Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj, kenőanyag, hidraulika olaj, zsírok


uhuhu

Recommended Posts

T Pyte!

A Mobil Super™ 3000 X1 Formula FE 5W-30 semmilyen GM (Opel) követelménnyel nem rendelkezik, ezért GM (Opel) motorba nem való. Ez egy Ford-ba való olaj.

ACEA A5/B5 követelményű olaj használatát a GM (Opel) kifejezetten tiltja.

Astra H Használati útmutató 220. oldal:

"Az ACEA A1/B1 és A5/B5 minőségű motorolajok használata tilos, mivel bizonyos üzemeltetési körülmények esetén a motor hosszú távú károsodását okozhatják."

A ExxonMobil konszern GM dexos2 követelményt teljesítő motorolajai:

Mobil 1 ESP 0W-40,

Mobil Super 3000 XE 5W-30.

Jegyzőkönyv felvétele után azonnali csere ajánlott.

Bagatelizáló, elhajtó szövegeknek nem bedőlni. Erőszakosan, rámenősen kéretik felelősségre vonni a tettest.

Esetleg metilalkohollal megkínálni. :-)

Csak egy betű a különbség. Mégis mekkora különbség a következményekben az etilalkoholhoz képest.

Módosítva : mantec
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nagyon szépen köszönöm a választ hétfőn viszem is vissza hozzájuk. Remélem nem kell sokat veszekedni velük.
Köszönöm még egyszer!

T Pyte!

A Mobil Super™ 3000 X1 Formula FE 5W-30 semmilyen GM (Opel) követelménnyel nem rendelkezik, ezért GM (Opel) motorba nem való. Ez egy Ford-ba való olaj.

ACEA A5/B5 követelményű olaj használatát a GM (Opel) kifejezetten tiltja.

Astra H Használati útmutató 220. oldal:

"Az ACEA A1/B1 és A5/B5 minőségű motorolajok használata tilos, mivel bizonyos üzemeltetési körülmények esetén a motor hosszú távú károsodását okozhatják."

A ExxonMobil konszern GM Dexos 2 követelményt teljesítő motorolajai:

Mobil 1 ESP 0W-40,

Mobil Super 3000 XE 5W-30.

Jegyzőkönyv felvétele után azonnali csere ajánlott.

Bagatelizáló, elhajtó szövegeknek nem bedőlni. Erőszakosan, rámenősen kéretik felelősségre vonni a tettest.

Esetleg metilalkohollal megkínálni. :-)

Csak egy betű a különbség. Mégis mekkora különbség a következményekben az etilalkoholhoz képest.

Link to comment
Megosztás:

Nagyon szépen köszönöm a választ hétfőn viszem is vissza hozzájuk. Remélem nem kell sokat veszekedni velük.

Köszönöm még egyszer!

Elsőként természetesen kultúráltan kell megemlíteni és megkérni őket, hogy orvosolják a dolgot. Ha nem, akkor természetesen nem kell veszekedni velük. Ha nem hajlandóak cserélni, akkor a következő a teendő:

Bele írsz a panaszkönyvbe. Ezután a saját példányodat szépen magaddal viszed (vagy mobillal lefényképezed). Majd bevásárolsz a cseréhez, természetesen mindent számlával a Te nevedre. Közben érdemes egy hozzáértő szerelőtől, vagy akár az Opel itthoni képviseletétől egy néhány soros szakvéleményt kikérni, hogy miért kell bele a gyár által jóváhagyott olaj és mit okozhat, ha nem ilyen kerül bele. Ezután szépen küldeni nekik egy fizetési meghagyást, aztán amikor ellent mondanak, irány a bíróság. :-)

Link to comment
Megosztás:

Elsőként természetesen kultúráltan kell megemlíteni és megkérni őket, hogy orvosolják a dolgot. Ha nem, akkor természetesen nem kell veszekedni velük. Ha nem hajlandóak cserélni, akkor a következő a teendő:

Bele írsz a panaszkönyvbe. Ezután a saját példányodat szépen magaddal viszed (vagy mobillal lefényképezed). Majd bevásárolsz a cseréhez, természetesen mindent számlával a Te nevedre. Közben érdemes egy hozzáértő szerelőtől, vagy akár az Opel itthoni képviseletétől egy néhány soros szakvéleményt kikérni, hogy miért kell bele a gyár által jóváhagyott olaj és mit okozhat, ha nem ilyen kerül bele. Ezután szépen küldeni nekik egy fizetési meghagyást, aztán amikor ellent mondanak, irány a bíróság. :-)

....és ezzel párhuzamosan én még felvenném a kapcsolatot az Opel Hungary-vel és elmondanám a történteket. Lehet bezárhatnák2014-től a kaput, ha egy esetleges vizsgálat kiderítené, hogy korábban is előfordult már ez, csak éppen mások nem is foglalkoztak ezzel.

Mondjuk ezen a kannás dolgon csodálkozom.....szervizekben, 150-200 literes hordókban veszik is töltik fel az olajakat, nem 5 literes kannákkal bohóckodnak! Jóval kisebb szervizben is ezt tapasztaltam, nemhogy egy SZAKszervizben/márkaképviseletnél!!?? Melyik ez a csodálatos cég?

Link to comment
Megosztás:

....és ezzel párhuzamosan én még felvenném a kapcsolatot az Opel Hungary-vel és elmondanám a történteket. Lehet bezárhatnák2014-től a kaput, ha egy esetleges vizsgálat kiderítené, hogy korábban is előfordult már ez, csak éppen mások nem is foglalkoztak ezzel.

Mondjuk ezen a kannás dolgon csodálkozom.....szervizekben, 150-200 literes hordókban veszik is töltik fel az olajakat, nem 5 literes kannákkal bohóckodnak! Jóval kisebb szervizben is ezt tapasztaltam, nemhogy egy SZAKszervizben/márkaképviseletnél!!?? Melyik ez a csodálatos cég?

Pedig akár a literesig is elmennek. Most cseréltettem olajat a gépben, és 5db literes flakeszt hoztak. Valszeg azért, mert korábban az 5L-t használták, és a megbontott flakeszban maradtat oda kellett adni. Állítólag a 4+ akcióban 5l-rel számolnak, de ha csak 4 fogy el, akkor az 5.-et külön megveheted....

Nekem csak 4l ment bele...az 5. litykót külön felszámolták volna 2900ft/l áron...

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk ezen a kannás dolgon csodálkozom.....szervizekben, 150-200 literes hordókban veszik is töltik fel az olajakat, nem 5 literes kannákkal bohóckodnak! Jóval kisebb szervizben is ezt tapasztaltam, nemhogy egy SZAKszervizben/márkaképviseletnél!!?? Melyik ez a csodálatos cég?

Én is így tapasztaltam. Kivéve ha én viszem az olajat. Akkor ott előttem azt töltik bele.

Meg van olyan szerviz is, ahol az autó közelébe nem mehetsz. Szépen várakozz az ügyfélváróban és majd szólnak ha végeztek és előre hozták az autót. Na, én az olyan szervizt kerülöm nagy ívben!

Link to comment
Megosztás:

Én is így tapasztaltam. Kivéve ha én viszem az olajat. Akkor ott előttem azt töltik bele.

Meg van olyan szerviz is, ahol az autó közelébe nem mehetsz. Szépen várakozz az ügyfélváróban és majd szólnak ha végeztek és előre hozták az autót. Na, én az olyan szervizt kerülöm nagy ívben!

Pedig Csergőék is ilyenek lettek. Nem is törekszem már hozzájuk pont ezért.

Link to comment
Megosztás:

Elsőként természetesen kultúráltan kell megemlíteni és megkérni őket, hogy orvosolják a dolgot. Ha nem, akkor természetesen nem kell veszekedni velük. Ha nem hajlandóak cserélni, akkor a következő a teendő:

Bele írsz a panaszkönyvbe. Ezután a saját példányodat szépen magaddal viszed (vagy mobillal lefényképezed). Majd bevásárolsz a cseréhez, természetesen mindent számlával a Te nevedre. Közben érdemes egy hozzáértő szerelőtől, vagy akár az Opel itthoni képviseletétől egy néhány soros szakvéleményt kikérni, hogy miért kell bele a gyár által jóváhagyott olaj és mit okozhat, ha nem ilyen kerül bele. Ezután szépen küldeni nekik egy fizetési meghagyást, aztán amikor ellent mondanak, irány a bíróság. :-)

Nem akarok én sem balhézni, szépen elmondom nekik a panaszom meg kinyomtatom amit Mantec- től kaptam választ és megmutatom nekik

Ha nem akarják orvosolni a problémát akkor panasz könyv.

Nem hordanám én márkaszervizbe csak a szerviz könyv miatt hordom oda, mert a közelembe nincs normális autó szerviz..úgy látszik keresnem kell egy másikat vagy nem foglalkozok a szerviz könyvel és cserélem magamnak.

Link to comment
Megosztás:

....és ezzel párhuzamosan én még felvenném a kapcsolatot az Opel Hungary-vel és elmondanám a történteket. Lehet bezárhatnák2014-től a kaput, ha egy esetleges vizsgálat kiderítené, hogy korábban is előfordult már ez, csak éppen mások nem is foglalkoztak ezzel.

Mondjuk ezen a kannás dolgon csodálkozom.....szervizekben, 150-200 literes hordókban veszik is töltik fel az olajakat, nem 5 literes kannákkal bohóckodnak! Jóval kisebb szervizben is ezt tapasztaltam, nemhogy egy SZAKszervizben/márkaképviseletnél!!?? Melyik ez a csodálatos cég?

Nekem amióta megvan az autó azóta mindig így csinálták ott volt a kanna a csomiban csak eddig nem Forba való olajos kanna .. Nem szeretném megnevezni melyik cég nem vagyok rossz indulatú, mert eddig nagyon normálisak voltak velem.

Link to comment
Megosztás:

Beszéltem a szerviz főnökkel nagyon rendes volt ennyi volt a válasz: ha itt az autó hozzam be, de nem autóval voltam mert itt van a munkahelyemtől 100 méterre holnap viszem 9 re.
Annyit kérdeznék ilyenkor átkéne motort a rossz olaj miatt vagy csak simán ki kell engedni belőle új szűrő és mehet bele új az olaj?

Link to comment
Megosztás:

T Pyte!

Ez kevés.

Ne felejtsd el a jegyzőkönyvet, mert holnap valami megáll a motorban, senki sem fog emlékezni arra, hogy mit tettek tegnap az autóval. Pláne, ha kártérítési igénnyel fogsz fellépni a károkozásért.

Tanuk és bizonyítékok nélkül meg nincs esélyed a bíróság előtt.

Kedvesség meg addig van, amíg nincs komoly összegről szó.

"... rossz olaj ..."

Az olaj nem rossz. Csak alkalmatlan Opelbe.

"... mehet simán..."

Igen.

Link to comment
Megosztás:

Beszéltem a szerviz főnökkel nagyon rendes volt ennyi volt a válasz: ha itt az autó hozzam be, de nem autóval voltam mert itt van a munkahelyemtől 100 méterre holnap viszem 9 re.

Annyit kérdeznék ilyenkor átkéne motort a rossz olaj miatt vagy csak simán ki kell engedni belőle új szűrő és mehet bele új az olaj?

Azert ez nem olyan, mint ha mondjuk limonadet toltottek volna bele olaj helyett, nincs mit mosogatni rajta... Attol, hogy Fordba valo olajjal mentel parszaz kilometert, nem fog semmi megallni a motorban, illetve ha veletlenul megis valami tortenik, kizart, hogy barmilyen szakerto azt mondja, hogy az egyertelmuen a rovid ideig benne levo mas olajtol van.

Egyebkent korabban az Opelnel sem Dexos2 volt az eloiras, hanem GM-LL-... es ACEA...; konnyen lehet, sot, nagyon valoszinu, hogy az ACEA-nak ez a Ford olaj is megfelel. Sot, esetleg meg a Dexos2-nek is, csak eppen nem vittek vegig a proceduran.

Link to comment
Megosztás:

"... konnyen lehet, sot, nagyon valoszinu, hogy az ACEA-nak ez a Ford olaj is megfelel ..."

Nem. Nem felel meg.

Ez nem a lehetőségek, valószínűségek, hanem a tények világa.

Ezt az ACEA minősítést a GM (Opel) tiltja a motorjaiba.

Valoban: "az ACEA A5/B5 minõségû motorolajok használata határozottan tilos, mivel bizonyos üzemeltetési körülmények esetén a motor hosszú távú károsodását okozhatják."

Azert annyit kineztem volna egy markaszervizbol, hogy nem hatarozottan tiltott olajat hasznal, de hiba volt...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!
Most vittem az autót nem győztek bocsánatot kérni, de kiderült mi volt a baj.. A szervíz vezető nem jól írta ki a számítógépes rendszerből a megrendelő lapra az olaj tipusát XE helyett FE lett belőle és a mai szervizesek nagyívbe lesz@rják, hogy Opelbe öntjük a Forba való olajat, nem is értem nem nézik meg, hogy mi van a kannánra írva?!
Úgy gondolta jó az ebbe és majd lesz valahogy. Ha én is így végezném a munkámat akkor már biztos munka nélküli lennék vagy a börtönbe ülnék..

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most vittem az autót nem győztek bocsánatot kérni, de kiderült mi volt a baj.. A szervíz vezető nem jól írta ki a számítógépes rendszerből a megrendelő lapra az olaj tipusát XE helyett FE lett belőle és a mai szervizesek nagyívbe lesz@rják, hogy Opelbe öntjük a Forba való olajat, nem is értem nem nézik meg, hogy mi van a kannánra írva?!

Úgy gondolta jó az ebbe és majd lesz valahogy. Ha én is így végezném a munkámat akkor már biztos munka nélküli lennék vagy a börtönbe ülnék..

Még jó, hogy nem pl. vezérléscserére vitted, mert akkor lehet beleerőltettek volna egy Focus szettet. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Valoban: "az ACEA A5/B5 minõségû motorolajok használata határozottan tilos, mivel bizonyos üzemeltetési körülmények esetén a motor hosszú távú károsodását okozhatják."

Azert annyit kineztem volna egy markaszervizbol, hogy nem hatarozottan tiltott olajat hasznal, de hiba volt...

Ez azért némi bizonytalanságot ébreszt bennem, ugyanis a márkaszervízben mindig az van, hogy az olaj leeresztése után a muksó fogja a kannát, eltűnik valahol, majd pár perc múlva megjelenik a teli kannával és a tartalmát beledönti a motorba. Hogy a hordós olajból milyen fajtát használ/csapol épp, azt a jó ég tudja. Nem tudom milyen olajakat használnak párhuzamosan, de gondolom nem egy fajta olaj való minden GM modellbe... :blush:

Link to comment
Megosztás:

Ez azért némi bizonytalanságot ébreszt bennem, ugyanis a márkaszervízben mindig az van, hogy az olaj leeresztése után a muksó fogja a kannát, eltűnik valahol, majd pár perc múlva megjelenik a teli kannával és a tartalmát beledönti a motorba. Hogy a hordós olajból milyen fajtát használ/csapol épp, azt a jó ég tudja. Nem tudom milyen olajakat használnak párhuzamosan, de gondolom nem egy fajta olaj való minden GM modellbe... :blush:

Ennél sokkal rosszabb, hogy egy nemrég megjelent totalcar-os cikk szerint a márkakereskedésekben is feltűnt a hamisított olaj még 200L-es hordókban is.

Nem tudom mi igaz belőle, de elég szomorú, ha igaz, mert akkor meg ki tudja, hogy milyen olajat töltöttek az autókba egy olajcsere alkalmával.

És azt, hogy egy márkakereskedés honnan szerzi be az olajat, azt nem igazán lehet ellenőrizni.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.