Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj, kenőanyag, hidraulika olaj, zsírok


uhuhu

Recommended Posts

Jó, akkor így kérdezem: Tudsz-e 1 literesnél nagyobb, bármilyen de hordónál kisebb kiszerelést belőle?

Ha 2 literes volna, már azzal is kevesebb olajos műanyag megy a szemétbe.

Az enyémbe kerek 5 liter megy. Legalább nem kell nézegetni hogy mennyit töltöttél bele, csak beleborítod az 5 literes kannát és kész. :)

Megmondom őszintén erről a Q8-ról most hallok életemben először. De utána néztem, valóban van Dexos2-t teljesítő ilyen olaj.

ESP-ből nem találok, de New Life-ból van 4 literesben:

http://filterabc.hu/spd/M_NL_4/MOBIL-1-New-Life-0W40-4L

Én is innen rendeltem a szettet, garantálják az eredeti minőséget, és gyorsak, illetve nagyon olcsó a kiszállítás, 13 felett pedig ingyenes.

Link to comment
Megosztás:

ESP-ből nem találok, de New Life-ból van 4 literesben:

http://filterabc.hu/spd/M_NL_4/MOBIL-1-New-Life-0W40-4L

Én is innen rendeltem a szettet, garantálják az eredeti minőséget, és gyorsak, illetve nagyon olcsó a kiszállítás, 13 felett pedig ingyenes.

Köszönöm, de ezt a New Life-ot nem merem beletölteni, mert a régebbi GM szabványokat teljesíti ugyan, de Dexos2 jóváhagyást nem látok rajta...

T Cserenkov!

"... Mobil 1 ESP 0W-10 5 liter ..."

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

T mantec!

Köszönöm, de az talán elkerülte a figyelmedet, hogy Magyarországon élek. Ilyeneket én is tudtam volna linkelni. Mindenesetre ha te nem tudsz magyarországi forgalmazót, akkor lehet hogy nincs is. :)

Link to comment
Megosztás:

Olajcsere előtt állok. 10 ezer alatt utánna kellet tölteni 1,5 l olajat ez elfogadható vagy sok? Ha most mobil1-et töltök akkor mire számíthatok? Több vagy kevesebb olaj fogyásra?

Üzemanyag szűrőt is akkor csereéltem, azt hány km után javasolt cserélni?

Bocs de még 1 kérdés, linkelnétek valami megbízható olaj webshopot?

Módosítva : stefike
Link to comment
Megosztás:

Köszönöm, de ezt a New Life-ot nem merem beletölteni, mert a régebbi GM szabványokat teljesíti ugyan, de Dexos2 jóváhagyást nem látok rajta...

T mantec!

Köszönöm, de az talán elkerülte a figyelmedet, hogy Magyarországon élek. Ilyeneket én is tudtam volna linkelni. Mindenesetre ha te nem tudsz magyarországi forgalmazót, akkor lehet hogy nincs is. :)

Magyarországon úgy látszik nem forgalmazzák az 5 literes kiszerelést, egyébként a Német oldalakról is ki lehet rendelni, 1 héten belül szerintem itt van és nem hiszem, hogy annyira drága lenne.

Nézd meg mennyibe kerül az 5 liter szállítással, és vesd össze az 1 literes plusz postával, melyik a jobb ajánlat.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm, de ezt a New Life-ot nem merem beletölteni, mert a régebbi GM szabványokat teljesíti ugyan, de Dexos2 jóváhagyást nem látok rajta...

T mantec!

Köszönöm, de az talán elkerülte a figyelmedet, hogy Magyarországon élek. Ilyeneket én is tudtam volna linkelni. Mindenesetre ha te nem tudsz magyarországi forgalmazót, akkor lehet hogy nincs is. :)

Az Unixnál van 4 literes csak 18390 Ft ért. Tudnak rendelni. Én drágának találom.

Link to comment
Megosztás:

Az Unixnál van 4 literes csak 18390 Ft ért. Tudnak rendelni. Én drágának találom.

Rendelni valószínűleg mindegyik normálisabb bolt tud, de nem feltétlenül éri már meg, ilyenkor ráhúzzák a hasznot elég rendesen, mert 1-1 rendelés nekik is húzósabb.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm, de ezt a New Life-ot nem merem beletölteni, mert a régebbi GM szabványokat teljesíti ugyan, de Dexos2 jóváhagyást nem látok rajta...

Amikor a motorodat gyartottak, meg sehol nem volt a Dexos2, vagyis elvileg teljesen jo bele, akarcsak a gyari :)

Nincs egy picit tulbiztositva ez a dolog a gyakoribb csere + ujabb specifikacioju olaj + jobb(nak velt) gyarto harmassal? Ilyen erovel dupla biztonsagi ovet is lehetne hasznalni :)

Link to comment
Megosztás:

Olajcsere előtt állok. 10 ezer alatt utánna kellet tölteni 1,5 l olajat ez elfogadható vagy sok? Ha most mobil1-et töltök akkor mire számíthatok? Több vagy kevesebb olaj fogyásra?

Üzemanyag szűrőt is akkor csereéltem, azt hány km után javasolt cserélni?

Bocs de még 1 kérdés, linkelnétek valami megbízható olaj webshopot?

Szia!

Ha nem a megfelelő olaj volt benne, és ez az előírásoknak megfelelő lesz, akkor talán számíthatsz kisebb csökkenésre. Bár, ha nem padlózod, és úgy is fogy az olaj, akkor ott inkább kopásról lehet beszélni, azon pedig olaj már nem nagyon segít, csak egy felújítás.

Hogy másfél liter sok, vagy sem, csak viszonyítás kérdése. A kézikönyv 0,6 l/1000 km adatot ad meg, ahhoz képest kevés. Viszont amikor nem kell utánatölteni, akkor sok. Bár szerintem inkább sok.

Üzemanyagszűrő a benzinesben nincs, a dízelben talán 60 ezrenként van előírva, de nem egy nagy tétel, szerintem minden 2-3. olajcserénél bőven belefér.

Link to comment
Megosztás:

...és vesd össze az 1 literes plusz postával, melyik a jobb ajánlat.

Milyen postával? :) Besétálok a boltba amit linkeltem és megveszem. Lehet hogy maradi vagyok, de én aszt szeretem, ha megnézhetem, megfoghatom amit szeretnék és ha megfelel, a pénztárnál kifizetem.

De ennyire azért nem vagyok környezetvédő, hogy ilyen körülményesen és esetleg drágábban szerezzem be. Akkor marad az 5 x 1 liter.

Amikor a motorodat gyartottak, meg sehol nem volt a Dexos2, vagyis elvileg teljesen jo bele, akarcsak a gyari :)

Nincs egy picit tulbiztositva ez a dolog a gyakoribb csere + ujabb specifikacioju olaj + jobb(nak velt) gyarto harmassal? Ilyen erovel dupla biztonsagi ovet is lehetne hasznalni :)

Már vártam, hogy valaki ezt megjegyezze, csak reggel nem volt kedvem erről hosszasan értekezni és magyarázkodni.

Nos, igen, láttam hogy ott van a két régebbi GM-szabvány, nem kerülte el a figyelmemet. És azzal is tisztában vagyok, hogy amíg nem létezett Dexos2, addig az volt az előírás. Még az autóm szervizfüzetében is talán ez szerepel.

De nekem az a logikus, hogy az idővel előre, felfelé fejlesztik az olajok teljesítményét és nem vissza. Ha bevezetnek egy új szabványt, nekem ebből az következi, hogy az újnak szigorúbbak a követelményei, magasabbak az elvárásai. Lehet hogy ez a Dexos2-nél nem így van, fogalmam sincs, mik a konkrét fizikia-kémiai paraméterek, amit ez a szabvány megkövetel.

Szóval ha van jobb és nem kerül többe, akkor mért ne azt vegyem?

Ismerem az álláspontodat a gyári olajról. Nekem sincs vele semmi bajom. Mióta nálam van az autó, egy kivétellel mindig azt tettem bele és teljesen meg vagyok vele elégedve. De, mivel egyesek itt annyira esküsznek erre a Mobil-1-re, gondoltam annyi luxust megengedhetek magamnak, hogy egyszer kipróbáljam.

Egyébként csak véletlenszerűen láttam meg, hogy már olcsóbb az 1 literes kiszerelésben, mint korábban. Erről jutott eszembe, hogy esetleg van-e már Magyarországon nagyobb kiszerelésű. Nem most fogok olajat cserélni, majd decemberben lesz esedékes.

Link to comment
Megosztás:

Ismerem az álláspontodat a gyári olajról. Nekem sincs vele semmi bajom. Mióta nálam van az autó, egy kivétellel mindig azt tettem bele és teljesen meg vagyok vele elégedve. De, mivel egyesek itt annyira esküsznek erre a Mobil-1-re, gondoltam annyi luxust megengedhetek magamnak, hogy egyszer kipróbáljam.

Hogy lehet egy olajat kiprobalni? Marmint mit fogsz nezni, milyen valtozasok eseten fogsz valtani erre az olajra?

Link to comment
Megosztás:

Milyen postával? :) Besétálok a boltba amit linkeltem és megveszem. Lehet hogy maradi vagyok, de én aszt szeretem, ha megnézhetem, megfoghatom amit szeretnék és ha megfelel, a pénztárnál kifizetem.

De ennyire azért nem vagyok környezetvédő, hogy ilyen körülményesen és esetleg drágábban szerezzem be. Akkor marad az 5 x 1 liter.

Már vártam, hogy valaki ezt megjegyezze, csak reggel nem volt kedvem erről hosszasan értekezni és magyarázkodni.

Nos, igen, láttam hogy ott van a két régebbi GM-szabvány, nem kerülte el a figyelmemet. És azzal is tisztában vagyok, hogy amíg nem létezett Dexos2, addig az volt az előírás. Még az autóm szervizfüzetében is talán ez szerepel.

De nekem az a logikus, hogy az idővel előre, felfelé fejlesztik az olajok teljesítményét és nem vissza. Ha bevezetnek egy új szabványt, nekem ebből az következi, hogy az újnak szigorúbbak a követelményei, magasabbak az elvárásai. Lehet hogy ez a Dexos2-nél nem így van, fogalmam sincs, mik a konkrét fizikia-kémiai paraméterek, amit ez a szabvány megkövetel.

Szóval ha van jobb és nem kerül többe, akkor mért ne azt vegyem?

Ismerem az álláspontodat a gyári olajról. Nekem sincs vele semmi bajom. Mióta nálam van az autó, egy kivétellel mindig azt tettem bele és teljesen meg vagyok vele elégedve. De, mivel egyesek itt annyira esküsznek erre a Mobil-1-re, gondoltam annyi luxust megengedhetek magamnak, hogy egyszer kipróbáljam.

Egyébként csak véletlenszerűen láttam meg, hogy már olcsóbb az 1 literes kiszerelésben, mint korábban. Erről jutott eszembe, hogy esetleg van-e már Magyarországon nagyobb kiszerelésű. Nem most fogok olajat cserélni, majd decemberben lesz esedékes.

Szia. Se nem lebeszélni, se nem rábeszélni nem akarlak semelyik olajra, csak 1 személyes tapasztalat. Én motorozom is, és talán annál szerintem sokkal fontosabb az olaj minősége, mint autónál. Ha másért nem is, de a 11500 végső fordulatszám(persze nem mindig ezen járatom a motort; amúgy a normál tempónál lévő kb 8000 is jóval több 6.-ban 170..:D , mint az autóké-sport autót most ne keverjük ide-) és a motorolaj egyben váltó olaj is, tehát szerintem jóval többet kell elviselnie, mint egy autóba való motorolaj.

Szóval kb 5000-ként cserélem az olajat, de minden szezon elején mindenképpen lecserélem. Kezdtem Castrollal, 10W40, utána Motul, aztán Castrol 10W50, most újra a Carstol 10W40 van benne, mert szerintem ezzel kiváló. Nem csörög, mint a Motulnál, nem csipegeti...Motult én is azért vettem, mert mindenki piedesztára emelte, mondván a legjobb olaj, amit motorba lehet rakni....2500km után lecseréltem, mert szar volt. Nekem szar volt....lehet, másnak bejött, nekem nem.

Ezt csak azért írtam le, mert szerintem azért, mert sokan azt mondják, az a legjobb, nem biztos, hogy érdemes venni. Én is visszatértem a kezdeti olajhoz....

De persze azt csinálsz, amit akarsz....

;)

Link to comment
Megosztás:

Köszi. Na, én is pont ezért szeretném kipróbálni ezt a Mobil-1-et. Kíváncsi vagyok rá. :)

Egyébként az egyetlen alkalommal, amikor nem GM olaj került az autómba, akkor a Castrol 5W40-esét töltötték bele, azért, mert ezt jóval olcsóbban adták a szervizben, mint a gyári olajat. Hát az nem igazán tetszett az Opelban és itt is ezt a véleményt hallottam másoktól. Nem is tettem bele többet.

Link to comment
Megosztás:

Ez az olaj tényleg egyén függő kinek mi vált be vagy éppen azt hallotta az olajcsere után,hogy sokkal csendesebben jár tőle a motor!

Én is motorozom és nekem a Castrol Act Evo egyáltalán nem vált be!

Ki próbáltam jó pár olaj fajtát( Motul, Castrol, Valvoline, Repsol,) és végül a Motulnál maradtam mivel annál volt a legkevesebb olaj fogyasztása a motornak és a váltó is ott volt a legjobb. De ez is szerintem típus függő lehet az én suzukim ezt szereti, de az is lehet,hogy pl.: egy Honda már nem, vagy egy Kawasaki.

A kollégámnak a motorjába 143 ezer km-er volt mikor eladta ami egy motortól nem kevés főleg úgy,hogy egy motor ahogy Maybal is írta nem 2000-3000 fordulaton jár.

Szerintem a mostani olajok mind jók! kivéve persze az Auchanos vagy a Tesco gazdaságos olajat.

Én a gyári olajat használom és tökéletesen meg vagyok vele elégedve.

Ha valaki rendszeresen cseréli az olajat, persze nem úgy ahogy a szervizkönyvben meg van adva 30 ezrenként hanem mondjuk fél időben akkor biztos hogy sokkal tovább fogja bírni a motor.

És szerintem ennyit meg érdemel az autó.

Nekem most kb 180 ezer van az autóban és az olaj betöltő nyíláson benézve gyönyörű tiszta a motor nincs benne olajsár vagy egyéb lerakodás.

Van egy 20 éves suzuki swift-ünk, na annál már olyan olajsár van a motorjában pedig km-er ben messze el marad az opeltől valószínű,hogy nem cserélték időben vagy a legolcsóbb olajat rakták bele.

Link to comment
Megosztás:

Kedves mindenki!

Van egy kis csöpögésünk, benzines 1.4-es H Astránkban. Megvan a helye is, de egyetlen tömítés miatt nem szaladnék egyből szerelőhöz, máshol pedig eddig nem leltem a választ, így hozzátok fordulok. Valaki meg tudná mondani, hogy a mellékelt képeken bekarikázott alkatrésznek mi a neve? Valami érzékelő, vagy termó lehet a felépítése alapján, de egyetlen alkatrész webshopban sem találtam hasonló kinézetűt. Segítségeteket előre is köszönöm!

opel1.jpg

opel2.jpg

Link to comment
Megosztás:

Kedves mindenki!

Van egy kis csöpögésünk, benzines 1.4-es H Astránkban. Megvan a helye is, de egyetlen tömítés miatt nem szaladnék egyből szerelőhöz, máshol pedig eddig nem leltem a választ, így hozzátok fordulok. Valaki meg tudná mondani, hogy a mellékelt képeken bekarikázott alkatrésznek mi a neve? Valami érzékelő, vagy termó lehet a felépítése alapján, de egyetlen alkatrész webshopban sem találtam hasonló kinézetűt. Segítségeteket előre is köszönöm!

opel1.jpg

opel2.jpg

Link to comment
Megosztás:

Értem. Köszönöm a válaszokat.

Van benne egy zöld "bordázott" tömítés, magán a mérő "száron", ott ereszt. Ilyen esetben is a cserét javasoljátok? Nem maga a gomba ereszt, és ezt a mérőt nem is adják hozzá ha jól látom... Sem azt a tömítést.

https://cromax.hu/40000000-elektromos-rendszer/41560000-jelado-erzekelo-gomba/41560584-olajnyomas-gomba/142668-olajnyomas-gomba-opel

2000 ft a gyári új, ne szarozz vele, kompletten cseréld! :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.