Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Szia Mindenki!

Az utóbbi időben problémáim vannak az Opel Astra G 1.6 benzines autómmal. Megtörténik, hogy nem indul, vagy akár le is áll menet közben. Szerelőtől szerelőig vándorlok, keressük a hibát. Az autó PC az üzemanyag szivattyút vezérlő relénél jelez hibát, miközben a relét „aktív”-nak érzékeli. A relét is kicseréltük már, de nem hozott megoldást. Megköszönném, ha valamilyen használható ötlettel jelentkeznétek.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Kollegámnak van egy 2004-es kiadású, z17dtl motoros, n-joy caravanja.

Először hülye értékeket írt ki a külső hőmérséklet kijelző,

most meg egy F betűt. meg a celsius jel előtt négy pontot.

Ez most érzékelő hiba, vagy valami más?

Látott már valaki hasonlót?

nekem amikor az érzékelő hallt be, akkor -76 ot mutatott, de kiveszed egy másik astrából és megnézed, kb 1 perc a csere

Link to comment
Megosztás:

szevasztok!

a történet a következő:

2001-es 18 g astrama van (16v).

tavasszal elkezdett köhögni amotor nagxy gázfröccsre, akkor az adagoló benzin csőt cserélték, semmi gond nem volt idáig.

1 hete kigyulladt a check engine lámpa (sztrádán, majd egy horv.o-i tankolás és némi szerpentinezés után kialudt)

visszafele tapasztaltam, hogy 4000 fordulatszám felett belassul, ezt minden fokozatban azóta is megteszi, függetlenül attól, hogy óvatosan emelem a ford. számaot, vagy telitalpal.

olvastam itt, hogy az AGR szelep lehet a ludas.

jól saccolom?

előre is köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Gondoltam olyanra is, hogy nem csavarom rá teljesen a tanksapka tetejét, csak félek, akkor meg lecsavarodik teljesen, aztán egyszer csak leesik.

Ezen a fúrós dolgon még elgondolkodok, ha máskor is előfordul ilyen.

Ákos neked hogy áll most az olajfogyid?

nagyonjól,. 6000 km alatt 2 deci fogyott

Link to comment
Megosztás:

szevasztok!

a történet a következő:

2001-es 18 g astrama van (16v).

tavasszal elkezdett köhögni amotor nagxy gázfröccsre, akkor az adagoló benzin csőt cserélték, semmi gond nem volt idáig.

1 hete kigyulladt a check engine lámpa (sztrádán, majd egy horv.o-i tankolás és némi szerpentinezés után kialudt)

visszafele tapasztaltam, hogy 4000 fordulatszám felett belassul, ezt minden fokozatban azóta is megteszi, függetlenül attól, hogy óvatosan emelem a ford. számaot, vagy telitalpal.

olvastam itt, hogy az AGR szelep lehet a ludas.

jól saccolom?

előre is köszönöm

Esélyes az AGR,igen!Fulladozik is nagy gáznál?

Olvasd ki a hibát ,akkor biztos lesz!

Link to comment
Megosztás:

Esélyes az AGR,igen!Fulladozik is nagy gáznál?

Olvasd ki a hibát ,akkor biztos lesz!

amíg a 4000-s értéket nem éri el nem tapasztalom, 4100-4200-ról gázadás mellett is stagnál, illetve esik vissza.

(tavasszal egyértelműen köhögött).

egyébként korábban benzin minőségre gyanakodtak a szerelőnél (u.a. kút), u.h még le is hordtam a hazai benzineket átmenetileg, mert az ina benzin mellett a jelzőfény megszűnt....

no, a lényeg, h kinyomtattama az agr-s "tanulmányt" és viszem a szerelőhöz, szintúgy.

Link to comment
Megosztás:

amíg a 4000-s értéket nem éri el nem tapasztalom, 4100-4200-ról gázadás mellett is stagnál, illetve esik vissza.

(tavasszal egyértelműen köhögött).

egyébként korábban benzin minőségre gyanakodtak a szerelőnél (u.a. kút), u.h még le is hordtam a hazai benzineket átmenetileg, mert az ina benzin mellett a jelzőfény megszűnt....

no, a lényeg, h kinyomtattama az agr-s "tanulmányt" és viszem a szerelőhöz, szintúgy.

vagy valamelyik jeladó retkes vagy haldoklik.. gondolok itt vezérműtengely jeladóra vagy főtengelyjeladóra .

de csak gondolat :)

Link to comment
Megosztás:

Jó estét kívánok!

Lenne egy jelenség, aminek a megoldásában tanácsot szeretnék kérni.

Z14XE 2002-es gép 190.000km

Probléma: alapjárat dadog, 750 ről 2-3 mp-enként le le esik 650-re 700ra és közben rángat elég erősen.

hideg és meleg motornál egyaránt előfordul, az utóbbi időben állandósult a jelenség.

Fordulaton minden rendben van.

Gyertyákat és trafósort kiszedve "megszikráztattuk" kb 2cm-es szikrákat húz minden trafó (brisk "kúszó szikrás izés gyertyák kb 20.000km van benük, színük ok")

elektromos gázpedállal van szerelve, folytószelepházat leszedtem, csilli-villire pucoltam, EGR szelep lezárva, vak tömítéssel, lég és vákumcsöveknél nincs repedés, törés stb. lambda jele rendben van, MIL nem világít, tárolt hiba nincsen az ECU ban.

Teszteltük továbbá ECU és még sok csatit menet közben rángatva, ECU hűtőbordájára féktisztítót nyomtunk hogy hátha túlmelegszik, illetve a légcsövek és egyéb tömítések mentén spricceltünk féktisztítót, de nem változott semmi, féktiszító fújkálásra nem pörgött föl.

Kompreszió II. hengerben 14 a többiben 14.5 ez elméletileg ennek az eltérésnek még bele kéne férnie.

Van valami ötlet? Tanácstalan vagyok mint egy kisközség :)

Előre is köszönöm a válaszokat.

ma kiolvastam végre..

P0300 misfire at low fuel level -->aktív és nem tárolt hiba

nem igazán értem, gondolom nem a benzin szint a tankban a gond :D

Pumpa, nyomás szabályzó?

Van esetleg tapasztalata valakinek?

Köszönöm szépen

Link to comment
Megosztás:

ma kiolvastam végre..

P0300 misfire at low fuel level -->aktív és nem tárolt hiba

nem igazán értem, gondolom nem a benzin szint a tankban a gond :)

Pumpa, nyomás szabályzó?

Van esetleg tapasztalata valakinek?

Köszönöm szépen

általános égés kimaradás alacsony üzemanyagszint mellett.

rángat?

Link to comment
Megosztás:

általános égés kimaradás alacsony üzemanyagszint mellett.

rángat?

na erre kíváncsi vagyok én is ... nekem is szokott lenni ez de csak lpg-nél

300,301,302,303,304.....

volt trafó cserélve ,de kiderült hogy nem az...

csak akkor jön elő ha pl 2es 5e,3as 3e nél már érzem hogy elmegy az erő ,aztán lekapcsolja a trafót...

Link to comment
Megosztás:

na erre kíváncsi vagyok én is ... nekem is szokott lenni ez de csak lpg-nél

300,301,302,303,304.....

volt trafó cserélve ,de kiderült hogy nem az...

csak akkor jön elő ha pl 2es 5e,3as 3e nél már érzem hogy elmegy az erő ,aztán lekapcsolja a trafót...

de a gáz nem "szárít"?

gondolok szelepekre mert úgy tudom.

Link to comment
Megosztás:

ma kiolvastam végre..

P0300 misfire at low fuel level -->aktív és nem tárolt hiba

nem igazán értem, gondolom nem a benzin szint a tankban a gond :D

Pumpa, nyomás szabályzó?

Van esetleg tapasztalata valakinek?

Köszönöm szépen

Jujj,pont most olvastam vissza ezt a 0300-as kódot és itt a 137. oldalon volt róla szó

épp Wessz,te szerelted ill. adtál tanácsot ott a srácnak sajnos ott ECUcsere lett a vége! :)

Mondjuk ott más probléma is volt!Menet közben leállt az egyik hengere.

Link to comment
Megosztás:

Csak kíváncsiság képpen tudja valaki megközelítőleg mennyi egy generál Z14xe-re?

Illetve ha blokkhoz nem kell nyúlni, csak hengerfejet javítani az kb mennyi zseton?

közeledik a 200.000 km és ebből 120.000 tiszta etannollal :) szóval lehet hogy lassan el kell kezdenem spórolni :D

Link to comment
Megosztás:

de szárit, de kit érdekel, ha 10.000 km ként 100.000 Ft feletti összeget sprórol az autó nekem? majd 100.000 nél meg lesz hengerfejezve oszt jónapot :D

adalék: a világ legjobb érzése jelenleg, hogy egy 10 literes fogyasztású autóba 500 km ként 10.000 Ft ért tankol az ember....

az etanol SOHA nem tud ilyen orgazmust okozni senkinek....

a benzin meg csak impotenciát.... :)

ma tankoltam 330 km re 6.600 Ft ért....

Link to comment
Megosztás:

általában olyan 400 körül van egy generál, és 100 tól egy hengerfej jav....

kultúrált, minőséi alkatrésszekkel, minőségi dugattyúval, úgy ahogy nekem a coupém meg lett csinálva.

lehet olcsóbban is, de az nem a minőségi munka.....

köszönöm az útbaigazítást, motorcsere jobban megéri akkor akár évente is ezexerint

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.