Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Leomlo sincs. De ettol meg az atalakitast meg lehet csinalni. :)

Jah tudom, de amióta megtudtam(talán wookie-től), hogy ha rendesen megvan csinálva, akkor dugót is kéne cserélni, azóta elment a kedvem, max ha ledöglik a teteje a helyéről(hengerfej vagyvmi), akkor elgondolkodom rajta, addig marad NZ.

Link to comment
Megosztás:

A srác akitől vettem, váltig állította hogy ez 1.4 Si leömlő, csak az övéhez nemjó, mert neki egycsöves van :D Így is hirdette, valószínűleg ezért nem kelt el olyan hamar.

Az a baj hogy ezek a cuccok minimum 21evesek es amugy sem keszult tul sok. De persze remenykedni lehet. :)

Link to comment
Megosztás:

A srác akitől vettem, váltig állította hogy ez 1.4 Si leömlő, csak az övéhez nemjó, mert neki egycsöves van :D Így is hirdette, valószínűleg ezért nem kelt el olyan hamar.

Az 1,4 SE az egycsöves, az 1,6 SE kettő. ;)

Link to comment
Megosztás:

Érdekes hiba, mármint az, hogy hogyan lehet gyenge a szikra. Nem ismerem a gyújtótrafó felépítését, de egy sima trafó az én felfogásomban vagy működik normálisan vagy leégett és olyankor zárlatos vagy szálszakadásos és olyankor abszolút nem működik. A jó és rossz között nem értem, hogyan tud átmenet lenni. Több tekercs lehet benne és ha valamelyik megszakad akkor pl felére gyengül a szikra? Vagy van benne valami elektronika is ami idővel megadja magát? Több helyen olvastam már, hogy a szar gyújtókábelek vagy a túlfutott gyertyák ill. megnövekedett gyertyahézag miatt megy tönkre a trafó. Gyenge szikrát meg okozhat az eloxidálódott vagy kontakthibás csatlakozások, megnövekedett gyertya és/vagy gyújtókábel ellenállás is. Nálad egyértelműen csak a trafó hibásodott meg?

Bizony lehet ilyen "gyenge szikra" jelenség egy több évtizedes trafó esetében. Az utóbb leírt pára, oxidáció stb. okokon kívül még a meleg üzem is belerondíthat a megyengült tekercsszigetelésbe!

Nem Opel, de éppen most volt nálam egy 50 éves Simson, aminek a gyújtótekercse hengeren kívül szép kövér szikrát adott. Aztán beszerelve, rövid üzemelés után a kompresszió alatt hamarosan megállt. Lehúlés után újra indult, majd megint leállt. Ez a tipikus melegzárlat.

Link to comment
Megosztás:

Üdv Urak!

Egy apró hibát tapasztaltam ma: a szivargyújtó ajtaja, ami eddig a kicsi gombra kinyílt, ma reggel meg sem mozdult. Eddig működött rendesen, most csak segítséggel nyílik le. Javítható? Ha igen, hogy lehet szétkapni? Ha nem, mi a teendő?

A gomb egy pöcköt húz vissza egy rugó meg állandóan tolja ki az ajtót (már ugye ha a pöcök nincs előtte) Hátulról nem lehet hozzáférni, csak azt tudod tenni, hogy egy lapos széles csavarhúzót bedugsz a gomb mellett az ajtó melletti résbe és kifeszíted. Ugye a csavarhúzó szárát a vezetőoldal felé kell feszíteni. Megpróbáhatod lapos eszközzel benyulva visszanyomni a pöcköt ( mint amikor a filmekben bankártyával ajtót nyitnak egy hotelben a rossz fiúk) de nekem úgy nem sikerült.

Link to comment
Megosztás:

Épp túrom a jogszabályokat, miszerint milyen kötelezettségek vannak gépjármű adásvételnél egyenesági rokonok között.

Ugye két éve megszüntették az átírási illetéket ebben az esetben, ami örömteli, ám ahogy most kutakodtam, az eredetiségvizsgálatot akkor is kötelező elvégezni. Felháborítónak tartom, bár nem ez az egyetlen idióta megoldás drága jó országunkban.

Link to comment
Megosztás:

Épp túrom a jogszabályokat, miszerint milyen kötelezettségek vannak gépjármű adásvételnél egyenesági rokonok között.

Ugye két éve megszüntették az átírási illetéket ebben az esetben, ami örömteli, ám ahogy most kutakodtam, az eredetiségvizsgálatot akkor is kötelező elvégezni. Felháborítónak tartom, bár nem ez az egyetlen idióta megoldás drága jó országunkban.

Pedig az sokkal jobb, ha a műszakin derül ki, hogy apádnak lopott autója van és át van "írva" a karosszéria azonosítószám. Aztán nem ő viszi el a balhét, hanem Te, mert ő eddig levelezős vizsgára vitte, te meg egyből a KPM-hez, mert törvényes gondolkodású vagy.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.