Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Nekem nem rég volt ilyesféle problémám:traktorozó hang, indítás után ugráló ford.számmal,menetközben alacsony fordulaton erőtlen

volt az autó.Nálam a gyertyák okozták ezt a jelenséget!....Szerelőnél valaki "véletlen"nem az én előírt gyertyáim rakta vissza! Gyertyacsere után megoldódott!!!

Íme egy videó a jelenségről:http://youtu.be/lABRiMKM-C8

Link to comment
Megosztás:

Az hogy habos az olajad nagy valószinűséggel kijelenthető hogy hengerfejtömítés átégésed van!

Az hogy fogy a víz, egyik henger nem megy, az mind mind errre utal!

Írtad a 3. hengernél sokszor ki hagy, valószínű az lesz!

Az hogy az olaj habos az azért van mert összeszakadt az olaj/víz felé is a tömítés nem csak az égőtér felé!

Lásd: piros karika : Olaj, Kék karika : Víz

Láthatod néhol elég közel van hogy átégjen..

Ez pl a balról a 4.ik égett át lent.

De az 1, és a 2 is már közel volt hogy át égjen

hf_olaj__raml_si_pont_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Néha fuldoklik az autó. Ha pl piros lámpa előtt korán kapcsolok üresbe (tehát ha nem gurulok végig 4-ben a lámpáig, majd ott üres). Ílyenkor álló helyben nekiáll fuldokolni, a fordulatszám visszaesik egy osztást, majd felugrik a normálra, majd ismét leesik... Ilyenkor adni kell neki egy gázfröccsöt, azután megjavul. Vagy kanyarban 4-ből 2-be váltásnál visszaesik normál alapjárat alá a fordulat, amíg fel nem engedem ismét a kuplungot.

Nekem nincs AGR-em gyárilag (2004 Z14XE). Szerintetek mitől lehet a fuldoklás?

Szia neked is!

Rendszertelen a fuldoklás mint "Virgo" nak vagy ütem szerű?

Hideg motornál is? Tuti nincs AGR ed?

Próbáld azt meg egyszer, lejtőn mész, de jó egyenesen is, 90-el 5.ik seb. motorfék....motorfék...motorfék..nem csinálsz semmit, majd mikor már 50-40 nél jársz nyomsz egy kuplungot! tehát üresbe rakod! leáll-e a verda..?

Link to comment
Megosztás:

Néha fuldoklik az autó. Ha pl piros lámpa előtt korán kapcsolok üresbe (tehát ha nem gurulok végig 4-ben a lámpáig, majd ott üres). Ílyenkor álló helyben nekiáll fuldokolni, a fordulatszám visszaesik egy osztást, majd felugrik a normálra, majd ismét leesik... Ilyenkor adni kell neki egy gázfröccsöt, azután megjavul. Vagy kanyarban 4-ből 2-be váltásnál visszaesik normál alapjárat alá a fordulat, amíg fel nem engedem ismét a kuplungot.

Nekem nincs AGR-em gyárilag (2004 Z14XE). Szerintetek mitől lehet a fuldoklás?

Ez pedig tipikusan AGR-halódás...

Bár fojtószelepház taknyosodás is okozhat ilyesmit. Ezt érdemes megnézni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tudna valaki valaszt adni arra, hogy melegen miert indul nehezen az auto?

Koszonom!

Szia!

Igaz nekem z14xe van, de nekem amikor volt ez a problémám, hogy alig indult be melegen egy folytószelep tisztítás megoldotta a problémát. Próbáltad pici gázzal indítani? Ha úgy könnyebben indul, neked is az lesz a megoldás.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Igaz nekem z14xe van, de nekem amikor volt ez a problémám, hogy alig indult be melegen egy folytószelep tisztítás megoldotta a problémát. Próbáltad pici gázzal indítani? Ha úgy könnyebben indul, neked is az lesz a megoldás.

Köszi a tippet! Utánanézek

Link to comment
Megosztás:

Szia neked is!

Rendszertelen a fuldoklás mint "Virgo" nak vagy ütem szerű?

Hideg motornál is? Tuti nincs AGR ed?

Próbáld azt meg egyszer, lejtőn mész, de jó egyenesen is, 90-el 5.ik seb. motorfék....motorfék...motorfék..nem csinálsz semmit, majd mikor már 50-40 nél jársz nyomsz egy kuplungot! tehát üresbe rakod! leáll-e a verda..?

Kipróbáltam a 100 km/h-ról 40 km/h-ra motorfékezést, kuplung benyomására 1000 fordulat/perc környékére állt az alapjárat. Viszont tovább teszteltem. Akkor jelentkezik a fuldoklás, ha 2-ban megyek (pl Tesco parkoló), és szép lassan beállok egy parkolóba, ekkor leesik az alapjárat, majd egy pillanatra normális, majd ismét leesik, és így ugrál... Ha rálépek a gázra (akár egy kicsit is) megszűnik. Valamiért a villany szervó készíti ki... generátorra már mértem (14.4 V max). Folytószelepet 2 hónapja tisztítottam, azóta is szép. AGR-em nincs :

IMG_5185_resize.JPG

Link to comment
Megosztás:

Kipróbáltam a 100 km/h-ról 40 km/h-ra motorfékezést, kuplung benyomására 1000 fordulat/perc környékére állt az alapjárat. Viszont tovább teszteltem. Akkor jelentkezik a fuldoklás, ha 2-ban megyek (pl Tesco parkoló), és szép lassan beállok egy parkolóba, ekkor leesik az alapjárat, majd egy pillanatra normális, majd ismét leesik, és így ugrál... Ha rálépek a gázra (akár egy kicsit is) megszűnik. Valamiért a villany szervó készíti ki... generátorra már mértem (14.4 V max). Folytószelepet 2 hónapja tisztítottam, azóta is szép. AGR-em nincs :

Az elektrohidraulikus szervónak nagy a fogyasztása, ne csodálkozz, hogy alapjáraton rángatja a motort. (klíma, ablakfűtés, kormánytekergetés meglátszik a fordulatszámban)

Link to comment
Megosztás:

Az elektrohidraulikus szervónak nagy a fogyasztása, ne csodálkozz, hogy alapjáraton rángatja a motort. (klíma, ablakfűtés, kormánytekergetés meglátszik a fordulatszámban)

Igen, de azt nem értem, ha már beálltam a parkolóba, nem forgatom a kormányt, és mégis "segítséget kér" hogy beálljon az alapjárat.

Link to comment
Megosztás:

Kipróbáltam a 100 km/h-ról 40 km/h-ra motorfékezést, kuplung benyomására 1000 fordulat/perc környékére állt az alapjárat. Viszont tovább teszteltem. Akkor jelentkezik a fuldoklás, ha 2-ban megyek (pl Tesco parkoló), és szép lassan beállok egy parkolóba, ekkor leesik az alapjárat, majd egy pillanatra normális, majd ismét leesik, és így ugrál... Ha rálépek a gázra (akár egy kicsit is) megszűnik. Valamiért a villany szervó készíti ki... generátorra már mértem (14.4 V max). Folytószelepet 2 hónapja tisztítottam, azóta is szép. AGR-em nincs :

Aha, szóval ilyen a gyárilag levakolt AGR.

Valahol falsot is kaphat, vákuumcsöveket lehetne esetleg végignézni, nincs-e valahol repedés.

Esetleg lambdaszonda?

Hibakód nincs?

Link to comment
Megosztás:

Van egy kevés de a csőben lényegesen több volt.

Sokat használod rövidtávon az autót és sokat városozol? Ha jól tudom attól szokott előjönni ez a probléma. Nem kell megijedni ettől a jelenségtől feltétlenül. tudomásom szerint segíteni szokott ezen a problémán egy kis országúti használat magasabb fordulaton miután kitakarítottad a trutyi nagy részét. Azért várd meg egy xep es vagy ebben a dologban jártasabb ember alátámasztását vagy ellenvetését.

Link to comment
Megosztás:

Aha, szóval ilyen a gyárilag levakolt AGR.

Valahol falsot is kaphat, vákuumcsöveket lehetne esetleg végignézni, nincs-e valahol repedés.

Esetleg lambdaszonda?

Hibakód nincs?

Hibakód nincs. Az 1000-es fordulatszám nem probléma, hamar visszaáll - főleg ha rálépek a fékre. Az alap fordulatszámom szép egyenletes, pontosan a harmadik vonalra áll a mutató. Marad az a megoldás (ha épp ugrál a fordulatszám), hogy parkolás után ráteszem a lábam a gázra.

Link to comment
Megosztás:

Ez pedig tipikusan AGR-halódás...

Bár fojtószelepház taknyosodás is okozhat ilyesmit. Ezt érdemes megnézni.

De írta hogy "piros lámpa elött" azaz már ment vele, és meleg lehet a motor!

Viszont ha meleg a motor akkor nem sok köze van hozzá a fojtószelepháznak!nem?

Annak csak hidegindításkor van jelentősége, nem jól tudom??

Bár mondjuk menet közben is kell lennie egy "beállított" értékü alapjáratnak, lehet igazad van...

Link to comment
Megosztás:

Sokat használod rövidtávon az autót és sokat városozol? Ha jól tudom attól szokott előjönni ez a probléma. Nem kell megijedni ettől a jelenségtől feltétlenül. tudomásom szerint segíteni szokott ezen a problémán egy kis országúti használat magasabb fordulaton miután kitakarítottad a trutyi nagy részét. Azért várd meg egy xep es vagy ebben a dologban jártasabb ember alátámasztását vagy ellenvetését.

Én is így tudom, könnyen össze lehet téveszteni a hengerfej tömítés átégéssel, mert az ugye hasonlóképp jelentkezik, csak ott más jelenség is társul!

Link to comment
Megosztás:

Én is így tudom, könnyen össze lehet téveszteni a hengerfej tömítés átégéssel, mert az ugye hasonlóképp jelentkezik, csak ott más jelenség is társul!

Akkor valószínűleg a csak városi használat lesz a probléma de az azért meglepett, hogy egészen a fojtószelepig eljutott ez a trutyi.

Link to comment
Megosztás:

Akkor valószínűleg a csak városi használat lesz a probléma de az azért meglepett, hogy egészen a fojtószelepig eljutott ez a trutyi.

Hát normálisnak, nemnormális!

Az autó fűtött garázsból indul? Vagy csillag garázsból?

Esetleg a Hűtő vized nem fogyogat?

Feltünően "sok" fehér füst a kipuffon? (vedd figyelembe hogy hideg van és a meleg levegő is ilyenkor látszik)

Szépen jár mind a 4 henger?

Traktor hang, esetleg érzés?

Tisztísd ki a csövet meg nézz bele a karter csőbe is azt is, rakd össze, aztán ha mentél vele egy hosszabb távot nézz rá akkor is...

Link to comment
Megosztás:

Hát normálisnak, nemnormális!

Az autó fűtött garázsból indul? Vagy csillag garázsból?

Esetleg a Hűtő vized nem fogyogat?

Feltünően "sok" fehér füst a kipuffon? (vedd figyelembe hogy hideg van és a meleg levegő is ilyenkor látszik)

Szépen jár mind a 4 henger?

Traktor hang, esetleg érzés?

Tisztísd ki a csövet meg nézz bele a karter csőbe is azt is, rakd össze, aztán ha mentél vele egy hosszabb távot nézz rá akkor is...

Szia!

A jelen probléma onnan indult, hogy melegen nehezen indult, nem 3 hengerezés és társai tünetek.

Mivel már én is jártam hasonlóan, meg mások is már a z14xe(p) motorokkal, ezért ez relatív "normális" ha sokat használják rövidtávon vagy városban. A kartel gáz visszavezetésével összehozható ez a habosodás.

A hengerfejproblémának keményebb tünetei vannak mint a nehezen való indulás meleg motornál.

Nem kell rögtön hengerfej problémára orientálni. Tudod : "Nem minden arany ami fénylik" :D

Link to comment
Megosztás:

Szia!

A jelen probléma onnan indult, hogy melegen nehezen indult, nem 3 hengerezés és társai tünetek.

Mivel már én is jártam hasonlóan, meg mások is már a z14xe(p) motorokkal, ezért ez relatív "normális" ha sokat használják rövidtávon vagy városban. A kartel gáz visszavezetésével összehozható ez a habosodás.

A hengerfejproblémának keményebb tünetei vannak mint a nehezen való indulás meleg motornál.

Nem kell rögtön hengerfej problémára orientálni. Tudod : "Nem minden arany ami fénylik" :D

Tudom mi volt az eredeti kérdés, de tudod te is amikor nekiállsz pl olajat cserélni és alámész meglátod hogy szivárog az olajteknő tömítés, akkor leveszed kicseréled azt is, meglátod hogy szimeringes a főtengely, kicseréled azt is, és ha már darabokban az autó akkor már ezt is azt is....stb

Mivel megláttuk hogy trutyi hegyek gondoltam nyugodtabb mindenki ha azt kizárjuk és akár a KEZDŐDŐ HF TÖMÍTÉS gyanús hibát!

Nem oda szeretném orientálni hanem inkább el...de ezt ellenörzésekkel lehet a legjobban

Az ECU tudja ezt a legjobban!!! kérdezd meg! :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.