Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Hello!Astra F-be szeretnék a hátsó ajtókba központi zárat beszerelni de nincsen az ajtókban és a kasztni között kábel átvezetési lehetőség.Hogyan lehetne ezt megoldani szerintetek?Esetleg akinek van ilyen gumiátvezető gyárilag az tudna egy képet küldeni,hogy hogy is néz ki?Előre is köszi.

Link to comment
Megosztás:

Hello!Astra F-be szeretnék a hátsó ajtókba központi zárat beszerelni de nincsen az ajtókban és a kasztni között kábel átvezetési lehetőség.Hogyan lehetne ezt megoldani szerintetek?Esetleg akinek van ilyen gumiátvezető gyárilag az tudna egy képet küldeni,hogy hogy is néz ki?Előre is köszi.

bontó, gumicsöszerü dolog van ott
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Remélem tud valaki segíteni.

Nemrég' vettem egy opel astra f 1.4 -est (2000). Az a gond vele, hogy az üa szivattyú nem indul el.

Az üa. relé behúz, de a szivattyú nem indul.

A volt gazdája azt mondta, tavaly cseréltetett benne üa. szivattyút és relét is.

Olyan már volt, hogy melegen nem indult el, de kb 2óra várakozás után indult.

Segítségeteket előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Remélem tud valaki segíteni.

Nemrég' vettem egy opel astra f 1.4 -est (2000). Az a gond vele, hogy az üa szivattyú nem indul el.

Az üa. relé behúz, de a szivattyú nem indul.

A volt gazdája azt mondta, tavaly cseréltetett benne üa. szivattyút és relét is.

Olyan már volt, hogy melegen nem indult el, de kb 2óra várakozás után indult.

Segítségeteket előre is köszönöm.

Ha 3 vagy 5 ajtós az autó, a hátsó ülést felhajtva egy fedél alatt megtalálod az AC-pumpát, ott rá tudsz mérni multiméterrel, hogy eljut-e odáig a 12V, ill. a csatlakozó nem kontakthibás-e.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

SZiasztok!

Nagy bajom van nekem. Hazajöttem a hétvégére, de ma vissza már nem tudtam menni, holnap dolgozni se tudok bemenni, lévén 500km-re vagyok a melóhelytől.

Az van, hogy nem világít a töltésjelző lámpám, mikor ráadom a gyújtást.
Első körben azt hittem, hogy a generátor szart be, mivel az izzó maga jó, nem szakadt. Na más megoldás nem lévén kicseréltem bátyáméval a generátort, ő meg majd elviszi a héten megjavíttatni. Erre, kiderül, hogy a generátornak semmi baja. Közben behalt a multiméterem, kértem egyet kölcsön, ezzel mérve most mindkét autón van töltés, viszont a töltés lámpám továbbra sem világít gyújtás ráadásakor.

Plusz észlelt hiba, hogy a szellőző ventilátor biztosítéka nem olvadt ki, hanem az egész foglalat szétolvadt a biztosíték táblában. Az okát nem tudom, és nem is értem, de most már gyanús, hogy a két hiba összefüggésben lehet, bár a biztitáblát kifordítva nem láttam hogy meg lenne olvadva a vezeték.

Rámértem a műszerfali csatlakozóra, ami a töltéslámpára megy, de alig van rajta áram, csak ilyen 3-4 v.

Kérdésem a következő, ezen a csatin mit kéne mérnem? Mennyi feszt, illetve testre, vagy pluszra kapcsol vagy mi? Ha jól rémlik elvileg két helyről kap pluszt, és ha az egyik megszűnik, akkor kezd el világítani, járó motornál.

Hozzáértőknek itt a kapcsolási rajz is: http://www.vectra16v.com/slp/slp_vectra-calibra_mj90,5.pdf

Lehetséges hogy összeégett a vezetékköteg a műszerfalban és ott van valami gubanc? Mitől olvadhatott szét a szellőzőmotor biztosíték foglalata? (30A-s bizti volt benne, nem nagy ez egy kicsit oda?) Egyébként semmilyen rendellenes működést nem tapaszaltam, minden elektromos cucc tökéletesen funkcionál, a töltésvisszajelzőt leszámítva.

Ötlet hogy mit mérjek, és merre induljak?

Holnap ki fogom szedni a műszerfalat, mert nem vagyok nyugodt afelől, hogy nincs e valahol valami zárlat.

Ja igen, próbáltam másik műszeregységgel is, hátha abban van a hiba, de ugyanaz.

Link to comment
Megosztás:

A testkábel oké, pont a múltkor lett végigtakarítva az összes csatlakozási pont, mert az önindító egy pillanatra megmakacsolta magát.

Valószínű hogy a vezeték valahol megadta magát, kérdés a miért, és a válasz egyre inkább úgy tűnik hogy egy összeégett kábelköteg lesz. :S

Link to comment
Megosztás:

A testkábel oké, pont a múltkor lett végigtakarítva az összes csatlakozási pont, mert az önindító egy pillanatra megmakacsolta magát.

Valószínű hogy a vezeték valahol megadta magát, kérdés a miért, és a válasz egyre inkább úgy tűnik hogy egy összeégett kábelköteg lesz. :S

A szellőzőmotor biztosítékjánál elvileg van egy szines keret, olyan színű-nagyságú bizti kell oda. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

A testkábel oké, pont a múltkor lett végigtakarítva az összes csatlakozási pont, mert az önindító egy pillanatra megmakacsolta magát.

Valószínű hogy a vezeték valahol megadta magát, kérdés a miért, és a válasz egyre inkább úgy tűnik hogy egy összeégett kábelköteg lesz. :S

bizti olvadás, lehet laza csatlakozástól is, márhogy a bizti "lötyög" a helyén vagy nem tiszta a kontktus és akkor nagy ellenállás, nagy áram nagy meleg, olvadás

az izzó igen 2 helyről kap "+"-t egyik a generátor másik az akku, ha a 2 közt nagy a feszkó, akkor világít

ebből lehet következtetni (nem 100%), hogy szar a töltés, mert nincsekek egálban (vagy a generátor nem generál, vagy az akku nem veszi fel)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

SZiasztok!

Nagy bajom van nekem. Hazajöttem a hétvégére, de ma vissza már nem tudtam menni, holnap dolgozni se tudok bemenni, lévén 500km-re vagyok a melóhelytől.

Az van, hogy nem világít a töltésjelző lámpám, mikor ráadom a gyújtást.

Első körben azt hittem, hogy a generátor szart be, mivel az izzó maga jó, nem szakadt. Na más megoldás nem lévén kicseréltem bátyáméval a generátort, ő meg majd elviszi a héten megjavíttatni. Erre, kiderül, hogy a generátornak semmi baja. Közben behalt a multiméterem, kértem egyet kölcsön, ezzel mérve most mindkét autón van töltés, viszont a töltés lámpám továbbra sem világít gyújtás ráadásakor.

ha az akku rendben van kb (12V megvan) akkor ugye gyújtásráadáskor azért kellene világítania, mert a gen. nem termel, "kvázi" ott "-" van (najó majdnem), viszont mivel neked nincs én a generátorra gyanakodnék, méghozzá a diódákra (vagy a fesz.stabra), mondjuk tudod úgy megnézni, hogy a gen. D+ lábát lekötöd és gyújtáson rámérsz, ha jó akkor az akku + és e között ~12V-nak kéne lennie (e 2 közé van kötve az izzó is), így aztán ellenőrizhető a kábel hiba is:

- ha nincs fesz. akkor sztem generátor,

- ha van, akkor meg a kábeljét mérd ki, ez(D+) közvetlenül (csak) a H7(töltés) izzóra megy, ha kiveszed a műszerfalat "+ és -" -ra szakadást kell mérned, magára a kábel meg ugye közel vezetést(~0ohm)

persze az igaz, hogy ettől még lehet vmi mással összeolvadva a kötegben

még az megpróbálnám, hogy minden sallang biztit kiveszek és úgy nézem meg, mi a rák van

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nekem egyszer olyan volt hogy elinduláskor égett a töltésvisszejelző, gyujtáson viszont nem. Tompítottal jöttem haza azt hittem elszakadt az éksziíj vagy más gond van. Aztán reggel megnéztem egy bizti volt kiolvadva úgy rémlik a rádió is azon van, ez okozta a jelenséget.

Link to comment
Megosztás:

A szellőzőmotor biztosítékjánál elvileg van egy szines keret, olyan színű-nagyságú bizti kell oda. :rolleyes:

Az csak 92 után. :)

Egyébként meg lett a baj, köszi a tippeket.

Generátort cseréltem bátyáméval, de töltés az volt, csak a lámpa nem ment.

Már majdnem nekiálltam kiszedni a műszerfalat, mire aztán megtaláltam, a gerjesztőszál a motortérben volt szétrohadva, egy nagyon pici sérülés volt a szigetelésen, és ott bejutva a víz, szépen az évek alatt elrohasztotta a kábelt.

A bizti foglalat kiolvadásom meg valami másra vezethető vissza, de most hoztam otthonról egy másik táblát, és ki lesz cserélve.

Link to comment
Megosztás:

Az csak 92 után. :)

Egyébként meg lett a baj, köszi a tippeket.

Generátort cseréltem bátyáméval, de töltés az volt, csak a lámpa nem ment.

Már majdnem nekiálltam kiszedni a műszerfalat, mire aztán megtaláltam, a gerjesztőszál a motortérben volt szétrohadva, egy nagyon pici sérülés volt a szigetelésen, és ott bejutva a víz, szépen az évek alatt elrohasztotta a kábelt.

A bizti foglalat kiolvadásom meg valami másra vezethető vissza, de most hoztam otthonról egy másik táblát, és ki lesz cserélve.

Biztos jó móka lesz. :icon11: Ha lehet messziről elkerülüm a biztosítéktáblát ha valamit kötni kell. :D

Link to comment
Megosztás:

Az csak 92 után. :)

Egyébként meg lett a baj, köszi a tippeket.

Generátort cseréltem bátyáméval, de töltés az volt, csak a lámpa nem ment.

Már majdnem nekiálltam kiszedni a műszerfalat, mire aztán megtaláltam, a gerjesztőszál a motortérben volt szétrohadva, egy nagyon pici sérülés volt a szigetelésen, és ott bejutva a víz, szépen az évek alatt elrohasztotta a kábelt.

A bizti foglalat kiolvadásom meg valami másra vezethető vissza, de most hoztam otthonról egy másik táblát, és ki lesz cserélve.

akkor hogyan ment a tesód generátorával? vagy csak a Tiedet tettétek az övébe?

mazochista.....sztem elébb azért nézd meg a bizti kontaktját, meg mérj egy áramot (a bizti helyére teszed mérőt), mondjuk ha nagy áram lett volna a bizti elsűlt volna, ha nincs talpalva, meg nem naon gagyi

Link to comment
Megosztás:

Szép napot az Uraknak!

Szerencsémre régen jártam fórum közelben (ergo többségében sikerült rendbe szedni az autót, segítségetekkel, amit ez úton újra köszönök).

Most elő jött hogy a tolató lámpa nem világít. Az izzók jók, és 8-10 kapcsolásra van mikor világít... Hol találom a kapcsolót ami R téve adja az izzókra a feszültséget?

Link to comment
Megosztás:

Szép napot az Uraknak!

Szerencsémre régen jártam fórum közelben (ergo többségében sikerült rendbe szedni az autót, segítségetekkel, amit ez úton újra köszönök).

Most elő jött hogy a tolató lámpa nem világít. Az izzók jók, és 8-10 kapcsolásra van mikor világít... Hol találom a kapcsolót ami R téve adja az izzókra a feszültséget?

A váltóba van betekerve,nézegesd a kábelkötegeket és az egyik végén ott lesz.

Link to comment
Megosztás:

Jut eszembe, kérdeznék:

1-ik: vettem régebben egy időzítőt a beltéri világításhoz és már vinnyogtam itt miatta. Akárhova kötöm, nem tudom úgy intézni, hogy az ajtónyitás-érzékelőre késleltessen, de a lámpakapcsolóra (ha behúzom a gombot) ne. Ugye ezt nem tudom úgy bekötni, hogy csak az egyik áramutat késleltesse? A beltéri lámpa vagy az ajtóérzékelők, vagy a lámpakapcsolón keresztül kap testet. Amint ég az égő, nincs feszültség a késleltető két kábele között, és késleltet a rohadék, mindegy neki, honnan kapott testet a beltéri lámpa. (Szerintem ha rendesen működne a figyelmeztető berregőm, azt is "késleltetné".) Dobjam ki?

2-ik: a középkijelzőm hol jelzi hány fok van, hol nem. Amikor nem, 171-es hibát ad, azaz "túl magas a jel" a hőmérőtől. Ja, mert nyár van... Ez a túl magas jel lehet kábelszakadás? A hőmérő ellenállással mér, mint a motorhőfokjelző, és ezért van ez? Maga a hőmérő épnek tűnik, a csatlakozása is, de izzót cseréltem a középkijelzőben, és azóta csinálja.

Köszi, Csaba

Link to comment
Megosztás:

És ez a fotó nem a Tiéd eggészen véletlenül? :D

Nem, nekem hagyomásnyos gumidugós a rudazat állítóm nem rugós mint a képen. :icon1:

Jut eszembe, kérdeznék:

1-ik: vettem régebben egy időzítőt a beltéri világításhoz és már vinnyogtam itt miatta. Akárhova kötöm, nem tudom úgy intézni, hogy az ajtónyitás-érzékelőre késleltessen, de a lámpakapcsolóra (ha behúzom a gombot) ne. Ugye ezt nem tudom úgy bekötni, hogy csak az egyik áramutat késleltesse? A beltéri lámpa vagy az ajtóérzékelők, vagy a lámpakapcsolón keresztül kap testet. Amint ég az égő, nincs feszültség a késleltető két kábele között, és késleltet a rohadék, mindegy neki, honnan kapott testet a beltéri lámpa. (Szerintem ha rendesen működne a figyelmeztető berregőm, azt is "késleltetné".) Dobjam ki?

2-ik: a középkijelzőm hol jelzi hány fok van, hol nem. Amikor nem, 171-es hibát ad, azaz "túl magas a jel" a hőmérőtől. Ja, mert nyár van... Ez a túl magas jel lehet kábelszakadás? A hőmérő ellenállással mér, mint a motorhőfokjelző, és ezért van ez? Maga a hőmérő épnek tűnik, a csatlakozása is, de izzót cseréltem a középkijelzőben, és azóta csinálja.

Köszi, Csaba

Az izzó mellé is próbáltad kötni közvetlenül? Ott tudod kötni a fix táp és az izzó közé vagy az izzó és a kapcsolt test közé is.

Valószinűleg maga a jeladó a hibás. Nekem most két termobiszbasz van kötve a helyére párhuzamosan, ugyanúgy adja a jelet csak pár 100forintbe kerül a jeladó meg ugye drágább. Meg ne kérdezd pontosan mi ez mert én is úgy kaptam.

Link to comment
Megosztás:

Nem, nekem hagyomásnyos gumidugós a rudazat állítóm nem rugós mint a képen. :icon1:

Az izzó mellé is próbáltad kötni közvetlenül? Ott tudod kötni a fix táp és az izzó közé vagy az izzó és a kapcsolt test közé is.

Valószinűleg maga a jeladó a hibás. Nekem most két termobiszbasz van kötve a helyére párhuzamosan, ugyanúgy adja a jelet csak pár 100forintbe kerül a jeladó meg ugye drágább. Meg ne kérdezd pontosan mi ez mert én is úgy kaptam.

Köszi, először azt próbáltam, úgy is ezt csinálta. Hőmérő: kösz a tippet.

Link to comment
Megosztás:

akkor hogyan ment a tesód generátorával? vagy csak a Tiedet tettétek az övébe?

mazochista.....sztem elébb azért nézd meg a bizti kontaktját, meg mérj egy áramot (a bizti helyére teszed mérőt), mondjuk ha nagy áram lett volna a bizti elsűlt volna, ha nincs talpalva, meg nem naon gagyi

Nem, át lett cserélve, aztán mértem mind2 autón a töltést, és mindegyiken megvolt a 14.4... viszont mivel a vezeték szakadt volt nálam, nem értem hogy kapott gerjesztést. Bár a villanyász ismi azt mondta, képes magától is felgerjedni.

Talpalva nem volt, ellenben sima kínai bizti. Egyszer már jártam úgy, hogy a bizti elolvadt... De el nem szakadt.

Biztos jó móka lesz. :icon11: Ha lehet messziről elkerülüm a biztosítéktáblát ha valamit kötni kell. :D

Ja, főleg hogy fullos kötegem van. :D De igazából csak kihúzom az érintkezőket, meg bedugom, és kész. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! '92.12 havi Astra f sedan 1,6 8V 75le. Problémám az lenne hogy a gyújtáskapcsoló elfordításakor az autó nem indít, de még csak egy árva kattanó hangot sem ad ki. Az akksi fél éves 55Ah. Kb. 7 hónapja csinálja az alábbit: indításkor 1-2 erőtlen fordítás után megáll a technika mintha az akksi gyenge lenne vagy valami szorulna. Gyújtás le- vissza és pöcc-röff már indít is. Volt hogy a hiba hetekig nem jött elő. Most viszont nem forgat nemmit, hangot nem ad ki, a kontroll lámpák nem villognak csak ha erősen figyelek akkor látom hogy mintha alig észrevehetően halványabbak lennének. Segítsetek legyetek szivesek mert egyszerűen fogalmam sincs hogy a hibát az önindító, a relé vagy a gyújtáskapcsoló körül keressem. Sajnos nem vagyok egy autószerelő zseni, ez nem az én asztalom. Segítségeteket előre is köszönöm. Utólag elnézést kérek ha esetleg problémámmal rossz helyen zavartam.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.