Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Szia!

Nem állandó, méri a hőmérsékletet, csak a mínusz fokot nem jelzi hanem azt is plusznak veszi.

A jeladó amúgy merre található helyileg? Lehet lehúzom és vissza, hátha segít....

A lökhárítóban van a jeladó, középen a hűtő előtt, egy fél fordulatot kell tekerni rajta és kijön.

Vmelyik télen már nekem is szarakszott, (erős mínuszokban +49°-ot mutatott), nem cseréltem ki, csak nem tettem vissza a helyére és azóta jó.

Link to comment
Megosztás:

Szia UHUHU!

Láttam, hogy Te tudsz gyári gyújtástrafót. Úgy néz ki szükségem lenne egyre. Z14XE a motorkódom, 2003-as a kocsi.

Le 3 hengeresedik, elmegy az erő, van hogy kinyomom a kuplungot és leáll. Szerelő látta, megnézte, tettek bele csere trafót avval hibátlan volt. Így úgy néz ki be kell egyre ruháznom.

Várom válaszod, amennyiben tudsz segíteni. Akár PÜ-ben is.

Előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Köszi! Szerinted alá kell feküdni, vagy fentről is hozzáférhető a motorház felől? Azt hogy érted hogy nem tetted vissza a sajátod? Csak úgy lóg és nem a helyén van bepattintva?

A lökhárítóban van a jeladó, középen a hűtő előtt, egy fél fordulatot kell tekerni rajta és kijön.

Vmelyik télen már nekem is szarakszott, (erős mínuszokban +49°-ot mutatott), nem cseréltem ki, csak nem tettem vissza a helyére és azóta jó.

Link to comment
Megosztás:

Köszi! Szerinted alá kell feküdni, vagy fentről is hozzáférhető a motorház felől? Azt hogy érted hogy nem tetted vissza a sajátod? Csak úgy lóg és nem a helyén van bepattintva?

Hali, én ha felnyitom a motorháztetőt, a lábam is beteszem a hüttő és a lökhárító közé felülről majdnem, ugyhogy nem kell alá feküdni

legalább is nálam :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Szia,

Kolléga a pollenszűrőt írta, de ha négyesen se szedi le a párát, akkor szerintem az tuti belső levegő keringető (tapasztalat) Nálam 2 hete ment el az állító motor és sajnos pont belső levegő állapotban. Egyszerűen nem tudtam már mit kezdeni a párásodással, csak leengedni az ablakot (-8 fokbon autópályán).

Egyszerű teszt: motor áll, gyújtás ráad, ventillátor kikapcs. Belső levegő állító kapcsoló benyom. Ha az anyósülés felöl a műszerfal alól hallasz hangot, az már jó. Kb 4-5 másodpercig kell hallanod. Ha nem áll le, akkor az megint nem jó.

Mindkét (mindhárom) esetben szereld ki a kesztyűtartót. Amennyiben működik az állító motor, akkor nézd meg a pollenszűrőt, amennyiben nem, akkor keresd meg a motort, mellette zárd le a csappantyút és húzd le amíg nem veszel újjat....mondjuk ha már ott vagy a pollenszűrőt mindenképpen nézd meg. :rolleyes:

A harmadik lehetőség, hogy folyik a fűtőradiátorod és csurom víz a szőnyeged.....

Sziasztok,

Egy tanács: a középső fűtéskonzol ventilátorát állítsátok le, és állítsátok az ablakra a fűtést! Elvileg le kell, hogy szedje max 5 perc alatt.

Amúgy ezt a belső keringető motort nekem is ki kellett cserélni, bontóban tudsz venni ilyet, 3-5.000 ft, tehát nem drága.

Link to comment
Megosztás:

Guest kumabushi
Azért kell benyomni, mert ha a mami felkapcsolja a belső világítást, akkor ne maradjon a kezébe a tekerő

oké az már megvan

este megpróbálom a többit megint

Link to comment
Megosztás:

a yarisos eset úgy történt, hogy a debreceni egyetem főépületének felső szintjén a számtek laborban voltunk, egy srác a parkolóból telefonált, hogy kell neki egy jegyzet, nyissuk ki a kocsit. és kinyitottuk...

egyébként nem csak a távolság számít, hanem a helyszín jellege is.

Nagyon nyílt területen csökken a hatótávolság, mert nincsenek épületek amik visszaverjék a jelet.

Link to comment
Megosztás:

Köszi! Szerinted alá kell feküdni, vagy fentről is hozzáférhető a motorház felől? Azt hogy érted hogy nem tetted vissza a sajátod? Csak úgy lóg és nem a helyén van bepattintva?

Felülről simán hozzáférni.

Gy. kötözővel hozzákötöttem egy másik vezetékhez és így nem ér hozzá semmihez.

Link to comment
Megosztás:

Guest kumabushi
Hali

30 ért csinálja az opel és az gyári orig....

kicseréli a gyújtáskapocsolót hogy ott isz ajtót nyitó kulccsal lehessen indítani?

és ad egy távirányítós pótkulcsot?

Esetleg a mostani kulcs panelját is javítja, cseréli, gumi burkolatot cseréli?

Link to comment
Megosztás:

kicseréli a gyújtáskapocsolót hogy ott isz ajtót nyitó kulccsal lehessen indítani?

és ad egy távirányítós pótkulcsot?

Esetleg a mostani kulcs panelját is javítja, cseréli, gumi burkolatot cseréli?

Ennyiért csinál egy imos, kp zár kapcsolós kulcsot amivel manuálisan is kitudod nyitni az ajtót

szerk: Ahogy olvastam a maszek is ugyan azt csinálja csak ennyiért

15 ha jól emlékszem amiben nincs távirányító, sima imos kulcs

Link to comment
Megosztás:

ez gyárilag ilyen neked?

nekem nem húzza fel a retesszel az ablakot :rolleyes:

az automata fel-le az működik amúgy

classic2 lehet már nem tudja ezt, pedig szeretném...

Nem is foglya,csak a kulcs zárbadugós használatánál húzza fel.Marad az átkötés,de akkor első reteszelésre felhúzza,vagy veszel bele 1 vezérlőt.

Link to comment
Megosztás:

Nem is foglya,csak a kulcs zárbadugós használatánál húzza fel.Marad az átkötés,de akkor első reteszelésre felhúzza,vagy veszel bele 1 vezérlőt.

Hopp! Hagy halljam, hogy van ez?

Nekem is felhúzza kulcsnál. Ezek szerint át lehet kötni valamit és akkor a távvezérlőre is felhúzza?

Jól értem, vagy benéztem valamit?

Link to comment
Megosztás:

Tegnap este indulok munkába, kapcsolom a világítást, látom, hogy nem látom....bal oldali tompított h7-es elköszönt :rolleyes: A jobb az jó volt, reggel is még úgy jöttem haza.

Hazaérek melóból, beállok udvarba, kicserélem, próba, világít. A bal (amit kicseréltem), a jobb viszont elköszönt... Mijazisten?Anyád!

Mondjuk amúgy is cseréltem volna, mert nem tom milyen volt benne és hogy tutti egyforma legyen, ezért mindenképpen kicseréltem volna, de akkor is idegesít!!! Mi van ezekkel, összebeszélnek, vagy mi?

A furi az benne (azon kívűl, hogy 12óra és 25km különbséggel haltak meg), hogy a bal ami először égett ki, az látszott is a cserénél, hogy nem oké, mert meg volt szakadva a szál benne, de a másik az ránézésre teljesen jó volt, mégsem ment. Illetve ment....a kukába :lol:

Amit most beraktam 1010ft volt egy hónapja a homasitában az 1 pár. Ilyen noname jellegű, meglátjuk meddig bírja.

Lehet veszek bele a napokban kitárgyalt white hammert egyelőre tartalékba, de ha ilyen sűrűn eszi az izzókat, akkor lehet maradok inkább az óccsóbbnál.

Pedig direkt figyelek, hogy (itt írtátok többen is) egyenletes terhelés mellett, alapjáraton kapcsolom mindig fel a világítást, mégis.....

Na de ami igazán bosszantó, hogy a jobb oldalit elég nehezen cseréltem a légszűrőház miatt, sőt most sem vagyok benne biztos, hogy tökéletesen a helyén van, szarul van megoldva :D

Ahogy elnéztem, az is lehet nem megy ennél jobban a helyére, mert meg is van sérülve, egy kis darab le van törve abból a barna izéből, amit el kell fordítani a berakásnál :P

Link to comment
Megosztás:

Tegnap este indulok munkába, kapcsolom a világítást, látom, hogy nem látom....bal oldali tompított h7-es elköszönt :rolleyes: A jobb az jó volt, reggel is még úgy jöttem haza.

Hazaérek melóból, beállok udvarba, kicserélem, próba, világít. A bal (amit kicseréltem), a jobb viszont elköszönt... Mijazisten?Anyád!

Mondjuk amúgy is cseréltem volna, mert nem tom milyen volt benne és hogy tutti egyforma legyen, ezért mindenképpen kicseréltem volna, de akkor is idegesít!!! Mi van ezekkel, összebeszélnek, vagy mi?

A furi az benne (azon kívűl, hogy 12óra és 25km különbséggel haltak meg), hogy a bal ami először égett ki, az látszott is a cserénél, hogy nem oké, mert meg volt szakadva a szál benne, de a másik az ránézésre teljesen jó volt, mégsem ment. Illetve ment....a kukába :lol:

Amit most beraktam 1010ft volt egy hónapja a homasitában az 1 pár. Ilyen noname jellegű, meglátjuk meddig bírja.

Lehet veszek bele a napokban kitárgyalt white hammert egyelőre tartalékba, de ha ilyen sűrűn eszi az izzókat, akkor lehet maradok inkább az óccsóbbnál.

Pedig direkt figyelek, hogy (itt írtátok többen is) egyenletes terhelés mellett, alapjáraton kapcsolom mindig fel a világítást, mégis.....

Na de ami igazán bosszantó, hogy a jobb oldalit elég nehezen cseréltem a légszűrőház miatt, sőt most sem vagyok benne biztos, hogy tökéletesen a helyén van, szarul van megoldva :D

Ahogy elnéztem, az is lehet nem megy ennél jobban a helyére, mert meg is van sérülve, egy kis darab le van törve abból a barna izéből, amit el kell fordítani a berakásnál :P

Van ebben némi balszerencse is, de azért az is igaz, hogy jellemzően egyszerre mennek tönkre. igaz nem 12 óra eltéréssel, de azért többször tapasztaltam, hogy ha megy az egyik, rövidesen megy a másik is.

Link to comment
Megosztás:

Hopp! Hagy halljam, hogy van ez?

Nekem is felhúzza kulcsnál. Ezek szerint át lehet kötni valamit és akkor a távvezérlőre is felhúzza?

Jól értem, vagy benéztem valamit?

2007-es CLII

Kulcsot elfordítva és tartva felhúzza az ablakokat.

Központi távvezérlő zár gombot akár nyomva tartva sem húzza fel az ablakot.

Viszont nekem van utólagos riasztó és ha azzal zárom, akkor az felhúzza, reteszelés után 1-2 másodperccel. :D

Úgyhogy én nem problémázok ezen, de hogy mi hogy van kötve, azt nem tom sajna :rolleyes:

szerk:

egyébként ez a kettős reteszelés az mi a bánat?Mire jó, hogy működik?

Eddig csak riasztóval zártam és az ajtók behúzása után mindig hallottam még egy külön hangot, hátulról hallom ezt mindig, az gondolom a csomagtérajtó zárása lehet. Azt hittem ez az?

De most, hogy a gyári kulcson a zár gombot 2x nyomtam (mikor próbáltam az ablakfelhúzást) hallottam az ajtók felől is a második nyomás után is még hangokat.... Gondolom ez megvan a riasztós zárásnál is, csak nagyon gyorsan, ezért nem hallottam, így viszont a gombok közti lenyomás hosszabb idejének köszönhetően markánsabban elkülönül?

Szóval mi ez a kettős retesz?

Link to comment
Megosztás:

Tegnap este indulok munkába, kapcsolom a világítást, látom, hogy nem látom....bal oldali tompított h7-es elköszönt :rolleyes: A jobb az jó volt, reggel is még úgy jöttem haza.

Hazaérek melóból, beállok udvarba, kicserélem, próba, világít. A bal (amit kicseréltem), a jobb viszont elköszönt... Mijazisten?Anyád!

Mondjuk amúgy is cseréltem volna, mert nem tom milyen volt benne és hogy tutti egyforma legyen, ezért mindenképpen kicseréltem volna, de akkor is idegesít!!! Mi van ezekkel, összebeszélnek, vagy mi?

A furi az benne (azon kívűl, hogy 12óra és 25km különbséggel haltak meg), hogy a bal ami először égett ki, az látszott is a cserénél, hogy nem oké, mert meg volt szakadva a szál benne, de a másik az ránézésre teljesen jó volt, mégsem ment. Illetve ment....a kukába :lol:

Amit most beraktam 1010ft volt egy hónapja a homasitában az 1 pár. Ilyen noname jellegű, meglátjuk meddig bírja.

Lehet veszek bele a napokban kitárgyalt white hammert egyelőre tartalékba, de ha ilyen sűrűn eszi az izzókat, akkor lehet maradok inkább az óccsóbbnál.

Pedig direkt figyelek, hogy (itt írtátok többen is) egyenletes terhelés mellett, alapjáraton kapcsolom mindig fel a világítást, mégis.....

Na de ami igazán bosszantó, hogy a jobb oldalit elég nehezen cseréltem a légszűrőház miatt, sőt most sem vagyok benne biztos, hogy tökéletesen a helyén van, szarul van megoldva :D

Ahogy elnéztem, az is lehet nem megy ennél jobban a helyére, mert meg is van sérülve, egy kis darab le van törve abból a barna izéből, amit el kell fordítani a berakásnál :P

Ugy hallottam valakitől hogy az opelok világításteknikája nem valami acélos. főként az égők, de mondjuk azt nem az opel számlájára verném

Link to comment
Megosztás:

2007-es CLII

Kulcsot elfordítva és tartva felhúzza az ablakokat.

Központi távvezérlő zár gombot akár nyomva tartva sem húzza fel az ablakot.

Viszont nekem van utólagos riasztó és ha azzal zárom, akkor az felhúzza, reteszelés után 1-2 másodperccel. :D

Úgyhogy én nem problémázok ezen, de hogy mi hogy van kötve, azt nem tom sajna :rolleyes:

Aha..

De Dom cartás hozzászólásból azt olvasom ki, hogy ha átköt valamit, akkor a normál kulcsos üzemmódtól eltérően, az első reteszelésre és így a távirányító által is működni fog a dolog.

Azt nem tudom, hogy ezt jól értettem-e.

Link to comment
Megosztás:

Aha..

De Dom cartás hozzászólásból azt olvasom ki, hogy ha átköt valamit, akkor a normál kulcsos üzemmódtól eltérően, az első reteszelésre és így a távirányító által is működni fog a dolog.

Azt nem tudom, hogy ezt jól értettem-e.

igen, jól érted

az anyósülés előtt a burkolat alatt van valami vezérlő, ott kell átkötni

de valahol itt a fórumon már volt róla szó kb a nyáron

Link to comment
Megosztás:

Ugy hallottam valakitől hogy az opelok világításteknikája nem valami acélos. főként az égők, de mondjuk azt nem az opel számlájára verném

minden izzó előbb-utóbb kiég, de az opelban állítólag az indokoltnál jóval gyakrabban ill. hamarabb (drága, márkás izzók is)

ezt én igenis az opel számlájára írnám :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Tegnap este indulok munkába, kapcsolom a világítást, látom, hogy nem látom....bal oldali tompított h7-es elköszönt :rolleyes: A jobb az jó volt, reggel is még úgy jöttem haza.

Hazaérek melóból, beállok udvarba, kicserélem, próba, világít. A bal (amit kicseréltem), a jobb viszont elköszönt... Mijazisten?Anyád!

Mondjuk amúgy is cseréltem volna, mert nem tom milyen volt benne és hogy tutti egyforma legyen, ezért mindenképpen kicseréltem volna, de akkor is idegesít!!! Mi van ezekkel, összebeszélnek, vagy mi?

A furi az benne (azon kívűl, hogy 12óra és 25km különbséggel haltak meg), hogy a bal ami először égett ki, az látszott is a cserénél, hogy nem oké, mert meg volt szakadva a szál benne, de a másik az ránézésre teljesen jó volt, mégsem ment. Illetve ment....a kukába :lol:

Amit most beraktam 1010ft volt egy hónapja a homasitában az 1 pár. Ilyen noname jellegű, meglátjuk meddig bírja.

Lehet veszek bele a napokban kitárgyalt white hammert egyelőre tartalékba, de ha ilyen sűrűn eszi az izzókat, akkor lehet maradok inkább az óccsóbbnál.

Pedig direkt figyelek, hogy (itt írtátok többen is) egyenletes terhelés mellett, alapjáraton kapcsolom mindig fel a világítást, mégis.....

Na de ami igazán bosszantó, hogy a jobb oldalit elég nehezen cseréltem a légszűrőház miatt, sőt most sem vagyok benne biztos, hogy tökéletesen a helyén van, szarul van megoldva :D

Ahogy elnéztem, az is lehet nem megy ennél jobban a helyére, mert meg is van sérülve, egy kis darab le van törve abból a barna izéből, amit el kell fordítani a berakásnál :P

A foglalatot márkaszervizen kívül sehol nem tudtam beszerezni (mostanság kb. 1700 Ft/db). Eddigi 2-2 izzócsere alkalmával mindig kukába került a "régi", mert letört (de inkább lemorzsolódott) a fül. Régebben már panaszkodtam erre a sz@r minőségre.

Érdemes volna alaposan átnézni a világítás minden elemét. Nálam - mint azt fentebb említettem - mindössze 4db H7 izzó fogyott eddig, pedig a jobbos fényszóróm még be is párásodik. 2 kiégés miatt, 2 az egyre gyengébb fény miatt.

Link to comment
Megosztás:

2007-es CLII

Kulcsot elfordítva és tartva felhúzza az ablakokat.

Központi távvezérlő zár gombot akár nyomva tartva sem húzza fel az ablakot.

Viszont nekem van utólagos riasztó és ha azzal zárom, akkor az felhúzza, reteszelés után 1-2 másodperccel. :D

Úgyhogy én nem problémázok ezen, de hogy mi hogy van kötve, azt nem tom sajna :rolleyes:

szerk:

egyébként ez a kettős reteszelés az mi a bánat?Mire jó, hogy működik?

Eddig csak riasztóval zártam és az ajtók behúzása után mindig hallottam még egy külön hangot, hátulról hallom ezt mindig, az gondolom a csomagtérajtó zárása lehet. Azt hittem ez az?

De most, hogy a gyári kulcson a zár gombot 2x nyomtam (mikor próbáltam az ablakfelhúzást) hallottam az ajtók felől is a második nyomás után is még hangokat.... Gondolom ez megvan a riasztós zárásnál is, csak nagyon gyorsan, ezért nem hallottam, így viszont a gombok közti lenyomás hosszabb idejének köszönhetően markánsabban elkülönül?

Szóval mi ez a kettős retesz?

elsőre bezár, másodikra reteszel, vagyis ha betörik az ablakot nem fogják tudni sima bütyök felhúzással kinyitni az ajtót, mert nem nyílik. Ha nem reteszeled, akkor felhúzás után nyitható az ajtó.

igen, jól érted

az anyósülés előtt a burkolat alatt van valami vezérlő, ott kell átkötni

de valahol itt a fórumon már volt róla szó kb a nyáron

két megoldás van:

- átkötöd, szerintem nem jó, mert mindig áram alatt van az ablak és a vészmechanizmus kapcsolja le az áramot a motorról

- építesz egy kis időzítő áramkört, amit tegnap belinkeltem. Az annyival másabb, hogy 30 sec után leveszi az "átkötést" így nem terheli tovább.

Melyiket szeretnéd? Arról küldök több infót.

Link to comment
Megosztás:

Aha..

De Dom cartás hozzászólásból azt olvasom ki, hogy ha átköt valamit, akkor a normál kulcsos üzemmódtól eltérően, az első reteszelésre és így a távirányító által is működni fog a dolog.

Azt nem tudom, hogy ezt jól értettem-e.

Bizony,nekem a szervízben kötöttek át vmit,és most,ha távirányítóval zárom az autót,akkor az első gombnyomás után felhúzza az ablakot.Sajnos a titkot nem árulták el.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.