Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Hát ha egyvezetékes a szonda, azt még hidegen nem figyeli a motorvezérlő, ha fűtött akkor viszonylag hamar, de indításkor szerintem még azt sem.

Egy vezetékes,igazábol más tünet nincs.A hibajelző sem rögtön világít,megyek vele kb 3 kilométert és onnan kezdve világít csak.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma hazafelé jövet észrevettem, hogy nem működik a tolatóradarom, nosza kiszálltam megnézni hogy mi lehet a baj, akkor látom hogy a tolatólámpa sem ég, de egyik sem, végül egy 20A-es biztosíték volt kiégve, amiről a szivargyújtó és a tolatólámpa megy. Hiba elhárítva! De mi lehetett az ok? Ma autó hifi kábeleket építettem be, de nem sértettem meg semmiféle vezetéket, vagy esetleg a bal hátsó indexem nem működött (kontakt) megmozgattam az érintkezőt és működött, akkor szállhatott el? Én nem hiszem, mert ahhoz hogy egy 20A-es biztosíték elolvadjon, ott azért kell szikrának lennie, mi lehetett a baj? Mi megy még erről a biztosítékról? Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

én azt ajánlom, hogy ha FM traszmittert akarsz hajtani róla, akkor relézd

nekem anélkül megy és csutka hangerőn(CR400) újraindul a transzmitter, mert leesik a fesz-t, azon a szálon (gondolom pár tizedet, de mindenesetre FM rebootol)

a cápaantennában, meg az új ostorantennákban (pl ami a C corsán is van), aktív erősítő van, ott fent(!) az antenna végén és tápfeladós az antenna koax

http://auto-motor.vatera.hu/auto_hifi/kiegeszito_tartozek/opel_vw_stb_fakra_tapfelado_fantomtap_antennahoz_1917454262.html

ha lent erősíted akkor már a koax csillapítása miatt, már nincs mit és sz@r se ér

egy C corsás ostorantenna sztem jobb választás tetőre(meghát mégis Opel), igaz nem olyan menő, mit egy cápauszony

Mit? Jajj, dehogy, isten ments. Gyári motoros antennám van. Akar a fene cápaantennát, nem is tetszik,meg isten ments hogy azért megfúrjam a tetőt. Természetesen az erősítőt én is rögtön az antenna után kötném.

A transzmitter meg simán a szivargyújtóról megy, csupán régebben úgy jártam, hogy kazettás átalakító volt a magnóban, de a zene nem indult el, mert csak odébb álltam, de mivel nem szólt a zene, nem tűnt fel hogy megy a rádió, tehát kint az antenna, így aztán a bejáró mellett bokor szépen le is törte... :) Magyarul beteszek egy sima megszakító kapcsolót az antennához menő jelvezetékbe, és az antenna csak akkor jön ki mikor én akarom. :)

Link to comment
Megosztás:

Én sose piszkálom az antennát :D

A cápa csak az erősítő miatt merült fel, mert az használhatatlan nélküle, míg ez így is inkább nyereséges mert tulajdonképpen egy GP.

Mit? Jajj, dehogy, isten ments. Gyári motoros antennám van. Akar a fene cápaantennát, nem is tetszik,meg isten ments hogy azért megfúrjam a tetőt. Természetesen az erősítőt én is rögtön az antenna után kötném.

A transzmitter meg simán a szivargyújtóról megy, csupán régebben úgy jártam, hogy kazettás átalakító volt a magnóban, de a zene nem indult el, mert csak odébb álltam, de mivel nem szólt a zene, nem tűnt fel hogy megy a rádió, tehát kint az antenna, így aztán a bejáró mellett bokor szépen le is törte... :) Magyarul beteszek egy sima megszakító kapcsolót az antennához menő jelvezetékbe, és az antenna csak akkor jön ki mikor én akarom. :)

Módosítva : Bundee
Link to comment
Megosztás:

Valami érintkezés hiba lehet?Tegnap megmozgattam a csatlakozókat,azóta nem világít.

Azt olvastam ma az indexfórumon (http://forum.index.hu/Article/showArticle?go=39194073&t=9008022&token=85895fb85c6c26c74fb01d52c11c655d) hogy nem kap testet a szonda, ha rozsdás a szerkezet (pl. leömlőcsavarok), és hát olyankor se ad értékelhető jelet az ECU-nak.

Link to comment
Megosztás:

Előbb-utóbb biztos akadna helyettesítő bele, de szerintem jobban jársz egy bontott darabbal.
Különben hogy érted azt, hogy elégett?

üdv. tudna nekem segíteni valaki ebben a sebesség jeladóban? az "opto kapu" elégett sajnos mivel tudnám pótolni? se tipus se semmi számot nem látok rajta.

Link to comment
Megosztás:

üdv. tudna nekem segíteni valaki ebben a sebesség jeladóban? az "opto kapu" elégett sajnos mivel tudnám pótolni? se tipus se semmi számot nem látok rajta.

20140618_095640_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Golyós egerekben volt még anno ehhez hasonló érzékelő. Érdemes utánanézni, hogy valakinél nincs-e régi típusú golyós egér.

Link to comment
Megosztás:

Érdekes dolog van...Pillangó helyzet pótméret (TPS szenzor). Élő adatból a következő látszik ha jár a motor:

- Elkezdem nyomni a gázt 3%nál megáll, a feszültség érték valamit megy fel, de alig. Már eléri a 2000res fordulatot, de még mindig csak 5-6%ra van nyitva, majd 3000en tartva is csak 8-9%ra van nyitva opcom-ot nézve.

Ha NEM JÁR a motor, csak gyújtáson van, akkor gyönyörűen változik a helyzet %os értéke, vele együtt párhuzamosan a feszültség is, s teljes nyitott állapotban meg van a 4,99 V. Mellettem egy ugyanilyen x16xel motorú astra, az tökéletesen működik. Vettem egy új Hella potit, de a helyzet változatlan. Három szál megy a csatijában, megnéztem az 5V megvan gyújtáson. Ötlet, hogy mi lehet a baj?

Link to comment
Megosztás:

Érdekes dolog van...Pillangó helyzet pótméret (TPS szenzor). Élő adatból a következő látszik ha jár a motor:

- Elkezdem nyomni a gázt 3%nál megáll, a feszültség érték valamit megy fel, de alig. Már eléri a 2000res fordulatot, de még mindig csak 5-6%ra van nyitva, majd 3000en tartva is csak 8-9%ra van nyitva opcom-ot nézve.

Ha NEM JÁR a motor, csak gyújtáson van, akkor gyönyörűen változik a helyzet %os értéke, vele együtt párhuzamosan a feszültség is, s teljes nyitott állapotban meg van a 4,99 V. Mellettem egy ugyanilyen x16xel motorú astra, az tökéletesen működik. Vettem egy új Hella potit, de a helyzet változatlan. Három szál megy a csatijában, megnéztem az 5V megvan gyújtáson. Ötlet, hogy mi lehet a baj?

Az élő adatot járó motornáé opcom-on nézted csak gyujtásnál meg multiméterrel mértél?

Link to comment
Megosztás:

Szerintem se a poti a szar... De akkor mi lehet a baj? Én is most nézegetem a kapcsolási rajzot, de eléggé hülye vagyok hozzá... :(

Ha egyforma pdf-ünk van akkor a 269.oldalon van a P23-as poti egyből be van kötve az ECU-ba. (1-es kapcsolási rajzon van) Hát passzolom mi lehet a baj. Esetleg mozgasd a csatit mérés közben hátha csak kontaktos.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem se a poti a szar... De akkor mi lehet a baj? Én is most nézegetem a kapcsolási rajzot, de eléggé hülye vagyok hozzá... :(

az ECU is "terhelheti" annyira, hogy nem látsz fesz. változást

mérni úgy mérd, hogy egyik felén 2 szálat rövidre zársz a másikon meg méred ohm mérővel méred, persze mind 2 végén vegyél le minden "fogyasztót"

pár ohm-nak szabad csak lennie

egyébként sztem ha "szárazon" az ECUnál jó értéket mérsz én megpróbálnék egy ECU cserét

Link to comment
Megosztás:

ECU csere már volt, semmi változás.

Köszi. Három szál van. Akkor leveszem az akksi sarut, ecunál ki a csati majd két szálat összekötők és a másik végén mérjek ellenállást? Amúgy az értékek.

Ma felrakom autodatát és megnézem MAP bar - V értékeket.

0900_ford_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

2000_ford_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

3000_ford_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.