Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Megint az astrások jártak jól... Vectránál direkt néztem mikor volt villanyos tükröm, de itt az egész tükörlap felfogatás, minden tök más. Ráadásul a vezeték ott menne át, ahol a manuálisnak az állítókarja kijön. Na meg nekem át is kell majd kötni, mert vectrán külön gomb van a tükörállítón a fűtésnek, nem a hátsóablakkal megy mint az astránál.

Üdv!

Azt sokan nem tudják ogy a Calibra Vectra alkatrészekből áll és sokk alkatrész kompatibilis egyikből a másikba viszont a calibrának alapból füthető a tükre!

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom megmondani hány opel motort cseréltem és váltot,rengeteget hozam kintröl és bontottam csak jött a (Nav).

De már rájőttem egy részére nem a tárcsa a probléma hanem a szerkezetet mivel a vékony tárcsa jó az új viszont 3,4mm vastagabb igy átételezéssel 1,4cm hajlik be a kuplung lamella, az a problémám hogy a szerkezett nem áll vissza alaphelyzetbe ,proba kép 3mm alátétet raktam minden egyes lefogató ponthoz és a szerkezet tökéletes!

Csak azt nem tudom hogy van e valami trükk hogy vissza lehet ugrasztani az allap állásba a szerkezetett!

Mert az új szerkezett is alapból minuszban áll!

6 éve van a tulajdonomban az autó Igaz sima Disel én nem száguldozó ember vagyok nekem tökéletes

még nem hagyott cserben pedig 514200Km van benne .

Ebből az elöző idős tulaj akinek ez volt az első új autója 280e Km tet bele !

Hát szerintem gond nélkül vissza kéne állni a szerkezetnek, ugye a rugók nyomják vissza, mert ha nincs bent akkor csak lötyög a kar a váltó tetején oda-vissza. Ugye ráhúztam a szerkezet majd a tárcsát a nyelestengelyre, aztán amikor huzattam össze a váltót és a motort akkor nyomta alapba előre a váltó tetején a kart. Aztán csavaroztam csak fel a szerkezetet a lendkerékra a váltó ablakon keresztül.

Bár nem tartozik ide szorosan, de ma olyat láttam, amit még soha: Corsa Caravan-t (1,7D), tetősin meg minden :o

Egyszer láttam ilyet, meg a faluban van egy (munkásautó <_< ) A-corsa sedán.

Link to comment
Megosztás:

Hát szerintem gond nélkül vissza kéne állni a szerkezetnek, ugye a rugók nyomják vissza, mert ha nincs bent akkor csak lötyög a kar a váltó tetején oda-vissza. Ugye ráhúztam a szerkezet majd a tárcsát a nyelestengelyre, aztán amikor huzattam össze a váltót és a motort akkor nyomta alapba előre a váltó tetején a kart. Aztán csavaroztam csak fel a szerkezetet a lendkerékra a váltó ablakon keresztül.

Egyszer láttam ilyet, meg a faluban van egy (munkásautó <_< ) A-corsa sedán.

Üdv!

Megszületet ma ismét jött egy prémium kategoriás tárcsa és szerkezett,De szintén a szerkezett mostmár rájöttem az is selejt!

Volt egy bontott gyári GM szerkezetem 3 pontrra ahol felvan fogata alá raktam 12 anyát lehuztam a csavarokkat körben és 2 probákozás után jó lett beált alapba!

Hozzá teszem nekem kedvezménnyel ez a szett 68eFT lett volna és selejt!

Igy megusztam Csapágy + tárcsa 30eFt!

5db prémium minőségből 1 jó!

Csak gondoltam ezt is leírom mert nekem szerencsém van mert helyben van a bolt,de akinek utazni kell annak az üzemanyag is jelentős tétel lehet ennyi potya utra!

Azért köszönöm a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Megszületet ma ismét jött egy prémium kategoriás tárcsa és szerkezett,De szintén a szerkezett mostmár rájöttem az is selejt!

Volt egy bontott gyári GM szerkezetem 3 pontrra ahol felvan fogata alá raktam 12 anyát lehuztam a csavarokkat körben és 2 probákozás után jó lett beált alapba!

Hozzá teszem nekem kedvezménnyel ez a szett 68eFT lett volna és selejt!

Igy megusztam Csapágy + tárcsa 30eFt!

5db prémium minőségből 1 jó!

Csak gondoltam ezt is leírom mert nekem szerencsém van mert helyben van a bolt,de akinek utazni kell annak az üzemanyag is jelentős tétel lehet ennyi potya utra!

Azért köszönöm a segítséget!

Hát ezek ilyan copós dolgok...amikor az ember kicserél valamit és 100%-ra veszi hogy az új alkatrész jó, és minden másban keresi a hibát csak abban nem. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Megszületet ma ismét jött egy prémium kategoriás tárcsa és szerkezett,De szintén a szerkezett mostmár rájöttem az is selejt!

Volt egy bontott gyári GM szerkezetem 3 pontrra ahol felvan fogata alá raktam 12 anyát lehuztam a csavarokkat körben és 2 probákozás után jó lett beált alapba!

Hozzá teszem nekem kedvezménnyel ez a szett 68eFT lett volna és selejt!

Igy megusztam Csapágy + tárcsa 30eFt!

5db prémium minőségből 1 jó!

Csak gondoltam ezt is leírom mert nekem szerencsém van mert helyben van a bolt,de akinek utazni kell annak az üzemanyag is jelentős tétel lehet ennyi potya utra!

Azért köszönöm a segítséget!

Nekem gyári LUK szett került bele (LUK a gyári beszállító) és semmi probléma nem volt vele.

Link to comment
Megosztás:

Volt 13 éve amikor abbahagyták a gyártást? :D

Tehát akkor csak hobbiból lehet még a mai napig gyári alkatrészt vásárolni az F Astrához? :D Mint pl gyári kulpungot, ami amúgy LUK, vagy gyári gyertyát vagy lambdaszondát, amik Bosch márkájúak, gyári INA márkájú hidrotőkéket és még sorolhatnám... :D

Tudod mi volt a különbség a kiszerelt gyári kuplungtárcsa és szerkezet valamint az új LUK tárcsa és szerkezet között egyékbént? :D Nem volt ott a GM felirat az új LUK szetten, ahol a gyárin volt. Egyébként totál passzoltak egymáshoz. :D

Link to comment
Megosztás:

Tehát akkor csak hobbiból lehet még a mai napig gyári alkatrészt vásárolni az F Astrához? :D Mint pl gyári kulpungot, ami amúgy LUK, vagy gyári gyertyát vagy lambdaszondát, amik Bosch márkájúak, gyári INA márkájú hidrotőkéket és még sorolhatnám... :D

Tudod mi volt a különbség a kiszerelt gyári kuplungtárcsa és szerkezet valamint az új LUK tárcsa és szerkezet között egyékbént? :D Nem volt ott a GM felirat az új LUK szetten, ahol a gyárin volt. Egyébként totál passzoltak egymáshoz. :D

Amig van gyártás addíg a gyár ellenőrzi a beszállított alaktrészeket...de ha már nem megy a szallag, gondolod ott maradt valaki a GM-től és kiveri a balhét ha nem olyan minőségű cucc jön a kocsihoz amit már nem is gyártanak? :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Amig van gyártás addíg a gyár ellenőrzi a beszállított alaktrészeket...de ha már nem megy a szallag, gondolod ott maradt valaki a GM-től és kiveri a balhét ha nem olyan minőségű cucc jön a kocsihoz amit már nem is gyártanak? :rolleyes:

Valaki biztos ellenőrzi mit tesznek a gyári hologrammos dobozba. És amíg a gyártás ment, addig se volt ott senki a GM-től.

Link to comment
Megosztás:

Talán egy jó hasonlat: Ez úgy megy mint a mobiltelefonoknál. Megrendeli a mobilszolgáltató a saját hálózatához, az ahhoz tartozó beállításokkal és esetenként a saját alkalmazásaival vagy akár a saját színvilágához passzoló témákkal feltelepítve és hálózatfüggő változatban esetenként a szolgáltató saját logojával feliratozott készülékházzal. Ez felel meg mondjuk a GM feliratú gyári alkatrészeknek. A GM felirat csupán azt jelenti, hogy az alkatrész nem hamisítvány. megfelel a GM által specifikált minőségi elvárásoknak vagy egyszerűbben GM rendelésre lett legyártva a gyártó kívánsága szerint (GM felirattal kell ellátni). Na de vannak hálózatfüggetlen mobiltelefonok amelyek a mobilszolgáltatóktól függetlenül a mobiltelefon gyártó saját értékesítési hálózatában kaphatóak. Ezek minősége rosszabb lenne? Vannak nem GM feliratú ugyanattól a gyártótól származó ugyanolyan alkatrészek. Talán a Luk saját márkaneve alatt rosszabb minőséget adna el? "Józan paraszti ésszel" nem gondolhatjátok, hogy ez így van sőt, inkább fordítva szokott lenni. A saját márkás termékek minősége esetenként jobb lehet mint más megrendelésre készülő egyedi alkatrészek, ugyanakkor többnyire olcsóbb is mivel ezt nagyobb mennyiségben sorozatban tudják gyártani nem kell átállítani a gépsort. A gyári autóalkatrészek márkától függetlenül azért drágábbak mert egyedi gyártásra a gyártó egyedi kívánsága szerint (GM logozás) készültek, de nyilván ugyanazon a gyártósoron készülnek ezek is mint a beszállító saját márkás alkatrészei, éppen ezért nem hiszem, hogy nagyságrendi minőségbeli eltérés lenne közöttük, szerintem csak egy felirat ami garancia az autógyártó részéről az alkatrész eredetiségére vonatkozóan.

Módosítva : Astra F Caravan
Link to comment
Megosztás:

Nálunk sincs ott folyamatosan a Continental és az Audi, ellenőrizni az ABS kockák gyártását. Ehelyett nálunk az előmunkás méregeti folyamatosan mintákból az anyagot, amit sajtolt a gép. Aztán ha elmegy egy érték, akkor sajtolás állj és új szerszám. :)

Oké, de a gyári talpas elmegy 300ezer kilómétert egy gyári pumpa is, teló is stb, találkozott már olyan "gyári beszállító" alkatrésszel valaki amelyik szintén elmegy ennyit? Mert én inkább azt hallottam hogy ha már kikerült az eredeti akkor lehet cserélgetni pár évenként. A 90-es években talán még nem volt akkora gond hogy "mennyibe kerül" aztán már a gyártás későbbi években is faragtak a költségekből , kispórolt kábelkötegek, eltűnt csipogó a tükör háromszögből stb.. Gondoljátok hogy később ez a tendencia változott volna? Lehet hogy a "gyári beszállító" ( de inkább csak jó duma al eladótól)ugyanaz aki a gyártósor mellé hordta az alaktrészek, de szerintem már nem ugyanaz a minőség, logótól-névtől függetlenül. Vagy próbáljam meg ezt a torony szilentet? :D

Eredeti Opel info.png

28 697 Ft 28 123 Ft 25 828 Ft

Link to comment
Megosztás:

Oké, de a gyári talpas elmegy 300ezer kilómétert egy gyári pumpa is, teló is stb, találkozott már olyan "gyári beszállító" alkatrésszel valaki amelyik szintén elmegy ennyit? Mert én inkább azt hallottam hogy ha már kikerült az eredeti akkor lehet cserélgetni pár évenként. A 90-es években talán még nem volt akkora gond hogy "mennyibe kerül" aztán már a gyártás későbbi években is faragtak a költségekből , kispórolt kábelkötegek, eltűnt csipogó a tükör háromszögből stb.. Gondoljátok hogy később ez a tendencia változott volna? Lehet hogy a "gyári beszállító" ( de inkább csak jó duma al eladótól)ugyanaz aki a gyártósor mellé hordta az alaktrészek, de szerintem már nem ugyanaz a minőség, logótól-névtől függetlenül. Vagy próbáljam meg ezt a torony szilentet? :D

Eredeti Opel info.png

28 697 Ft 28 123 Ft 25 828 Ft

Szerintem gyári beszállítói alkatrészeket is nagyon kevesen építtetnek be mert relatív, de sokaknak, jellemzően astra f tulajdonosoknak ez is drága. Azért én is kíváncsi lennék rá ha valaki ad a márkás "beszállítói" alkatrészekre azok pár évente cserélgetik-e. Én azt gondolom, hogy egy jó márka a jó hírnevét járatnál le ha gyenge minőséget adna, de persze lehet, hogy én tévedek.

Kereskedőknél lehetnek csúsztatások, nem minden alkatrész az aminek árulják, de ez a gyártótól független hozzáállás. A "kispórolt kábelkötegek, eltűnt csipogó..." még nem jelent minőségromlást csupán a gyártó saját gyártási költségeit csökkenti ezáltal. Azért mert minél idősebb egy még gyártott autótípus, annál nehezebb eladni, a kevesebb értékesített darabszám miatt csökkenek a bevételei nem beszélve arról, hogy az autó árát is csökkentenie kell az idő múlásával, hogy ezzel ösztönözze az eladásait, ezért idővel csökkentenie kell a gyártási költségeit is, de ez nem jelent egyértelműen és feltétlenül minőségromlást, csupán ésszerűbb anyaghasználatot, ésszerűbb gyártást. Gondolj csak bele, hogy miért építsen be a gyártó fullos kábelköteget egy alapfelszereltségű autóba ha azt a vásárló nem fizeti meg? Miért építse be az összes hangszórót ha a vásárló csak egy alap magnós rádiót kért v. még azt se?

Link to comment
Megosztás:

Nekem gyári LUK szett került bele (LUK a gyári beszállító) és semmi probléma nem volt vele.

Igen nekem is mivel Sem a Gm-Sachs-Valeo ezik mind eltértek pedig a kuplung tárcsán lévő azonositó szerint rendelt alkatrész! Igy lett a legdrágáb LUK!

De közben utána érdeklődtem és azt mondta egy raktáros ismerös hogyha egy alkatrész felbonva érkezik már valoszinű hogy valahonan már visszakerült vagy kicserélték a tartalmát!

És nekem egysem lezárt dobozban érkezett!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.