Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok !

G astrám szellőztető ventillátorjának az előtét ellenállásában van egy olvadó biztositék. Ez folyamatosan lefüstöl.

Ha kicserélem benne kb. 3-4 percig megy aztán kiolvad. Arról nem is beszélve, hogy az ellenállás vörösen izzik...

Szerintem annak nem kellene izzani és a biztositéknak meg pláne nem kellene kiolvadni...

Mi lehet a gond szerintetek??? Találkoztatok már ilyennel???

Hali

Biztos vannak itt elektromos kollégák, de addig itt az én elképzelésem a problémádról:

Az előtét ellenállás szabályozza a motor fordulatszámát: sorba kötött ellenállásokon azonos áram folyik keresztül (jelen esetben ezek az előtét tagok és a motor tekercse) a feszültség azonban az ellenállások értékétől függően változik, (U=I*R) emígyen a felvett teljesítményt (P=U*I) megosztja a motor és az előtét ellenállás között. ( P1=I*(I*R1) és P2=I*(I*R2)

-persze ez ha pontosak akarunk lenni a tekercs esetében máshogy kell számolni de a lényeg a feszültség osztás-

Mivel az előtét ellenállás érdemi munkát nem végez, a felvett teljesítményt hő formájában adja le a környezetnek, a motor tekercse viszont forgó mozgássá alakítja azt.

Szóval ha a biztosítékod kiold, az azt jelenti túl magas a rendszer (előtét ell. és a motor) által felvett teljesítmény.

Ha az ellenállás a megfelelő értéken van, akkor a motor tekercse valószínűleg rövidzáras ( 0 ohm az értéke, vagy nagyon kicsi) s így az összteljesítmény arra az egy ellenállásra jut (az össze áram rajta folyik keresztül, ezért melegszik, s az átfolyó áram eléri a küszöböt és a bizti kiold.)

A ventillátor motor egy -valószínűleg- kommutátoros egyenáramú motor, ami egy forgórészből (tekercsek) és egy állórészből (állandó mágnes) áll.

A motor kivezetései szénkeféken keresztül kapcsolódnak a forgórészhez (a kommutátorokhoz) s ha ezek között levő rés eltömődik vezető anyaggal, vagy a kefe lekopik a fém tartó részéig, akkor összeéghetnek és így zárlatos lesz a forgórész (ami 0 ohm ellenállás)

Első körben kivenném a ventillátort és lemérném a tekercseit, valamint megnézném a kommutátorokat, nincsenek e összeégve (zárlatos forgó rész), vagy szimplán beszerelsz egy másikat és megnézed akkor is előfordul e a hibajelenség.

De mielőtt próbálsz az ellenállások értékeit is mérd meg! Hátha az a ludas, de a történet a feszültség osztóval ugyanaz.

(remélem a szakik nem küldenek messze a nyelvhasználat ill. a leírás miatt :rolleyes: )

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

(remélem a szakik nem küldenek messze a nyelvhasználat ill. a leírás miatt :rolleyes: )

Csak annyi, hogy a motor ohmos ellenállása tökéletes állapotban is közel nulla, egyszerű ellenállásmérővel nem lehet eldönteni, hogy zárlatos vagy sem.

Szerintem is a kommutátort kellene megpucolni, kitisztítani a szeletek közül a kefeport (pl. kopott fogkefével ki lehet elég jól pucolni).

Link to comment
Megosztás:

Fiúk!

Továbbra is idegesít a hang amiről korábban is írtam.

Ha fal mellett megyek letekert ablaknál, akkor szolídan diesel-re emlékeztető hang jön a vezető oldal felőli házakról visszacsapódván.

Alacsonyabb fordulatnál gyorsításkor feltűnőbb.

Kívülről is hallottam már (asszony vezetett én meg biciklivel mellette)

Úgy érzékelem, hogy inkább csak a vezető oldali motortérfél felől jön.

motor:Z16XEP

Normális ez ennél a motornál, vagy kezdjek aggódni, hogy valami meg fogja adni magát?

Elképzelhető, hogy 78E km-nél szelephézagot kéne állítani? Az lehet ilyen?

Link to comment
Megosztás:

Csak annyi, hogy a motor ohmos ellenállása tökéletes állapotban is közel nulla, egyszerű ellenállásmérővel nem lehet eldönteni, hogy zárlatos vagy sem.

Szerintem is a kommutátort kellene megpucolni, kitisztítani a szeletek közül a kefeport (pl. kopott fogkefével ki lehet elég jól pucolni).

Igazat beszélsz, nem olvastam eléggé utána. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

ÜDV!

Hivatkoznák a kézikönyvre:

Téma: RIASZTÓ

Eddig mindig világított az első 10 mp-ben, aztán villogott, de most gyorsan villog az első 10mp-ben a folyamatos világítás helyett, utána meg villog

vagyis először rendszerhibát ír, utána rendes működést

Ez hogy lehet? És ilyenkor mi a baj?

Az ajtók csukva vannak, azzal nincs gond!

Valószínűleg csak az ajtók nem okék, mert ha végigcsapkodtam mind az 5öt akkor már okés volt a riasztó led-je...

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet minden opelosnak.

A járgányom egy 2000-es évjáratú 1.7DTI isuzu motorral.

probléma a következő:

kb. 2500-as fordulatnál, mikor 5-ben elérem a 110-es tempót a műszerfalon kigyullad egy sárga színű motorhoz hasonlító lámpa, egyben érezhetően a motor teljesítménye megtorpan, belassul.

Szerelő: agr,egr szelepét kipucolta, akksi sarkot levette, hogy felejtse a hibát, viszont ua. mint volt!

mi a teendő?

első: meggyújtsam az egész autót, süssek rajta szalonnát!

második: sózzam el a kocsit valakinek!

harmadik: menjek szervízbe, és hagyjam magamat megkoppasztani!

HELP!

Link to comment
Megosztás:

motor:Z16XEP

Normális ez ennél a motornál, vagy kezdjek aggódni, hogy valami meg fogja adni magát?

Elképzelhető, hogy 78E km-nél szelephézagot kéne állítani? Az lehet ilyen?

Tudtommal ez a motor hidrotőkés, szóval nem tudsz rajta szelephézagot állítani. Viszont a hidrotőke elvileg adhat ilyen hangot ha kopott vagy ha olajhiányban szenved, úgyhogy első körben a motorolajat ellenőrizném, különös tekintettel a minőségre és a mennyiségre.

Link to comment
Megosztás:

mi a teendő?

első: meggyújtsam az egész autót, süssek rajta szalonnát!

második: sózzam el a kocsit valakinek!

harmadik: menjek szervízbe, és hagyjam magamat megkoppasztani!

HELP!

Mondanék újabb alternatívát: inkább olvasd ki a hibakódot (majd okosok megmondják hogyan kell), aztán abból kiderül hogy mi a baja és utána lehet további lépéseket tenni. Nem lehet hogy a szerelőd csak hasracsapós alapon pucolt AGR szelepet amikro nem is az volt a baja?

Jah és egy tanács a végére: a problémádat elég egy topikba beírni, aki tudja rá a választ, úgyis megtalálja, így viszont nem fogod belopni magad a moderátorok szívébe. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Tudtommal ez a motor hidrotőkés, szóval nem tudsz rajta szelephézagot állítani. Viszont a hidrotőke elvileg adhat ilyen hangot ha kopott vagy ha olajhiányban szenved, úgyhogy első körben a motorolajat ellenőrizném, különös tekintettel a minőségre és a mennyiségre.

Nem hidrotőkés, hagyományos.

Elvileg 150E nél kellene ellenőrizni.

Azt is tudom, hogy hangról érdeklődni írott formában eléggé vicces, csak hátha valakinek van hasonló jelenség ilyen motoron és akkor közelebb jutunk a valósághoz.

szerk: ja és az olajat 6000 km-e cserétem CASTROL 5W-30 as-ra , egy decit sem eszik belőle. az előző olajat mikor lecserélték azt mondták, hogy szinte újnak látszik.

Link to comment
Megosztás:

Nagyon köszi a segitséget. Nem igazán értek az autó villamossághoz, de én is valami ilyesmire gondoltam.

Igaz, ilyen precizen nem tudtam volna levezetni.

Délután meg fogom nézni a ventill motorját, aztán majd jelzek vissza, hogy mi ujság.

Okulásul, hogy másokat ez a hiba ne szivasson meg.

Link to comment
Megosztás:

Nem hidrotőkés, hagyományos.

Elvileg 150E nél kellene ellenőrizni.

Azt is tudom, hogy hangról érdeklődni írott formában eléggé vicces, csak hátha valakinek van hasonló jelenség ilyen motoron és akkor közelebb jutunk a valósághoz.

szerk: ja és az olajat 6000 km-e cserétem CASTROL 5W-30 as-ra , egy decit sem eszik belőle. az előző olajat mikor lecserélték azt mondták, hogy szinte újnak látszik.

Te ,Freeze!Bizti,hogy a motorból jön az a zaj?Úgyértem,hogy álló helyzetben is adja a hangot?

Nekem is volt ilyen valamelyik régebbi kocsimnál,hogy mikor ilyen szűk utcában mentem a falakról kerítésekről visszaverődött a zörgés,

de az mindig fék eredű volt!(tárcsa,betét,kopásjelző!!!)

Link to comment
Megosztás:

Te ,Freeze!Bizti,hogy a motorból jön az a zaj?Úgyértem,hogy álló helyzetben is adja a hangot?

Nekem is volt ilyen valamelyik régebbi kocsimnál,hogy mikor ilyen szűk utcában mentem a falakról kerítésekről visszaverődött a zörgés,

de az mindig fék eredű volt!(tárcsa,betét,kopásjelző!!!)

kifejezetten csak gázadáskor jön terhelés alatt. Guruláskor, vagy üresben terhelés nélkül abszoluút nem, ha nagy gázt adok akkor sem.

De terheléskor mindig és szerintem nagyobb fordulaton is, csak akkor a motorzaj elnyomja már.

Lehet, hogy nem a motor, hanem esetleg váltó (tekintve hogy vezető oldalról hallom inkább), vagy féltengely nem tudom.

Bár a féltengelynek lenne tapintható nyomai talán. Nemrégiben nézettem át a futóművet, aszonták hibátlan.

A hang ilyen kopogás-csattogás keveréke. Valóban emlékeztet a hidrotőkére, de nem annyira éles.

Mondom, kifejezetten a modern _Diesel autók egészséges de nem hangos dieselhengjára emlékeztet egy kicsit.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A problémám a következő az Opel Astra Classic II-mel (fél éves): Városban, pl. araszolgatásnál nagyon nehéz kettesből visszaváltani egyesbe, nehéz a váltókart betenni a helyére. Ha kettesből előbb üresbe teszem, majd ugy egyesbe akkor könnyebb.

Vajon mi lehet a probléma?

Nem emel ki rendesen 1,2-ben? Vagy váltóolajcsere?

Előre is köszi a segítséget.

Misi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A problémám a következő az Opel Astra Classic II-mel (fél éves): Városban, pl. araszolgatásnál nagyon nehéz kettesből visszaváltani egyesbe, nehéz a váltókart betenni a helyére. Ha kettesből előbb üresbe teszem, majd ugy egyesbe akkor könnyebb.

Vajon mi lehet a probléma?

Nem emel ki rendesen 1,2-ben? Vagy váltóolajcsere?

Előre is köszi a segítséget.

Misi.

Isten őrizz váltóolajat cserélni.. ráérsz azzal vagy 200.000 km nél :rolleyes:

Szerintem menet közben mindig nehezebb 1-esbe tenni. Ez természetes.

többiek?

ja, és üdv a fórumon! <_<

Link to comment
Megosztás:

Isten őrizz váltóolajat cserélni.. ráérsz azzal vagy 200.000 km nél :rolleyes:

Szerintem menet közben mindig nehezebb 1-esbe tenni. Ez természetes.

többiek?

ja, és üdv a fórumon! <_<

Köszi az üdv-öt. :D

Azt kipróbáltam, hogy piros lámpánál kb. 5-ször váltogattam 1,2 között lassan, majd mentem 5km és utána jobb lett.

Amerre naponta megyek sok a dimb-domb, aztán emelkedőn araszolgatni meg kell az egyes ha előtte kettes volt.

Link to comment
Megosztás:

Isten őrizz váltóolajat cserélni.. ráérsz azzal vagy 200.000 km nél :rolleyes:

Szerintem menet közben mindig nehezebb 1-esbe tenni. Ez természetes.

többiek?

ja, és üdv a fórumon! <_<

Egyébként ez azért van mert ha jól tudom ez az egyetlen fokozat, ahol nincsen szinkronfogaskerék, így nem olyan könnyen lehet becsusszantani

szerk: álló helyzetben is előfordul, hogy nem megy be ilyenkor üseben kuplung fel, egy kicsit megmozdulnak a a fogaskerekek és máris bve tudod tenni.

Link to comment
Megosztás:

Egyébként ez azért van mert ha jól tudom ez az egyetlen fokozat, ahol nincsen szinkronfogaskerék, így nem olyan könnyen lehet becsusszantani

szerk: álló helyzetben is előfordul, hogy nem megy be ilyenkor üseben kuplung fel, egy kicsit megmozdulnak a a fogaskerekek és máris bve tudod tenni.

Azt hittem ez csak a hátramenetnél van, meg csak az nem szinkronos.

Link to comment
Megosztás:

Azt hittem ez csak a hátramenetnél van, meg csak az nem szinkronos.

Ebben az 1-es fokozat szinkron dolgoban nem vagyok biztos, de valóban nem szokás menet közben 1-esbe tenni. Ha mégis szükség van rá extrém lassú esetben akkor én mindig duplakuplungolok. Az az , üresben kiengedem a kuplungot 1x mielőtt 1-be teszem.

De ezt már csak igazán lassú sebességnél (5km/h mondjuk)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A problémám a következő az Opel Astra Classic II-mel (fél éves): Városban, pl. araszolgatásnál nagyon nehéz kettesből visszaváltani egyesbe, nehéz a váltókart betenni a helyére. Ha kettesből előbb üresbe teszem, majd ugy egyesbe akkor könnyebb.

Vajon mi lehet a probléma?

Nem emel ki rendesen 1,2-ben? Vagy váltóolajcsere?

Előre is köszi a segítséget.

Misi.

Esetleg vedd le a váltószoknyát, és a kulisszában az egymáson mozgó műanyag cuccokat kend be valamivel (a többiek esetleg mondanak valami kegyszert). Régebben én puha szappannal (nem vizessel!) kezeltem, és könnyebbedett a váltókar mozgása. Ettől függetlenül gurulás közben ne pakolj 1. gangot.

Link to comment
Megosztás:

Esetleg vedd le a váltószoknyát, és a kulisszában az egymáson mozgó műanyag cuccokat kend be valamivel (a többiek esetleg mondanak valami kegyszert). Régebben én puha szappannal (nem vizessel!) kezeltem, és könnyebbedett a váltókar mozgása. Ettől függetlenül gurulás közben ne pakolj 1. gangot.

erre a szilikonzsírt ajánlanám, később jó lehet a nyikorgó ajtószigetelő gumikhoz is :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

A hang ilyen kopogás-csattogás keveréke. Valóban emlékeztet a hidrotőkére, de nem annyira éles.

Mondom, kifejezetten a modern _Diesel autók egészséges de nem hangos dieselhengjára emlékeztet egy kicsit.

nekem is van kicsit dízelesen brummogó hangja, z14xep

én úgy tudom hogy a twinport az ilyen (régebben mintha szó lett volna már erről valamelyik topicban), nem aggódtam eddig emiatt :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a segítséget váltó témában. Megnézem amit írtatok...

Ha már itt vagyok, akkor leírom a másik idegesítő dolgot az autóval kapcsolatban (Astra Classic II 1.4):

Kb. 2000-es fordulatnál berezonál valami a műszerfalon és zizeg, ciripel. Nektek van hasonló problémátok?

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.