Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Helló!

Nem is oly régen írtam , hogy fogy a víz a kiegyenlítő tartályomból.

A korábbihoz képest kiegészíteném azzal: hogy egy darabig fogy, aztán megáll a fogyás!

A tartályban a motor felé menő vastagabb cső felett kb 1cm-rel megáll a víz elfogyása.. tartja a szintet.. már 2 hónapja...ugyanott megáll..

Végignéztem hideg-meleg motornál a csatlakozásokat (tartálynál, az összes bilincset, a fűtőradiátorhoz az átvezetést is, kupakot) SEHOL sincs víz! :D

S az a legfurább, hogy a tartály környékén sem!

Pedig, a logika alapján azt gondolnám, hogy repedt és a magas nyomáson kitáguló résen a vízgőz kimegy valahol és a hideg felületen lecsapódik..de nem.. :)

A kérdés: volt már valakinek ilyen jellegű tapasztalat a tartállyal kapcsolatban? biztos, hogy az okozhatja a jelenséget??

Az a baj, hogy feltöltés után kb egy hónap mire lemegy arra a bizonyos szintre, szóval az a lehetőség, hogy "elviszem egy körre és megnézem működik -e" a bontós vagy új tartállyal nem működik..

Szóval ha 99%, hogy az a ludas, akkor kicserélem és meglátom, de ha van tipp mi lehet még akkor jöhet..

Köszi!

Lecso

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Nem is oly régen írtam , hogy fogy a víz a kiegyenlítő tartályomból.

A korábbihoz képest kiegészíteném azzal: hogy egy darabig fogy, aztán megáll a fogyás!

A tartályban a motor felé menő vastagabb cső felett kb 1cm-rel megáll a víz elfogyása.. tartja a szintet.. már 2 hónapja...ugyanott megáll..

Végignéztem hideg-meleg motornál a csatlakozásokat (tartálynál, az összes bilincset, a fűtőradiátorhoz az átvezetést is, kupakot) SEHOL sincs víz! :D

S az a legfurább, hogy a tartály környékén sem!

Pedig, a logika alapján azt gondolnám, hogy repedt és a magas nyomáson kitáguló résen a vízgőz kimegy valahol és a hideg felületen lecsapódik..de nem.. :)

A kérdés: volt már valakinek ilyen jellegű tapasztalat a tartállyal kapcsolatban? biztos, hogy az okozhatja a jelenséget??

Az a baj, hogy feltöltés után kb egy hónap mire lemegy arra a bizonyos szintre, szóval az a lehetőség, hogy "elviszem egy körre és megnézem működik -e" a bontós vagy új tartállyal nem működik..

Szóval ha 99%, hogy az a ludas, akkor kicserélem és meglátom, de ha van tipp mi lehet még akkor jöhet..

Köszi!

Lecso

Szia,

Én is ilyesmivel küzdök!

Melegen azért nem látni, hogy hol folyik el a víz, mert elpárolog a motorról. Hidegen nem folyik. Kb 1 perc alapjáraton történő működés után lehet csak látni (se több se kevesebb). :D Nálam a termosztátra csatlakoztatott vastagabb cső tövében ereszt. Egy rugós bilincs fogja a csövet és nálam már picit gyengébb. Kicseréltem egy abab bilincsre és azóta megállt a vízfogyás. Mindemellett termosztát tömítést is cseréltem ha már arra jártam. :D

Még le akarom egy kicsit szigetelni, a csövet, de sziloplaszttal nem merek próbálkozni, mivel nem tudom mennyire hőálló. Esetleg van valakinek ilyen tapasztalata?

Link to comment
Megosztás:

Első körben klímagázra gondolnék. Ha elillant és nincs meg a megfelelő nyomás a rendszerben, nem kapcsol be a kompresszor. Próbáld meg elvinni egy klímáshoz, csináljon rajta egy újratöltést (de rendesen ám, ne csak rátöltsön 5 perc alatt, hanem maradék gáz ki, vákuumozás, vákuumon tartás legalább 25 percig, tömítettség ellenőrzés (1-2 perc alatti vákuum vesztést méri a gép), majd gázbetöltés olajjal együtt). Ha ezen a cikluson végigmegy a gép és elindul szépen a kompresszor, akkor csak simán elillan idővel a gáz. Ha megbukik a vákuumtartásnál vagy a tömítettség ellenőrzésen, akkor UV festékkel kevert gáz be és meg kell nézni, hol ereszt.

Szia jól tippeltem,a mágnestekercs ki lett cserélve,és működik a klíma :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Gyári távvezérlővel szenvedek egy ideje, a helyi szakik már feladták....nincs valakinek jó ötlete?

A jelenség a következő: úgy indult hogy a távvezérlőm hol működött, hol nem, aztán egyáltalán nem. No para! Veszünk új elemet.....volt már ilyen....de most nem segített! Elvittem egy szakihoz aki azt mondta "típus hiba"! Fél perc alatt megforrasztotta az elemtartót és kész!!! Gondolta ő! De nem! Visszamentem majd rátanította a távvezérlőt a vasra..../gyújtás-kinyit gomb-bezár gomb/ És jó lett.....míg haza nem értem.....aztán pár napig még játszadozott a vas, én tanítgattam, de most már se kép se hang! A szaki azt mondta.....én erre nem érek rá /vajon miért?...pff!/ Opel szervízbe ugyan nem voltam csak felhívtam őket, azt a választ kaptam még sosem láttak ilyet , vigyem el a helyi szakihoz mert ők is vele szokták javíttatni ezeket a dolgokat /jó nem? /...........de ugye ő volt aki előzőleg feladta.....Egy másik versenyző azt ajánlotta hogy kidobja a gyári riasztót és beépít nekem egy másikat! De nem szeretnék "karikán lógó távvezérlőt" ha van gyári! Meg szeretném javíttatni! Szóval most ott tartok hogy sehol!

Ha van valakinek használható ötlete szívesen meghallgatnám! Előre is köszi a segítséget!

Bocsi hogy így elsőre ilyen sokat írtam , de így kerek a történet!

Üdv! Chief!

Valaki pár napja írta a fórumon a megoldás, hogy összehajtasz egy papírlapot, és berakod a kulcsba..én is így használom és azóta jó! :)

Link to comment
Megosztás:

Valaki pár napja írta a fórumon a megoldás, hogy összehajtasz egy papírlapot, és berakod a kulcsba..én is így használom és azóta jó! :)

De azt mondta, nála már forrasztás is volt. Nem biztos, hogy megoldja nála, de tény, hogy nem veszít vele semmit (nekem ez oldotta meg...)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kellene egy kis segítség, mert a használtan vásárolt Astra G 1.6 16V (X16XEL; benzin, 2000-es) van egy két problémám, amely bőven a vásárlás után kezdett jelentkezni.

1. Van egy olyan gondom, hogy az üzemanyag jelzőm a műszerfalon nagyon össze vissza mutat... Ha pl a tank negyedig van akkor van hogy mutatja szépen ahogyan kell, de van olyan hogy beindítom és a sárga lámpa világít, a mutató meg nem is akar kitérni, néha még villog is... A tankban kicseréltem már az üzemanyag mérőt, de semmi változás ez ügyben.

2. Fordulatszám problémám is van. Mégpedig néha rájön az "öt perc" és menet közben mikor kinyomom a kuplungot felpörög a motor akár 2000-ig is és nem engedi vissza csak mikor megállok az autóval. Ezzel összefüggésben lehet hogy járó motorral ha 900on van a fordulat és el kezdem nyomkodni a fékpedált akkor emelkedni kezd a fordulat is....

Olyan is előfordul mostanában hogy mikor mondjuk előzésnél visszaváltok negyedikbe (más sebességi fokozatnál is tapasztaltam) és odalépek neki jobban akkor a fordulat felpörög és egy kis késéssel kezdi el húzni az autót. Kicsit olyan mint ha csúszna a kuplung, de valójában a kuplungal semmi probléma nincs.

Kérlek titeket ha tudtok segítsetek mert már kezdem únni ezeket a hibákat és eddig nem jött rá senki akit kérdeztem ez ügyben, hogy mik állhatnak a hibák hátterében!

Köszönettel Sanya!!!

Link to comment
Megosztás:

De azt mondta, nála már forrasztás is volt. Nem biztos, hogy megoldja nála, de tény, hogy nem veszít vele semmit (nekem ez oldotta meg...)

Igen! Már forrasztottunk! És az is ki lett mérve hogy a kulcs kiadja a jelet! Valami a kocsiban rossz! Valami ami a jelet venné......vagy mit tudom én.......sajna nem értek hozzá......aki + értene itt a környéken ahol lakom,az meg nem segít megoldani.....mivel: "nem érek rá ilyenekre".....de ezt már írtam! / lehet neki is kihívás? /

Link to comment
Megosztás:

a kutyafáját

reggel indulnék el, és be van ragadva a jobb hátsó kerekem, úgyhogy nem is húztam be a kéziféket :)

mi erre a megoldás? mert gondolom én a dobot hiába fogom leszedni a beragadás miatt nem fogom tudni szétszedni

fél métert mentem vele előre hátra, hátha kienged, de nem :D

Link to comment
Megosztás:

1. Van egy olyan gondom, hogy az üzemanyag jelzőm a műszerfalon nagyon össze vissza mutat... Ha pl a tank negyedig van akkor van hogy mutatja szépen ahogyan kell, de van olyan hogy beindítom és a sárga lámpa világít, a mutató meg nem is akar kitérni, néha még villog is... A tankban kicseréltem már az üzemanyag mérőt, de semmi változás ez ügyben.

Ha lejtőn állsz meg a kocsival (jobb v bal oldalára dőlve) szokott ilyet csinálni nekem is, s utána szép lassan visszaáll, de kb 5 perc is beletelik mire a villogás és a világítás abba marad

2. Fordulatszám problémám is van. Mégpedig néha rájön az "öt perc" és menet közben mikor kinyomom a kuplungot felpörög a motor akár 2000-ig is és nem engedi vissza csak mikor megállok az autóval. Ezzel összefüggésben lehet hogy járó motorral ha 900on van a fordulat és el kezdem nyomkodni a fékpedált akkor emelkedni kezd a fordulat is....

Alapjárati motort kellene takarítani és folytószelepet. Az, hogy váltáskor megemeli a fordulatszámot normális... Nézd meg nincs-e elkoszolódva az előbb említett két dolog.

Jah és a hőn említett EGR ... egy pillantást nem árt rá vetni,rendesen működik-e.

üdv.

Link to comment
Megosztás:

a kutyafáját

reggel indulnék el, és be van ragadva a jobb hátsó kerekem, úgyhogy nem is húztam be a kéziféket :D

mi erre a megoldás? mert gondolom én a dobot hiába fogom leszedni a beragadás miatt nem fogom tudni szétszedni

fél métert mentem vele előre hátra, hátha kienged, de nem :D

Hali

Én megpróbálnám úgy indítani a dolgot hogy nyomogatom a féket illetve behúzom/kiengedem a kéziféket és úgy próbálok elindulni vele.

Nem csak a kéziféktől tud beragadni. Ha benyomod a féket, akkor a hátsó kerekeket is fékezi.

Lehet beállt a fékmunkahengered, vagy kiakadt az utánállító vagy elkopott a betét és végállásban maradt, vagy a bowden ragadt be azon az oldalon.....

Mindenképpen két dolgot javaslok ha nekiállsz szétszedni (saját rossz tapasztalat alapján..)

1. gondolkodj pesszimistán :D , és indulj neki úgy, hogy a fém fékcsövön levő csavar belerohadt a munkahengerbe, szóval ne érjen meglepetésként a dolog ha komplett cserélned kell mindent..

2. ebből kifolyólag, csak bolti nyitvatartás alatt szedd szét! :) :D

üdv.

Lecso

Link to comment
Megosztás:

fékezgetés megvolt

akkor a szétszedés marad holnap reggel, ma bicajjal megyek melózni :) brrrr hideg van

köszönöm az infót

Hello

Nekem februárban csinálta így a kocsi. Behúztam a kéziféket míg bezárom a kaput ,engedném ki erre a jobb hátsó kerék beragadt. Úgy tudtam elmenni vele a szervizbe ,hogy a kézifékkötélen kiengedtem az állítócsavart teljesen és a jobb hátsó keréknél a kötelet egy fogóval a fékdob felé visszanyomtam. Így is fogot egy minimálisan de ,eltudtam menni vele azt a 2 km-ert. 2300 Ft-ért kipucolták + beállitották.Persze nagyon-nagyon baráti áron. :D

Link to comment
Megosztás:

Hali

Én megpróbálnám úgy indítani a dolgot hogy nyomogatom a féket illetve behúzom/kiengedem a kéziféket és úgy próbálok elindulni vele.

Nem csak a kéziféktől tud beragadni. Ha benyomod a féket, akkor a hátsó kerekeket is fékezi.

Lehet beállt a fékmunkahengered, vagy kiakadt az utánállító vagy elkopott a betét és végállásban maradt, vagy a bowden ragadt be azon az oldalon.....

Mindenképpen két dolgot javaslok ha nekiállsz szétszedni (saját rossz tapasztalat alapján..)

1. gondolkodj pesszimistán :D , és indulj neki úgy, hogy a fém fékcsövön levő csavar belerohadt a munkahengerbe, szóval ne érjen meglepetésként a dolog ha komplett cserélned kell mindent..

2. ebből kifolyólag, csak bolti nyitvatartás alatt szedd szét! :) :D

még valami minden bolt 14:00 kor adja le az utolsó rendelést a nagy kerek felé

ezt is vedd figyelembe

fékolaj csere helyett nekem komplett felújítás lett a vége

dob + betét ezek amúgy is cserélni kellett, hozzá kellett még rugók+munkahengerek

egy estét a szervizben töltött továbbhaladni nem lehetett vele

a szerelő mondta hogy nem meri meglazítani az olaj csövet

mondtam neki hogy mit izél. bementem ,,na hajrá feszülj neki"

egyből kitört a csatlakozás, valami hulladék anyagból csinálják spiáter talán

iszonyat gyenge + 9év megette.

olajcsere helyett felújítás kompletten.

asszonynak vontatókötél kellett, elvittem megvenni ,el is felejtettem hogy a féket rendbe rakassam

de ő nem.rám szólt.

hát hívhattam kocsit hogy hazavigyenek+jó pár tízezer ottmaradt.

egy rohadt kötélért.

az asszony mindig sokba kerül :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A központi zár az elmúlt napokban elég érdekesen viselkedik..

Beakarom zárni, villan az irány jelző, de nem húz be..vagy csak az anyós ülés felőli meg a csomagtartó ajtóé..nyitásnál ugyanezt csinálja..

De van hogy egyből behúz..olyan is volt hogy "kattan" mintha behúzna, de nyitva maradt minden..

Mi lehet a gond?

Esetleg az aksi gyenge? :)

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

talán korábban rossz topicban próbálkoztam, most megpróbálom itt is:

a múltkor kicsit hamar örültem a fűtőmotor előtétellenállását illetően.

mivel 13k-m nem szívesen volt rá, hogy vadi új gyári kütyüt szerezzek be, vettem bele inkább 150 Ft-ért egy új termisztort.

beszereltem, és működött is ######án (ejtsd: a Télapó járműve), megközelítőleg majdnem egy egész napig.

most szétszedtem újra, és átkötöttem a helyét egy rézdróttal szaxerűen. :)

kérdésem: van valakinek sejtése, hogy mi lehet a probléma, miért melegedik túl ennyire?

illetve a másik kérdés továbbra is adott: lehet-e abból bajom, hogy az olvadó ellenállást így áthidaltam?

egyelőre ugyanis (még) műxik, és ha nem fenyeget komolyabb világkatasztrófával a jelenlegi állapot, én így is hagynám szívem szerint...

van valakinek ötlete?

Link to comment
Megosztás:

Próbáld már meg kicserélni azt az ellenállást amit mondtak itt már többen is!

Úgy ne járj mint Tonsair ezzel az átkötéssel:

http://www.kepfeltoltes.hu/view/100715/_jk...ltoltes.hu_.jpg

ez eléggé elgondolkodtató.

kicsit félek én is, hogy ha ennyire túlmelexik, okozhat galibát.

azt hiszem, megkérdezek egy szerelőt, hátha van valami ötlete.

ha meg más nincs, marad a sz@xervíz...

Link to comment
Megosztás:

ez eléggé elgondolkodtató.

kicsit félek én is, hogy ha ennyire túlmelexik, okozhat galibát.

azt hiszem, megkérdezek egy szerelőt, hátha van valami ötlete.

ha meg más nincs, marad a sz@xervíz...

Próbáld meg Wessz-t megkeresni itt a fórumon.Ő Törökbálinton dolgozik,nem tudom te merre lax!

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet!

A motortérben az aksinál van egy kis doboz, benne 2db lila színű BOSCH típusú relé.

Az egyik eléggé erőteljesen kattog.. :)

Megérett a cserére?

Más.

Ez a feltételezett relé hiba okozhatja azt, hogy az autó leáll menet közben, villog a szervízlámpa, motor felől a kattogást hallani, és olyan hangot mintha valami elkezdene felpörögni.

Indítani nem lehet, a motor meg se nyikkan.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Lenne még egy gyors kérdésem...

A hűtőm bal alsó sarkánál, valahonnét szivárog a hűtőfolyadék... Érdemes megpróbálni hűtőtömítő folyadékot használni? Hogyan érdemes keverni ezt a folyadékot, hogy ne tömítse el sehol a hűtő rendszert?

Ugye nem a leeresztőcsapod csöpög? Az is bal alul van... Remélem, nem sértődsz meg a kérdésemen, de nem tudhatom, mennyire értesz hozzá. (Én pölö kb semennyire, csak azért tudom, hogy ott a csap, mert nyáron cseréltem először le a hűtővizem)

A hűtőtömítő folyadékot itt általában mindenki ellenzi, mert úgyis csak időleges, és lehet, h "megeszi" a pumpát és/vagy a tömítéseket egyes vélemények szerint...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.