zsambek Elküldve Április14, 2014 Megoszt Elküldve Április14, 2014 Szia, Bárcsak nekem is az lenne a legnagyobb problémám, hogy sípol. :( "Sziasztok, A kálvária folytatódik. Adott egy Z16XEP OPEL ASTRA H, 60.000 km-t futott. A problémája pedig az, hogyha megyek vele egy hosszabb időt (3-4km), akkor a normális motorjárat közben elkezd rángatni, dadogni a motor, és a kezdeti 6-7L fogyasztásról felugrik 11L-re, és ez után van, hogy megint visszaesik, de akkor újra elkezd rángatni, és megint felugrik a fogyasztás 10-11L körülire. Az átlag fogyasztás így 10,3L / 100. Az autót előéletéről azt lehet tudni, hogy munkábajárásra volt használva (napi 2x 4-5km). Ki lett cserélve az EGR szelep wessznél(az átlag 12L fogyasztás így esett le átlag 10L-re), és STP benzin injektor tisztítóval lett menve 100km 4000-4200 fordulatszám között, de ez sem hozott javulást. A kérdésem az, hogy van-e valakinek valamilyen ötlete, vagy a pályázást rosszul csináltam? Talán STP benzin-üzemanyag adalékkal kellett volna mennem, vagy micsoda? :) Válaszaitokat előre is köszönöm, zsambek` Sziasztok, Ezeket a hibákat megfejelve feljött a sárga motor, illetve a 17152-es hibakód. Erre találtam egy megoldást: http://pemberton1.co.../ecn-17152.html Viszont nem tudom, hogy ez a sok korom miatt lehet-e a rángatás, és a dadogás? Válaszaitokat előre is köszönöm! :) zsambek` " Link to comment Megosztás: More sharing options...
kisp113 Elküldve Április14, 2014 Megoszt Elküldve Április14, 2014 (edited) Szia, Bárcsak nekem is az lenne a legnagyobb problémám, hogy sípol. :( "Sziasztok, Sziasztok, Ezeket a hibákat megfejelve feljött a sárga motor, illetve a 17152-es hibakód. Erre találtam egy megoldást: http://pemberton1.co.../ecn-17152.html Viszont nem tudom, hogy ez a sok korom miatt lehet-e a rángatás, és a dadogás? Válaszaitokat előre is köszönöm! :) zsambek` " Amúgy ha ilyen mennyiségű korom lenne az talán látszott volna már az egr cserénél is. Egyébként Dani nem is nézett élőadatot előtte-utána csak úgy cseréltetek egy EGR-t? Módosítva Április14, 2014 : kisp113 Link to comment Megosztás: More sharing options...
zsambek Elküldve Április14, 2014 Megoszt Elküldve Április14, 2014 (edited) Szia, Nem tudom sajnos. Azt tudom, hogy amint elvittem, akkor még alig rángatott, viszont utána rögtön hétvégén elvittem pályázni, beleraktam az injector tisztítót, aztán mentem pályán 120Km-t 4500-5000-en, utána hazafele pályán már rángatott, és 10-12L átlag fogyasztás 100 - 5ösben :( Azóta pedig egyre csak romlik, sokkal gyakrabban rángat már (kb, mindig) és a fogyasztás is tragédia. Eddig volt néha, hogy tudott mutatni a rendszer 7-8L, pár másodpercig, most már csak a 10-12L :( zsambek` Módosítva Április14, 2014 : zsambek Link to comment Megosztás: More sharing options...
kisp113 Elküldve Április15, 2014 Megoszt Elküldve Április15, 2014 (edited) Szia, Nem tudom sajnos. Azt tudom, hogy amint elvittem, akkor még alig rángatott, viszont utána rögtön hétvégén elvittem pályázni, beleraktam az injector tisztítót, aztán mentem pályán 120Km-t 4500-5000-en, utána hazafele pályán már rángatott, és 10-12L átlag fogyasztás 100 - 5ösben :( Azóta pedig egyre csak romlik, sokkal gyakrabban rángat már (kb, mindig) és a fogyasztás is tragédia. Eddig volt néha, hogy tudott mutatni a rendszer 7-8L, pár másodpercig, most már csak a 10-12L :( zsambek` Ha ennyire gáz a szitu akkor szerintem hagyj fel a kísérletezgetéssel és vidd szerelőhöz mihamarabb. A 12 literrel járás nem csak a pénztárcádnak káros, hanem kinyírhatod a katalizátorodat is. Módosítva Április15, 2014 : kisp113 Link to comment Megosztás: More sharing options...
zsambek Elküldve Április15, 2014 Megoszt Elküldve Április15, 2014 Ha ennyire gáz a szitu akkor szerintem hagyj fel a kísérletezgetéssel és vidd szerelőhöz mihamarabb. A 12 literrel járás nem csak a pénztárcádnak káros, hanem kinyírhatod a katalizátorodat is. Szia, Nem is járok már vele. :) Ott áll a garázsban, wessz most elment szabadságra, és abban állapodtunk meg, hogy majd május elején folytatjuk. Egyébként, Te hasonló problémával már találkoztál esetleg? :D zsambek` Link to comment Megosztás: More sharing options...
kisp113 Elküldve Április15, 2014 Megoszt Elküldve Április15, 2014 Egyébként, Te hasonló problémával már találkoztál esetleg? :D Ahogy az aláírásomból is látszik a hasonló eset nálam nem probléma lett volna eddig, hanem a s**gemet vertem volna a földhöz örömömben a 12 literért :D:D:D Igazából 1/1 es Astrás csak csütörtöktől leszek. A viccet félretéve, nem hogy nem láttam de nem is olvastam még hasonló esetről, de ez nem jelent semmit, mivel új vagyok. Aazt kell kitalálnotok miért gondolja úgy az ECU hogy dönteni kell befelé az anyagot. Lehet egyszerű lambda vagy légtömegmérő hiba, de akár egy hőfok jeladó vagy sajna valami súlyosabb dolog is :( (az a 60e km rövidtávokon az előéletben meredeknek hangzik) Mindenesetre kíváncsian várom, hogy Dani melyik végéről áll neki, és természetesen hogy mi lesz a megoldás. Ne felejts el beszámolni! Link to comment Megosztás: More sharing options...
tomi70 Elküldve Április21, 2014 Megoszt Elküldve Április21, 2014 Sziasztok! Olyan kérdésem van,hogy Z16Xep olajfogyasztását mi okozza,illetve mi oldaná meg?170e km van benne.Szelepszárszimmering vagy gyűrű?A szelepfedél már cserélve volt. Köszi előre is:T. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve Április21, 2014 Megoszt Elküldve Április21, 2014 T tomi70! "... mi oldaná meg? ..." Hozzáértő autószerelő. Link to comment Megosztás: More sharing options...
torpenewl Elküldve Április27, 2014 Megoszt Elküldve Április27, 2014 Sziasztok, 1.6 XER. Sárga tengeralattjáró. ECN14104 hibakód.. Ez mi lehet?? Link to comment Megosztás: More sharing options...
kisp113 Elküldve Április28, 2014 Megoszt Elküldve Április28, 2014 Sziasztok! Olyan kérdésem van,hogy Z16Xep olajfogyasztását mi okozza,illetve mi oldaná meg?170e km van benne.Szelepszárszimmering vagy gyűrű?A szelepfedél már cserélve volt. Köszi előre is:T. Leírhatnád azért, hogy mennyi az az olajfogyasztás. Van aki egy 15 ezres periódus alatti fél litertől már mázolja a generál-ördögöt, míg akad olyan is bőven aki zokszó nélkül töltöget ezrenként ugyanennyit utána. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mzsola Elküldve Május16, 2014 Megoszt Elküldve Május16, 2014 Sziasztok! Lenne egy problémám a kocsimmal. Hidegen nagyon erőtlen. Kisebb emelkedő már problémás, tövig nyomott gázzal is csak alig alig akar menni. Egy kereszteződéshez érve kinyomom a kuplungot és le is áll. Ha bemelegszik akkor már visszatér az erő de a moton egyenetlenül jár és rázza a kasztnit. Ha széthúzom a lambdaszonda csatiját kisimul a motor járása. Lambdát egr-t már cseréltem, vákuumcsövek jók, hibakód nincs. Az autó lpg-s és azzal is ezt csinálja. Motorkód Z16xep. Van valami ötletetek? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Thomas80 Elküldve Május16, 2014 Megoszt Elküldve Május16, 2014 Sziasztok! Lenne egy problémám a kocsimmal. Hidegen nagyon erőtlen. Kisebb emelkedő már problémás, tövig nyomott gázzal is csak alig alig akar menni. Egy kereszteződéshez érve kinyomom a kuplungot és le is áll. Ha bemelegszik akkor már visszatér az erő de a moton egyenetlenül jár és rázza a kasztnit. Ha széthúzom a lambdaszonda csatiját kisimul a motor járása. Lambdát egr-t már cseréltem, vákuumcsövek jók, hibakód nincs. Az autó lpg-s és azzal is ezt csinálja. Motorkód Z16xep. Van valami ötletetek? Pillangoszelep tisztítás volt? 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
mzsola Elküldve Május17, 2014 Megoszt Elküldve Május17, 2014 Pillangoszelep tisztítás volt? Igen volt az is. Bár nem vettük le és nem is állíttattuk be számítógéppel (ahogy állítólag kellene), csak a helyén féktisztítóval lett kipucolva. Olajat nem eszi, 8.5 a fogyasztása. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Thomas80 Elküldve Május17, 2014 Megoszt Elküldve Május17, 2014 Igen volt az is. Bár nem vettük le és nem is állíttattuk be számítógéppel (ahogy állítólag kellene), csak a helyén féktisztítóval lett kipucolva. Olajat nem eszi, 8.5 a fogyasztása. Nálam hasonló tünetek voltak és a sima fektisztitos takarítás elég volt. Bár ha jól emlékszem pár hét eltelt mire a tünetek elmúltak. Lehet hogy a motorvezerlo tanul és még nem érzékelte hogy rendben vannak a dolgok? 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
mzsola Elküldve Május17, 2014 Megoszt Elküldve Május17, 2014 Nálam hasonló tünetek voltak és a sima fektisztitos takarítás elég volt. Bár ha jól emlékszem pár hét eltelt mire a tünetek elmúltak. Lehet hogy a motorvezerlo tanul és még nem érzékelte hogy rendben vannak a dolgok? Még azt vettem észre, hogy "pedál tesztel" néztem a vízhőfokot és szépen fel is kúszott 100-103 fokig de ha levettem a gyújtást akkor a kijelző 73 fokot mutatott. Gyújtás visszatettem, ismét többet mutatott. Ez vajon normális? Nálatok is mást mutat? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Maybal Elküldve Május17, 2014 Megoszt Elküldve Május17, 2014 Még azt vettem észre, hogy "pedál tesztel" néztem a vízhőfokot és szépen fel is kúszott 100-103 fokig de ha levettem a gyújtást akkor a kijelző 73 fokot mutatott. Gyújtás visszatettem, ismét többet mutatott. Ez vajon normális? Nálatok is mást mutat? Igen, nálam is így van....szerintem mindenkinél.... 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
mzsola Elküldve Május20, 2014 Megoszt Elküldve Május20, 2014 Még azt vettem észre, hogy "pedál tesztel" néztem a vízhőfokot és szépen fel is kúszott 100-103 fokig de ha levettem a gyújtást akkor a kijelző 73 fokot mutatott. Gyújtás visszatettem, ismét többet mutatott. Ez vajon normális? Nálatok is mást mutat? Sziasztok! Köszönöm az eddigi válaszokat! Ma voltam Tech2 és zöldkártyás diagon. A CO értékek tökéletesek, elvileg nem kap falsot sehol. Viszont a Tech2 azt mutatta, hogy a 2-es szonda későn "ébred" fel. A diagnosztizáló szondám nem gyári és azt mondták próbáljak meg egy bontottat szerezni. Na ezt nem sikerült. Esetleg tudtok bontott lambdát? Cikkszámok: 55560617 vagy 855429. Köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pjotr Elküldve Május21, 2014 Megoszt Elküldve Május21, 2014 Még azt vettem észre, hogy "pedál tesztel" néztem a vízhőfokot és szépen fel is kúszott 100-103 fokig de ha levettem a gyújtást akkor a kijelző 73 fokot mutatott. Gyújtás visszatettem, ismét többet mutatott. Ez vajon normális? Nálatok is mást mutat? Ha jól tudom, akkor a 103 fok a motor körüli vízhőmérséklet, a 73 fok pedig a hűtőben lévő víz hőmérséklete.. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gabb Elküldve Május21, 2014 Megoszt Elküldve Május21, 2014 Ha jól tudom, akkor a 103 fok a motor körüli vízhőmérséklet, a 73 fok pedig a hűtőben lévő víz hőmérséklete.. Nem, gyújtáson a motor hűtővíz hőmérsékletét mutatja, gyújtás nélkül pedig minden autóban 73 fokot mutat függetlenül a a hűtővíz vagy a külső hőmérséklettől. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Cserenkov Elküldve Május21, 2014 Megoszt Elküldve Május21, 2014 Bizony. Gyújtás nélkül 73 °C-ot mutat három napi -20 °C-ban történő állás után is, minden autóban. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zsambek Elküldve Május24, 2014 Megoszt Elküldve Május24, 2014 (edited) Sziasztok, Na úgy látszik befejeződött a mizéria. A szelepfedél / szelep volt a ludas. Szerencsére wessz szakértelmével sikerült megjavítani. Sajnálom, hogy wessz előtt megjártam 2 márkaszervizt, és 1 sima szerelőt, akik nem jöttek rá a problémára, és bő 150.000Ft-tól szabadítottak meg :D. Viszont az biztos, hogy minden OPEL-es ismerősömnek wesszt fogom ajánlani, ha valamilyen baja lenne az autójának. :) Már csak városban kell megtanulnom vezetni a gépjárművet, hogy ilyen 7-8 L legyen ott is a fogyasztása, ne 9-10. A pálya, országút már tök jó, ilyen 6-7-8 között van. zsambek` Módosítva Május24, 2014 : zsambek 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
kisp113 Elküldve Május24, 2014 Megoszt Elküldve Május24, 2014 Örülünk hogy siker lett a vége. Megírnád hogy egészen pontosan mi volt a szelepfedellel? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zsambek Elküldve Május24, 2014 Megoszt Elküldve Május24, 2014 Szia kisp, A szelepfedélnél van egy ilyen szelep dolog, amiben van egy membrán, amely szabályozza, hogy milyen nyomáson, mennyi levegőt enged át. Ez a membrán át volt szakadva, tehát mindig fullos levegőt kapott, ezáltal rángatott + sokat evett. Egy elfekvőben lévő Z18XER-ből átmentettük ezt a szelepet (még mindig csoda, hogy átment :D), az enyémet meg kiszedtük, és voilá' működik. Ui.: Egész végig veled példálóztam: "Amikor nekem is 7.1-es fogyasztásom lesz, mint a kispnek :D" zsambek` Link to comment Megosztás: More sharing options...
kisp113 Elküldve Május24, 2014 Megoszt Elküldve Május24, 2014 Hmmm, talan a szivosorban van valami változó szívó hossz vezérlés, annak a vakuumos szelepe talan? Ha egy robbantott ábra akadna jó lenne ha feltenned bejelolve. Nekem most 6.9 a vegyes, gyúrj még :D Megvan azért a negativ csúcs is: 8.2 ig ment napi 2x15 km 25 kmh átlaggal, bár szerintem az a benzin is ludas volt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zsambek Elküldve Május24, 2014 Megoszt Elküldve Május24, 2014 Szia, Robbantasz nekem egy olyan netes oldalt, ahol be szoktuk jelölni? :) Szerintem nekem a következő tankkal majd össze fog jönni. Az a gond, hogy általában reggel a dugóban használom, aztán ott sokat eszik szerintem. Apropó: Hogyan kell váltani nem rángató motorral? :D Kb. fordulatszámokat tudsz adni, mert ami nekem még a lábamban / fülemben van érzés azok nagyon csúnyák. :D Illetve mennyire dinamikusan kell nyomni a gázt? zsambek` Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts