Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

Egy érdekes kérdésem lenne, tegnap vettem 4db gyári kétpolusú gyertyát. A könyv azt írja, hogy a gyertyahézag 0,7-0,8, viszont a vadi új gyári gyertyán már most 1 Lehet, hogy a könyv még nem a 2 polusra gondol, vagy a gyári gyertyákat is méretre kell igazítani?

Köszi a válaszokat!

Sztem állítsd be 0.8mm-re, ahogy Gábor írta, másféle motorhoz lehet beállítva.

Link to comment
Megosztás:

Esetleg annak aki hideg világrészben éli életét de annak is legalább 4-5 év után hozná vissza az árát -kivéve ahol gazdagság van nem válságos gazdaság. Bár ezt inkább ne firtassuk.

Link to comment
Megosztás:

Na, kicsit számolgassunk. Ha hidegindításkor az első 4 km-re számolunk 3x annyi fogyasztást, akkor az előmelegítő használatával mondjuk ezt a 4km-t közel normál fogyasztással tehetjük meg. Akkor 1 indítás alatt megspórolunk cca. 1L benzint. Ez úgy jött ki, hogy hidegben, szívatóval nyugodtan lehet 10L/100km-es átlagot számolni, az 4km-en mondjuk 4dL. De ahogy a TC-s cikkben is volt, előmelegítés nélkül ( és ezt az infót FUTÓ AUTÓMÁGUS MESTER nyal nyal nyal :) :) is megerősítette ) ilyenkor az autó 2-3xosát is megzabálja a szokottnak, az tehát mondjuk 1L ( 2,5x ).

Tehát egy hidegindításkor 6Dl a többlet! napi 2 hidegindítás ( ami szerintem baromi kevés, van, aki sokkal többet jár ) az 1,2L -> 300Ft / nap.

1500 / hét.

6000 / hónap.

72,000 / év.

144 / 2év.

Egyéb kérdés? :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

a melegítés során elhasznált üzemanyagot nem adtad hozzá, ami óránként 3-5 deci, tehát mondjuk fél órás előmelegítéssel mondjuk 2 deci

ezekkel az adatokkal számolva pedig igencsak megnő a megtérülés, a 150e meg eléggé alaphang

a francba! tudtam, hogy valamit elfelejtettem :)

De akkor hidegindításkor 1L a többlet, kicsit módosítottam a fogyasztáson, meg a szorzókon, és pikk-pakk, 2 év alatt megtérül :) :) :D

és akkor nem beszéltünk a kisebb kopásról, meg a komfortról, ami minden pénzt megér :D :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

a francba! tudtam, hogy valamit elfelejtettem :)

De akkor hidegindításkor 1L a többlet, kicsit módosítottam a fogyasztáson, meg a szorzókon, és pikk-pakk, 2 év alatt megtérül :) :) :D

és akkor nem beszéltünk a kisebb kopásról, meg a komfortról, ami minden pénzt megér :D :rolleyes:

persze, lehet így-úgy alakítgatni a számokat, de az eredeti számokat nézve 3 év kell a 150e-hez

amúgy epk947 kolléga csinált egy fogyasztástesztet és nem volt ennyire kiugró a fogyasztás az elején

szerk: itt a link

Link to comment
Megosztás:

Persze nekünk drága. De he lenne pízem egy sokmillás kocsira ( Opel természetesen :) ) akkor biztos vennék bele. De akkor valszeg nem a fogyasztás, hanem a kényelem miatt. Elvégre nem mindíg a meleg garézsból indulok. Nem is értem az embereket, simán kiadnak több 100 ezer forintot alufelnire, aminek olyan sok haszna nincs szerintem, de ilyen állófűtésre nem hiszem hogy sokat költenek. Aztán meg kapargatják a jeget lilára fagyott kézzel. :) :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

1500 / hét.

Nem tudom miért csak 5 nappal számolsz, amikor átlagos ember hétvégén is használja az autót :rolleyes:

Amúgy meg nem csak a fogyasztásbeni megtérülést kell nézni. Ha valaki hosszú távra tervez az autójával,

akkor nagyon-nagyon sok pénzt tud megspórolni a motor jó állapotban tartásával. A motor ugyanis hidegindítás

után összehasonlíthatatlanul sokkal többet kopik, mint üzemi hőmérsékleten, üzemi kenéssel.

Példaképpen hoznék pár átlagos opel motort... X14XE-X16XEL... bezony ezek szeretnek 150-180e km után

már generálért kiáltozni, normális használat mellett is. Szerény véleményem az, ha lenne mellettük állófűtés,

és mindig azzal lennének előmelegítve, nem lenne lehetetlen jó állapotban ünnepelni vele a 300e km-t sem! :)

Csak példaképpen :)

Link to comment
Megosztás:

Persze nekünk drága. De he lenne pízem egy sokmillás kocsira ( Opel természetesen :) ) akkor biztos vennék bele. De akkor valszeg nem a fogyasztás, hanem a kényelem miatt. Elvégre nem mindíg a meleg garézsból indulok. Nem is értem az embereket, simán kiadnak több 100 ezer forintot alufelnire, aminek olyan sok haszna nincs szerintem, de ilyen állófűtésre nem hiszem hogy sokat költenek. Aztán meg kapargatják a jeget lilára fagyott kézzel. :) :rolleyes:

Én inkább (fűtött) garázsban gondolkoznék. :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.