Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Mai napon végre kint volt a kárszakértő az allianztől, lehet hogy gtk az astra mert megvan nyomódva alul a pótkeréknél a fenéklemez + csomiajtó is lehet cserés és azt mondta szerinte ez gtk.. Na most egy ilyen kevesett futott 2002es 1.4 8v classic astra eurotax ára mondjuk 5 kilo.. nem hiszem hogy 250ezer ft ból nem lehet helyrehozni. Szerintetek mit tegyek? Saját pénzem most nincs megcsináltatni és még várnom kell még a rendőrségi igazolásra, hogy bármi is történjen ami ebben az országban akár 60 nap is lehet.. Járni lehet az autóval csak csomagtérajtó beázik és nem lehet ki-be nyiti..

Hát jah a rendörségen nekem sem kapkodták el anno. Január 21.-én volt a baleset májusban meg is kaptam a határozatot róla! Biztositó fizetett volna már a kárfelméréstől számitott 3. héten, de mivel nem volt papiron várhattam rá. Nézesd meg addig egy karosszériással hogy mit mond rá, aztán tudsz majd számolgatni hogy hogyan tovább!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hát jah a rendörségen nekem sem kapkodták el anno. Január 21.-én volt a baleset májusban meg is kaptam a határozatot róla! Biztositó fizetett volna már a kárfelméréstől számitott 3. héten, de mivel nem volt papiron várhattam rá. Nézesd meg addig egy karosszériással hogy mit mond rá, aztán tudsz majd számolgatni hogy hogyan tovább!

Mai napon végre kint volt a kárszakértő az allianztől, lehet hogy gtk az astra mert megvan nyomódva alul a pótkeréknél a fenéklemez + csomiajtó is lehet cserés és azt mondta szerinte ez gtk.. Na most egy ilyen kevesett futott 2002es 1.4 8v classic astra eurotax ára mondjuk 5 kilo.. nem hiszem hogy 250ezer ft ból nem lehet helyrehozni. Szerintetek mit tegyek? Saját pénzem most nincs megcsináltatni és még várnom kell még a rendőrségi igazolásra, hogy bármi is történjen ami ebben az országban akár 60 nap is lehet.. Járni lehet az autóval csak csomagtérajtó beázik és nem lehet ki-be nyiti..

Én pont így jártam 2011-ben. Megvettem a család által anno újonnan vett és féltett 2002-es 1.4 8V 5 ajtós Cassic-ot, erre egy idióta benézte a lámpát és meglökött. Eredmény: Fenéklemez gyűrődött, hátfal bement (pedig volt vonóhorog), csomiajtó kuka, mert megroppant, és nem is lehetett lezárni. Mint kiderült kicsit "kinyílt" a hátulja, konkrétan a kalaptartó beesett a csomagtartóba. Szlovák volt a delikvens, Allianz-os.

Felmérte a kárszakértő az autót, kihozták hogy ér 500-600 körül (már pontosan nem tudom), kár túl nagy ezért gtk. A "roncsért" adtak volna 200 egynehányezret...

Végeredmény: Megcsináltattam szakszervizben, hogy normális legyen. Húzatópadon visszahúzták a hátulját, csomagtartó ajtó csere, padlólemez egyengetés, hátfal csere, lökhárító csere, üveget át tudták tenni, új lámpák, új vonóhorog, kipufogó javítás (az ütés után kifújt) kasztnis meló, festés stb...

Talán észrevenni picit, de tényleg első osztályú minőségi lett, viszont rá kellett fizetnem vagy 180 ezret a biztosító által adott pénzhez. Én meg mehettem a sóhivatalba.

Gusztustalan dolog ebbe az országba, hogy egy marha nem figyel, beléd megy, és a megkímélt állapotú autódnak annyi, vagy fizethetsz rá, hogy megcsinálják. Pesten csináltattam, sokak szerint olcsóbban is kijött volna...

Sok sikert, nem irigyellek. Nem elrémisztés akart lenni, csak tapasztalat, hogy manapság mire számíthat az adófizető állampolgár...

Jah és 3 hónap alatt lett kész...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Én pont így jártam 2011-ben. Megvettem a család által anno újonnan vett és féltett 2002-es 1.4 8V 5 ajtós Cassic-ot, erre egy idióta benézte a lámpát és meglökött. Eredmény: Fenéklemez gyűrődött, hátfal bement (pedig volt vonóhorog), csomiajtó kuka, mert megroppant, és nem is lehetett lezárni. Mint kiderült kicsit "kinyílt" a hátulja, konkrétan a kalaptartó beesett a csomagtartóba. Szlovák volt a delikvens, Allianz-os.

Felmérte a kárszakértő az autót, kihozták hogy ér 500-600 körül (már pontosan nem tudom), kár túl nagy ezért gtk. A "roncsért" adtak volna 200 egynehányezret...

Végeredmény: Megcsináltattam szakszervizben, hogy normális legyen. Húzatópadon visszahúzták a hátulját, csomagtartó ajtó csere, padlólemez egyengetés, hátfal csere, lökhárító csere, üveget át tudták tenni, új lámpák, új vonóhorog, kipufogó javítás (az ütés után kifújt) kasztnis meló, festés stb...

Talán észrevenni picit, de tényleg első osztályú minőségi lett, viszont rá kellett fizetnem vagy 180 ezret a biztosító által adott pénzhez. Én meg mehettem a sóhivatalba.

Gusztustalan dolog ebbe az országba, hogy egy marha nem figyel, beléd megy, és a megkímélt állapotú autódnak annyi, vagy fizethetsz rá, hogy megcsinálják. Pesten csináltattam, sokak szerint olcsóbban is kijött volna...

Sok sikert, nem irigyellek. Nem elrémisztés akart lenni, csak tapasztalat, hogy manapság mire számíthat az adófizető állampolgár...

Jah és 3 hónap alatt lett kész...

Biztos.

Link to comment
Megosztás:

Kiégett az egyik ködlámpám, de mivel én is akkor dolgozok mint az autósboltos, így maradt a tesco/benzinkút vonal. Lévén minden nap brutál nagy ködök vannak mostanában, én meg pénteken tervezem megint átszelni az országot, így hát nem halogattam elmentem venni egyet. Első kör: Tesco. Bemegyek, minden van, de h3 az nincs. Oké.

Következő, Agip kút. "Milyet keres? -H3-at. -H3... h3... , olyan nincs is! -Dehogynem, itt is van az ára, 874 ft!"

Ömv: h1-h4-h7, h3 az nincs....

Negyedik, legeldugottabb kis utolsó Mol kút, csávó benyúl a fiókba, "705 ft lesz".

Röhej hogy fél sopront körbe kell autózni egy rohadt izzóért. Mindezt úgy, hogy azért a mai napig ami nem ledes, abból az utólagos ködlámpák/refik kb 70%-a h3-al megy...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

1987-es Opel Corsa 1.2 -höz keresek szerelési kézikönyvet. Minden megoldás érdekelne. Nagyjából két könyv (illetve 3) nyomaira leltem, amik szerintem jók lennének: 1. H. R. Etzold műve, mely megjelent magyarul is az "így csináld" sorozatban. 2.(3.) Haynes sorozat Opel Corsa (83-93) (és fut vauxhall néven is egy verzió) Az első lenne tán a tutibb? Valaki tudja, melyik a jobb? Illetve van más jó könyv is? És hol lehet ezeket beszerezni a Maróti könyvkereskedésen kívül?

Már jártam antikváriumokban, nagyobb könyvesboltokban, opel márkaszervízben, Széchenyi és Szabó Ervin könyvtárban, de sehol semmi, csak a Marótinál a Haynes féle 10.000-ért. Neten sem tudtam sehol letölteni.

Link to comment
Megosztás:

Hát itt kalaptartó kicsit puffog azóta de nem találtam rajta sérülést csak csomagtér most beázik mert van egy kis rés mert miután felnyitottam nem is lehetett rendesen lecsukni.. Tehát ajtó tuti kell egy másik, lökhárító nem tudom szerintem meglehet csinálni +fenéklemez meg a rendszámtábla lámpa

Én pont így jártam 2011-ben. Megvettem a család által anno újonnan vett és féltett 2002-es 1.4 8V 5 ajtós Cassic-ot, erre egy idióta benézte a lámpát és meglökött. Eredmény: Fenéklemez gyűrődött, hátfal bement (pedig volt vonóhorog), csomiajtó kuka, mert megroppant, és nem is lehetett lezárni. Mint kiderült kicsit "kinyílt" a hátulja, konkrétan a kalaptartó beesett a csomagtartóba. Szlovák volt a delikvens, Allianz-os.

Felmérte a kárszakértő az autót, kihozták hogy ér 500-600 körül (már pontosan nem tudom), kár túl nagy ezért gtk. A "roncsért" adtak volna 200 egynehányezret...

Végeredmény: Megcsináltattam szakszervizben, hogy normális legyen. Húzatópadon visszahúzták a hátulját, csomagtartó ajtó csere, padlólemez egyengetés, hátfal csere, lökhárító csere, üveget át tudták tenni, új lámpák, új vonóhorog, kipufogó javítás (az ütés után kifújt) kasztnis meló, festés stb...

Talán észrevenni picit, de tényleg első osztályú minőségi lett, viszont rá kellett fizetnem vagy 180 ezret a biztosító által adott pénzhez. Én meg mehettem a sóhivatalba.

Gusztustalan dolog ebbe az országba, hogy egy marha nem figyel, beléd megy, és a megkímélt állapotú autódnak annyi, vagy fizethetsz rá, hogy megcsinálják. Pesten csináltattam, sokak szerint olcsóbban is kijött volna...

Sok sikert, nem irigyellek. Nem elrémisztés akart lenni, csak tapasztalat, hogy manapság mire számíthat az adófizető állampolgár...

Jah és 3 hónap alatt lett kész...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

1987-es Opel Corsa 1.2 -höz keresek szerelési kézikönyvet. Minden megoldás érdekelne. Nagyjából két könyv (illetve 3) nyomaira leltem, amik szerintem jók lennének: 1. H. R. Etzold műve, mely megjelent magyarul is az "így csináld" sorozatban. 2.(3.) Haynes sorozat Opel Corsa (83-93) (és fut vauxhall néven is egy verzió) Az első lenne tán a tutibb? Valaki tudja, melyik a jobb? Illetve van más jó könyv is? És hol lehet ezeket beszerezni a Maróti könyvkereskedésen kívül?

Már jártam antikváriumokban, nagyobb könyvesboltokban, opel márkaszervízben, Széchenyi és Szabó Ervin könyvtárban, de sehol semmi, csak a Marótinál a Haynes féle 10.000-ért. Neten sem tudtam sehol letölteni.

Üdv az astra topicban. A haynes ezerszer jobb. Nézz vaterán, vahy vedd meg a marótinál. Letöltögetésekről itt meg nem beszélünk, de az is a haynes lesz.

Link to comment
Megosztás:

üdv habmalac.

A gyári hangszóró az 16cm de egy kereten van aminek a magassága kb3-4cm.ezért simán keret nélküli hangszórót csak úgy tudsz berakni hogy az ablak bele ér.szóval kell a keret vagy alacsony hangszórót keres ami mocsok drága.

Mi gondot okoz ha benne marad a keret? Egyenlőre nem szeretném szétkapni az ajtót, nincs esetleg valami használható kép a szétbontott ajtó hangszóró körüli részéről valakinek?

Link to comment
Megosztás:

Ehh. Most vegyétek úgy hogy káromkodtam.

Ha beesik a gázpedál, és max fordulaton megy a kocsi csak, nincs más gázállás, akkor elszakadt a gázbowden? Mert most éjszaka squashból hazafelé ez történt. Mivel szabályozásig üvöltött a motor, így leállítottam és betoltam egy parkolóba, szerencsére 5 percre innen.

Ha holnap reggel veszek bowdent, akkor azt ki tudom én is cserélni?

Link to comment
Megosztás:

Ehh. Most vegyétek úgy hogy káromkodtam.

Ha beesik a gázpedál, és max fordulaton megy a kocsi csak, nincs más gázállás, akkor elszakadt a gázbowden? Mert most éjszaka squashból hazafelé ez történt. Mivel szabályozásig üvöltött a motor, így leállítottam és betoltam egy parkolóba, szerencsére 5 percre innen.

Ha holnap reggel veszek bowdent, akkor azt ki tudom én is cserélni?

Ellen rugós működésű a gázkar, szóval szerintem lehet a rugó törött el. Ha a bowden szakad, akkor csak alapjáratod van, vagy akkora fordulat, amekkora gázálláson fennakadt a bowden. Tehát lehet nyélgázon mentél, mikor elszakadt? :D

Link to comment
Megosztás:

Ehh. Most vegyétek úgy hogy káromkodtam.

Ha beesik a gázpedál, és max fordulaton megy a kocsi csak, nincs más gázállás, akkor elszakadt a gázbowden? Mert most éjszaka squashból hazafelé ez történt. Mivel szabályozásig üvöltött a motor, így leállítottam és betoltam egy parkolóba, szerencsére 5 percre innen.

Ha holnap reggel veszek bowdent, akkor azt ki tudom én is cserélni?

Nem a rugó tört el inkább??

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.