Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

Háát, halljátok belém vágjátok az ideget ezzel a dugó átégéssel, meg kokszosodással. :lol: Ugyebár az enyém is Z14XE. Nem szeretnék egy teljes motor generált. Az életben nem gondoltam volna, hogy a kíméletes vezetéssel így ki lehet b...ni az autóval. És aztán valaki hirtelen elkezdi hirtelen pörgetni, akkor ezek szerint annyi.

Am megint eljátszotta, hogy pár száz méter után kulung be, motor leáll. Újraindít nem egyenletes a járás, kicsit rázza a kasznit. Megyek vele 50 métert szépen kisímul a járása, és semmi baja.

Szombaton lekapom a EGR szelepet, cégtől hoztam WD40-et, kitakarítom, meg a pillangó szelep házat. Még valami takarítani való sztetek? Magán a kocsin kívül?

Nekem akkor csinált ilyet folyton, amikor az alapjárati volt mocskos. 4 hónap alatt 3szor vittem szervizbe, majd a szerelőm tanácsára elkezdtem csakis 2500 fölött, de inkább 3000 körül járatni a kocsit. Azóta, vagyis 11 hónapja nem volt ilyen gondom. Kicsit többet fogyaszt városban, azaz 8,6 helyett kb 9,4-9,6-ot. De olcsóbb így is mint folyton tisztíttatni.

Link to comment
Megosztás:

Szia! Kesztyűtartó kivesz (6db torx csavar tartja). A fűtőmotort egyből meglátod szembe találod magad vele, tetjén van a félgömb alakú csappantyú, jobb oldalán egy kb. 20cm-es karral kapcsolódik a motorhoz ami váltja a belső-külső levegő keringetést. Ha a motorról a kart leppattintod (kis gömbfejjel csatlakozik), kézzel át tudod váltani a félgömb alakú csappantyút.

Tök máshol kerestem volna.

Du mikor szétszedtem, akkor láttam a motort a kesztyűtartó mögött egy ilyen ferdevágású hengernek látszott, aminek a teteje kb 45 fokban le van csapva a kesztyűtartó felé és rácsos a teteje. Ezen keressem?

Link to comment
Megosztás:

Na jól van elég legyen itt a hibák leírásából, mert folyamatosan jönnek elő nekem is. :lol:

Eszi az olajat, folyik a fagyálló a hűtőmből....ez még hagyján..

Nekem is párásodik mocskosul a gép. Múlt héten meg akartam nézni a pollenszűrőt, de nem volt torx készletem (tudom alap... :lol: )...hétvégén vettem. Most megnéztem és maga a tökély.. hó fehér szinte új... Megnyomtam a belső levegő gombot és semmi.....meg se nyekken. Nagyon örülök mondhatom. Azért párásodtam, mert belső levegő módban halt meg. Szerencsére bekapcsolva hagytam a gombot amíg szereltem vissza a kesztyűtartót és egyszercsak megnyekkent nagyon eltorzult hangon. Kikapcsoltam és utolsó leheletével átváltott külső levegőre szegénykém.. Azóta nem reagál semmire.

Link to comment
Megosztás:

Szia! Kesztyűtartó kivesz (6db torx csavar tartja). A fűtőmotort egyből meglátod szembe találod magad vele, tetjén van a félgömb alakú csappantyú, jobb oldalán egy kb. 20cm-es karral kapcsolódik a motorhoz ami váltja a belső-külső levegő keringetést. Ha a motorról a kart leppattintod (kis gömbfejjel csatlakozik), kézzel át tudod váltani a félgömb alakú csappantyút.

Na fotóztam 2-t.

Gondolom a rusnyaság a jobb szélen a motor. Ott a ferdesík a tetején, felém van nyitva (gondolom ezt zárn a szelep és most van belső állásban):

DSC_4180.jpg

Itt egy csati, gondolom ez menne a szelepmozgatóhoz:

IMG_0193-1.jpg

Hogy tudnám átbillenteni a szelepet? Csak mert reggel megyek el és nem lenne fun egész nap lehúzott ablakkal menni...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Háát, halljátok belém vágjátok az ideget ezzel a dugó átégéssel, meg kokszosodással. :lol: Ugyebár az enyém is Z14XE. Nem szeretnék egy teljes motor generált. Az életben nem gondoltam volna, hogy a kíméletes vezetéssel így ki lehet b...ni az autóval. És aztán valaki hirtelen elkezdi hirtelen pörgetni, akkor ezek szerint annyi.

Am megint eljátszotta, hogy pár száz méter után kulung be, motor leáll. Újraindít nem egyenletes a járás, kicsit rázza a kasznit. Megyek vele 50 métert szépen kisímul a járása, és semmi baja.

Szombaton lekapom a EGR szelepet, cégtől hoztam WD40-et, kitakarítom, meg a pillangó szelep házat. Még valami takarítani való sztetek? Magán a kocsin kívül?

PGA cartárs sajnálatos esete, erősíti, hogy nem véletlen volt az enyém sem,

Ettől függetlenül és nem hinném, hogy ez általánosság. Viszont jó tudni, hogy ilyen eset is van.

Úgy gondolom, hogy alapvetően jó módszer az autó "kitakarítására" a meghajtás de ésszel kell csinálni.

Ha tudja az ember, hogy nagyon sokat ment városban, esetleg érzi is, hogy nem megy jól a gép emiatt már akkor ki lehet kormolni,

de úgy tűnik óvatosabbnak kell lenni. Ezalatt én azt értem, hogy inkább hosszabb utat kell megtenni tartós tempóval, de nem agyonpörgetve.

Én sok-sok városi forgalom és nagy olajfogyasztás után 160-al mentem Szlovénia felé.

Koksz nem égett le, túlhevült, dugó kilyukadt. Gondolom, ha óvatosabban mentem volna, akkor lett volna lehetősége szépen kiégni.

Tanulság tehát, hogy alapvetően úgy vezessünk (amennyire lehet), hogy ne kerüljünk ebbe a helyzetbe.

Sokan vannak akik fel sem teszik 3-asnál feljebb városban, ez persze fogyasztásnövekedést okoz, de motor jobban pörög, kisebb az esélye a kokszolódásnak.

És nagyon fontos az olajfogyasztás folyamatos figyelése is.

szerk: ja és nekem nem Z14XE volt, hanem X16XEL, tehát ilyen összefüggésket nem kell keresni szeirntem

Link to comment
Megosztás:

PGA cartárs sajnálatos esete, erősíti, hogy nem véletlen volt az enyém sem,

Ettől függetlenül és nem hinném, hogy ez általánosság. Viszont jó tudni, hogy ilyen eset is van.

Úgy gondolom, hogy alapvetően jó módszer az autó "kitakarítására" a meghajtás de ésszel kell csinálni.

Ha tudja az ember, hogy nagyon sokat ment városban, esetleg érzi is, hogy nem megy jól a gép emiatt már akkor ki lehet kormolni,

de úgy tűnik óvatosabbnak kell lenni. Ezalatt én azt értem, hogy inkább hosszabb utat kell megtenni tartós tempóval, de nem agyonpörgetve.

Én sok-sok városi forgalom és nagy olajfogyasztás után 160-al mentem Szlovénia felé.

Koksz nem égett le, túlhevült, dugó kilyukadt. Gondolom, ha óvatosabban mentem volna, akkor lett volna lehetősége szépen kiégni.

Tanulság tehát, hogy alapvetően úgy vezessünk (amennyire lehet), hogy ne kerüljünk ebbe a helyzetbe.

Sokan vannak akik fel sem teszik 3-asnál feljebb városban, ez persze fogyasztásnövekedést okoz, de motor jobban pörög, kisebb az esélye a kokszolódásnak.

És nagyon fontos az olajfogyasztás folyamatos figyelése is.

szerk: ja és nekem nem Z14XE volt, hanem X16XEL, tehát ilyen összefüggésket nem kell keresni szeirntem

Városban nálam is 70-nél megy csak a 4-es és még 2-est is sokszor kell visszakapcsolni. Mióta ezt teszem nem is kormol.

Link to comment
Megosztás:

Guest kumabushi

Hát srácok, az ablakemelő gomb világítás

07451998015.jpg

egyelőre marad az eredeti, forrasztott:

07452218357.jpg

Szétszedése egyszerű volt, csavarhúzóval kell csak alányúlni és kipattintani:

http://images.netbag.hu/20100115/07451958241.jpg

http://images.netbag.hu/20100115/07452053155.jpg

http://images.netbag.hu/20100115/07452086425.jpg

http://images.netbag.hu/20100115/07452162256.jpg

http://images.netbag.hu/20100115/07452161287.jpg

A km számlálós izzó meg simán kijön a foglalatból, vagyis mivel nem kapok készen foglalatost, ezért elegendő kellene hogy legyen hogy csak az izzót cseréljem ledes izzóra... remélem kapok hasonlót:

07483275811.jpg

http://images.netbag.hu/20100115/07483298062.jpg

http://images.netbag.hu/20100115/07483134940.jpg

de már egész jól megy, 5 percen belül sötétben kiszerelem a műszeregységet

SZERK

http://www.blauertacho.de/doc/opel/astrag/...ira_modelle.htm

Link to comment
Megosztás:

tegnap este kb. 40km/h-val áthajtottam egy kicsit lankásabb kereszteződésen, ahol halottam, hogy valami odaért :lol:

Ma reggel meg ahogy jöttem hazafelé egy (pedig óvatosan, nem gyorsabban, mint eddig bármikor) egy nagyobb aszfaltból leöntött fekvőzsarun és egy vas (fekete-sárga) fekvőn is átmentem lassan!! és mindkétszer halottam, hogy valami leért kicsit...Lehet a tegnapinak az eredménye lett valami leszakadó , vagy lelógó alk.rész?

Ha igen, akkor mi lehet az?Kipuffogó, katalizátor, vagy mi van leglentebb?

Majd benézek alá persze, de addig is ha van ötlet... :lol:

Link to comment
Megosztás:

PGA cartárs sajnálatos esete, erősíti, hogy nem véletlen volt az enyém sem,

Ettől függetlenül és nem hinném, hogy ez általánosság. Viszont jó tudni, hogy ilyen eset is van.

Úgy gondolom, hogy alapvetően jó módszer az autó "kitakarítására" a meghajtás de ésszel kell csinálni.

Ha tudja az ember, hogy nagyon sokat ment városban, esetleg érzi is, hogy nem megy jól a gép emiatt már akkor ki lehet kormolni,

de úgy tűnik óvatosabbnak kell lenni. Ezalatt én azt értem, hogy inkább hosszabb utat kell megtenni tartós tempóval, de nem agyonpörgetve.

Én sok-sok városi forgalom és nagy olajfogyasztás után 160-al mentem Szlovénia felé.

Koksz nem égett le, túlhevült, dugó kilyukadt. Gondolom, ha óvatosabban mentem volna, akkor lett volna lehetősége szépen kiégni.

Tanulság tehát, hogy alapvetően úgy vezessünk (amennyire lehet), hogy ne kerüljünk ebbe a helyzetbe.

Sokan vannak akik fel sem teszik 3-asnál feljebb városban, ez persze fogyasztásnövekedést okoz, de motor jobban pörög, kisebb az esélye a kokszolódásnak.

És nagyon fontos az olajfogyasztás folyamatos figyelése is.

szerk: ja és nekem nem Z14XE volt, hanem X16XEL, tehát ilyen összefüggésket nem kell keresni szeirntem

Ez az ominózus "kitakarítás" egyébként kb. 4500-as fordulaton és kb. 8 km-en történt. Amúgy meg én is próbáltam betartani az "ajánlott" működtetést, néha megforgatni, 3000 körül elváltani, stb. Nálam inkább a nem túl magas (2-3dl/1000km), de hosszasan (több tízezer km) fennálló folyamatos olajfogyasztás tehette be a kaput. Vastag kokszréteg rakódott fel a dugattyúk tetején, meg a szelepeken, ha nem a saját szememmel látom, el sem hiszem, hogy így tud kinézni... Úgyhogy a tanulság szerintem az, hogy nem érdemes túl sokáig járni olajat fogyasztó autóval, érdemes minél hamarabb megoldani a dolgot (általában "csak" a szelepszár-szimmering a hunyó).

A pár hsz.-el előbbi kérdésem továbbra is fennál:

Szerintetek elég lehet a beteg dugót kicserélni a többit csak gyűrűzni, vagy érdemes komplett új, fűzött dugósorral megoldani a dolgot? Nyilván ez nagyrészt anyagi kérdés is, de műszakilag indokolt-e, megéri-e a jóval költségesebb új dugó-garnitúra? Valamint vélemény a MAHLE (vagy más ugy.) márkákról?

Link to comment
Megosztás:

Guest kumabushi
tegnap este kb. 40km/h-val áthajtottam egy kicsit lankásabb kereszteződésen, ahol halottam, hogy valami odaért :lol:

A múltkor kicsit gyorsabban mint 40, átmentem egy nagy fekvőrendőr építményen Felsőgödön az állomásnál, mert elfelejtettem hogy ott van, nem régi építmény, amúgy az maga egy zebra. Ki van táblázva, de nem tudom miért nem raktak bele valami fényvisszaverőt hogy az ember sötétben is lássa...

Nem tudom lett e baja, nagyot szólt, de le nem szakadt semmi, és a gép működik...

Link to comment
Megosztás:

Ez az ominózus "kitakarítás" egyébként kb. 4500-as fordulaton és kb. 8 km-en történt. Amúgy meg én is próbáltam betartani az "ajánlott" működtetést, néha megforgatni, 3000 körül elváltani, stb. Nálam inkább a nem túl magas (2-3dl/1000km), de hosszasan (több tízezer km) fennálló folyamatos olajfogyasztás tehette be a kaput. Vastag kokszréteg rakódott fel a dugattyúk tetején, meg a szelepeken, ha nem a saját szememmel látom, el sem hiszem, hogy így tud kinézni... Úgyhogy a tanulság szerintem az, hogy nem érdemes túl sokáig járni olajat fogyasztó autóval, érdemes minél hamarabb megoldani a dolgot (általában "csak" a szelepszár-szimmering a hunyó).

A pár hsz.-el előbbi kérdésem továbbra is fennál:

Szerintetek elég lehet a beteg dugót kicserélni a többit csak gyűrűzni, vagy érdemes komplett új, fűzött dugósorral megoldani a dolgot? Nyilván ez nagyrészt anyagi kérdés is, de műszakilag indokolt-e, megéri-e a jóval költségesebb új dugó-garnitúra? Valamint vélemény a MAHLE (vagy más ugy.) márkákról?

Ajaj nekem is kb ennyi olajat csócsál be a gép, kezdek félni :lol: :lol: :P :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Na fotóztam 2-t.

Gondolom a rusnyaság a jobb szélen a motor. Ott a ferdesík a tetején, felém van nyitva (gondolom ezt zárn a szelep és most van belső állásban): Hogy tudnám átbillenteni a szelepet? Csak mert reggel megyek el és nem lenne fun egész nap lehúzott ablakkal menni...

Szia! Úgy látom Delphi rendszered van, az előbbiekben a Behr rendszerű fűtés belső keringetés buherálását írtam le, úgy tudom itt a második képen szereplő váltó-motort (a fűtőmotor oldalán a kis téglatest alakú) le kell csavarozni, és a működtető kar segítségével át lehet billenteni. Amúgy lehet hallani, ha átbillent, mert nem a kesztyűtartó felől, hanem a szélvédő alól szívja a levegőt. Amúgy úgy tudtam, hogy csak a Behr cég által gyártott fűtésnél jelentkezik ez a hiba, de mivel a motor Bosch gyártmány előfordulhat, hogy a Delphi is ezzel szerelt. Az új ára a motornak úgy emlékszem 12Eft körül van, bontottan pár ezer forintért lehet venni, de érdemesebb '02-es évjáratú bontott autóból keresgélni, mert már ekkor módosíott (szorulás mentes :lol: ) motor került beszerelésre.17176_1263541776.jpg
Link to comment
Megosztás:

Szia! Úgy látom Delphi rendszered van, az előbbiekben a Behr rendszerű fűtés belső keringetés buherálását írtam le, úgy tudom itt a második képen szereplő váltó-motort (a fűtőmotor oldalán a kis téglatest alakú) le kell csavarozni, és a működtető kar segítségével át lehet billenteni. Amúgy lehet hallani, ha átbillent, mert nem a kesztyűtartó felől, hanem a szélvédő alól szívja a levegőt. Amúgy úgy tudtam, hogy csak a Behr cég által gyártott fűtésnél jelentkezik ez a hiba, de mivel a motor Bosch gyártmány előfordulhat, hogy a Delphi is ezzel szerelt. Az új ára a motornak úgy emlékszem 12Eft körül van, bontottan pár ezer forintért lehet venni, de érdemesebb '02-es évjáratú bontott autóból keresgélni, mert már ekkor módosíott (szorulás mentes :lol: ) motor került beszerelésre.17176_1263541776.jpg

Ne, már ez a TIS ennyire komolyan nyomja? Ilyen nekem is kell :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest kumabushi
De pl a középkonzol kijelzőjéhez ki kell venni a teljes műszerfalat nem?

remélem nem :lol:

hétvégén rávetem magam a középkonzolra, hétfőre kiderül...

am meg el kell jutnom homasitába izzót venni km számlálóhoz bkv nélkül :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.