Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Nekem is a gyáriak vannak még valszeg, nálam nem is nagyon fog eltörni, mert eddig kb 2x hajtottam le 7 év alatt. A Zafirában már cserélnem kellett... Valszeg anyuci autó is volt valamiko, mert a belső tükör is inkább sminktükörként üzemelt. A billentő mechanikája teljesenn off volt, de ha azt akartam tekergetni akkor is meg kellett fogni a tükröt mert nem tartotta meg magát. Minden macskaköves útca végén újra kellett állítani a tükröt :D Gyakorlatilag olyan szinten el volt kopva a a gömb a tükörben, hogy amire lecseréltem, is lötyögött rajta... Régi, megkeményedett műanyag. Ha használva is van, baja is lesz. Az enyém akkor se fog eltörni, ha már porcelánmerevre pusztult, mert eddig csak tetőkárpit cserénél nyúltam hozzá, van akinél már akkor elpattan, ha egy picit is öregedett.

Láccik gyakran járok erre! :D

Én az autót 9 éve belső tükör nélkül vettem, mert letörték. A gyári ára horror volt, ezért a Ford szervizben 3000-ért vettem bele új fordost.

Azóta is kifogástalan, olcsó és nem ráz! :icon13:

Módosítva : epk947
Link to comment
Megosztás:

Kérdésem lenne

Néztem azt a lengyel oldat, miért lehet az, hogy a C16NZ-t F13-al a X16SZR-t meg F15 CR(F17) szerelték

pedig ezek csak a kibocsátási adatokban térnek el

http://astra.auto.pl/silniki-opel-astra-f#16szr

Enyémben F15 WR 3.74 van. Naés? :D Egyébként azért eltér a C16NZ-től az SZR. A C16NZ egy az egyben utódja az X16SZ. Az 71 lóerős, de az a környezetkímélés miatt lett kevesebb és ebből csináltak egy R-es, növelt teljesítményű motort.

Módosítva : daykiller
Link to comment
Megosztás:

Enyémben F15 WR 3.74 van. Naés? :D Egyébként azért eltér a C16NZ-től az SZR. A C16NZ egy az egyben utódja az X16SZ. Az 71 lóerős, de az a környezetkímélés miatt lett kevesebb és ebből csináltak egy R-es, növelt teljesítményű motort.

mán ugy gondoltam gyárilag.....

igen tudom, épp ezé kérdeztem, me mind2 75paci nyomtékuk is efforma és a váltoknál az F után nem Nm értéket jelenti az a szám? vagy kicsiből nem létezik WRes?

csak érdekes számomra

Link to comment
Megosztás:

mán ugy gondoltam gyárilag.....

igen tudom, épp ezé kérdeztem, me mind2 75paci nyomtékuk is efforma és a váltoknál az F után nem Nm értéket jelenti az a szám? vagy kicsiből nem létezik WRes?

csak érdekes számomra

Itt talán "igazibb" adatok vannak: ;) http://www.opel-infos.de/getriebe/f13_5.html

A többi a navisávról elérhető. :icon1: Szereltek itt mindent mindennel. :D

Link to comment
Megosztás:

mán ugy gondoltam gyárilag.....

igen tudom, épp ezé kérdeztem, me mind2 75paci nyomtékuk is efforma és a váltoknál az F után nem Nm értéket jelenti az a szám? vagy kicsiből nem létezik WRes?

csak érdekes számomra

Tudom, hogy egyformák, viszont a kompresszióviszony pl nagyobb az SZR-nél.

Az F tényleg a Nm értékét határozza meg + 10%. Én sem hittem a szememnek, mikor ezt olvastam az oldalán, de ez van ráírva: F 15W374. Mondjuk a sebesség/fordulatszámon is látszik. 130nál van 3000-es fordulat percenként. :) Városban pl a negyediket szinte lehetetlen használni, ha az ember nem akarja kínozni a motort. 50-nél van 2000 fölött az rpm harmadikban és ezt jobban is szívleli is hang alapján.

Link to comment
Megosztás:

Ezért kéne kiötleni ezzel kapcsolatban valamit, hátha lenne mondjuk 90-100 lóerő is :D

... Egyébként azért eltér a C16NZ-től az SZR. A C16NZ egy az egyben utódja az X16SZ. Az 71 lóerős, de az a környezetkímélés miatt lett kevesebb és ebből csináltak egy R-es, növelt teljesítményű motort.

Link to comment
Megosztás:

A C16NZ-nek inkább az SZR az utódja, mert abban a dugók is efformák, az SZ-ben meg olyanok vannak mint az SE-ben.

De tök mind1, mert a gyújtást leszámítva hótt ugyanazok. Lényegi különbség nincs közte.

Váltónál az F azt jelenti front, tehát hogy elsőkerekes váltó, a szám meg valóban hogy hány Nm-t bír el. Egyébként nekem az SE-n pl CR 3.94-es F15 volt. De ugye az még mindig kis blokkos váltó. Na meg szerelték azt is f13-al is.

Kaszni, felszereltség, illetve piacfüggő is, hogy mibe mit tettek. Na meg azt sem tartom kizártnak, hogy lehetett választani új autó vásárlásnál. Pl vectránál is a GT felszereltség automatikusan rövidebb váltót tartalmazott.

Ezért kéne kiötleni ezzel kapcsolatban valamit, hátha lenne mondjuk 90-100 lóerő is :D


Jha, SE tengely kell bele, meg nagy pumpa. (nagy injektorral)

Módosítva : wookie
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.