Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj, kenőanyag, hidraulika olaj, zsírok


uhuhu

Recommended Posts

T Urak!

Fordítva ültök a lovon!

Nem azért használják a 0W-XX viszkozitási osztályt, mert valaki -35 C°-ban indítja az autóját, hanem korszerű PAO alapolajból gyártják a motorolajat, amely egyéb hasznos tulajdonságain kívül -35 C°-ig is szivattyúzható marad.

Röviden: a --35 C° nem ok, hanem következmény.

T Jómagam!

"... 0w-30as Dexos2 ..."

Mo-on kapható nincs.

Értem, köszönjük:)

Egyébként akkor a Suzukimba való 0w20 olaj is PAO lenne?

Link to comment
Megosztás:

T.mantec!

A kérdésem nem "opelos", de mégis van benne GM, ezért remélem, hogy válaszolsz.

A fiamnak van egy Nissan Almera 2004-es 1,5-ös benzines autója.

A következőket csak elmondás alapján állítom, (a közeli napokban fogom megnézni).

- egy-két hete az indítás után pár percig zúg a kormány szervó (legalábbis a hang onnan jön), ami jobra-balra mozgatás után megszűnik

- ugyanez a hang egy pár perc üzemelés után megszűnik

- az olajszint a tartályban túl magas

A gyári előírás szerint DEXRON (TM) III.olaj kell a tartályba (...és ez ugye GM minősítés?)

A tervem az, hogy kicserélem az olajat (hiszen az autó nem rég van nálunk, nem ismerjük az előéletét), de a neten talált infók szerint ez az olaj létezik, DEXRON F-G és H minőségben is, illetve van már DEXRON IV-es is.

Melyiket rakjam bele?

Köszönettel: benkoa

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

2007/6. Opel Astra H GTC Z16XER-ben szeretném lecseréltetni a váltóolajat. Tudom, hogy "örökéletű" meg minden, de 125e van a kocsiban, cserélve még szerintem nem volt és néha (főleg hidegben) kínszenvedés 2-esbe váltani, nagyritkán az egyes is "érdekes".

Tudna valaki egy prémium kategóriás váltóolajat ajánlani ehhez a típushoz?

Illetve mi a véleményetek szervóolajat is kellene cserélni? Ha igen akkor milyen prémium kategóriás szervóolajat tudnátok mondani?

Köszönöm előre is!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

2007/6. Opel Astra H GTC Z16XER-ben szeretném lecseréltetni a váltóolajat. Tudom, hogy "örökéletű" meg minden, de 125e van a kocsiban, cserélve még szerintem nem volt és néha kínszenvedés 2-esbe váltani, nagyritkán az egyes is "érdekes".

Tudna valaki egy prémium kategóriás váltóolajat ajánlani ehhez a típushoz?

Illetve mi a véleményetek szervóolajat is kellene cserélni? Ha igen akkor milyen prémium kategóriás szervóolajat tudnátok mondani?

Köszönöm előre is!

A váltó még hagyján, ha akarod cseréld, talán javít valamit a problémádon, de a szervóban tök felesleges olajat cserélni, a szint legyen rendben és ennyi... A gyári olaj a legmegfelelőbb mindkettőhöz :)!

Link to comment
Megosztás:

A váltó még hagyján, ha akarod cseréld, talán javít valamit a problémádon, de a szervóban tök felesleges olajat cserélni, a szint legyen rendben Mégseés ennyi... A gyári olaj a legmegfelelőbb mindkettőhöz :)!

A motul váltóolaj is jó lehet bele?

Mint pl ez?:

http://www.premiumolaj.hu/motul_gear_300_75w90_1_liter

vagy ezek közül valamelyik esetleg?:

http://www.premiumolaj.hu/szemelyauto_valtoolaj_manualis_valto/motul

Link to comment
Megosztás:

A váltó még hagyján, ha akarod cseréld, talán javít valamit a problémádon, de a szervóban tök felesleges olajat cserélni, a szint legyen rendben és ennyi... A gyári olaj a legmegfelelőbb mindkettőhöz :)!

Úgy vettem észre hogy az utóbbi években egyre nehezebb tekernem a kormányt (Astra H, Z16XEP), és erről a kommentről jutott eszembe, hogy talán a szervó olaj szint lehet alacsony. Ez hol van az autóban, hol tudom ellenőrizni? Van valamilyen szintjelzés is, hogy meddig kell legyen?

Link to comment
Megosztás:

Úgy vettem észre hogy az utóbbi években egyre nehezebb tekernem a kormányt (Astra H, Z16XEP), és erről a kommentről jutott eszembe, hogy talán a szervó olaj szint lehet alacsony. Ez hol van az autóban, hol tudom ellenőrizni? Van valamilyen szintjelzés is, hogy meddig kell legyen?

A motor mögött szemben állva bal oldalon (benzineseknél így van) az első tengely vonalában, közepes magasságban egy zöldes tartály, fekete kupakkal, a kupakról lóg bele egy pár centis szintjelző, ennek kell minimum beleérnie az olajba... Valószínű a tartály eléggé koszos, poros... https://cromax.hu/150000000-olajfolyadek/151670000-olaj/151670691-szervoolaj/296143-szervoolaj-opel-zold-1l

Ilyen olaj kell a tiedbe...

:)

Felnyitás után párszor tekerd el végállásig a kormányt, az esetleges levegősödést kiküszöbölve! :)

http://aprod.hu/hirdetes/opel-astra-h-kormanymu-szervoszivattyu-kormanyoszlop-ID1ASzT.html

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

2007/6. Opel Astra H GTC Z16XER-típusnál mennyi váltóolajat kell rendeljek hozzá, ha le szeretném cserélni? Mennyi megy bele?

és mégegy off kérdés tudom de csak egy számot szeretnék:

Eredeti opel vezérműszíjat hány e km-enként kell cserélni? Tud valaki egy "hivatalos" adatot?

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

A motor mögött szemben állva bal oldalon (benzineseknél így van) az első tengely vonalában, közepes magasságban egy zöldes tartály, fekete kupakkal, a kupakról lóg bele egy pár centis szintjelző, ennek kell minimum beleérnie az olajba... Valószínű a tartály eléggé koszos, poros... https://cromax.hu/150000000-olajfolyadek/151670000-olaj/151670691-szervoolaj/296143-szervoolaj-opel-zold-1l

Ilyen olaj kell a tiedbe...

:)

Felnyitás után párszor tekerd el végállásig a kormányt, az esetleges levegősödést kiküszöbölve! :)

http://aprod.hu/hirdetes/opel-astra-h-kormanymu-szervoszivattyu-kormanyoszlop-ID1ASzT.html

Köszi a részletes választ, ez alapján egyből megtaláltam! A jó hír, hogy az olajszint megfelelő, a rossz hír, hogy van egy rejtélyes hibajelenség, ami azt hittem a szervó olaj szinttel lehet kapcsolatban. A jelenség az, hogy a motor beindítását követő 2 másodpercben elkezdem tekerni a kormányt, akkor leáll a motor. 2 másodperc után, ha beáll az alapjárat, akkor már minden OK. A gyanúm az, hogy valahogy a szervó fogja meg a motort, és titkon reméltem, hogy egy síma szervó olaj feltöltéssel megoldódik a dolog. De úgy tűnik, hogy más lehet a probléma... Tudom, hogy nem ez a megfelelő topic, de esetleg ötlet valakinek ezzel kapcsolatban?

Link to comment
Megosztás:

Köszi a részletes választ, ez alapján egyből megtaláltam! A jó hír, hogy az olajszint megfelelő, a rossz hír, hogy van egy rejtélyes hibajelenség, ami azt hittem a szervó olaj szinttel lehet kapcsolatban. A jelenség az, hogy a motor beindítását követő 2 másodpercben elkezdem tekerni a kormányt, akkor leáll a motor. 2 másodperc után, ha beáll az alapjárat, akkor már minden OK. A gyanúm az, hogy valahogy a szervó fogja meg a motort, és titkon reméltem, hogy egy síma szervó olaj feltöltéssel megoldódik a dolog. De úgy tűnik, hogy más lehet a probléma... Tudom, hogy nem ez a megfelelő topic, de esetleg ötlet valakinek ezzel kapcsolatban?

Az akkumulátorod mennyire régi, generátor mennyire lehet jó állapotban, a töltés rendben van alapjáraton? Szerintem nézz rá teszt módban, 14.3V körüli a jó érték! Persze én is csak találgatok...:)

Link to comment
Megosztás:

Az akkumulátorod mennyire régi, generátor mennyire lehet jó állapotban, a töltés rendben van alapjáraton? Szerintem nézz rá teszt módban, 14.3V körüli a jó érték! Persze én is csak találgatok... :)

Akkumlátor 2 hónapja cserélve, a régi meg az új akksival is ugyanazt csinálja. A töltés OK, 14.3V...

Link to comment
Megosztás:

Köszi a részletes választ, ez alapján egyből megtaláltam! A jó hír, hogy az olajszint megfelelő, a rossz hír, hogy van egy rejtélyes hibajelenség, ami azt hittem a szervó olaj szinttel lehet kapcsolatban. A jelenség az, hogy a motor beindítását követő 2 másodpercben elkezdem tekerni a kormányt, akkor leáll a motor. 2 másodperc után, ha beáll az alapjárat, akkor már minden OK. A gyanúm az, hogy valahogy a szervó fogja meg a motort, és titkon reméltem, hogy egy síma szervó olaj feltöltéssel megoldódik a dolog. De úgy tűnik, hogy más lehet a probléma... Tudom, hogy nem ez a megfelelő topic, de esetleg ötlet valakinek ezzel kapcsolatban?

Es mi lenne, ha kibirnal ket masodpercet kormanytekergetes nelkul? :) Porgetni sem illik egybol inditas utan a motort, de ha annyira utana akarsz jarni, akkor nezd meg, mi tortenik, ha egy kis gazt is adsz.

Szerintem egyszeruen meg az akku nem tert magahoz, nincs toltes, es ha a kormany aramfelvetele hatasara tovabb esik a feszultseg, attol all le.

Link to comment
Megosztás:

Es mi lenne, ha kibirnal ket masodpercet kormanytekergetes nelkul? :) Porgetni sem illik egybol inditas utan a motort, de ha annyira utana akarsz jarni, akkor nezd meg, mi tortenik, ha egy kis gazt is adsz.

Szerintem egyszeruen meg az akku nem tert magahoz, nincs toltes, es ha a kormany aramfelvetele hatasara tovabb esik a feszultseg, attol all le.

Jaj, én meg 2 PERCnek hittem azt a két másodpercet... Csabának igaza van minden tekintetben... :)

Link to comment
Megosztás:

Es mi lenne, ha kibirnal ket masodpercet kormanytekergetes nelkul? :) Porgetni sem illik egybol inditas utan a motort, de ha annyira utana akarsz jarni, akkor nezd meg, mi tortenik, ha egy kis gazt is adsz.

Szerintem egyszeruen meg az akku nem tert magahoz, nincs toltes, es ha a kormany aramfelvetele hatasara tovabb esik a feszultseg, attol all le.

Hát, jobb híján most azt csinálom, hogy várok 2 mp-et.. Csak azért furcsa, mert az első 5 évben nem volt ilyen probléma, most meg van, tehát valami elromlott.

Egyébként bizonyos kormányállásnál hozzá sem kell hozzányúlni a kormányhoz, olyankor is leáll. Ilyenkor mozdítok valamennyit a korányom, újraindítok, és akkor már nem áll le.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.