Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Gratula! Kor?, pacik száma?, ár,? már ha nem titok. :lol:

1996-os.

1,8 16 szelep 115 Le.

légkondi,2 lufi,ABS,szervo,központizár, 4 elektromos ablak,fűthető elektromos tükrök,Board Comp.,4 tárcsafék,4 fejtámla vadi új gumik alufelnin stb.

6 kilo volt az ára.

Friss műszaki zöldkártya.

Jóó persze törve volt és kicsit foltos de nem rozsdás. :lol:

Link to comment
Megosztás:

1996-os.

1,8 16 szelep 115 Le.

légkondi,2 lufi,ABS,szervo,központizár, 4 elektromos ablak,fűthető elektromos tükrök,Board Comp.,4 tárcsafék,4 fejtámla vadi új gumik alufelnin stb.

6 kilo volt az ára.

Friss műszaki zöldkártya.

Jóó persze törve volt és kicsit foltos de nem rozsdás. :lol:

Szerintem jó ár.

Link to comment
Megosztás:

Tényleg. Megfigyeltem, hogy ha mondjuk hazaérek, beállok a parkolóban, lakóövezet, gyökkető tempó, fekvőrendőr, tolatgatás stb. Szóval megérkezem, nem megy a hutoventi. Leállítom nem megy a hutőventi. Várok 1-2 percet ( izzadok közben, mint Torrente ). Gyújtás vissza -> megy a hűtőventi. Gondolom ahogy megáll a vízkeringtetés, kicsit megmelegszik , és bekapcsol. Ilyenkor mindig visszaindítom a motort, járó motorral megvárom, míg kikapcsol a venti, és megyek tovább. Játsszam ezt el mindig, vagy szarjam le? Leállítom, nem megy a hutőventi, oszt jónapot? Vagy jobb ez így, hogy megvárom, míg beindul, és úgy állítom le?

hm? :lol:

Hja, és tegnap kíváncsiságból hazaértem ( fekvőrendőr,gyökkető, tolatgatás stb ), járattam a motort, kellett kb 3-4 perc, mire magától bekapcsolt a venti.

Észrevétel? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Szerintem ez tök felesleges. Én amikor úgy állítom le, hogy még megy a venti, akkor visszadom rá a gyújtást és megvárom míg leáll, de valószínű ez sem lenne szükséges, csak megszokás.

Leállítod járó ventivel? :lol:

De ha a gyújtást vissza is adod, hogy járjon még egy kicsit a venti, nem ér túl sokat, mert a víz nem forog, a hűtőben visszahűl, de nem jut el mondjuk a hengerfej környékére. Nem? :lol: Szóval kicsit túllihegem ezt a dolgot?

Link to comment
Megosztás:

Leállítod járó ventivel? :lol:

De ha a gyújtást vissza is adod, hogy járjon még egy kicsit a venti, nem ér túl sokat, mert a víz nem forog, a hűtőben visszahűl, de nem jut el mondjuk a hengerfej környékére. Nem? :lol: Szóval kicsit túllihegem ezt a dolgot?

Nekem pl. gyárilag leáll a venti a gyújtás elvételével. Így jó. Ha a motort leállítjuk, nincs hőfejlődés tovább. A hűtőrendszerben nem fog a nyomás tovább emelkedni. Ennyi.

Link to comment
Megosztás:

Nekem pl. gyárilag leáll a venti a gyújtás elvételével. Így jó. Ha a motort leállítjuk, nincs hőfejlődés tovább. A hűtőrendszerben nem fog a nyomás tovább emelkedni. Ennyi.

jó, persze, nekem is leáll, ettől függetlenül mindig megvárom, míg leáll a venti, és csak azután gyújtás le. De akkor MEGVÁRNI, míg indul a venti tök fölösleges.

Link to comment
Megosztás:

Hengerfejtömítés?

Kicsit bővebben is kifejtenéd?

Leáll a motor megszűnik a hőtermelés. A víz 97 fokos a mérőnél, de minden helyen ugyanolyan hőmérsékletű marad mint előtte, csak nem távozik olyan gyorsan az adott helyről. Viszont a mozgó víztömegnek bizonyára van valami kicsi lendülete tehát nem áll meg mint a szög, így még csak lokális "hotspot"-ok sem nagyon tudnak kialakulni. Szép lassan elkeveredik a hidegebb vízzel, majd kihűl az egész.

Ez szerinted rossz, és visszaindítasz hogy visszahűljön az egész átlagban mondjuk 4 fokot, hogy utána ugyanaz történjen. :lol:

Hengerfejtömítésnek még azt is ki kell bírnia, ha forr a víz. Ettől nem lehet baja.

Link to comment
Megosztás:

Kicsit bővebben is kifejtenéd?

Leáll a motor megszűnik a hőtermelés. A víz 97 fokos a mérőnél, de minden helyen ugyanolyan hőmérsékletű marad mint előtte, csak nem távozik olyan gyorsan az adott helyről. Viszont a mozgó víztömegnek bizonyára van valami kicsi lendülete tehát nem áll meg mint a szög, így még csak lokális "hotspot"-ok sem nagyon tudnak kialakulni. Szép lassan elkeveredik a hidegebb vízzel, majd kihűl az egész.

Ez szerinted rossz, és visszaindítasz hogy visszahűljön az egész átlagban mondjuk 4 fokot, hogy utána ugyanaz történjen. :lol:

Hengerfejtömítésnek még azt is ki kell bírnia, ha forr a víz. Ettől nem lehet baja.

Elmondom, hogy gondoltam én! Kezdeti feltételek ( tisztára mint a diffegyenleteknél :lol: ), venti kapcsol 97fok, üzemi hőfok 92 fok.

Megérkezem a parkolóba, mondjuk 95-96 fokkal. Ez már majdnem az a szint, ahol bekapcsol a venti, mert túlmelegedett a víz, nem tesz jót a motornak. Én megvárom, míg felkúszik 97-re ( vagy járatom, vagy leállítom és úgy ), visszahűl, kikapcsolom OK.

Azért csináltam így, mert úgy gondoltam / gondolom, ha kikapcsolom 96fokosan, azért a hengerfej forró, kurvameleg van mindenhol, és ha nem hűl le 92fokig, hanem melegen állítom le, az még jó sokáig meleg is marad, lévén a forró hengerfejek miatt. És azt hittem, ez azért olyan túl sok jó dolgot nem tesz a tömítésekkel, miegymással. Tehát más az, ha felmelegszik menetközben a vized, kapcsola venti, visszahűl, a motor vize a 97fok körül volt 1 percig ( míg a venti vissza nem hűtötte ), és más az, ha úgy állítod le, hogy 96-97 fokos, szerintem még kcisit melegszik is ( gondoljunk csak a rezsóre, forr a víz, elzárom a villanyrezsót, a víz még kb 10 percig forr -> szerintem ugyanez a helyzet a meleg hengerfejekkel is ), szóval leállítod melegen, még szerintem 10 percig tuti olyan 97 fok körül lesz a víz, szemben az 1 perccel, amikoris a venti gyorsan visszahűti, vízpumpa szétszórja, hűtő lehűti, menetszél lehűti.

Tehát - és ígérem, ezzel be is fejezem :D - én azért játszom ezt a kis muveletet el, hogy ne legyen még percekre ventibekapcsolás-környéki hőmérsékleten a motor hűtővize + a többi hűtést igénylő dolga.

Hja és ez a leáll a motor, megszűnik a hőtermelés ez részben igaz, de hőfelhalmozódásról nyugodtan beszélhetünk ( villanyrezsó esete a tótmarival... )

Na :lol: Remélem, kicsit bővebben is kifejtettem :D

Link to comment
Megosztás:

Elmondom, hogy gondoltam én! Kezdeti feltételek ( tisztára mint a diffegyenleteknél :lol: ), venti kapcsol 97fok, üzemi hőfok 92 fok.

Üzemi hőfok, ahogy írtad. A 92 fok azért kell mert ilyen hőmérséklet mellett biztosított az optimális kenés. Ha leállítod nincs szükség az üzemi hőmérséklet biztosítására. Nem lenne szép világ, ha 5 (de lehet 10 vagy 15 is) fokkal magasabb hőmérsékleten az alkatrészek mechanikai károsodása következne be.

A rezsó azért forralja még vagy 10 percig a vizet, mert nem csak 100 fokra melegedett fel és annyi kell, hogy 100 alá hűljön vissza.

Link to comment
Megosztás:

Üzemi hőfok, ahogy írtad. A 92 fok azért kell mert ilyen hőmérséklet mellett biztosított az optimális kenés. Ha leállítod nincs szükség az üzemi hőmérséklet biztosítására. Nem lenne szép világ, ha 5 (de lehet 10 vagy 15 is) fokkal magasabb hőmérsékleten az alkatrészek mechanikai károsodása következne be.

A rezsó azért forralja még vagy 10 percig a vizet, mert nem csak 100 fokra melegedett fel és annyi kell, hogy 100 alá hűljön vissza.

áháááánnn.

ez igaz, igazad van.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.