Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

Ma meghalt a kicsikém. :rolleyes:

Minden előzmény nélkül indítás után, mintha egy henger nem ment volna.

Ki is gyulladt a motordiagnosztika lámpa. Kivillogtatva a következő eredmény született:

10 villogás, 3 villogás, 10 villogás, 4 villogás. Nem tudom, hogy jól tudom-e, de ez mintha a negyedik henger gyújtáskimaradására utalna.

38 ezer van a gépben. Szerintetek gyertyacsere orvosolhatja a problémát?. És ha igen, akkor melyiket javasoljátok.

Holnap viszem a szerelő sráchoz, hoyg kiolvassa rendesen a hibakódot, de akkor már úgy mennék, hogy megvenném a gyertyákat és kicseréltetném vele.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma meghalt a kicsikém. :rolleyes:

Minden előzmény nélkül indítás után, mintha egy henger nem ment volna.

Ki is gyulladt a motordiagnosztika lámpa. Kivillogtatva a következő eredmény született:

10 villogás, 3 villogás, 10 villogás, 4 villogás. Nem tudom, hogy jól tudom-e, de ez mintha a negyedik henger gyújtáskimaradására utalna.

38 ezer van a gépben. Szerintetek gyertyacsere orvosolhatja a problémát?. És ha igen, akkor melyiket javasoljátok.

Holnap viszem a szerelő sráchoz, hoyg kiolvassa rendesen a hibakódot, de akkor már úgy mennék, hogy megvenném a gyertyákat és kicseréltetném vele.

Gyertya is lehet, meg trafóhíd, meg egyszerű lekokszosodás (inkább ez a valószínűbb). Ha azért jár mind a 4 hengered, az utóbbit egy kis meghajtással lehet orvosolni (csak nehogy úgy járj, mint én...), hadd égjen ki a takony. Ha trafóhídra gyanítotok, és van rá lehetőség, érdemes egy ugyanolyan típusú donort keresni és kipróbálni azzal, ne ugorj bele rögtön mindenféle cserébe. De inkább lerakódás lehet ez.

Link to comment
Megosztás:

Itt egy link,bár ez inkább csak tájékoztatás!

klímák

Köszi, elolvastam. Igen, itt is ír a szárító hatásról, asszem marad a minél melegebb levegő. Egyébként tényleg miért nincs az automatáról leírás az opelnél? Ennyire kevés opelba rakták bele? Nem mintha bonyolult lenne a működtetése, de hát a manuális se az. Csak azért furcsa, mert a kezelésiben minden vacakról írnak erről miért nem? Gyanítom, az autók 5%ában, ha van...

Link to comment
Megosztás:

Jövő héten úgy néz ki, megjön a fúrt blokkom, aztán mehet össze...

A dugattyú kilyukadása után ivott valamennyi olajat, ez tehetett komolyabb kárt valamiben? Lambda, katalizátor... Összerakás előtt a szondákat meg lehet valahogy pucolni?

A befecskendezésem úgy néz ki, rendben volt, kimérték, és kapott egy ultrahangos tisztítást is. Vagy kábelprobléma is okozhatott gondot?

Link to comment
Megosztás:

T5

a foglalatos izzók (műszfal-ba 4 db, dátum/órába 1 db) ilyenek:

http://www.homasita.hu/index.php?modul=3&a...9,4&kat=hcc

ennek még asszem iylen mérete is van

B8.5D

a nem foglalatos (km számláló, fűtésszabályzó, szivgyujtó) ilyenek:

http://www.homasita.hu/index.php?modul=3&a...8,4&kat=hcc

Nézegettem vaterát! Találtam minden féle ledet, smd, sima van minden féle színben.

Gy-M-s megyében árulták és vannak a srácnak ellenállásai is hozzá.

Lehet ki kéne próbálnom valamin még is hogyan lehet beszerkeszteni őket, akár foglalatba vagy csak ugy.

Vannak ilyen 180 fokban világítók is. Esetleg valaki forrszgatott ilyeneket?

Ha más nem lesz én is csak izzókat cserélek ilyen előre vásárolhatóakat.

Link to comment
Megosztás:

Gyertya is lehet, meg trafóhíd, meg egyszerű lekokszosodás (inkább ez a valószínűbb). Ha azért jár mind a 4 hengered, az utóbbit egy kis meghajtással lehet orvosolni (csak nehogy úgy járj, mint én...), hadd égjen ki a takony. Ha trafóhídra gyanítotok, és van rá lehetőség, érdemes egy ugyanolyan típusú donort keresni és kipróbálni azzal, ne ugorj bele rögtön mindenféle cserébe. De inkább lerakódás lehet ez.

Én is ilyennel szenvedek most.Kis meghajtásnál mire gondolsz?Pontosan hogy jártál???Nekem már volt gyertya+trafóhíd csere.

Link to comment
Megosztás:

Guest kumabushi

megint kaparni kellett a jeget BELÜLRŐL :D

led: ha lesz zsé meg idő és kedv, a középkonzol fűtéscuccnál lévő jelenleg 3 db izzót megduplázom, alul felül 3 sor lesz :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Gyertya is lehet, meg trafóhíd, meg egyszerű lekokszosodás (inkább ez a valószínűbb). Ha azért jár mind a 4 hengered, az utóbbit egy kis meghajtással lehet orvosolni (csak nehogy úgy járj, mint én...), hadd égjen ki a takony. Ha trafóhídra gyanítotok, és van rá lehetőség, érdemes egy ugyanolyan típusú donort keresni és kipróbálni azzal, ne ugorj bele rögtön mindenféle cserébe. De inkább lerakódás lehet ez.

Gyertyát minden esetre kicseréltetem. Aabból baj nem lehet és úgy sem tudom hány km-ként kéne cserélni.

Viszont jó lenne tudnom, hogy itt a fórumozó kartársak milyen márkát preferálnak. Esetleg több alternatíva is érdekelne, mert holnap bemegyek a Kondorosi úti szűrőboltba és az ott kapható választékból vagyok kénytelen választani.

Link to comment
Megosztás:

Én is ilyennel szenvedek most.Kis meghajtásnál mire gondolsz?Pontosan hogy jártál???Nekem már volt gyertya+trafóhíd csere.

Egy kb. 20-30 km szakaszon (mondjuk autópályán) 4000-es fordulat fölött járatva megkormolod a motort. Az enyém jó ideje csipegette az olajat is, meg túl sok volt a városi hideg motoros tötymörgésem, és annyi koksz rakódott fel a dugattyú tetejére, hogy az odakozmált szutyok felizzott és átégette az egyik dugattyúmat. Mondjuk, ez extrém dolog, azért nem jellemző, tán csak freeze járt így régebben az F Astrájával. Mindenesetre ezekkel a motorokkal nem célszerű hamar felkapcsolgatni, 3000 RPM körül érdemes elváltani, városban maradhat akár 3.-ban is. Szóval, az én bajomhoz az olajcsipegetésen felül hozzájárult az öregurasabb vezetési stílusom is, meg az, hogy ritkán mentem hosszabb, forszírozottabb meneteket. Nem tudom, nekem pl. ez a 3.-ban városozás sosem állt a kezemre/lábamra... De az "új" motorom bejáratása után jobban fogok erre figyelni.

Link to comment
Megosztás:

Gyertyát minden esetre kicseréltetem. Aabból baj nem lehet és úgy sem tudom hány km-ként kéne cserélni.

Viszont jó lenne tudnom, hogy itt a fórumozó kartársak milyen márkát preferálnak. Esetleg több alternatíva is érdekelne, mert holnap bemegyek a Kondorosi úti szűrőboltba és az ott kapható választékból vagyok kénytelen választani.

Ha szükség lesz gyertyacserére, gyárit vegyél, kétpólusút. Nem is drága, ez még mindenkinek bevált itt. A csodagyertyák inkább mókusvakítások...

Link to comment
Megosztás:

szerintem ne görcsölj ezen, tedd be valamenyik irányba oszt jólvan (max ha nagyon párásodik akkor kiszeded még megfordítod, de nem hiszem hogy ilyen lesz)

amúgy én úgy tenném be hogy a fúvás felől nyíljanak a fülek (tűzfal felől), tehát a levegő kifele nyomja őket, így biztos nem fúj el mellette

Igazad volt. :-)

Itt a válasz képekkel illusztrálva...igaz angolosan a másik oldalról..:-)

http://www.astraownersclub.com/vb/showthre...5841&page=2

Link to comment
Megosztás:

Tényleg, ez hogy van? Nekem automata klímás. Akkor hogy csináljam? Állítsam minimumra a hőmérsékletet? Akkor asszem 17 fokot ír. Vagy mehet a 21 fok, az enyém akkor is szárít? Van egyáltán vkinek még automata klímája? (a kezelésiben szó sem esik automatáról, az opel így csináldban sem). Én egyébként simán meglennék nélküle, pedig valaki itt írta, h belerakná az övébe... Persze sok mindent kellene fabrikálnia :rolleyes:

Az automata klímát nem ismerem, de a manuális úgy működik, hogy egy bizonyos külső hőmérséklet alatt a hűtőkör nem kapcsol be, csak a páramentesítés megy. Ez akkor is igaz, ha egyébként nem fűtesz ( nyilván fűtve jobb a hatásfok, nomeg a közérzet is :D ).

Automatát nem tudom, de szerintem ott is hasonló lehet a szitu.

Jövő héten úgy néz ki, megjön a fúrt blokkom, aztán mehet össze...

A dugattyú kilyukadása után ivott valamennyi olajat, ez tehetett komolyabb kárt valamiben? Lambda, katalizátor... Összerakás előtt a szondákat meg lehet valahogy pucolni?

A befecskendezésem úgy néz ki, rendben volt, kimérték, és kapott egy ultrahangos tisztítást is. Vagy kábelprobléma is okozhatott gondot?

Nekem annak idején a katalizátor túlélte, de az AGR mögbucsknat. Bár szerintem ott nem a krakk tett be, hanem az előtte lévő olajfogyasztás. A "vég" már csak hab volt a tortán.

De tény és való , hogy én is azonnal a katalizátor áttekintését kezdem forszírozni.

Link to comment
Megosztás:

Üdv

Régen kérdeztem a lambda szondáról hogy Bosal van benne és össze vissza járatja az alapjáratot. Holnap elvileg lesz gyári bosch. Ha igy is járni fog az alapjárat össze vissza akkor mi lehet majd a gond? Ha lehúzom, és ugy indítom, akkor melegen olyan 800 -1000 körüli az alapjárat. Ha rajt a szonda 1500 -2000 között jár állandóan sőt volt hogy 3000 ig pörgött. Reménykedek szonda gond :rolleyes: Kimértem a Bosalt, nem ment ugyan 1V fölé, de a feszültség gyorsan ingadozott

Link to comment
Megosztás:

Gyertyát minden esetre kicseréltetem. Aabból baj nem lehet és úgy sem tudom hány km-ként kéne cserélni.

Viszont jó lenne tudnom, hogy itt a fórumozó kartársak milyen márkát preferálnak. Esetleg több alternatíva is érdekelne, mert holnap bemegyek a Kondorosi úti szűrőboltba és az ott kapható választékból vagyok kénytelen választani.

szigorúan gyárit vegyél,semmi mást,beszerelés előtt ellenőrizni a hézagot!!

Link to comment
Megosztás:

Üdv

Régen kérdeztem a lambda szondáról hogy Bosal van benne és össze vissza járatja az alapjáratot. Holnap elvileg lesz gyári bosch. Ha igy is járni fog az alapjárat össze vissza akkor mi lehet majd a gond? Ha lehúzom, és ugy indítom, akkor melegen olyan 800 -1000 körüli az alapjárat. Ha rajt a szonda 1500 -2000 között jár állandóan sőt volt hogy 3000 ig pörgött. Reménykedek szonda gond :rolleyes: Kimértem a Bosalt, nem ment ugyan 1V fölé, de a feszültség gyorsan ingadozott

tegyétek rá co gépre,ott látod a szonda működését,de ez becsapós,nekem a légtömeg mérő miatt dúsult a motyó,és a szonda dolgozott mint állat,az tény,hogy mindenből a gyárit illik betenni,semmi mást....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Megvolt az olajcsere. Úgy néz ki, hogy megállt az irdatlan olajfogyasztás (kopp-kopp). A hűtőmet is megnézettem és nem kaptam jó híreket. Kiderült, hogy javították a hűtőt és nem is akárhogy. Tele van kapcsokkal, ragasztásokkal (csak kiszerelt állapotban lehet észrevenni). Ideiglenesen ismét meg lett ragasztva, de ez cserés lesz sajnos.

Valamelyik nap olvastam, hogy a légzsáknak kellene lennie valami visszajelzőjének a műszerfalon, ami gyújtáskor kivillan. Nálam ilyen nincs. Minden típusban kellene lennie?

Link to comment
Megosztás:

Guest kumabushi

láttátok amit én?

http://www.homasita.hu/index.php?modul=2&a...Ledes%20izz%F3k

annyit csesztettem a homasitát is mailben hogy miért nincs smd ledük műszerfalba, hogy:

http://www.homasita.hu/index.php?modul=3&a...0303&kat=hc

igaz hogy 2840 ft a 2 db, de legalább lehet kapni

bár az hogy 5 db led van benne, egy kicsit DURVA :rolleyes:

http://www.homasita.hu/watermark.php?old_pic=370730303.jpg

meg nekem még mindig az a gondom, hogy műszerfalba nem tudom a GYÁRI foglalatokból kiszedni az izzókat, hiába vennék pl ilyet!

fűtésszabályzóba viszont lehet elég lenne csak 1 db ebből, nem 3 (majd 6) ahogy most van

SZTORNÓ!

EZ T10 LED, ÉS NEM T5! EZ NEM JÓ MŰSZERFALBA CSAK PL BELSŐ VAGY HELYZETJELZŐ VILÁGÍTÁSBA :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Megvolt az olajcsere. Úgy néz ki, hogy megállt az irdatlan olajfogyasztás (kopp-kopp). A hűtőmet is megnézettem és nem kaptam jó híreket. Kiderült, hogy javították a hűtőt és nem is akárhogy. Tele van kapcsokkal, ragasztásokkal (csak kiszerelt állapotban lehet észrevenni). Ideiglenesen ismét meg lett ragasztva, de ez cserés lesz sajnos.

Valamelyik nap olvastam, hogy a légzsáknak kellene lennie valami visszajelzőjének a műszerfalon, ami gyújtáskor kivillan. Nálam ilyen nincs. Minden típusban kellene lennie?

Hali

Nekem mikor megvettem a kocsit mondták kicserélték a müszeregységet. Kezelésiben, meg olvastam hogy a légzsák vissza jelzője 4mp ig világít majd elalszik akkor a jó. Na itt lehidaltam me nekem nem is világított. Szétszettem, és csak kiderült hogy levolt ragasztva

Azóta gyujtásra kivillan 4mp után el is alszik. Ha van a kocsidba légzsák. sztem tuti kikell villania. Ha nem, akkori válasz amit én is kaptam menny márkaszervíz.

Nekem 98 as autóm és van benne, tied 99 es akkor csak van...

Link to comment
Megosztás:

Guest kumabushi
led: ha lesz zsé meg idő és kedv, a középkonzol fűtéscuccnál lévő jelenleg 3 db izzót megduplázom, alul felül 3 sor lesz :rolleyes:

09022235088.jpg

mert most a kék csík elég jó lett

ha felette is lenne izzó, a piros is jó lenne

középre is kell még egy, és jobbra is, remélhetőleg akkor nem olyan lesz mint most, hogy csak egy piktogramm világít jobban a többinél

egy csomag ilyen izzó és mehet a menet

09132425758.jpg

Link to comment
Megosztás:

Guest kumabushi

ezt hogy kell levenni?

lehet oda is csak 1db izzó kéne és azt is elérni a tekerő lehúzásával

Zafira6.jpg

Villanykapcsolót egység fog növekedni, hogy feltárja a forgó kapcsolót és húzza le. Brackets két csavarhúzó belül nyomja meg és húzza ki a villanykapcsolót.

Vegyük le a biztosíték doboz.

Link to comment
Megosztás:

Guest kumabushi
Kuma!

Ha mindenen túl leszel és teljes lesz a kép, szerintem csinálj egy kiskönyvet a dologról Word-ben.

Ha gondolod én át tudom fordítani majd rendes PDF-be, ha te nem tudod.

Üdv...

én is át tudom

lesz "új" műszerfalas, középkonzolos

és EXTRÁS :rolleyes:

szerk: neki is látok

Link to comment
Megosztás:

ezt hogy kell levenni?

lehet oda is csak 1db izzó kéne és azt is elérni a tekerő lehúzásával

Zafira6.jpg

szerelési útmutató:

Állítsuk KI állásba, majd a kapcsoló gomb alján vagy egy lyuk, oda egy drótot nyomjunk be és egyidejüleg húzzuk le a kapcsolót.

Nyomjuk be a reteszeléseket két kis csavarhúzóval és húzzuk ki ezzel egy időben a világításkapcsolót.

Ha gondolod küldök képet vagy elküldöm a javítási utmutatót mailba. PDF

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.