Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Gyerekek... Ezek a vén vasak még VASból vannak. Hihetetlen mázlim volt ma este. Egy enyhe balos kanyarban, olyan 30-40-es tempónál a latyakon az öreglány eldobta a seggét, pedig téligumma van ott is. Én meg megnéztem honnan jövök és egy bazinagy gesztenyefa mellett lehorgonyoztam egy sekély árok túlpartján. Hátragurult pár centit és a jobb küszöb - inkább az a perem, amibe az emelőt is illeszteni kell - meg szépen felült egy betonhíd peremén. Egy segítőkész pick-up-ossal kirángattuk az elejét, pöcc-röff, aztán ő is ment a dolgára, meg én is. Első szemlére - amennyire be tudtam nézni alá, a hólébe a faxom fekszik bele - az alvázvédő sérült néhány helyen. Márciusban megyünk olajcserére, akkor majd komolyabban meg lesz nézve, az alvázvédelmet meg idén mindenképp meg akartam újítani. Mondjuk nem ilyen áron...

Persze azért addig is alálesek majd, a kisördög úgysem hagy békén. De mindene a helyén, mindene működik is. Sem az egyenesfutással, sem a fékkel nincs semmi gond érzésre, nem húz semerre (eddig sem tette).

Ezúton is köszönöm az őrangyalomnak.

Link to comment
Megosztás:

Gyerekek... Ezek a vén vasak még VASból vannak. Hihetetlen mázlim volt ma este. Egy enyhe balos kanyarban, olyan 30-40-es tempónál a latyakon az öreglány eldobta a seggét, pedig téligumma van ott is. Én meg megnéztem honnan jövök és egy bazinagy gesztenyefa mellett lehorgonyoztam egy sekély árok túlpartján. Hátragurult pár centit és a jobb küszöb - inkább az a perem, amibe az emelőt is illeszteni kell - meg szépen felült egy betonhíd peremén. Egy segítőkész pick-up-ossal kirángattuk az elejét, pöcc-röff, aztán ő is ment a dolgára, meg én is. Első szemlére - amennyire be tudtam nézni alá, a hólébe a faxom fekszik bele - az alvázvédő sérült néhány helyen. Márciusban megyünk olajcserére, akkor majd komolyabban meg lesz nézve, az alvázvédelmet meg idén mindenképp meg akartam újítani. Mondjuk nem ilyen áron...

Persze azért addig is alálesek majd, a kisördög úgysem hagy békén. De mindene a helyén, mindene működik is. Sem az egyenesfutással, sem a fékkel nincs semmi gond érzésre, nem húz semerre (eddig sem tette).

Ezúton is köszönöm az őrangyalomnak.

Mázlid volt, tegnap reggel kifele Bécsnek pördült meg előttem egy fószer ő telibe verte a szalagkorlátot, de a kocsi járóképes maradt.

Link to comment
Megosztás:

Mázlid volt, tegnap reggel kifele Bécsnek pördült meg előttem egy fószer ő telibe verte a szalagkorlátot, de a kocsi járóképes maradt.

De még mekkora mázli... :goofy:

Egy méterrel arrébb érek partot, elkapom a fát - kb. 2m vastag - egy méterrel jobbra, derékbakapom a buszmegállótáblát... Mondjuk azt így is meglöktem, de visszahajtottuk, meg sem látszik rajt a meeting, <_< a kocsi oldalát meg védte a gumicsík.

A vicc, hogy nem ez az első telem. 1998 óta van jogosítványom, 2000 óta vezetek, 2003-2004 óta télen is. Nem is keveset. Több telet felesben, elöl téli, hátul nyári gumival vezettem végig. Volt, hogy fél méteres hóban verekedtem magam haza, volt, hogy 5 cm vastag tükörjégen, szakadó ónosesőben, na az izgis volt. Volt, hogy dombról rükvercben lefelé kézifékkel fordultam meg, mert egy istenbarmának a dombtetőn elfogyott a lendülete és előre pörgő kerekekkel csúszott hátra. Az előttem lévőt még el tudta kerülni, engem már nem... De ilyen piruettet mióta a seggem hátul hordom nem sikerült összehozni.

Elég könnyű a sedan Asta hátulja, a legkissebb mozdulatra is megindul.

Link to comment
Megosztás:

Gyerekek... Ezek a vén vasak még VASból vannak.

Ne haragudj meg de ezen röhögnöm kell. :D

Nem volt neked még igazán régi autód ami tényleg Vasból volt. :icon1:

Lehet páran megsértődnek de az Astrát nem nevezném biztonságos kocsinak. Kasztni merevség és balesetvédelmi szempontból.

Link to comment
Megosztás:

Ne haragudj meg de ezen röhögnöm kell. :D

Nem volt neked még igazán régi autód ami tényleg Vasból volt. :icon1:

Lehet páran megsértődnek de az Astrát nem nevezném biztonságos kocsinak. Kasztni merevség és balesetvédelmi szempontból.

Ne hülyéskedj! Miért haragudjak meg?

A listám:

1., Trabant 1.1N (na ebben csak mutatóban van vas, leginkább a padlólemezben, ha nem ette meg a rozsda)

2., FIAT Punto 1.2 SX (ez már azért eléggé vas) -> lenullázta egy Daewoo Lanos, bár saját lábon ment haza

3., Renault Thalia 1.4 (könnybb, mint a Punto, bár az oldalvédelme eléggé jó) -> őzike szépszeme elvette életét

4., OPEL Astra

Amúgy nem, valóban nem volt igazán régi autóm, bár egy ilyen szép Horch 853 Cabriolet-ben el tudnék unatkozni... :D

Igen világos, hogy az Astra a 80-as évek gyermeke. Szerintem igazából egy kipofozott Kadet. Aktív és passzív biztonsági elemek elvétve és mutatóban vannak benne. Persze nem Panzer, de legalább nem hajlik, mindenhol, mint egy rácsosorrú Swift meg nem csatornabádogból van (mert az is a 80-as évek gyermeke).

Szerencsém volt. Ennyi. Ne ragozzuk tovább. Lehetett volna sokkal rosszabb vége is.

Link to comment
Megosztás:

Ne hülyéskedj! Miért haragudjak meg?

A listám:

1., Trabant 1.1N (na ebben csak mutatóban van vas, leginkább a padlólemezben, ha nem ette meg a rozsda)

2., FIAT Punto 1.2 SX (ez már azért eléggé vas) -> lenullázta egy Daewoo Lanos, bár saját lábon ment haza

3., Renault Thalia 1.4 (könnybb, mint a Punto, bár az oldalvédelme eléggé jó) -> őzike szépszeme elvette életét

4., OPEL Astra

Amúgy nem, valóban nem volt igazán régi autóm, bár egy ilyen szép Horch 853 Cabriolet-ben el tudnék unatkozni... :D

Igen világos, hogy az Astra a 80-as évek gyermeke. Szerintem igazából egy kipofozott Kadet. Aktív és passzív biztonsági elemek elvétve és mutatóban vannak benne. Persze nem Panzer, de legalább nem hajlik, mindenhol, mint egy rácsosorrú Swift meg nem csatornabádogból van (mert az is a 80-as évek gyermeke).

Szerencsém volt. Ennyi. Ne ragozzuk tovább. Lehetett volna sokkal rosszabb vége is.

Azért a fentiekkel vitatkoznék egy kicsit:

beolvas_s_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Azért a fentiekkel vitatkoznék egy kicsit:

Na azért az Astra tényleg a 80-as évek vége. 91-ben már gyártották, de a típus már 89-90-ben alapjaiban kész volt, max csiszoltak rajta.

Amit belinkeltél egy korabeli marketing anyag. Van egy csomó biztonsági elem benne, ez tény. De értelemszerűen mai szemmel már bizony nem biztonságos kategóriába tartozik. A maiakkal szemben nincs esélye, mint ahogy a kortársainak sem, a régebbiekről meg már nem is beszélve.

Pl elég csak a nemrég történt 5 halálos áldozattal járó ütközésre gondolni. A balesetet okozó 2 hülyegyerek karcolások nélkül szállt ki, az Astra pedig rommá tört, esélyt sem adva.

Szóval - és ezt már ramiusz-nak mondom - ez a "bezzeg a régi vasak" duma elég hülyeségnek hangzik.

Link to comment
Megosztás:

Na azért az Astra tényleg a 80-as évek vége. 91-ben már gyártották, de a típus már 89-90-ben alapjaiban kész volt, max csiszoltak rajta.

Amit belinkeltél egy korabeli marketing anyag. Van egy csomó biztonsági elem benne, ez tény. De értelemszerűen mai szemmel már bizony nem biztonságos kategóriába tartozik. A maiakkal szemben nincs esélye, mint ahogy a kortársainak sem, a régebbiekről meg már nem is beszélve.

Pl elég csak a nemrég történt 5 halálos áldozattal járó ütközésre gondolni. A balesetet okozó 2 hülyegyerek karcolások nélkül szállt ki, az Astra pedig rommá tört, esélyt sem adva.

Szóval - és ezt már ramiusz-nak mondom - ez a "bezzeg a régi vasak" duma elég hülyeségnek hangzik.

Azért azt hozzátenném, hogy abban a balesetben gyakorlatilag bármelyik ( akár vadonat új) középkategóriás autóval ugyanez történt volna...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új autó vételén dologozok, meg persze van új munka is - autós!

1) munka. futárkodás: kaja kiszállítás pár órában, és az ev. aki alkalmaz vett egy 97es Suzuki Sedánt 1,3ast, fapad.

Kipróbáljuk: "hát gázförccsel kell indítani" (én tudom hogy a nejem kocsija régi és mégis 90% ban gázadás nélkül elindul), tényleg kell a Suzukiknak induláskor gázfröccs?

Ok külseje egy patika, de elől téli hátul nyári gumi- amire hálistennek csak mondom hogy nem kellett hóban jégben vezetnem!

Azt történt ugyanis, hogy persze átnézették szervízben vezérléscsere, olajcsere, ékszíjcsere. Km állás 112.000 "valós"..nézem ötjegyű számláló.

Próbaút: "huzatni"/pörgetni kell mert azt mondták (csak azt hagyták ki hogy oda az 5 literes fogyasztás).

3x jah nem legalább 5x fullasztottam le. Ok mindegy.

Minimum 3 napot vezettem. A harmadik napon teljesen meleg motornál auz ötödik szállytási pontnál totál megadta magát , egy két henger sem akart indulni nem hogy az összes. Az önindító azért büszkén tekert. Főnök felhív- addig kábeleket átnéztem, megnéztem a nem központos légszűrőjét (olyan mint az Applause-é csak kisebb), tiszta volt ellenben alatta a fojtószelepházon már volt némi kosz, de úgy hagytam. Végül egy Corolla Versóval elhúztnuk, a 300.000 Ft -os kocsit behúzták és javítják- már lassan 4 napja.

A saját Caravan/Estate a szállítókocsi, mondjuk nem is bánom, jobban bízok a rajta lévő 4 korosabb téligumiban, mint az előző. És mortorikusan is csak egy napon 20 másodpercet vacakolt- nem többet. Igaz a hidrotőke kopog márha azt hallom, az egyik hátsó teló el van szállva.

Szerintetek mennyire verték át a Suzukival?

2) nézegetek kisfogyasztású újabb kocsikat, vagy kisebb régit, Corsa B/C (hiánycikk túlárazott, ) aztán láttam mennyi Suzuki swift van potya áron. De ezek után -autókereskedőtől csak úgy hogy négy ember megnézte! -annak meg max akkor hiszek ha ló legel a sírján.

Link to comment
Megosztás:

Ne haragudj meg de ezen röhögnöm kell. :D

Nem volt neked még igazán régi autód ami tényleg Vasból volt. :icon1:

Lehet páran megsértődnek de az Astrát nem nevezném biztonságos kocsinak. Kasztni merevség és balesetvédelmi szempontból.

Oldalvédelmet itt vezette be az opel, valamint láttám korabeli kompakt töréstesztet, amiben az astra nyert, szanaszét ment az orra, de az utascella egyben maradt. Escort, honda valami, golf 3, ilyesmi kocsik voltak benne, emlékszem. Amúgy mai mércével nyilván nem az.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új autó vételén dologozok, meg persze van új munka is - autós!

1) munka. futárkodás: kaja kiszállítás pár órában, és az ev. aki alkalmaz vett egy 97es Suzuki Sedánt 1,3ast, fapad.

Kipróbáljuk: "hát gázförccsel kell indítani" (én tudom hogy a nejem kocsija régi és mégis 90% ban gázadás nélkül elindul), tényleg kell a Suzukiknak induláskor gázfröccs?

Ok külseje egy patika, de elől téli hátul nyári gumi- amire hálistennek csak mondom hogy nem kellett hóban jégben vezetnem!

Azt történt ugyanis, hogy persze átnézették szervízben vezérléscsere, olajcsere, ékszíjcsere. Km állás 112.000 "valós"..nézem ötjegyű számláló.

Próbaút: "huzatni"/pörgetni kell mert azt mondták (csak azt hagyták ki hogy oda az 5 literes fogyasztás).

3x jah nem legalább 5x fullasztottam le. Ok mindegy.

Minimum 3 napot vezettem. A harmadik napon teljesen meleg motornál auz ötödik szállytási pontnál totál megadta magát , egy két henger sem akart indulni nem hogy az összes. Az önindító azért büszkén tekert. Főnök felhív- addig kábeleket átnéztem, megnéztem a nem központos légszűrőjét (olyan mint az Applause-é csak kisebb), tiszta volt ellenben alatta a fojtószelepházon már volt némi kosz, de úgy hagytam. Végül egy Corolla Versóval elhúztnuk, a 300.000 Ft -os kocsit behúzták és javítják- már lassan 4 napja.

A saját Caravan/Estate a szállítókocsi, mondjuk nem is bánom, jobban bízok a rajta lévő 4 korosabb téligumiban, mint az előző. És mortorikusan is csak egy napon 20 másodpercet vacakolt- nem többet. Igaz a hidrotőke kopog márha azt hallom, az egyik hátsó teló el van szállva.

Szerintetek mennyire verték át a Suzukival?

2) nézegetek kisfogyasztású újabb kocsikat, vagy kisebb régit, Corsa B/C (hiánycikk túlárazott, ) aztán láttam mennyi Suzuki swift van potya áron. De ezek után -autókereskedőtől csak úgy hogy négy ember megnézte! -annak meg max akkor hiszek ha ló legel a sírján.

Ha nekem futár jellegű melóhoz kéne kocsi, egy kis köbcentis dieselt néznék, pl. 1.5D vagy TD Corsa A vagy B-t. Kevésbé érzékenyek a városi rövidtávokra fogyasztás szempontjából, mint egy benzines. Jó állapotú akksi és önindító legyen benne, és bárhová elvisz, ráadásul nincs tele elektronikával.

Link to comment
Megosztás:

Háát anno én is bele voltam gebedve, hogy b corsa kell mindenáron, de aztán amikor megláttam, hogy mennyiért és milyen állapotban árulják őket....pláne amikor csak ugy véletlenül :) az astrákat is hozzánéztem... Egyszerűen nem érte meg corsát venni, mert ami jó és szép volt az horror mérték. pár százezerrel olcsóbban kijött ua. az állapotú astra. Csomagtartó és egyéb méretekről meg nem is beszélek :)

Szóval amiért egy jó diesel corsa van, azért kb 2 jó suzukit lehetne kapni. Ismertségi körömben páran vettek olcsón suzukit és semmi panasz. Peszte ki kell fogni az biztos, de nagy a választék belőle hálisten.

Link to comment
Megosztás:

Háát anno én is bele voltam gebedve, hogy b corsa kell mindenáron, de aztán amikor megláttam, hogy mennyiért és milyen állapotban árulják őket....pláne amikor csak ugy véletlenül :) az astrákat is hozzánéztem... Egyszerűen nem érte meg corsát venni, mert ami jó és szép volt az horror mérték. pár százezerrel olcsóbban kijött ua. az állapotú astra. Csomagtartó és egyéb méretekről meg nem is beszélek :)

Szóval amiért egy jó diesel corsa van, azért kb 2 jó suzukit lehetne kapni. Ismertségi körömben páran vettek olcsón suzukit és semmi panasz. Peszte ki kell fogni az biztos, de nagy a választék belőle hálisten.

Haaajajj még dunát is lehetne vele rekeszteni! :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.