Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Igazából az a baj, hogy ha valaki nem ért az autókhoz azt sajna a legtöbb szerelő etbacca vagy legalábbis megpróbálja, ezért jó ha Te is képben vagy legalább annyira hogy merrefelé cserélget alkatrészeket jogosan. Ezek az autók már nem mai gyerekek, nyűgösek, van bajuk többnyire, aztán a szerelő meg sok pénzt szeret keresni minél gyorsabban, az hogy hibát keresgél napokig neki meg nem éri meg. Ha szerencséd van kifogsz egy öreg szakit, aki lehet hogy pont ezeken a kocsikon tanult és tudja hová kell nyúlni, a fiatalok közül kevés az ilyen. Várjuk a további fejleményeket mert ugye minden esetből tanulni lehet. :icon1:

UPDATE: Reggel elvittem Szigethalomra nem tudom hogy lehet-e említeni a cég nevét, akit érdekel elmondom. Teljesen normálisak, tudják hogy kell beszélni a fizető ügyféllel. Most hívtak hogy megérkezett a cseredarab önindító, új, ki-beszereléssel 30e Ft. Pöcc-röff. Garancia van. Megnézték a generátort, jól tölt, megmérték az akksit, jó lesz, még megvárhatom vele a telet ha elkezd szarakodni, menjek. Ha generátor, indítómotor, vagy bármi elektromos gond van mehetek hozzájuk. Az egész 2 és fél óra leforgása alatt történt. A hibát az okozta hogy szét volt hulllva belül a motor. Mikor hozzáért, mikor nem, mikor épp nem, akkor indított, egyébként zárlatot csinált. Okultam sokat, találtam egy jó helyet és tudom hova ne vigyem többet a kocsit.

Köszi mindenkinek a tippeket, még jövök olvasgatni, okosodni.

Link to comment
Megosztás:

Univerzális 4 motoros (4ajtós) központizár beszerelésére adtam a fejem az öreg Kadettunkba :) Kérdésem, hogy a csomagtér ajtót miként kössem, mivel a szett 4 motorról szól? Vegyek még egy 2 vezetékes motort és kössem a hátsókkal párhuzamosan?

Link to comment
Megosztás:

Univerzális 4 motoros (4ajtós) központizár beszerelésére adtam a fejem az öreg Kadettunkba :) Kérdésem, hogy a csomagtér ajtót miként kössem, mivel a szett 4 motorról szól? Vegyek még egy 2 vezetékes motort és kössem a hátsókkal párhuzamosan?

Igen, nekem a tanksapkaajtó zármotor két szálja van megcsapolva azt vitték tovább. De először bontsd meg és nézd meg hogy milyen motor kell oda, mert kicsit más mint az ajtókhoz. Jobbra lent:

1551627-20140808-EMKzhS.jpg

Link to comment
Megosztás:

Igen, nekem a tanksapkaajtó zármotor két szálja van megcsapolva azt vitték tovább. De először bontsd meg és nézd meg hogy milyen motor kell oda, mert kicsit más mint az ajtókhoz. Jobbra lent:

http://p.coldline.hu/2014/08/08/1551627-20140808-EMKzhS.jpg

sima motorral is működik , legalábbis astrá-nál, a pálcát kell jól eltalálni

Én a vezérlőtöl vittem hátra 2 szálat, amikor le volt szedve a tetőkárpitom, de igazából tökmindegy hol van csapolva

Módosítva : aholy
Link to comment
Megosztás:

sima motorral is működik , legalábbis astrá-nál, a pálcát kell jól eltalálni

Én a vezérlőtöl vittem hátra 2 szálat, amikor le volt szedve a tetőkárpitom, de igazából tökmindegy hol van csapolva

Amikor tönkrement a vezérlőm állandó tápot adott a zármotoroknak le is égette mind a 4-et. Szerencsére valamiért a csomagtér ajtóban az 5.-megúszta. Igy azt nem kellett cserélnem, amit vettem azok meg nem pálcások csak lyuk van a rúd végén azt kell összeakasztani az ajtó gomb mechanikával.

Link to comment
Megosztás:

Amikor tönkrement a vezérlőm állandó tápot adott a zármotoroknak le is égette mind a 4-et. Szerencsére valamiért a csomagtér ajtóban az 5.-megúszta. Igy azt nem kellett cserélnem, amit vettem azok meg nem pálcások csak lyuk van a rúd végén azt kell összeakasztani az ajtó gomb mechanikával.

Köszi, ja azt tudom hogy más a csomagtéré. Holnap valahogy összehozom a 4 ajtóét, aztán majd utána a csomit :D Azt nem tudom, hogy +-nak mit csapoljak meg, mit érdemes? Mondjuk anno lett behúzva egy direkt szál biztosítékon keresztül a rádiónak, lehet azt fogom.

Link to comment
Megosztás:

Köszi, ja azt tudom hogy más a csomagtéré. Holnap valahogy összehozom a 4 ajtóét, aztán majd utána a csomit :D Azt nem tudom, hogy +-nak mit csapoljak meg, mit érdemes? Mondjuk anno lett behúzva egy direkt szál biztosítékon keresztül a rádiónak, lehet azt fogom.

Végülis mindegy csak le legyen védve meg állandó táp legyen benne.

Link to comment
Megosztás:

Szerintetek ez az utángyártott angel eyes fényszóró kompatibilis az elektromos magasságállító motorral?

A gyári lámpánál a magasság állító motor a kézi tekerő helyén van, ha itt van ilyen és ugyanott , illetve nem fix a tekerő hanem kivehető akkor igen.Ott van az állító motor jobbra lent.http://www.nyugatiautobonto.hu/portal/static/upload_apro/2010-11-29/547860_orig1.jpg

Link to comment
Megosztás:

Bocsi hogy beleszólok, pusztá kiváncsiságból érdekelne hogy angel eye-ért megbüntethet a rendőr? Olvasok neten mindenfélét, hogy ha van benne E jel akkor nem. De nemtudom mi az igaz.

Én most rendeltem egy hátsó lámpát (nem ledeset),http://kepfeltoltes.hu/view/140809/Tec_www.kepfeltoltes.hu_.jpg azt mondja az eladó, hogy van benne E jel. E jel ide vagy oda, mivel nem gyári, ezért büntethet a rendőr?

Link to comment
Megosztás:

Bocsi hogy beleszólok, pusztá kiváncsiságból érdekelne hogy angel eye-ért megbüntethet a rendőr? Olvasok neten mindenfélét, hogy ha van benne E jel akkor nem. De nemtudom mi az igaz.

Én most rendeltem egy hátsó lámpát (nem ledeset),http://kepfeltoltes.hu/view/140809/Tec_www.kepfeltoltes.hu_.jpg azt mondja az eladó, hogy van benne E jel. E jel ide vagy oda, mivel nem gyári, ezért büntethet a rendőr?

http://www.rs-shop.hu/Auto-Lampa-Jogszabalyok-E-jel/a-jovahagyasi-qeq-jel-leirasa.html Én meg aztat hallottam már több embertől hogy az angel eye-szel lókukot sem látni a gyári lámpához képest. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,a napokban nagy vihar volt itt felénk,sikerült áthajtanom egy-két letört faágon,csak másnap vettem észre az eredményt...:

http://kepfeltoltes.hu/140810/WP_20140810_001_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/140810/WP_20140810_003_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Kérdés,honnan szakadhatott le ez a csati,hová való???Mert hogy én abszolút nem találtam a helyét...

Érdekesség még,hogy mikor a vihar volt,küszöbig érő vízben kellett mennem pár km-t,és azóta ha indítom az autót,(95-ös 1.7D),nagyon csúnya,reszelő hangja van,míg be nem indul teljesen a motor...önindító????Pár km megtétele után leállítom,újraindítom,már nem reszel,normális hangja van.,de ma reggel is indítottam elsőre,még a szomszéd is felkapta a fejét,hogy mi hangja van ennek a kocsinak..... :D

Módosítva : REUNION
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,a napokban nagy vihar volt itt felénk,sikerült áthajtanom egy-két letört faágon,csak másnap vettem észre az eredményt...:

http://kepfeltoltes.hu/140810/WP_20140810_001_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/140810/WP_20140810_003_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Kérdés,honnan szakadhatott le ez a csati,hová való???Mert hogy én abszolút nem találtam a helyét...

Érdekesség még,hogy mikor a vihar volt,küszöbig érő vízben kellett mennem pár km-t,és azóta ha indítom az autót,(95-ös 1.7D),nagyon csúnya,reszelő hangja van,míg be nem indul teljesen a motor...önindító????Pár km megtétele után leállítom,újraindítom,már nem reszel,normális hangja van.,de ma reggel is indítottam elsőre,még a szomszéd is felkapta a fejét,hogy mi hangja van ennek a kocsinak..... :D

külső hőmérőnek tűnik, a lökhárítóban van egy lyuk amibe passzol, felülről.

Link to comment
Megosztás:

Köszi srácok,rátok mindig számíthat az ember.... :icon13: :D

Hát,a hőmérőm úgy is mindig hülyeségeket mutatot belül,ilyen +45,meg -30 fokokat... :D Nem igazán foglalkozom vele....

Viszont a sáros önindító eléggé aggaszt,tudna valaki esetleg egy képet csinálni arról a helyről,ahová bejuthatott a sár a lendkerékhez/önindítóhoz???? :blink:

Mondjuk azt elég érdekesnek találom,hogy csak az első indításnál reszel,pár kilóméter után újraindításnál már semmi....

Módosítva : REUNION
Link to comment
Megosztás:

Köszi srácok,rátok mindig számíthat az ember.... :icon13: :D

Hát,a hőmérőm úgy is mindig hülyeségeket mutatot belül,ilyen +45,meg -30 fokokat... :D Nem igazán foglalkozom vele....

Viszont a sáros önindító eléggé aggaszt,tudna valaki esetleg egy képet csinálni arról a helyről,ahová bejuthatott a sár a lendkerékhez/önindítóhoz???? :blink:

Mondjuk azt elég érdekesnek találom,hogy csak az első indításnál reszel,pár kilóméter után újraindításnál már semmi....

Cseréld ki a szenzort és jól fog mérni, ezt a két értéket akkor írja, ha tönkrement, esetleg kontakt hiba.

Nem tudom milyen motorról beszélünk, NZ esetében alul az olajteknő és a váltó ház között van egy lemez ami takarja a lendkereket, ott tud bejutni esetleg sár, mert nincs igazából tömítve, csak pár csavarral felhúzva.

Link to comment
Megosztás:

Köszi srácok,rátok mindig számíthat az ember.... :icon13: :D

Hát,a hőmérőm úgy is mindig hülyeségeket mutatot belül,ilyen +45,meg -30 fokokat... :D Nem igazán foglalkozom vele....

Viszont a sáros önindító eléggé aggaszt,tudna valaki esetleg egy képet csinálni arról a helyről,ahová bejuthatott a sár a lendkerékhez/önindítóhoz???? :blink:

Mondjuk azt elég érdekesnek találom,hogy csak az első indításnál reszel,pár kilóméter után újraindításnál már semmi....

Hát ha az indítózás zajos akor feljutott a trutyi a lendkerék és az önindító közé:

1554257-20140810-zgHeVd.jpg

Link to comment
Megosztás:

Végülis mindegy csak le legyen védve meg állandó táp legyen benne.

Kicsit gondba vagyok a csomagtér központi beszereléssel. Ugye ez egy Kadett, a zár úgy működik, hogy ha nyitva van gomb benyomásra a zár megy befelé amely lefelé nyom egy műanyag kart, ami egy pálcán keresztül nyitja a zárat. Ha be van zárva kulccsal, akkor elfordul a zár és a végén lévő spiáteres bigyó így mikor benyomja az ember elmegy a műanyag kar mellett. De ha a kulcs nincs benne nem lehet elforgatni belülről sem a zárat és a spiáteren sincs lyuk, mint pl. a vectrámban.

Viszont van egy erős műanyag, benne egy furattal. Arra gondoltam, hogy a motorra kötött pálca fog abba a lyukba bele csúszni, mikor zárom és az a spiáter alá megy be és nem lehet benyomni tőle a gombot. Egy KÉP a zárról.

Link to comment
Megosztás:

Kicsit gondba vagyok a csomagtér központi beszereléssel. Ugye ez egy Kadett, a zár úgy működik, hogy ha nyitva van gomb benyomásra a zár megy befelé amely lefelé nyom egy műanyag kart, ami egy pálcán keresztül nyitja a zárat. Ha be van zárva kulccsal, akkor elfordul a zár és a végén lévő spiáteres bigyó így mikor benyomja az ember elmegy a műanyag kar mellett. De ha a kulcs nincs benne nem lehet elforgatni belülről sem a zárat és a spiáteren sincs lyuk, mint pl. a vectrámban.

Viszont van egy erős műanyag, benne egy furattal. Arra gondoltam, hogy a motorra kötött pálca fog abba a lyukba bele csúszni, mikor zárom és az a spiáter alá megy be és nem lehet benyomni tőle a gombot. Egy KÉP a zárról.

Hasonlóan működik az astráé is, ott egy tárcsa mögé csúszik be a rúd, így a gombot nem lehet benyomni ha zártál a kp zárral.

Link to comment
Megosztás:

Kicsit gondba vagyok a csomagtér központi beszereléssel. Ugye ez egy Kadett, a zár úgy működik, hogy ha nyitva van gomb benyomásra a zár megy befelé amely lefelé nyom egy műanyag kart, ami egy pálcán keresztül nyitja a zárat. Ha be van zárva kulccsal, akkor elfordul a zár és a végén lévő spiáteres bigyó így mikor benyomja az ember elmegy a műanyag kar mellett. De ha a kulcs nincs benne nem lehet elforgatni belülről sem a zárat és a spiáteren sincs lyuk, mint pl. a vectrámban.

Viszont van egy erős műanyag, benne egy furattal. Arra gondoltam, hogy a motorra kötött pálca fog abba a lyukba bele csúszni, mikor zárom és az a spiáter alá megy be és nem lehet benyomni tőle a gombot. Egy KÉP a zárról.

Mi van ha egy vectráét teszel bele? Csavartávolság nem ugyanaz?

Link to comment
Megosztás:

Hasonlóan működik az astráé is, ott egy tárcsa mögé csúszik be a rúd, így a gombot nem lehet benyomni ha zártál a kp zárral.

Sikerült bekötni, nem is volt nehéz, fél óra alatt összejött :) Ezzel a megoldással csak annyi probléma van, hogy kulccsal nem lehet nyitni, ha a központi bezárja.

Link to comment
Megosztás:

Jégfehér ledes már / lesz minden az Astrában, műszeregység is. Engem nem, de asszonyt zavarja a fényerő, s ugye a gyárival elég kevés amit lehet halványítani. Hogyan lehet megoldani, hogy még jobban tudja halványítani? Mit kell csinálni a gyári lámpakapcsolóban?

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.