Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Hello! Pontosan ugyan ezzel a problémával küzdök! Nekem 150ezer km-er van a kocsimban!

Már rengeteg embert kérdeztem, de senki nem tudott válaszolni rá! Szervízben kipucolták az AGR szelepet, hogy az lehet a baja <_< és ugyan olyan, de oda nem viszem be mert lehúznak lóvéval!

Az én verdám is 2000-es évjáratú x14xe...

végigvizsgáltuk az összes lehetséges alkatrészt ami okozhat ilyen tüneteket....a kiváltó okot nem találtuk...

több tippet kaptam:

  • haldokló lambda-szonda (ezt kizárnám, mert elvileg hidegen nem szabályoz és a fogyim is lazán 8 alatt van
  • haldokló vagy eldugult katalizátor..ez akár igaz is lehet..de akkor 1 laza gázfröccs után miért ok minden???
  • folytószelep-állás érzékelő potméter..(ellenőrizve..tökéletes)
  • vízhőmérséklet érzékelő- (cserélve..tökéletes)
  • AGR szelep..tisztítva ( ellenőrizve..tökéletes)
  • alapjárat-állító motor ( tisztítva és ellenőrizve)

remélem valaki megtalálja a választ erre a problémára...

Link to comment
Megosztás:

Az én verdám is 2000-es évjáratú x14xe...

végigvizsgáltuk az összes lehetséges alkatrészt ami okozhat ilyen tüneteket....a kiváltó okot nem találtuk...

több tippet kaptam:

  • haldokló lambda-szonda (ezt kizárnám, mert elvileg hidegen nem szabályoz és a fogyim is lazán 8 alatt van
  • haldokló vagy eldugult katalizátor..ez akár igaz is lehet..de akkor 1 laza gázfröccs után miért ok minden???
  • folytószelep-állás érzékelő potméter..(ellenőrizve..tökéletes)
  • vízhőmérséklet érzékelő- (cserélve..tökéletes)
  • AGR szelep..tisztítva ( ellenőrizve..tökéletes)
  • alapjárat-állító motor ( tisztítva és ellenőrizve)

remélem valaki megtalálja a választ erre a problémára...

Fogyasztás ügyileg én sem panaszkodom, mert 6,4 et eszik vegyes használatban! én még valamelyik hőmérséklet jeladóra gondoltam!

Katalizátor?? Az enyém kicsit zörög bizonyonyos fordulatszámon meg ha alámegyek és megmozgatom is zörög picit, de nem hinném, hogy ott lenne a probléma!

A megoldást szerintem úgy lehetne megtalálni, ha melegben indításnál rádugni egy computert és az valamit biztos mutatna! Adatokat összehasonlítani egy "rendes" indulással mikor az alapjárat nem 1500-nál van!

Ha esetleg valaki előbrébb jut ebben a témában legyen szíves megosztani!

Link to comment
Megosztás:

Az enyém 2001,07, havi hűtőbordás ECU és nem lehet szoftveresen kiiktatni az AGR-t legalábbis több OPEL szervízes egymástól függetlenül állítják ezt. <_<

Az én értelmezésem szerint 2001 júliusa még nem év vége. Wessz azt írta, 2001 év végéig jó, de szerintem ezt visszafelé kell érteni, ha a 2004-es programjáról beszélünk. Tehát a 2001 év vége előtt gyártottakra már nem megy fel.

Remélem Wessz majd kijavít, ha nem így van, de nekem így logikus. (visszafelé addig kompatibilis)

Link to comment
Megosztás:

a klima vezérlő panel van a bal első sárvédő alatt

az hütőmodul na

de ha vissza olvasol nem 2001 07 et irtam hanem évvégét.............

2001 évvégétöl nem hütömodulos csak szoftveresen igy az 2005 ig nyugodtan Egr szelepet ki lehet iktatni......

tiedbe is csak a hütőmodult keresni fogja..... <_<

Link to comment
Megosztás:

HELP!!!

Bnőm felhívott reggel, hogy valami van a kocsiban, olyan mintha macska vagy állat kaparna valamit.. :)

na mondom mi a sz*r??

Délután beültem a kocsiba és majd agybajt kaptam mikor rájöttem mit hallott kaparásnak..s utána meg azért kaptam agybajt mert a hiba tényleg létezik!! <_<

A gond:

Járó motornál vagy csak gyujtás ráadása után ha benyomom a belső levegő keringetést, s bármelyik állásban van a ventillátorfokozat, egyenletesen fújja a levegőt.

VISZONT, ha kikapcsolom a belső keringetést, akkor "lüktetve" tehát nem egyenletesen fújja a levegőt, s szerintem hallom ahogy a külső és belső keringetés között kapcsolgat.. :lol: ,

újra bekapcsolva a belső keringetést megint egyenletesen jár.

Beadhatta a kulcsot az állító motor?? (a ventillátor fokozatszabályzójára nem gyanakszom mert az független, hogy épp külső vagy belső levegőt keringet legalábbis szerintem :) )

Találkozott -e valaki ezzel a hibajelenséggel, merre érdemes elkezdeni a kutatást???

Köszi előre is!

Link to comment
Megosztás:

HELP!!!

Bnőm felhívott reggel, hogy valami van a kocsiban, olyan mintha macska vagy állat kaparna valamit.. :)

na mondom mi a sz*r??

Délután beültem a kocsiba és majd agybajt kaptam mikor rájöttem mit hallott kaparásnak..s utána meg azért kaptam agybajt mert a hiba tényleg létezik!! <_<

A gond:

Járó motornál vagy csak gyujtás ráadása után ha benyomom a belső levegő keringetést, s bármelyik állásban van a ventillátorfokozat, egyenletesen fújja a levegőt.

VISZONT, ha kikapcsolom a belső keringetést, akkor "lüktetve" tehát nem egyenletesen fújja a levegőt, s szerintem hallom ahogy a külső és belső keringetés között kapcsolgat.. :lol: ,

újra bekapcsolva a belső keringetést megint egyenletesen jár.

Beadhatta a kulcsot az állító motor?? (a ventillátor fokozatszabályzójára nem gyanakszom mert az független, hogy épp külső vagy belső levegőt keringet legalábbis szerintem :) )

Találkozott -e valaki ezzel a hibajelenséggel, merre érdemes elkezdeni a kutatást???

Köszi előre is!

szokása

Link to comment
Megosztás:

HELP!!!

Bnőm felhívott reggel, hogy valami van a kocsiban, olyan mintha macska vagy állat kaparna valamit.. :)

na mondom mi a sz*r??

Délután beültem a kocsiba és majd agybajt kaptam mikor rájöttem mit hallott kaparásnak..s utána meg azért kaptam agybajt mert a hiba tényleg létezik!! <_<

A gond:

Járó motornál vagy csak gyujtás ráadása után ha benyomom a belső levegő keringetést, s bármelyik állásban van a ventillátorfokozat, egyenletesen fújja a levegőt.

VISZONT, ha kikapcsolom a belső keringetést, akkor "lüktetve" tehát nem egyenletesen fújja a levegőt, s szerintem hallom ahogy a külső és belső keringetés között kapcsolgat.. :lol: ,

újra bekapcsolva a belső keringetést megint egyenletesen jár.

Beadhatta a kulcsot az állító motor?? (a ventillátor fokozatszabályzójára nem gyanakszom mert az független, hogy épp külső vagy belső levegőt keringet legalábbis szerintem :) )

Találkozott -e valaki ezzel a hibajelenséggel, merre érdemes elkezdeni a kutatást???

Köszi előre is!

Én csak tippet adok, lehet a motor eltörte a lapátot, s lehet az csinálja a zajt....Mert nincs végállás kapcsolója, csak ha a motor áramfelvétele megnő, akkor kapcsolja le, nem valami jó megoldás....

Link to comment
Megosztás:

Én csak tippet adok, lehet a motor eltörte a lapátot, s lehet az csinálja a zajt....Mert nincs végállás kapcsolója, csak ha a motor áramfelvétele megnő, akkor kapcsolja le, nem valami jó megoldás....

Köszi wessz, imy!

még egy kérdés a -hogyan szereljünk kocsit a képernyő előtt- témakörbe :) :

arról hallottam, hogy nincs végállás kapcsoló, szóval hasonlóképpen működik mint az el.ablak.

A kérdés, hogy ami figyeli az áramfelvételt áramkör az merre van, vagy ez nem releváns ebben a kérdésben...

asszem jó egyszerűen fogalmaztam... <_<

Ja és mégegy: ez a lapát a motorral együtt a ventillátor tetején van? (Delphi klímás a gép és asszem öralakú a ventilátor háza)

(2001, Z14XE)

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Köszi wessz, imy!

még egy kérdés a -hogyan szereljünk kocsit a képernyő előtt- témakörbe :) :

arról hallottam, hogy nincs végállás kapcsoló, szóval hasonlóképpen működik mint az el.ablak.

A kérdés, hogy ami figyeli az áramfelvételt áramkör az merre van, vagy ez nem releváns ebben a kérdésben...

asszem jó egyszerűen fogalmaztam... <_<

Ja és mégegy: ez a lapát a motorral együtt a ventillátor tetején van? (Delphi klímás a gép és asszem öralakú a ventilátor háza)

(2001, Z14XE)

Üdv.

ha jól tudom van egy motorja ki kell cserélni...

külön lehet kapni kesztyű taró mögött rémlik

Link to comment
Megosztás:

ha jól tudom van egy motorja ki kell cserélni...

külön lehet kapni kesztyű taró mögött rémlik

nem a motor a ludas, hanem a csapppantyú az esetek 99%-ában...szalonban lehet kapni, de csak a csappantyú házzal együtt vmi 15 vagy 18 pénz....vaterán a múltkor volt 12-ért motorral együtt, de az 2 vezetékes volt, a miénk pedig, ha jól emlékszem 3 vezetékes...pedig elég lenne a csappanytút cserélni erre így árulják komplett...NO COMMENT!

Link to comment
Megosztás:

az hütőmodul na

de ha vissza olvasol nem 2001 07 et irtam hanem évvégét.............

2001 évvégétöl nem hütömodulos csak szoftveresen igy az 2005 ig nyugodtan Egr szelepet ki lehet iktatni......

tiedbe is csak a hütőmodult keresni fogja..... :)

Úgy látom nem értettél meg kristálytisztán, az ECU mely a hengerfej jobb oldalán leledzik az aluminium hűtőbordás és ennél a típusnál nem lehet szoftveresen kiiktatni az AGR-t. Az újabbaknál már simalemez házas az ECU és a 2004 után gyártottaknál már nincs hűtőnodul sem külön klima ventilátor mert többfokozatú hűtőventilátorral van szerelve és a klima vezérlést is az ECU csinálja. Na szép napot :) <_<

Link to comment
Megosztás:

Úgy látom nem értettél meg kristálytisztán, az ECU mely a hengerfej jobb oldalán leledzik az aluminium hűtőbordás és ennél a típusnál nem lehet szoftveresen kiiktatni az AGR-t. Az újabbaknál már simalemez házas az ECU és a 2004 után gyártottaknál már nincs hűtőnodul sem külön klima ventilátor mert többfokozatú hűtőventilátorral van szerelve és a klima vezérlést is az ECU csinálja. Na szép napot :) <_<

2001 dec után nincs hütő modul

meg mondtam lehet EGR iktatni de okozatja lesz ne oktass ki ebben a témában szerintem..... :)

azt hizsem többszörös tévedésben élsz

Link to comment
Megosztás:

2001 dec után nincs hütő modul

meg mondtam lehet EGR iktatni de okozatja lesz ne oktass ki ebben a témában szerintem..... :)

azt hizsem többszörös tévedésben élsz

Úgy látom nem értettél meg, az ECU mely a hengerfej jobb oldalán van annak az aluminium hűtőbordás változatáról beszéltem te meg hozzá keverted a klima és hűtés vezérlőmodult ne sértődj olvass és értsd azt amit olvasol, mert én a te állításod nem vitattam. Az opelesek sokat és gyakran variáltak a motorok konstrukcióin ,hogy "javítsanak" azon amit elcsesztek rajta ezért annyiféle olyan kis időn belül is.(Próbálnak javítani a típus hibákon:a gyakori AGR hibákon,a motorban az intenziv korom lerakodáson,a magas olaj fogyasztáson, a klima hűtő gyakori kilyukadása a ventilátor mögött ezért hagyták el később az első ventit és a klima és hűtés vezérlőmodult mely funkcióját az újabb típusú ECU vette át stb).Na további szép napot. <_<

Link to comment
Megosztás:

Úgy látom nem értettél meg, az ECU mely a hengerfej jobb oldalán van annak az aluminium hűtőbordás változatáról beszéltem te meg hozzá keverted a klima és hűtés vezérlőmodult ne sértődj olvass és értsd azt amit olvasol, mert én a te állításod nem vitattam. Az opelesek sokat és gyakran variáltak a motorok konstrukcióin ,hogy "javítsanak" azon amit elcsesztek rajta ezért annyiféle olyan kis időn belül is.(Próbálnak javítani a típus hibákon:a gyakori AGR hibákon,a motorban az intenziv korom lerakodáson,a magas olaj fogyasztáson, a klima hűtő gyakori kilyukadása a ventilátor mögött ezért hagyták el később az első ventit és a klima és hűtés vezérlőmodult mely funkcióját az újabb típusú ECU vette át stb).Na további szép napot. <_<

nem értesz Z16XE ecu 2001 töl amig gyártották egy cikkszámon van

van hütö modulos és van amiben csak szoftveresen van benne

és van olyan évjárat amikor egr és hütő modul külőn részegységet alkot

és van olyan amiben egr külön rész és hütőmodul nincs benne de szoftveresen benne van.

2002 sorozattol

vagyis 2001 szeptemberétöl nincs hütőmodul csak szoftveresen

onnan kilehet iktatni az EGR szelepet szoftveresen..........

tiedböl is de "keresni fogja" a hütőmodult mint "hardver"

és sárgalámpázik de az utána lévő vezérlőegységek amik 2001 szeptembertől gyártottak ua mint az elöző ECU csak kiiktatták a hütőmodult igy szoftver vezérli öket.... de utána 2004töl egr sincs benne se hütőmodul

ezért lehet kiiktatni 2001 szeptembertől az egr-t

ennél világosabban nem tudom leirni

ha még mindig nem érted vagy nem tudom akkor te mit akarsz azzal az ecuval tudom nagyon jólhogy hol van

nap mint nap nullázok ki ecukat..... ugy hogy ne ott állj le vitatkozni hogy hol az ecu.....

Link to comment
Megosztás:

nem értesz Z16XE ecu 2001 töl amig gyártották egy cikkszámon van

van hütö modulos és van amiben csak szoftveresen van benne

és van olyan évjárat amikor egr és hütő modul külőn részegységet alkot

és van olyan amiben egr külön rész és hütőmodul nincs benne de szoftveresen benne van.

2002 sorozattol

vagyis 2001 szeptemberétöl nincs hütőmodul csak szoftveresen

onnan kilehet iktatni az EGR szelepet szoftveresen..........

tiedböl is de "keresni fogja" a hütőmodult mint "hardver"

és sárgalámpázik de az utána lévő vezérlőegységek amik 2001 szeptembertől gyártottak ua mint az elöző ECU csak kiiktatták a hütőmodult igy szoftver vezérli öket.... de utána 2004töl egr sincs benne se hütőmodul

ezért lehet kiiktatni 2001 szeptembertől az egr-t

ennél világosabban nem tudom leirni

ha még mindig nem érted vagy nem tudom akkor te mit akarsz azzal az ecuval tudom nagyon jólhogy hol van

nap mint nap nullázok ki ecukat..... ugy hogy ne ott állj le vitatkozni hogy hol az ecu.....

Az enyém Z14XE és nem Z16XE ."nap mint nap nullázok ki ecukat" ez alatt mit értesz -megváltoztatod a futott km-t, vagy új szoftvert telepitesz esetleg megtudod mondani, hogy mennyi volt a tényleges futott km-e az autónak? A szerelők szerintem mellé dumálnak és ködösítenek e témákban, hogy jól megvágják a balekokat igazán csak kevesen vannak akik tisztességesen bánnak a kuncsaftokkal mellé duma nélkül.Közel 30 éve autózom és javítok mindenféle elsősorban mechanikai hibákat sokféle típuson éppen ez okból a vezérlésekhez teljes mélységében nem értek ezért sem vitatom a hozzáértésedet , csak ez(AGR) ügyben szerettem volna tisztán látni,mert ez drága és sok kellemetlenséget okoz ha rossz.

Ha leírom az ECU-n levő cikkszámot az alapján meg tudod e mondani, hogy ezzel a vezérlővel mit lehet csinálni és mit nem?

Link to comment
Megosztás:

Az enyém Z14XE és nem Z16XE ."nap mint nap nullázok ki ecukat" ez alatt mit értesz -megváltoztatod a futott km-t, vagy új szoftvert telepitesz esetleg megtudod mondani, hogy mennyi volt a tényleges futott km-e az autónak? A szerelők szerintem mellé dumálnak és ködösítenek e témákban, hogy jól megvágják a balekokat igazán csak kevesen vannak akik tisztességesen bánnak a kuncsaftokkal mellé duma nélkül.Közel 30 éve autózom és javítok mindenféle elsősorban mechanikai hibákat sokféle típuson éppen ez okból a vezérlésekhez teljes mélységében nem értek ezért sem vitatom a hozzáértésedet , csak ez(AGR) ügyben szerettem volna tisztán látni,mert ez drága és sok kellemetlenséget okoz ha rossz.

Ha leírom az ECU-n levő cikkszámot az alapján meg tudod e mondani, hogy ezzel a vezérlővel mit lehet csinálni és mit nem?

Z14XE Z16XE Z16SE ecu ua.

uyghogy mindegy

nullázás pedig nem km hanem immo ha nincs meg nekije...........

de van programozó ismerösöm kitudja iktatni az EGR-t elméletben sikerülne a gyakorlat meg majd megmutatja....

mivel map szenzor figyeli némelyik autóban némelyikben pedig a légtömegmérő

Link to comment
Megosztás:

nem a motor a ludas, hanem a csapppantyú az esetek 99%-ában...szalonban lehet kapni, de csak a csappantyú házzal együtt vmi 15 vagy 18 pénz....vaterán a múltkor volt 12-ért motorral együtt, de az 2 vezetékes volt, a miénk pedig, ha jól emlékszem 3 vezetékes...pedig elég lenne a csappanytút cserélni erre így árulják komplett...NO COMMENT!

Hali!

Z14XE, 2001.10 havi Delphi klímás a kocsi

kiszedtem a motort és az csak kétvezetéskes. Ha valakit érdekel, érdekesség képpen itt a kép róla:

http://kepfeltoltes.hu/view/090627/_ll_t__...ltoltes.hu_.jpg

Igazad volt, a tengely, amibe a motor tengelye csatlakozik az elfordul a végállás után..szóval el van törve.

A motor kábelét lehúztam és külső keringető állásra állítottam a csappantyút.

Most nekiállok keresgélni.

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Csaó Skacok!

Opel Asta G. típusú kocsim van (2003-as) 1.2-es motorral, ma elmentem vásárolni és nem figyletem

nagyon benzint villogót már meg minden, és indítottam és nem indult be!

Valami kis kocsi villogót műszerfalon... tankoltam bele 2 ropié próbáltam indítani semmi! huh.gif

Valamié nem szívja fel benzint!

Van valaki aki nálam okosabb ebben, autószerelők valaki help me! smile.gif

Én gyanakszom benzinpumpára, szivattyúra hogy nem szívja fel benzint...!

Előtte még nem fagyott ki benzint azaz volt benne frankon nem volt vele ilyen baj most kapott sokkot a vas! dry.gif

Régebben am volt ehhez hasonló gondom, hogy indítottam és nem indult be valami kis dolgott cseréltek akkor ki benne és már indult is!

ui: Mindjárt berakom képet, hogy régen mit cseréltek ki és már jo is lett a kis opel! smile.gif

Am fogalmam nincs, hogy mi ez amit beraktam képet, de ezt cserélték ki régebben után gyártottba mikor kb ugyanez a gondom volt autóval!

http://kepfeltoltes.hu/view/090627/meretezdat_hu_IMG_0257_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Köszönöm a segitséget!!!

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Csaó Skacok!

Opel Asta G. típusú kocsim van (2003-as) 1.2-es motorral, ma elmentem vásárolni és nem figyletem

nagyon benzint villogót már meg minden, és indítottam és nem indult be!

Valami kis kocsi villogót műszerfalon... tankoltam bele 2 ropié próbáltam indítani semmi! huh.gif

Valamié nem szívja fel benzint!

Van valaki aki nálam okosabb ebben, autószerelők valaki help me! smile.gif

Én gyanakszom benzinpumpára, szivattyúra hogy nem szívja fel benzint...!

Előtte még nem fagyott ki benzint azaz volt benne frankon nem volt vele ilyen baj most kapott sokkot a vas! dry.gif

Régebben am volt ehhez hasonló gondom, hogy indítottam és nem indult be valami kis dolgott cseréltek akkor ki benne és már indult is!

ui: Mindjárt berakom képet, hogy régen mit cseréltek ki és már jo is lett a kis opel! smile.gif

Am fogalmam nincs, hogy mi ez amit beraktam képet, de ezt cserélték ki régebben után gyártottba mikor kb ugyanez a gondom volt autóval!

http://kepfeltoltes.hu/view/090627/meretezdat_hu_IMG_0257_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Köszönöm a segitséget!!!

Üdv!

milyen motorkód?

Link to comment
Megosztás:

Z14XE Z16XE Z16SE ecu ua.

uyghogy mindegy

nullázás pedig nem km hanem immo ha nincs meg nekije...........

de van programozó ismerösöm kitudja iktatni az EGR-t elméletben sikerülne a gyakorlat meg majd megmutatja....

mivel map szenzor figyeli némelyik autóban némelyikben pedig a légtömegmérő

Kösz a választ.Egy kérdésem lenne a hiba kódokat tudod e törölni ha igen mennyiért mikor és hol p.ü.-ben ird. <_<

Link to comment
Megosztás:

Kösz a választ.Egy kérdésem lenne a hiba kódokat tudod e törölni ha igen mennyiért mikor és hol p.ü.-ben ird. <_<

hát ha kinullázok akkor gondolom........

én 5000ft szoktam teljes diagnosztikát csinálni

adatlapon minedn elérhetőségem rajta van

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.