam vissza ki is nyitott, ergo van bent kulcs bezárás elleni "védelem" :D

Link to comment
Megosztás:

A vezető oldali ajtó mechanikája van úgy megcsinálva, hogy a lenyomott gombbal becsukott ajtón felugrik a gomb (vagyis kizárja magát). Ez független a kp-zártól. Az anyós oldalit és a hátsó ajtókat lehet csak úgy bezárva becsukni, hogy nem nyílik vissza.

Módosítva : Gergőőő
Link to comment
Megosztás:

Nem azért nem nyílnak az ajtók, mert feszültség alatt vannak a motorok, már le is égtek volna azóta, meg a motornál azért erősebb az ember. Hanem mert reteszelés állásban maradt a cucc, és olyankor a motor mechanikusan reteszel, ami miatt nem lehet felhúzni a gombokat.

Rá kéne tenni egy másik vezérlőt, és kipróbálni mit csinál.

Link to comment
Megosztás:

Valószinűleg a kp-zár vezérlő ment tönkre, és reteszelve vannak a zárómotorok, de lehet hogy tönkre is mentek. Ha kiveszed a biztit akkor sem lehet felhúzni a gombokat? Gyári vezérlő az anyósoldali lábtérben van a motorvezérlő mögött, az utólagos általában a motorháztatő nyitó kallantyú környékén szintén a műanyag kárpitelem mögött. Ha megtaláltad a vezérlőt, húzd le a csatlakozókat, a zármotorokhoz menő vezetékre megpróbálhatsz egy 9Voltos elemmel nyitó impulzust adni. Ha működnek úgyis észreveszed.

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Ha a stekkert lehúzod már fel kell tudnod húzni a pöcköket, valószínűleg zárlatos a vezérlő ahogy mondod folyamat húzza a motorokat.

Egyébként érdekesség képen írom, tegnap nem volt nálam kint a kulcs és be akartam zárni az autót, mondom lenyomom a vezető oldalt, szépen le is zárt a központi (gyári) aztán amikor becsuktam vissza ki is nyitott, ergo van bent kulcs bezárás elleni "védelem" :D

Köszi a választ!

Olyan volt már többször is, hogy az anyósülés ajtaját nem nyitotta elsőre-másodikra. De most semmi kattanás, stb. A szervizkönyv szerint, lenyomott vezetőoldalnál, ha a külső kilincset felhúzod és úgy zárod be az ajtót, akkor kikapcsolja a bezárás elleni védelmet, és be tudod zárni. (Még nem próbáltam :))

Link to comment
Megosztás:

Nem azért nem nyílnak az ajtók, mert feszültség alatt vannak a motorok, már le is égtek volna azóta, meg a motornál azért erősebb az ember. Hanem mert reteszelés állásban maradt a cucc, és olyankor a motor mechanikusan reteszel, ami miatt nem lehet felhúzni a gombokat.

Rá kéne tenni egy másik vezérlőt, és kipróbálni mit csinál.

Igen, úgy szoktam bezárni az ajtót, hogy teljesen elfordítom jobbra vízszintes állásba a kulcsot, és úgy húzom ki.

Sajnos nincs másik vezérlőm egyelőre? :( Tehát akkor a vezérlő a gyanúsabb, nem pedig az, hogy a vezetőoldali zártól nem kap jelet? Csak, hogy mit szedjek szét előbb, azért kérdem.

Köszi a választ!

Link to comment
Megosztás:

Igen, úgy szoktam bezárni az ajtót, hogy teljesen elfordítom jobbra vízszintes állásba a kulcsot, és úgy húzom ki.

Sajnos nincs másik vezérlőm egyelőre? :( Tehát akkor a vezérlő a gyanúsabb, nem pedig az, hogy a vezetőoldali zártól nem kap jelet? Csak, hogy mit szedjek szét előbb, azért kérdem.

Köszi a választ!

A vezetőoldalt azért zárnám ki, mert két helyről is kap jelet, a mikrokapcsolótól, amit a zárhengerrel működtetsz, valamint magától a zármotortól. Tehát ha az egyik be is szarik, a másikkal még működnie kéne, legalább valamilyen irányban.

A kilincs pedig valóban úgy működik, én záráshoz nem is szoktam kulcsot használni. :D

Link to comment
Megosztás:

Nem azért nem nyílnak az ajtók, mert feszültség alatt vannak a motorok, már le is égtek volna azóta, meg a motornál azért erősebb az ember. Hanem mert reteszelés állásban maradt a cucc, és olyankor a motor mechanikusan reteszel, ami miatt nem lehet felhúzni a gombokat.

Rá kéne tenni egy másik vezérlőt, és kipróbálni mit csinál.

A gyárit nem ismerem, az univerzális nem tudja reteszelni a zárat.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem egy 97'-a Opel Astrám van 1.6 16V (X16XEL). A múlt hét végén csinált olyat, hogy lehúzva maradt a vezetőoldali ablak, majd a kocsit bezártam a távirányítóval, Majd mikor ki akartam nyitni, csak félig jött fel az ajtóban lévő "pöcök" majd ha kinyitottam és vissza, akkor sem mozdult meg, a többi ajtó kinyílt, bentről felhúztam, utána működött tovább, normálisan. Mi lehetett ez a dolog? Ha nyitva van az ablak, csinál ilyet? Vagy csak megszorult? (Hétvégén befújom egy kis WD-40-el az összes ajtózárót).

Más: A műszerfalban, és a középkonzolban milyen foglalatú izzók vannak? LED-esre szeretném őket cserélni, de nem tudom milyen foglalatú LEd kell. Előre is köszönöm a választ!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem egy 97'-a Opel Astrám van 1.6 16V (X16XEL). A múlt hét végén csinált olyat, hogy lehúzva maradt a vezetőoldali ablak, majd a kocsit bezártam a távirányítóval, Majd mikor ki akartam nyitni, csak félig jött fel az ajtóban lévő "pöcök" majd ha kinyitottam és vissza, akkor sem mozdult meg, a többi ajtó kinyílt, bentről felhúztam, utána működött tovább, normálisan. Mi lehetett ez a dolog? Ha nyitva van az ablak, csinál ilyet? Vagy csak megszorult? (Hétvégén befújom egy kis WD-40-el az összes ajtózárót).

Más: A műszerfalban, és a középkonzolban milyen foglalatú izzók vannak? LED-esre szeretném őket cserélni, de nem tudom milyen foglalatú LEd kell. Előre is köszönöm a választ!

Üdv, igazából ha szorulás okozta, akkor is a zármechanikát kellene fújkálni a kárpit alatt, kivülről nem férsz hozzá. Ha jól rémlik T5 az izzók elnevezése.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm!

Valószinűleg a kp-zár vezérlő ment tönkre, és reteszelve vannak a zárómotorok, de lehet hogy tönkre is mentek. Ha kiveszed a biztit akkor sem lehet felhúzni a gombokat? Gyári vezérlő az anyósoldali lábtérben van a motorvezérlő mögött, az utólagos általában a motorháztatő nyitó kallantyú környékén szintén a műanyag kárpitelem mögött. Ha megtaláltad a vezérlőt, húzd le a csatlakozókat, a zármotorokhoz menő vezetékre megpróbálhatsz egy 9Voltos elemmel nyitó impulzust adni. Ha működnek úgyis észreveszed.

Hali!

Nem tudtam írni, mert csak 5 hozzászólást enged naponta :(

Nem találtam meg a relét... Ki kell vennem a motorvezérlót is? Mert alatta csak egy 4 lábú lila Bosch relé volt, az meg teljesen másképp néz ki. Egy fekete műa. kereten van, egy fekete csatlakozó is van mellette a kereten, meg sok kábel... Így néz ki

1248927-20131116-VHtUfT.jpg

Láttam egy képen a neten, hogy egy Vectrán a fekete keret mögött, vagyis azzal együtt van felcsavarozva egy kis fekete doboz az A oszlop aljára. Így:

DSCF0480.JPG

De nekem nincs mögötte semmi.

A vezető oldalt is szétszedtem, ott sincs :( Akkor levegyem felette a motorvezérlőt, vagy keressem máshol?

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Nem tudtam írni, mert csak 5 hozzászólást enged naponta :(

Nem találtam meg a relét... Ki kell vennem a motorvezérlót is? Mert alatta csak egy 4 lábú lila Bosch relé volt, az meg teljesen másképp néz ki. Egy fekete műa. kereten van, egy fekete csatlakozó is van mellette a kereten, meg sok kábel... Így néz ki

Láttam egy képen a neten, hogy egy Vectrán a fekete keret mögött, vagyis azzal együtt van felcsavarozva egy kis fekete doboz az A oszlop aljára. Így:

De nekem nincs mögötte semmi.

A vezető oldalt is szétszedtem, ott sincs :( Akkor levegyem felette a motorvezérlőt, vagy keressem máshol?

Köszi!

Elvileg ott kell lenni a szivacs mögött a kasztniban. Ha leveszed a fekete keretet, akkor a szivacsot ki tudod fordítani, és mögötte lesz.

Módosítva : hetyke
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ma du. megyek le, és megint nyitja-zárja az összes ajtót. Azóta megint jó. Vasárnap szétszedem és minden érintkezőt befújkálok kontadkspray-vel. Ez a legrosszabb hiba :(

Ami még érdekes, hogy idáig rángatott a motor, mert 4. henger trutyis volt, nem ment rendesen. Most az is megszűnt, megy minta táltos :)

Elvileg ott kell lenni a szivacs mögött a kasztniban. Ha leveszed a fekete keretet, akkor a szivacsot ki tudod fordítani, és mögötte lesz.

Ma du. megyek le, és megint nyitja-zárja az összes ajtót. Azóta megint jó. Vasárnap szétszedem és minden érintkezőt befújkálok kontadkspray-vel. Ez a legrosszabb hiba :(

Ami még érdekes, hogy idáig rángatott a motor, mert 4. henger trutyis volt, nem ment rendesen. Most az is megszűnt, megy mint a táltos :)

Módosítva : Nickname
Link to comment
Megosztás:

Ma du. megyek le, és megint nyitja-zárja az összes ajtót. Azóta megint jó. Vasárnap szétszedem és minden érintkezőt befújkálok kontadkspray-vel. Ez a legrosszabb hiba :(

Megtaláltam! Hát ezt jól eldugták, tényleg mögötte volt. Kivettem, befújkáltam kontakt spray-vel., de a kp. zár megint nem működik. Az ajtókat kinyitotta, de utána semmi. Ez még a szétszedés előtt volt. Szétszedtem a vezetőoldali ajtózárat is, minden csatlakozót befújkáltam, de semmi. Majd nekifutok mégegyszer. Viszont az anyósülésnél levő szőnyeget meg az alatta levő szivacsot felhajtottam, és csupa víz volt alatta a fenéklemez :( Megkóstoltam, nincs fagyálló íze, valószínűleg a szélvédő alatt, vagy nem tudom hol ázhat be. Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.