Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

hali

ezt hogy kell(et volna) feltennem?

https://cromax.hu/img/P0393770.JPG

kicseréltem a középdobot, persze az egyik csavar beletört a katalizátorba.....le kellet vennem, aztán hegesztettem rá 1 anyát bakka meg, cserébe megráztam belenéztem és tök egyben van

Ez a hátsódobnál van nem v. van elölrébb is? Én feldrótoztam már egy jó ideje a hátsó dobot. Még addig se jutottam el, hogy a régit hogyan vegyem le pedig megvettem az új tartógumit. Az a baj, hogy annyira rozsdás az egész, hogy nem is látom hogyan van fent nem látok csavart se és inkább hagytam minthogy letörjem mindenestöl az egészet mert akkor már feldrótozni se tudom, de valaki biztosan cserélt már szakszerűen.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

1997-ben gyártott, 1.4.es F-es Opel Astrám van. Most költöztem Veszprémbe és egy megbízható szerelőt keresek ebben a városban a karbantartási munkákhoz (pl.: olajcsere, vezérműszíjcsere, ékszíjcsere, fékellenőrzés stb.) illetve a váratlan meghibásodásokhoz. Ha tudtok ajánlani egy megbízható szakembert vagy szervízt, akkor azt szívesen veszem.

Köszönettel!

Link to comment
Megosztás:

Mindent.

Két hátsó hossztartó, első kereszttartók, zárhíd stb csere, bal első hossztartó komplett, padlón van kb 3 lyuk, hátsó ívek valószínűleg, plusz összes horpadás, rozsda stb. Szóval teljes javítás. A kasznisom visszamondta, hogy ez neki túl sok.

Az a bajom hogy olyan embert keresek akinek van referenciája.

Kevés az olyan kasznis akinek van türelme a rozsdás autóhoz, meg alapvetően képes a gyári hegesztések mentén dolgozni, nem csak össszelapolja a lemezeket oszt csá.

De egyelőre most azzal is megelégednék ha a hátulját megcsinálnák, meg az alján a likakat ideiglenesen, hogy műszakizni tudjon.

Link to comment
Megosztás:

Mindent.

Két hátsó hossztartó, első kereszttartók, zárhíd stb csere, bal első hossztartó komplett, padlón van kb 3 lyuk, hátsó ívek valószínűleg, plusz összes horpadás, rozsda stb. Szóval teljes javítás. A kasznisom visszamondta, hogy ez neki túl sok.

Az a bajom hogy olyan embert keresek akinek van referenciája.

Kevés az olyan kasznis akinek van türelme a rozsdás autóhoz, meg alapvetően képes a gyári hegesztések mentén dolgozni, nem csak össszelapolja a lemezeket oszt csá.

De egyelőre most azzal is megelégednék ha a hátulját megcsinálnák, meg az alján a likakat ideiglenesen, hogy műszakizni tudjon.

Én is a komplett hátulját akarom megcsináltatni. Van is rá emberem, aki elvállalta. Igazából ő a komplett hátulját cseréli a gyári hegesztések mentén. Csinált már ilyet F Caravanon.

Link to comment
Megosztás:

Mikor csinálja és merre van? Esetleg tudsz mutatni autót amit ő csinált?

Októberben már át akarok esni a karosszériázáson. Közös barátunk meg fényez is. Nekem első külső küszöbök és komplett hátulja csere van betervezve. Lábtérnél elvágva a hátulja illetve a hátsó ablakoknál. Sárvédők újak. Nekem ugye elment a jobb hátsó nyúlvány, ezért kell a teljes csere. Kihúzatni felesleges.

Nem tudok mutatni fotót róla, mert általában ezeket egyből adják eladásra. Ismerősöm majdnem vett tőlük egy front-törött F-est, amit úgy megcsináltak, hogy meg nem mondtad volna, hogy tört volt az eleje. Ott is cserélték a komplett elejét.

Egyébként palotai.

Link to comment
Megosztás:

Nálam így van feltéve. Szerintem még soha nem volt cserélve. Na de hogyan veszem le? Van valahol csavar vagy valami hogy a tartójával együtt leszedném vagy ki kell hajtani a füleket ami vagy letörik vagy nem?

2 pöcköt lehajtod vízszintesre (ez mán lehet le fog törni) aztán simán lehúzod

sztem a konzol fel van hegesztve nem leszedhető (legalábbis az 5ajtoson)

Módosítva : stirlitz
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Mindent.

Két hátsó hossztartó, első kereszttartók, zárhíd stb csere, bal első hossztartó komplett, padlón van kb 3 lyuk, hátsó ívek valószínűleg, plusz összes horpadás, rozsda stb. Szóval teljes javítás. A kasznisom visszamondta, hogy ez neki túl sok.

Az a bajom hogy olyan embert keresek akinek van referenciája.

Kevés az olyan kasznis akinek van türelme a rozsdás autóhoz, meg alapvetően képes a gyári hegesztések mentén dolgozni, nem csak össszelapolja a lemezeket oszt csá.

De egyelőre most azzal is megelégednék ha a hátulját megcsinálnák, meg az alján a likakat ideiglenesen, hogy műszakizni tudjon.

Tudnék ajánlani én is jó lakatost+fényezőt is, de túl messze lakok tőled. confused.gif

Link to comment
Megosztás:

Én eddig egy-másfél hónapos kieséssel számoltam, de mivel az eredeti terv borult, és szept 19-el lejár a vizsga, télen meg nem fogok még1x autót építeni, beletörődtem hogy tavaszra lesz belőle valami. Most épp nézegetem a 100 rugós autókat, hogy addig is legyen mivel járni. :)

Link to comment
Megosztás:

Az a baj, hogy a jó karosszériásnak akinek jó híre is van, annak sok munkája is van és megteheti, hogy válogat a munkák közül. Nyilvánvaló, hogy a könnyebb, gyorsabb és jövedelmezőbb munkákat fogja elvállalni hiszen senki nem non profit segélyszolgálatot üzemeltet. A korróziós javítások és a mi autóink és ezen autók tulajdonosai ezen kritériumok, kívánalmak egyikének sem felel meg. Tavaly tavasszal vittem az Opelt két karosszériáshoz is, az egyik azt mondta, hogy ő meg tudja csinálni jól, de csak télen amikor kevesebb a munkája akkor tud vele foglalkozni most tele van sorban álló sürgős értsd "jövedelmezőbb" munkákkal. A másik jól menő pedig azt mondta, hogy ő csak töréskárokkal foglalkozik korróziós javításokat nem is vállal már el. Árat egyik se mondott mondván, hogy ilyen öreg autóknál már bármi lehet és menet közben jöhetnek még újabb meglepetések amivel most még az elején nem is számolunk. Tehát nehéz ügy ez, csalódott voltam, eleinte azt gondoltam örülnek majd a zsíros melónak, de tévedtem és nem is gondoltam volna, hogy ennyire.

Link to comment
Megosztás:

Az a baj, hogy a jó karosszériásnak akinek jó híre is van, annak sok munkája is van és megteheti, hogy válogat a munkák közül. Nyilvánvaló, hogy a könnyebb, gyorsabb és jövedelmezőbb munkákat fogja elvállalni hiszen senki nem non profit segélyszolgálatot üzemeltet. A korróziós javítások és a mi autóink és ezen autók tulajdonosai ezen kritériumok, kívánalmak egyikének sem felel meg. Tavaly tavasszal vittem az Opelt két karosszériáshoz is, az egyik azt mondta, hogy ő meg tudja csinálni jól, de csak télen amikor kevesebb a munkája akkor tud vele foglalkozni most tele van sorban álló sürgős értsd "jövedelmezőbb" munkákkal. A másik jól menő pedig azt mondta, hogy ő csak töréskárokkal foglalkozik korróziós javításokat nem is vállal már el. Árat egyik se mondott mondván, hogy ilyen öreg autóknál már bármi lehet és menet közben jöhetnek még újabb meglepetések amivel most még az elején nem is számolunk. Tehát nehéz ügy ez, csalódott voltam, eleinte azt gondoltam örülnek majd a zsíros melónak, de tévedtem és nem is gondoltam volna, hogy ennyire.

Ez így van sajnos.Nekem sem vállalata el egy lakatos sem az A vectrát anno.Azt mondták nem érné meg annyit rákölteni.Hiába mondtam,hogy azt majd én eldöntöm,hogy nekem mi éri meg és mi nem.Megcsináltam magamnak úgy ahogy ha már karosszéria lakatos a szakmám:).Aztán eladtam egy kollégámnak.Ma is vígan szaladgál vele.

Link to comment
Megosztás:

Én eddig egy-másfél hónapos kieséssel számoltam, de mivel az eredeti terv borult, és szept 19-el lejár a vizsga, télen meg nem fogok még1x autót építeni, beletörődtem hogy tavaszra lesz belőle valami. Most épp nézegetem a 100 rugós autókat, hogy addig is legyen mivel járni. :)

Hát figyelj, autót borogatsz billentőn, motort veszel ki majd berakod egy másikba, pontosan melyik az a munkafázis amit a lakatos meg tud csinálni, te viszont nem? Fúrás, flexelés, hegesztés? :icon14: :rolleyes: 100 ezerért ( plussz átírási költségek) meg te is tudod hogy roncsot kapsz, aztán vagy tudod használni amíg a másik áll vagy lerohadsz vele mondjuk Gráz mellett a pályán, hajnali kettőkor szakadó esőben. Aztán a 100-ból lesz 200 mire hazakerültök. Az nem járható út hogy veszel esetleg kint egy papírok nélküli jobb állapotú autót vagy csak bódét és átpakolsz mindent? Amúgy szerintem a komplett elem csere sem hozza már a gyári stabilitást, mert lefúrod a ponthegesztést, majd kitöltöd a lyukat anyaggal, az nem olyan mintha két teljes lemez össze lenne hegesztve.

Link to comment
Megosztás:

Szerelő vagyok, nem kasznis. Se felszerelésem, se tudásom, és főleg türelmem (meg időm) nincs egy ilyen projectre. Van a három dolog, a pénz/szabadidő/meg nem tom már mi, amiből egy mindig hiányzik. Eddig a pémnz nem volt meg, most az lenne, de most időm nincs ilyenekre.

Amúgy meg de, mert hogy nem a már lefúrt pontra hegesztesz rá, Illetve ugye nem mindegy mivel hegesztesz. Vannak ezek a spéci ponthegesztők, amik összefogják kétoldalról a lemezt.

Szerintem tudjuk mind jól, hogy ezekből már nincs jobb kaszni, kevésbé szar van, de azzal is foglalkozni kell, meg akkor az már nem ez az autó.

Amúgy meglepő módon 100ért mostanság elég jó gépeket kapni, az más kérdés, hogy nem kell vele szépségversenyre menni.

Voltam múltkor megnézni egy rekordot, igaz azt 180ért hirdették, bár annyit nem ér az autó, viszont motor/váltó/futómű az nagyon rendben volt, illetve nagy lyuk a kasznin sem volt, annak ellenére hogy szép nem volt. Mondjuk az meg jó lett volna később az enyémhez donornak, de túl sok használható dolog nem volt benne.

Most találtam pár E kadettet, ami azért jó, mert a kasznin kívül bármi kell hozzá, leveszem a polcról otthon. Igazából azt a pár hónapot csak kibírják ha már műszakit kaptak. (levelezősőn se tolnak át azért mindent)

Igen, amúgy ez sajnos általános probléma, hogy a legtöbb kasznis csak a töréskárt szereti javítani, azt is max 10 éves autón, mert ott nem érhet sok meglepetés. Ilyen idős/ennyire rozsdás vasaknál már leginkább restaurátor műhelyt kell keresni. Mondjuk meg is értem, mert tényleg egy előre be nem látható dolog, bármi lehet még elrohadva pluszban, és az átlag magyarnak aki ilyen autókkal jár, jellemzően nincs lóvéja az ilyen nem várt dolgokra, akinek meg lenne, annak se hiszik el, ezért inkább nem is vállalják.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

1997-ben gyártott, 1.4.es F-es Opel Astrám van. Most költöztem Veszprémbe és egy megbízható szerelőt keresek ebben a városban a karbantartási munkákhoz (pl.: olajcsere, vezérműszíjcsere, ékszíjcsere, fékellenőrzés stb.) illetve a váratlan meghibásodásokhoz. Ha tudtok ajánlani egy megbízható szakembert vagy szervízt, akkor azt szívesen veszem.

Köszönettel!

Üdv! Ismerösöm hozzájuk jár Vp.-ben, független szerviz , és jó árakkal dolgoznak! Auto-Brand kft, az almádi úton vannak. Magán szerelőt nem tudok sajnos ajánlani, őket nem ismerem.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.