Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Ez engemis érdekelne, mert nekem meg benya szag volt a kocsiban párszor.Mostanság nincs, de a szellőző hollétével én sem vok tisztában.....

Hát, hogy hol megy a cső azt én sem tudom pontosan, de az aktívszénszűrő a jobb oldali kerékjáratban van a műanyag dobbetét mögött. 3 cső megy rá 1 a tank felől, 1 a motrotérből a tűzfalon lévő szeleptől, a harmadik passz, szerinetm az megy a levegőbe kifelé.

Link to comment
Megosztás:

Hát, hogy hol megy a cső azt én sem tudom pontosan, de az aktívszénszűrő a jobb oldali kerékjáratban van a műanyag dobbetét mögött. 3 cső megy rá 1 a tank felől, 1 a motrotérből a tűzfalon lévő szeleptől, a harmadik passz, szerinetm az megy a levegőbe kifelé.

Az autó alatt megy, a két benzincső mellett. Egyébként pont úgy van ahogy írtad, de akkor ez az a szellőztető?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Képzeljétek, hogy jártam!

Valamiért rosz az alapjáratom és olyan nehezen pörög fel a gép. Már minden kis elektromos biszbaszt végigpucoltam ill. mértem, és eddig minden stimmel.

Ám most találtam valamit (lehet, hogy ez az EVAP izé...), aminekj az elektromos csatija 2 polusú és 3 db cső megy bele. Ezek a csövek tele vannak valami fekete szemcsés száraz koromszerű valamivel. Aztán, ahogy végigkövettem a csöveket, azok belemennek egy tartályba, ami a bal első sárvédő mögött van, és ez a tartály is tele van ezzel a koromszerű anyaggal.

Mi ez? Pucoljam ki a csöveket és a tartályt vagy sem? SzerinteteK Nem lehet, hogy ez valami olyan anyag, ami a nedvességet szívja fel? Most takarítsam ki a rendszert avagy sem?

Előre is köszi a segítséget!!!

Link to comment
Megosztás:

az a korom szerű anyag az aktív szén, ami abból a tartályból származik, amit ki akarsz pucolni.

Ennek elvileg benne kéne maradni örökre, de sajnos a jelek szerint nem sikerül neki.

Megoldás, hogy veszel másik ilyen tartályt, vagy újat(lehet horror az ára), vagy bontottat(ki tudja meddig jó), valamint az összes csövet kipucolod a széntől, amiben csak találsz.

Lehet az üzemanyag rendszerbe is jutott belőle(benzinhíd, befecsik).

Pjoc azt hiszem pont ilyen bajjal küzdött, vagy lehet más, de neki is a szén mindenhová eljutott.

Link to comment
Megosztás:

az a korom szerű anyag az aktív szén, ami abból a tartályból származik, amit ki akarsz pucolni.

Ennek elvileg benne kéne maradni örökre, de sajnos a jelek szerint nem sikerül neki.

Megoldás, hogy veszel másik ilyen tartályt, vagy újat(lehet horror az ára), vagy bontottat(ki tudja meddig jó), valamint az összes csövet kipucolod a széntől, amiben csak találsz.

Lehet az üzemanyag rendszerbe is jutott belőle(benzinhíd, befecsik).

Pjoc azt hiszem pont ilyen bajjal küzdött, vagy lehet más, de neki is a szén mindenhová eljutott.

Kipucoltam a csöveket, mentem egy kört és a csövek újra tele lettek "ropogós" aktív-szénnel. Lehet hogy az a fekete takony, ami miatt beállt az alapjáratimotorom, szintén ez okozta. No, akkor irány bontó aktivszén tartályt venni.... :)

Link to comment
Megosztás:

Kipucoltam a csöveket, mentem egy kört és a csövek újra tele lettek "ropogós" aktív-szénnel. Lehet hogy az a fekete takony, ami miatt beállt az alapjáratimotorom, szintén ez okozta. No, akkor irány bontó aktivszén tartályt venni.... :)

Kiszakadt az a harisnya szerű anyag ami a szemcséket a szűrőben tartja! Cserélj aktívszén szűrőt! Valószínűleg a vákumszelep is televan, + a szűrőből jövő cső is. Takarítsd ki, és amíg nem lesz másik addig húzd le a szűrőről.

Jobb kerékjáratban van, a műa. dobbetét mögött.

Bontott 5000 körül van,az újnak horror ára van!

Link to comment
Megosztás:

Kiszakadt az a harisnya szerű anyag ami a szemcséket a szűrőben tartja! Cserélj aktívszén szűrőt! Valószínűleg a vákumszelep is televan, + a szűrőből jövő cső is. Takarítsd ki, és amíg nem lesz másik addig húzd le a szűrőről.

Jobb kerékjáratban van, a műa. dobbetét mögött.

Bontott 5000 körül van,az újnak horror ára van!

Szerinted nem lehet valahogy megfusizni/javítani ezt a cuccot?

Link to comment
Megosztás:

Most komolyan kérdezem: mi van ha üresen hagyod a helyét?

Az aktívszénszűrő elvileg arra van, hogy motor leállítás után az üzmanyagrendszerből távozó gázokat (benzingőzt) lekösse. A motor újraindítása után ezek a gázok a szívósorba kerülnek, majd a motorba és utána újra elégnek. Emiatt sztem ha kiszeded, érzésre semmi változást nem fogsz tapasztalni az esetleges benzinszagon kívül.

Link to comment
Megosztás:

A szelepről így a motorról, ha lekötöd nem lesz semmi baja. (nekem így van 1-2 éve)

A tartályt viszont érdemes bennhagyni, hogy a benzinnek legyen hova szellőznie.

Tehát az EVAP-szelepről kell lehúzni a felső gumicsövet, ami az aktívszén-szűrőtől jön? És ne dugjak rá semmit?

Az alsó csövet, ami a légtorokra megy meg hagyjam rajta?

Link to comment
Megosztás:

A szelepről így a motorról, ha lekötöd nem lesz semmi baja. (nekem így van 1-2 éve)

A tartályt viszont érdemes bennhagyni, hogy a benzinnek legyen hova szellőznie.

Lehet hogy emiatt esik vissza és ingadozik az alapjárati fordulatom?? Mert a légtorokba kerül az aktív-szén? Úristen....Aktív szénnel járok már egy ideje??

Link to comment
Megosztás:

Tehát az EVAP-szelepről kell lehúzni a felső gumicsövet, ami az aktívszén-szűrőtől jön? És ne dugjak rá semmit?

Az alsó csövet, ami a légtorokra megy meg hagyjam rajta?

Szelep mehet a polcra. A motor felőli részt is dugózd le, meg a tartályon azt a kivezetést. Vagy, ha nincs kedved bontani, akkor a cső végét.

Elvileg lehet ettől is, de ez hamar kiderül ha megcsinálod.

Link to comment
Megosztás:

Szelep mehet a polcra. A motor felőli részt is dugózd le, meg a tartályon azt a kivezetést. Vagy, ha nincs kedved bontani, akkor a cső végét.

Elvileg lehet ettől is, de ez hamar kiderül ha megcsinálod.

Tehát jól értem, hogy ez a szelep csak kapcsol:vagy be vagy ki és semmilyen jelet nem ad a compjuternek? Ezek szerint valóban kihajítható....lehet, hogy még hibakód sem keletkezik, ha nincs a rendszerben...

Link to comment
Megosztás:

Tehát jól értem, hogy ez a szelep csak kapcsol:vagy be vagy ki és semmilyen jelet nem ad a compjuternek? Ezek szerint valóban kihajítható....lehet, hogy még hibakód sem keletkezik, ha nincs a rendszerben...

Nehéz lenne jelet adnia, lévén nincs rajta egy vezeték sem. (ha egyről beszélünk) De mint mondtam próba. Ha valami negatívat tapasztalsz visszarakod.

Link to comment
Megosztás:

Nehéz lenne jelet adnia, lévén nincs rajta egy vezeték sem. (ha egyről beszélünk) De mint mondtam próba. Ha valami negatívat tapasztalsz visszarakod.

Sajnos két-eres vezeték megy rá B) de sztem ez csak kapcsolgatja a szelepet és nem ad jelet. Majd kipróbálom! Köszönöm a segítséget!! :)

Link to comment
Megosztás:

Hmm. Akkor neked csak két cső megy bele?

Igen.

Tehát van maga a tartály, amin 3 csőcsatlakozó csonk van. Egyik csöve megy a tartály felé, másik a motortérbe és nyitottan végződik, harmadik pedig az EVAP-szelephez.

Az EVAP szelepnek 2 csőcsonkja van. Egyik az előbb említett tartály-kimemnettel van összekötve, másik a pillangószelep-torokra megy. Ezen az EVAP-szelepen van egy elektromocs csati is, ami2 pólusú.

Mindegy, azt csinálom, amit javasoltál és az EVAP-szelep bemenő csonkjáról lehúzom a csövet és ledugozom (A csövet is meg a szelepet is) aztán figyelem, mi leszen... :)

Link to comment
Megosztás:

Szerintem neki elektromosan vezérelt szelepe van amit sajna a sárga lámpicsek is jelezni fog, hogy nincs tankszellőztetés azaz relé hibás vagy nincs tápfesz stb. ;-)

Szerencsére a miénkbe régi vákumos vezérlésű szelep van (3 csatlakozás).

Link to comment
Megosztás:

Szerintem neki elektromosan vezérelt szelepe van amit sajna a sárga lámpicsek is jelezni fog, hogy nincs tankszellőztetés azaz relé hibás vagy nincs tápfesz stb. ;-)

Szerencsére a miénkbe régi vákumos vezérlésű szelep van (3 csatlakozás).

3 éve verem a fejem a falba, hogy miért 16 v- s gépet vettem..... :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.