Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

vízszintbe fordítás után próbáld meg felhúzni belülről a gombokat... nem fog menni! Pont az a hang amit mondasz, mintha visszaengedne, de mégsem.

Jobboldali ajtón emlékeim szerint bentről nem lehet vezérelni, csak nyitni de kintről lehet a nyitás-zárás funkciót használni retesz nélkül.

1x ebben, 1x abban az állapotban funkció azt jelenti, hogy amikor vízszintesben van, akkor reteszelve tartja a zárat, mikor kiengedik, akkor viszont elengedi. Más funkciója nincsen. Párhuzamosan kell kötni vele egy Wartburg 353-as Barkas B1000, vagy Trabant 61-es reflektor reléjét. Ezek a relék váltották ki a pozíció rögzített reflektorkapcsolókat. Habár a keleti autókat lenézik sokan, a 2 állapotú relével vezérelt reflektor nagy ötlet volt. A relé minden gombnyomásra az ellentétes állapotba kerül. Ezzel tudod esetlegesen vezérelni a reteszelést. Itt tenném hozzá, hogy szerintem nem túl jó ötlet. Nem próbáltam, hogy nyitott zár állapot esetén mi történik, de mivel a zárás után reteszel, így a sorrend nem megfordítható. Ha a távkapcsolóról szeretnéd vezérelni, és véletlenül rányomsz, előfordulhat, hogy vagy leég valami, vagy az isten tudja mi történik, másrészt egy kigyulladt autóból, véletlenül lereteszelt zárak esetén nehéz bárkit kirángatni. Üveg betörése után simán lezárt ajtót még nyitni lehet, reteszelés esetén már gázosabb, főleg, ha a sofőr ajtó olyan mértékben sérül. Ez a retesz egyébként lópikulát nem ér. Felesleges is használni, mert csak az amatőrök nem ismerik az opel feltörésének titkát (Husquarna kulcs+hosszabb cső). Zár-retesz együtt nem ér annyit, mint az üres autó, meg az egyéni lopásvédelem, amit nem szabvány módon építenek be. Reteszelést sosem használok, mert egy olyan dolog, amivel csak felidegesítem az amatőrt, és nagyobb kárt okoz az autóban, profik meg úgy is elviszik, ha akarják, függetlenül ettől a retesz dologtól. Egyébként jelenleg nem a bejutás az amit nehezíteni kell, mert a gyújtógyertya porcelán ellen semmi sem véd, hanem az a cél, hogy ne hagyjunk értéket a járműben, vagy jól eldugva, míg a másik, hogy olyan cuccal akadályozzuk meg a lopást, amit a többség nem ismer.

Hát ha nem zárom a reteszt, mert előtte én se mindíg szoktam de aznap este valamiért lezártam, akkor ma nincs autóm. Nem tudom minek írom le az esetemet, ami megtörtént, ha te ezt szűröd le belőle, hogy "lópikulát nem ér". Nem azt mondom, hogy 100% biztonságot nyújt, de több mint a semmi és ezeket az autókat nem feltétlenül profik fogják ellopni mert azok valószínűleg már nem ilyen értékű autókra utaznak. Egyébként még a gyári központi zárat se ismerik sokan pl. most is le kellett írnom, hogy mi az a reteszelés. Az meg, hogy te azért nem zárod a reteszt, hogy ne idegesítsd fel az amatőrt, tehát kedvezőbb helyzetet teremts neki az autó ellopásához ezt meg komolyan nem értem.

Link to comment
Megosztás:

Hát ha nem zárom a reteszt, mert előtte én se mindíg szoktam de aznap este valamiért lezártam, akkor ma nincs autóm. Nem tudom minek írom le az esetemet, ami megtörtént, ha te ezt szűröd le belőle, hogy "lópikulát nem ér". Nem azt mondom, hogy 100% biztonságot nyújt, de több mint a semmi és ezeket az autókat nem feltétlenül profik fogják ellopni mert azok valószínűleg már nem ilyen értékű autókra utaznak. Egyébként még a gyári központi zárat se ismerik sokan pl. most is le kellett írnom, hogy mi az a reteszelés. Az meg, hogy te azért nem zárod a reteszt, hogy ne idegesítsd fel az amatőrt, tehát kedvezőbb helyzetet teremts neki az autó ellopásához ezt meg komolyan nem értem.

Astrát alkatrésznek lopnak, és zömében profik. Amatőrök a bent felejtett cuccokra hajtanak, majd jól bebaxxa az ablakodat, vagy feszegeti a kilincsnél szétqrva a fényezést. Tévedésben élsz, mert aki autót lopni jár ismeri az összes zárat, és nem több 30 másodpercnél, hogy kinyissa a reteszelt záradat. Eddig 3 db olyan zárat cseréltem, amit ismerőseim autójában törtek szét. Az autót simán kiürítették. Csak zárat kellett cserélni. Itt teszem hozzá, hogy reteszelve volt, és kb annyi volt a különbség mintha nem lenne reteszelve, hogy fél fordulattal többet fordított, így semmi értelme nincsen ennek a funkciónak. Astrát feltörni gyerekjáték! Ha azt akarod megakadályozni, hogy elvigyék, akkor rejtett kapcsoló az AC-re, vagy a gyújtás modulra, esetleg leveszed az elosztóra menő gyújtókábelt. Már azzal jobban jársz, ha valami váltózárat építesz bele. A bejutást sosem fogod megakadályozni, mert ha nincsen más betöri az ablakot, és bemászik. Aztán van még 1 jó trükk astrába jutásra. csomagtér zár! Az ráadásul nem is reteszelhető, csak kulcsal, de azt mint mondtam semmire sem jó, így tehát simán nyílik. Aki pedig nem ismeri a trükköt az úgy sem áll neki astrát lopni, hanem üveget tör, és kiveszi ami kell.

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom ezt, csak amikor óracsoportot cseréltem akkor mért nekem össze-vissza az útjeldó, kicseréltem a régi óráéval, igazából most sem jó, mert fele annyit ír ki mint a valós sebesség, de amúgy nincs vele gond.

Kicseréltem az óracsoportot, az autó megint hibamentes, ford. Mérős vdo órára, mér a tid kijelző is. Tehát gyerekek ha 24. hibakódot dob a kocsid, de mér a mőszerfal, spirál jó, akkor is beszart az utjeladó, hosszú motorféknél jelentkezik a hiba, illetve nem emeli azalpjáratot gurulásnál ami váratlan motorleállást okoz illetve váltások közötti rántást. Ki tudjátok mérni a hibát, de csak oszcilloszkóppal javaslom, elvileg egy leddel is ki lehet, de azszerintem becsap mertnekem is feszkó jött róla tehát világított volna a led, de nem szaggatott az utjel. A szkópot 5v/div állásba állísd. Mérés az óracsoporton piros kék csíkos drót, vagy az ecun ugyanez a zsinór, a10 lába a csatinak, ja zöod csati.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Astrát alkatrésznek lopnak, és zömében profik. Amatőrök a bent felejtett cuccokra hajtanak, majd jól bebaxxa az ablakodat, vagy feszegeti a kilincsnél szétqrva a fényezést. Tévedésben élsz, mert aki autót lopni jár ismeri az összes zárat, és nem több 30 másodpercnél, hogy kinyissa a reteszelt záradat. Eddig 3 db olyan zárat cseréltem, amit ismerőseim autójában törtek szét. Az autót simán kiürítették. Csak zárat kellett cserélni. Itt teszem hozzá, hogy reteszelve volt, és kb annyi volt a különbség mintha nem lenne reteszelve, hogy fél fordulattal többet fordított, így semmi értelme nincsen ennek a funkciónak. Astrát feltörni gyerekjáték! Ha azt akarod megakadályozni, hogy elvigyék, akkor rejtett kapcsoló az AC-re, vagy a gyújtás modulra, esetleg leveszed az elosztóra menő gyújtókábelt. Már azzal jobban jársz, ha valami váltózárat építesz bele. A bejutást sosem fogod megakadályozni, mert ha nincsen más betöri az ablakot, és bemászik. Aztán van még 1 jó trükk astrába jutásra. csomagtér zár! Az ráadásul nem is reteszelhető, csak kulcsal, de azt mint mondtam semmire sem jó, így tehát simán nyílik. Aki pedig nem ismeri a trükköt az úgy sem áll neki astrát lopni, hanem üveget tör, és kiveszi ami kell.

Az Ac-talán jobb lekapcsolni, egyrészt könnyebben hozzáférni, a hátsó ülésnél megy ki a kábel, nem kell bontani hogy hozzáférj, másrészt jobb ha benzint nem kap ha elfelejted és kerregetsz, mintha tolja befelé, és a szikra kiiktatása miatt nem indul. Nekem most egyéb okok miatt nem hozzáférhatő a kapcsoló, ha olyan helyen kell hagynom a kocsit kiveszem a rotort és zsebrevágom.

Kicseréltem az óracsoportot, az autó megint hibamentes, ford. Mérős vdo órára, mér a tid kijelző is. Tehát gyerekek ha 24. hibakódot dob a kocsid, de mér a mőszerfal, spirál jó, akkor is beszart az utjeladó, hosszú motorféknél jelentkezik a hiba, illetve nem emeli azalpjáratot gurulásnál ami váratlan motorleállást okoz illetve váltások közötti rántást. Ki tudjátok mérni a hibát, de csak oszcilloszkóppal javaslom, elvileg egy leddel is ki lehet, de azszerintem becsap mertnekem is feszkó jött róla tehát világított volna a led, de nem szaggatott az utjel. A szkópot 5v/div állásba állísd. Mérés az óracsoporton piros kék csíkos drót, vagy az ecun ugyanez a zsinór, a10 lába a csatinak, ja zöod csati.

Köszönjük a leírást. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Az Ac-talán jobb lekapcsolni, egyrészt könnyebben hozzáférni, a hátsó ülésnél megy ki a kábel, nem kell bontani hogy hozzáférj, másrészt jobb ha benzint nem kap ha elfelejted és kerregetsz, mintha tolja befelé, és a szikra kiiktatása miatt nem indul. Nekem most egyéb okok miatt nem hozzáférhatő a kapcsoló, ha olyan helyen kell hagynom a kocsit kiveszem a rotort és zsebrevágom.

Köszönjük a leírást. :icon1:

Az AC lekapcsolást betettem én is mint lopásgátló. Egy jótanács (én így oldoattam meg) van a jobb oldali lábadnál a kárpit mögött egy relé (ha jól emlékszem sárga) az kapcsolja az ÁC-t. Annak a tápjával kötöttem sorba egy kapcsolót amit elrejtettem. Szerintem jobban kéznél van mint hátul keresgélni a kábelt:)

Link to comment
Megosztás:

Astrát alkatrésznek lopnak, és zömében profik. Amatőrök a bent felejtett cuccokra hajtanak, majd jól bebaxxa az ablakodat, vagy feszegeti a kilincsnél szétqrva a fényezést. Tévedésben élsz, mert aki autót lopni jár ismeri az összes zárat, és nem több 30 másodpercnél, hogy kinyissa a reteszelt záradat. Eddig 3 db olyan zárat cseréltem, amit ismerőseim autójában törtek szét. Az autót simán kiürítették. Csak zárat kellett cserélni. Itt teszem hozzá, hogy reteszelve volt, és kb annyi volt a különbség mintha nem lenne reteszelve, hogy fél fordulattal többet fordított, így semmi értelme nincsen ennek a funkciónak. Astrát feltörni gyerekjáték! Ha azt akarod megakadályozni, hogy elvigyék, akkor rejtett kapcsoló az AC-re, vagy a gyújtás modulra, esetleg leveszed az elosztóra menő gyújtókábelt. Már azzal jobban jársz, ha valami váltózárat építesz bele. A bejutást sosem fogod megakadályozni, mert ha nincsen más betöri az ablakot, és bemászik. Aztán van még 1 jó trükk astrába jutásra. csomagtér zár! Az ráadásul nem is reteszelhető, csak kulcsal, de azt mint mondtam semmire sem jó, így tehát simán nyílik. Aki pedig nem ismeri a trükköt az úgy sem áll neki astrát lopni, hanem üveget tör, és kiveszi ami kell.

"Astrát feltörni gyerekjáték", mint ahogy más autókat is. Te mivel is foglalkozol, hogy ennyire vágod ezt az autólopásos témát? Én továbbra is azt mondom, hogy a retesz több a semminél, az amatőrök ellen legalább hatásos minthogy ezt saját magam is tapasztaltam, tehát ha távirányítóssá teszem valaha a kpzáramat akkor arról ezt a funkciót is szeretném működtetni mert ugye innen indultunk el nem a funkció hasznosságát firtatva. Én a saját tapasztalataimra hagyatkoznék és mindenki maga döntse el, hogy hasznos-e vagy sem, de nekem hasznosnak bizonyult, ezért igényt tartok rá. Abban egyet értek, hogy profikkal szemben csak az egyedi megoldások hatásosak és jó ötlet az AC megszakítása. Valahogy nekünk eddig még szerencsénk volt, hogy profikkal ezek szerint még nem találkoztunk. A szüleimnek az astráját is megpróbálták ellopni még új korában, de csak a zár külső részét feszegették le Budapesten és szétbarmolva ott volt az autó mellett a földön. Azóta sincs porvédelme a zárnak. Tényleg, ha már itt tartunk, lehet pótolni valahogy a zárnak ezt a külső részét? Nem tudom, hogy hívják ezt a külső részt ami zárja a kulcsnyílást amikor kihúzod a kulcsot és többnyire védi a belső zárszerkezetet a portól.

Link to comment
Megosztás:

A központi reteszelés arra jó, hogy ha beszarik, legalább jó nagy szopás kinyitni az ajtót, mert a csukott ajtóról meglehetősen nehéz leapplikálni a kárpitot. (nem lehetetlen, de önszopatás)

Ellophatatlan autó nincsen. Legrosszabb esetben is fogják, azt felteszik egy lopósautóra.

Amatőrök ellen tényleg a rejtett indítás blokkolás, és egyéb nyalánkságok lehetnek hatásosak, aki meg el akarja vinni, az úgyis megoldja.

Sokkal több értelmét látom egy rejtett gps-es, vagy gsm alapú nyomkövetőnek, mert így legalább nem barmolják szét túlságosan az autót, ellenben később meg lehet találni.

A betörős tolvajok ellen meg az üres autó, nyitott kesztyűtartó/kalaptartó (ötajtósnál) a megoldás, hogy lássa, még ott sincs semmi amiért érdemes törni az üveget.

Ahhoz meg nem kell tolvajnak lenni, hogy tudjuk, az opeleknek nincs valami bonyolult zárjuk, aki szedett már szét egyszer is ajtózárat, vagy gyújtáskapcsolót korabeli opelben, az tudja, hogy rohadt egyszerű feltörni.

Link to comment
Megosztás:

Az AC lekapcsolást betettem én is mint lopásgátló. Egy jótanács (én így oldoattam meg) van a jobb oldali lábadnál a kárpit mögött egy relé (ha jól emlékszem sárga) az kapcsolja az ÁC-t. Annak a tápjával kötöttem sorba egy kapcsolót amit elrejtettem. Szerintem jobban kéznél van mint hátul keresgélni a kábelt:)

Én az AC-reléhez nem nyúltam (nekem lila) a műszerfalban átmenő kábelkötegől kerestem ki a pumpához tartó kábelt, és oda tettem egy billenőkapcsolót. Helyileg a kesztyűtartó alatt volt, ahol végetért allul a kárpit, de amikor betettem a polcot már nem lehetett hozzáférni így megszüntettem. Igazából általában itthon alszik a kocsi, maximum nappal van kis időre bolt-tescó...stb előtt, ha városba kell mennem parkolóházba állok be. Ausztriában volt sokat kint éjjel ott meg gyanítom nem lopnak el egy 20 éves autót. :D Ott még akkor sem volt szokás bezárni ha bementünk egy boltba azzal poénkodtunk hogy maximum tesznek bele valamit. :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Zene, generátor akkumulátorral kapcsolatban: Volt már olyan akku is a kocsimba kölcsönbe ahol a 66Ah-s sarka is beleért a motorháztetőbe. Lett is rajta egy pukli mert nem figyeltem, csak rácsaptam. Szóval óvatosan.

Központizár vezérlő: Éppen ma szereltem be az enyémbe. Még nem végeztem, mert az elektromos ablak automatikusan felmenjen azt majd holnap. Ezzel kapcsolatban lenne kérdésem, hogy tudok átvinni az ajtóba egy vezetéket? Hogy szoktátok megoldani? A gyári kábelkötegben nem lehet mert az csatlkozós. Vagy van esetleg nem használt kábel? Pl. a kérpit mögött felül a fúthető tükör kábel mellett lóg egy csatlakozó úgy emlékszem kék és kék fekete. Az miért van ott? Esetleg azt fel lehet használni?

Központizár vezérlő bekötése:

Amibe gyári centrál zár van abba így kell: (érdemes szerintem :)

Bal oldalon a kárpitot levenni a biztosíték tábla alatt van kábelköteg. Abban barna piros és a barna fehéret kell megkeresni.

Azokra kell adni negítvat is nyit zár. Egyikre nyit másikra zár.

A centrál zár kimenetén van két relé. 3-3 kivezetéssel. Egy-egy közös és egyik nyitó más záró. A két közöset összekötni, megy testre és az egyik záró megy a barna-piros-ra a másik záró megy a barna fehérre.

Az index kicsit nehezebb volt, mert ott lent csak a bal oldali index vezeték megy jobb oldali máshol. Ezért levettem kormány alatti műanyagot és az index kapcsolón lévő kábelre kötettem be. Fekete-fehér bal oldal, fekete-zöld jobb oldal. Figyelni kell, hogy fekete-fehérből kettő van és az egyik nem jó, az nem tudom mi. Próbalámpával vagy műszerrel meg kell nézni. Egyébként ha nem akarod, hogy az elektromos ablak felmenjen záráskor, (enyémet még relézni kell) teljesen jó a zsu.hu-n a legolcsóbb is pl. ez:

https://zsu.hu/webaruhaz/htmls/termekcsoport__Aut%C3%B3elektronika__K%C3%B6zpontiz%C3%A1rak__T%C3%A1vir%C3%A1ny%C3%ADt%C3%B3s?cikkkod=SMP+V09+*SP

3750 ft.

Én a http://bicskakulcs.hu ról rendeltem, olyat ami a komfort elektronikás ablakot felhúzza és majd bicskakulcsos lesz az autom is:) Csak még el kell vinni a nyerskulcsot egy kulcsmásolóhoz meg az immo chippet át kell tennem.

Csak tudnám, hogy viszek át egy szál vezetéket az ajtóba :)

Köszi

Köszönöm a választ. Én úgy oldottam meg a központizár komplett vezetékátvitelét, hogy átfurtam az átvezetőt. Kicsit barbár, de gyors megoldás volt, főleg, hogy háromnegyed órán keresztül játszottam a szálakkal, de egy mindik kicsúszott.

Az a csatlakozó fent a kárpit mögött valóban a magasé lenne, de én arra húztam be jobb minőségűt, úgyhogy az nálam használaton kívül van.

Nálam a komfortelektronikával nem kell bajlódni ugyanis tekerős az ablak.

Link to comment
Megosztás:

"Astrát feltörni gyerekjáték", mint ahogy más autókat is. Te mivel is foglalkozol, hogy ennyire vágod ezt az autólopásos témát? Én továbbra is azt mondom, hogy a retesz több a semminél, az amatőrök ellen legalább hatásos minthogy ezt saját magam is tapasztaltam, tehát ha távirányítóssá teszem valaha a kpzáramat akkor arról ezt a funkciót is szeretném működtetni mert ugye innen indultunk el nem a funkció hasznosságát firtatva. Én a saját tapasztalataimra hagyatkoznék és mindenki maga döntse el, hogy hasznos-e vagy sem, de nekem hasznosnak bizonyult, ezért igényt tartok rá. Abban egyet értek, hogy profikkal szemben csak az egyedi megoldások hatásosak és jó ötlet az AC megszakítása. Valahogy nekünk eddig még szerencsénk volt, hogy profikkal ezek szerint még nem találkoztunk. A szüleimnek az astráját is megpróbálták ellopni még új korában, de csak a zár külső részét feszegették le Budapesten és szétbarmolva ott volt az autó mellett a földön. Azóta sincs porvédelme a zárnak. Tényleg, ha már itt tartunk, lehet pótolni valahogy a zárnak ezt a külső részét? Nem tudom, hogy hívják ezt a külső részt ami zárja a kulcsnyílást amikor kihúzod a kulcsot és többnyire védi a belső zárszerkezetet a portól.

Nem autótolvaj, de van tapasztalatom autófeltörésben is! ;) Tudod vannak a hülyék, akik egyszerűen bezárják a kulcsukat, és utána tátognak... Foglalkoztunk egy időben olyanokkal. Ami miatt nem ajánlom a távkapcsolós reteszelést, az még mindig a biztonságtechnika, na meg az akku... Tehát ütközéskor bezáródik reteszre a kocsid, mert a távkapcsolódon véletlenül rányomsz, akkor bennégsz, vagy az utasod ég benn. Aztán a másik, hogy a központizár vezérlőd, esetleg a relé beragadása elintézheti, hogy normális esetben ne tudj kiszállni a kocsiból. Kulcssal rá kell fordítani, ha olyan helyen hagyod azt kész. Aztán a másik, hogy ugrókódos riasztókat be lehet mérni, tehát a reteszt ugyan úgy kinyitja. Aztán ami még az ilyen házi gány megoldásokat ellenszenvessé teszi az az, hogy mondjuk lemerült akku esetén barmolhatod szét a kocsit, mert be nem jutsz... Jó persze motortérfedél felnyitható egyszerűen, de mennyivel kényelmesebb, ha kulcssal ki tudod nyitni, és nem esőben kell szopni az egésszel. Vagy ki megy a biztosíték, és kampó. Vagy egyszerűen beszorul az első ajtó zárja. Én kerülöm az ilyen huncutságokat, mert tapasztalati úton tudom, hogy általában az ilyen szuper központi zárakra nem bíznék semmit. Mennyibe került? 3-4000 ft?? Mennyi egy gyári? Mennyibe kerülhetett a fejlesztése??? Ekkora összegből milyen mérnököt tudtak foglalkoztatni?? Onnantól, hogy egy rádiós vezérlésű a zárad, kb 70% nagyobb az esély arra, hogy ellopják. Rádióstechnika-kamera rendszerekkel foglalkozunk. Ha valaki wifit, mimo-t használ, akkor szoktuk mondani, hogy ne tegyen rá értékes infót, mert kb 2 perc míg megfejtik a WPA2 kódját. Ha egy WPA2-es kódot ilyen könnyű feltörni, szerinted mennyi idő leolvasni a rádiós távkapcsolód ugrókódját? Tulajdonképpen 1 számláló van benne, és mindig léptet egyet, azt kész. Ebben annyi az ördöngösség, hogy kell hozzá 1 olvasó, ami szépen olvasás után kinyitja a cuccot. Még mindig a kulcs a biztonságos! Ráadásul ha kulccsal reteszelsz, akkor még távkapcsolóval sem lehet kinyitni, így hiába olvasgatja a kódodat. Tudom nem olyan elegáns, de a 2 lépéses zárás a legbiztosabb megoldás. Jobb széfeknél sem 1 féle zárás van. Van egy elektromos zárás, és egy mechanikus. Ennél nincsen biztonságosabb, mert ha az egyiket meg is szerzik, szükség van a másikra is, az meg ha időt vesz igénybe, akkor már elrettenti a bűnözőt. Tolvajok ellen meg csak olyan megoldás jó, amivel eléred, hogy sok időt baxon el, mire jut valamire. Példul van egy rádiós tornyunk egy adott helyen, ahol értékes cuccok vannak elhelyezve. 2 féle zárat raktunk rá. Az egyik megoldás a külső lakatok voltak védővel, és nehezen hozzáférhető retesszel, illetve egy heveder zár belülről. Eddig 1 próbálkozás volt. Lakatot tudták leütni, hevederzárhoz nem fértek hozzá. Flexelni próbáltak, de lófaxt nem ért... :evilgrin: 5 milis kazánlemezen mire 1 korong átért, már el is kopott.

Link to comment
Megosztás:

Nem autótolvaj, de van tapasztalatom autófeltörésben is! ;) Tudod vannak a hülyék, akik egyszerűen bezárják a kulcsukat, és utána tátognak... Foglalkoztunk egy időben olyanokkal. Ami miatt nem ajánlom a távkapcsolós reteszelést, az még mindig a biztonságtechnika, na meg az akku... Tehát ütközéskor bezáródik reteszre a kocsid, mert a távkapcsolódon véletlenül rányomsz, akkor bennégsz, vagy az utasod ég benn. Aztán a másik, hogy a központizár vezérlőd, esetleg a relé beragadása elintézheti, hogy normális esetben ne tudj kiszállni a kocsiból. Kulcssal rá kell fordítani, ha olyan helyen hagyod azt kész. Aztán a másik, hogy ugrókódos riasztókat be lehet mérni, tehát a reteszt ugyan úgy kinyitja. Aztán ami még az ilyen házi gány megoldásokat ellenszenvessé teszi az az, hogy mondjuk lemerült akku esetén barmolhatod szét a kocsit, mert be nem jutsz... Jó persze motortérfedél felnyitható egyszerűen, de mennyivel kényelmesebb, ha kulcssal ki tudod nyitni, és nem esőben kell szopni az egésszel. Vagy ki megy a biztosíték, és kampó. Vagy egyszerűen beszorul az első ajtó zárja. Én kerülöm az ilyen huncutságokat, mert tapasztalati úton tudom, hogy általában az ilyen szuper központi zárakra nem bíznék semmit. Mennyibe került? 3-4000 ft?? Mennyi egy gyári? Mennyibe kerülhetett a fejlesztése??? Ekkora összegből milyen mérnököt tudtak foglalkoztatni?? Onnantól, hogy egy rádiós vezérlésű a zárad, kb 70% nagyobb az esély arra, hogy ellopják. Rádióstechnika-kamera rendszerekkel foglalkozunk. Ha valaki wifit, mimo-t használ, akkor szoktuk mondani, hogy ne tegyen rá értékes infót, mert kb 2 perc míg megfejtik a WPA2 kódját. Ha egy WPA2-es kódot ilyen könnyű feltörni, szerinted mennyi idő leolvasni a rádiós távkapcsolód ugrókódját? Tulajdonképpen 1 számláló van benne, és mindig léptet egyet, azt kész. Ebben annyi az ördöngösség, hogy kell hozzá 1 olvasó, ami szépen olvasás után kinyitja a cuccot. Még mindig a kulcs a biztonságos! Ráadásul ha kulccsal reteszelsz, akkor még távkapcsolóval sem lehet kinyitni, így hiába olvasgatja a kódodat. Tudom nem olyan elegáns, de a 2 lépéses zárás a legbiztosabb megoldás. Jobb széfeknél sem 1 féle zárás van. Van egy elektromos zárás, és egy mechanikus. Ennél nincsen biztonságosabb, mert ha az egyiket meg is szerzik, szükség van a másikra is, az meg ha időt vesz igénybe, akkor már elrettenti a bűnözőt. Tolvajok ellen meg csak olyan megoldás jó, amivel eléred, hogy sok időt baxon el, mire jut valamire. Példul van egy rádiós tornyunk egy adott helyen, ahol értékes cuccok vannak elhelyezve. 2 féle zárat raktunk rá. Az egyik megoldás a külső lakatok voltak védővel, és nehezen hozzáférhető retesszel, illetve egy heveder zár belülről. Eddig 1 próbálkozás volt. Lakatot tudták leütni, hevederzárhoz nem fértek hozzá. Flexelni próbáltak, de lófaxt nem ért... :evilgrin: 5 milis kazánlemezen mire 1 korong átért, már el is kopott.

Hátőőő... nem is tudom reteszre zárni távval az Astrámat, ha benn a kulcs a gyújtáskapcsolóban... :blink: Gyári GM távos központi vezérlő.

Link to comment
Megosztás:

Hátőőő... nem is tudom reteszre zárni távval az Astrámat, ha benn a kulcs a gyújtáskapcsolóban... :blink: Gyári GM távos központi vezérlő.

Igazából sosem értettem azt sem hogy lehet bezárni a kocsiba a kulcsot, mert ha sima zár akkor ugye lenyomkodom a gombokat a vezetőoldalit a kulcsal zárom be. Ha kp-zár és kulcsos akkor megint csak a kulcsal zárom be, ha távirányítós akkor meg nekem az logikus, hogy a távkapcsa a kulcs mellé van téve a karikára. :icon1: Egy eset volt nekem amikor carakodott a központi vezérlő és amíg kinyitottam a kaput bezárta magát.

Link to comment
Megosztás:

Igazából sosem értettem azt sem hogy lehet bezárni a kocsiba a kulcsot, mert ha sima zár akkor ugye lenyomkodom a gombokat a vezetőoldalit a kulcsal zárom be. Ha kp-zár és kulcsos akkor megint csak a kulcsal zárom be, ha távirányítós akkor meg nekem az logikus, hogy a távkapcsa a kulcs mellé van téve a karikára. :icon1: Egy eset volt nekem amikor carakodott a központi vezérlő és amíg kinyitottam a kaput bezárta magát.

Bezárni sem tudom igazából a távval, csak a BE gombbal, de akkor sem reteszel. Mondjuk itthon van nekem a másik táv, hozzátanítva. :D Egyedül tanításnál lehet használni, de akkor is ugye a nyitást lehet, mivel úgy tanítod.

Link to comment
Megosztás:

Bezárni sem tudom igazából a távval, csak a BE gombbal, de akkor sem reteszel. Mondjuk itthon van nekem a másik táv, hozzátanítva. :D Egyedül tanításnál lehet használni, de akkor is ugye a nyitást lehet, mivel úgy tanítod.

Fingom sincs miről beszélsz, unixos saját márkás kp-zárszettem van 4 ezer forintért. :D

Link to comment
Megosztás:

Hátőőő... nem is tudom reteszre zárni távval az Astrámat, ha benn a kulcs a gyújtáskapcsolóban... :blink: Gyári GM távos központi vezérlő.

Az effben? :O Mié az? G astráé/ b vectráé? Vagy hogy? Tudtommal f-ben még nem volt gyári távnyitó. Vagy lemaradtam valamiről?

Link to comment
Megosztás:

Az effben? :o Mié az? G astráé/ b vectráé? Vagy hogy? Tudtommal f-ben még nem volt gyári távnyitó. Vagy lemaradtam valamiről?

Igen. Amúgy volt gyári táv. Úgy hívták, hogy riasztós. :) De az enyém nem riasztós, de távos. ;) Egyébként teljesen gyári, helye is megvan neki. :D

2013-04-18%2016.17.59.jpg

Mondjuk azóta már ez a kép sem aktuális, mert a hétvégén bekerült a BOSE hangrendszer. :D Ami szintén gyári. :P

Link to comment
Megosztás:

Igen. Amúgy volt gyári táv. Úgy hívták, hogy riasztós. :) De az enyém nem riasztós, de távos. ;) Egyébként teljesen gyári, helye is megvan neki.

Mondjuk azóta már ez a kép sem aktuális, mert a hétvégén bekerült a BOSE hangrendszer. :D Ami szintén gyári. :P

Te most felvagsz? :D
Link to comment
Megosztás:

Azért feltehetnél pár fotót a BOSE-ról... ;-)

Tettél mélynyomó-dobozt a csomagtartóba?

Hunnét sikerült beszerzned?

És... az erősítőnek miből adod a jelet?

Beszerelve nem látszik semmi a BOSE-ból, max a mélynyomó. :)

Igen, a helyére került, ahova való.

Egy jó barátomtól vásároltam meg. :)

Egy 4x20W-os CAR400 adja a jelet az erősítőnek. Az erősítő meg hajtja a mélynyomót és a 6 hangszórót is. :)

Nagyon szépen szól egyébként és murvahangos tud lenni. :D A 210W összteljesítménytől el is várom. :D

Link to comment
Megosztás:

Beszerelve nem látszik semmi a BOSE-ból, max a mélynyomó. :)

Igen, a helyére került, ahova való.

Egy jó barátomtól vásároltam meg. :)

Egy 4x20W-os CAR400 adja a jelet az erősítőnek. Az erősítő meg hajtja a mélynyomót és a 6 hangszórót is. :)

Á... akkor nem is csorgatjuk a nyálunk, míg nem teszel egy hekkelt (direkt külső bemenetes) CCR600 BOSE-t (vagy más BOSE kiadású rádiót, amikben csak előerősítő van és onnan kötöd be a kulső amplif-ot...) :-))

A hangszórók símán beférnek a gyáriak helyett? v kell kiemelőkeret...?

A mélynyomóhoz milyen vastag drót megy?

Link to comment
Megosztás:

Á... akkor nem is csorgatjuk a nyálunk, míg nem teszel egy hekkelt (direkt külső bemenetes) CCR600 BOSE-t (vagy más BOSE kiadású rádiót, amikben csak előerősítő van és onnan kötöd be a kulső amplif-ot...) :-))

A hangszórók símán beférnek a gyáriak helyett? v kell kiemelőkeret...?

A mélynyomóhoz milyen vastag drót megy?

CCR600 nem gyári BOSE tudtommal, de CD-váltós. A CCR800 a gyári BOSE fej, ami CD-váltós szintén. De egyébként a CCR800 is végfokos és ugyanúgy a végfok hajtja a hátsó erősítőt. Nem hobbiból van a CCR800-on is akkora hűtőborda, mint a CAR400-amon. :) A CAR400 meg eleve kisebb teljesítményű, mint a 800, szóval túlhajtani nem fogja a véget. :) Egyébként külső bemenetes a CAR400-am. :P

A hangszórók maradtak a gyári Blau-k. Meglepően jól bírják. :D

A drótvastagság meg passz. Gyári köteggel együtt kaptam, csak be kellett fűzni, meg pineket cserélni (sok murvaanyázás mellett :D).

Néhány kép:

Az autórádiónál lévő pinek mennek a gyári csatiba, a pedál melletti köteg pedig a BOSE végfoktól érkező hangszóró kimenetek, amiket szintén pincserélvel be kell kötni a megfelelő nagy csatiba a bal lábtérnél. :)

2014-05-02%2019.24.59.jpg2014-05-02%2019.25.32.jpg

Link to comment
Megosztás:

Nem hobbiból van a CCR800-on is akkora hűtőborda, mint a CAR400-amon. :) A CAR400 meg eleve kisebb teljesítményű, mint a 800, szóval túlhajtani nem fogja a véget. :) Egyébként külső bemenetes a CAR400-am. :P

:D

A drótvastagság meg passz. Gyári köteggel együtt kaptam, csak be kellett fűzni, meg pineket cserélni (sok murvaanyázás mellett :D).

> CCR600 nem gyári BOSE tudtommal, de CD-váltós. A CCR800 a gyári BOSE fej, ami CD-váltós szintén.

Igaz, és a CCR helyett BOSE-t ír...

De akkor Günter megszívatott, akartam egyszer Ebay-ről venni egy ilyent, és lebeszéltek róla, hogy nincs benne végfok, a külön levő erősítő hajtja meg a hangszorókat... :(

> A hangszórók maradtak a gyári Blau-k. Meglepően jól bírják.

igen, elég szépen szólnak, de a BOSE-k állítólag méginkábbb... :D

Astra F, hátsó ajtóba szerelt vki hangszórót? Hátul nagyon gagyi a hangzás, főleg ha csomag v kalaptartó van :(. Legalább egy-egy csipogót be szeretnék tenni vhova hátra.

PS: köszi a képeket

Módosítva : janoo16
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.