Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj, kenőanyag, hidraulika olaj, zsírok


uhuhu

Recommended Posts

T juve60!

Az említett motorolaj semmilyen GM (Opel) követelményt nem teljesít. Ezért GM (Opel) motorba nem való.

A Total konszern Elf márkanéven forgalmazott aktuális GM (Opel) követelményt (GM Dexos 2) teljesítő motorolajai:

Elf Excellium C3 5W-40,

Elf Solaris LSX 5W-40,

Elf Solaris MSX 5W-30.

"... nem lesz gond ..."

Vagy nem tudod bizonyítani majd, hogy a gond emiatt keletkezett.

Vagy arra is lesz majd szövege a szerelőnek.

Link to comment
Megosztás:

végül ez lessz beletéve

ELF SOLARIS FE 5W-30 ,a szerelő szerint ezzel nem lessz gond az egr szeleppel sem <_<

http://olajcentrum.hu/elf-solaris-dpf-5w-30-5-liter/

Egyetértek mantec-kel! Megint okosabb egy szerelő, mint a gyártó... <_< :icon4:

Téged meg nem értelek, itt ez a többoldalas fórum, kérdezel is, kapsz egy pozitív választ erre hagysz beletenni egy olyat, ami nem bele való....

A Dexos2-ből ne engedj, nincsen rá magyarázat, hogy miért kell "csakazértis" nem ilyet tenni bele, azt sem lehet mondani, hogy drágább az ilyen olaj...

Link to comment
Megosztás:

T juve60!

Az említett motorolaj semmilyen GM (Opel) követelményt nem teljesít. Ezért GM (Opel) motorba nem való.

A Total konszern Elf márkanéven forgalmazott aktuális GM (Opel) követelményt (GM Dexos 2) teljesítő motorolajai:

Elf Excellium C3 5W-40,

Elf Solaris LSX 5W-40,

Elf Solaris MSX 5W-30.

"... nem lesz gond ..."

Vagy nem tudod bizonyítani majd, hogy a gond emiatt keletkezett.

Vagy arra is lesz majd szövege a szerelőnek.

sorry én néztem rosszul

Elf Solaris MSX 5W-30

ez lessz bele

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

T huggybear!

" ... motorolajat ..."

A gyártóművi követelmény nem viszkozitási osztály (10W-40, 5W-30), hanem a gyártóművi előírás (GM dexos2) megléte.

Ezek az olajok jellemezően 5W-30-asak, egy 5W-40-es, és egy 0W-40-es.

T juve60!

"... megfeleljen ..."

10W-40-es GM dexos2-t teljesítő olaj nincs.

Módosítva : mantec
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

T huggybear!

" ... motorolajat ..."

A gyártóművi követelmény nem viszkozitási osztály (10W-40, 5W-30), hanem a gyártóművi előírás (GM Dexos 2) megléte.

Ezek az olajok jellemezően 5W-30-asak, egy 5W-40-es, és egy 0W-40-es.

T juve60!

"... megfeleljen ..."

10W-40-es GM Dexos2-t teljesítő olaj nincs.

thx a felvilágositást,mindig tanul az ember,a nem megfelelő olaj használata milyen hatással lessz a motorra ??

Link to comment
Megosztás:

üdv

akkor ezek szerint mindegy hogy 5w30 vagy 10w40 csak megfeleljen a gyártói előirásoknak

Egy 10w40 olaj gyakorlatilag képtelen megfelelni az előírásoknak, így ahogy mantec írja nincs is ilyen olaj... :)

Nem megfelelő olajnak nagyon sok következménye van, iszaposodás, lerakódások keletkezése, elégtelen kenési tulajdonságok, motorkopás, rossz hővezetés, stb stb...

Huggybear!

Olyan egyszerű ez az olaj kérdés.... A dexos2-t kell betartani az autó "élete" végéig meg a csereperiódust és kész... :)

Link to comment
Megosztás:

Rendben van, betartom :icon1: Csupán azért kérdeztem, mert hallottam olyat, hogy a motor kopásával sűrűbb olaj kell bele, de akkor tartom magam az eredetihez :icon1: . Köszi! G.

De akkor én inkább az okot, a kopottságot szüntetném meg, pl dugattyúgyűrű cserével. Mert ha még jobban elkopik akkor jön a 15W40, 20W40? :)

115000 km alatt ha nem gyilkoltad amúgy sem nagyon szabadna elkopnia.

Link to comment
Megosztás:

SziasztoK!

Az "olajoskanna, alatta hullámos vonallal" ikon kigyulladt és következő indításig folyamatosan égett a műszerfalamon.

Nincs most nálam a kézikönyv.

Ez most azt jelenti, hogy kevés az olaj? Vagy esetleg a csereperiódusra figyelmeztet?

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

SziasztoK!

Az "olajoskanna, alatta hullámos vonallal" ikon kigyulladt és következő indításig folyamatosan égett a műszerfalamon.

Nincs most nálam a kézikönyv.

Ez most azt jelenti, hogy kevés az olaj? Vagy esetleg a csereperiódusra figyelmeztet?

Köszönöm!

"Motorolajszint
Az ellenõrzõlámpa sárga fénnyel világít.
Az olajszint ellenõrzése automatikus.
Ha járó motornál világít a lámpa
A motorolaj szintje túlságosan alacsony.
Ellenõrizze a motorolajszintet, és szükség
esetén töltsön utána – lásd 298. oldal."
Ennyit ír róla. Nekem egyszer csinálta, utántöltöttem, de aztán másnap mégegyszer bevillant, majd ment olajcserére, és azóta sohasem világított.
Pár percre állítsd le, és ellenőrizd az olajszintet.
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Köszönöm!

Én is azért voltam meglepődve, mert pont most szombaton néztem utoljára olajszintet, nívópálcával és rendben volt.

Egyébként újraindítással megszűnt és azóta sem jött vissza, amúgy meg éppen a héten viszem éppen olajcserére...

Link to comment
Megosztás:

A Z19DT tud olyat csinálni, hogy világít az olajlámpa, de rendben van a szint. Nálam kétszer csinálta, mindkét esetben megálltam, vártam kb.: 10 percet, és megnéztem a nívópálcát, ami szerint rendben volt a szint. Egyik esetben az állás után már elaludt a lámpa, a másiknál pedig az azt követő indítás után, de a kettő közt eltelt vagy 20 ekm alatt többet nem villant fel. Egy szerelő ismerősöm mondta, hogy pár fokkal más szögben van beépítve a motor, mint olasz társai, ezért lehet néha téves riasztás.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

T csabela!

Kifutó termék.

:mellow: "Kifutó model"-attól szerinted bele lehet tölteni?-mi a hátránya

azért kérdeztem,mert a leírásában szerepel,hogy az opel megfelelőminőségi követelményének megfelel.

Még egy kérdésem volna:mi a külömbség 0w40 és 5w30 között?-mert az utóbbi többször alőfordul a dexos2 ajánlásai között.

melyiket miért?

köszi a segítséget

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.