Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

Az lenne a gondom, hogy legutóbb hosszab útról hazafelé jövet egyszer csak menet közben kigyulladt a légzsákvisszajelző lámpa a műszerfalon, és azóta ott világít. Gyújtáskor kivillan, majd elalszik mint normál esetben, ám pár másodperc múlva kivillan ismét és végig a gyújtás lekapcsolásáig ott marad. Megmozgattam az övfeszítő vezetékeit az ülés alatt, nem gondolnám, hogy ott lenne a gond. Valaki tudja miért gyulladt ez csak úgy ki? Sanszos, hogy valami elromlott? Kézileg nem lehet helyreállítani? Köszi előre is a válaszokat Opeles testvérek!! :)

Az övfeszítő gyanús. Ne csak mozgatsd, szedd is szét... Lehet el van oxidálódva... Ha nem akkor a légzsákok környékén is lehet gond, az már neccesebb...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Az övfeszítő gyanús. Ne csak mozgatsd, szedd is szét... Lehet el van oxidálódva... Ha nem akkor a légzsákok környékén is lehet gond, az már neccesebb...

És az ülés alatt hogy szedjem szét? Van erről valami leírás? Mit húzzak szét? Az nem lehetséges, hogy az öv magától már elég nehezen vagy csak rásegítéssel megy vissza a helyére? És hogy esetleg ezért világít? Bár eddig is ilyen volt...

Link to comment
Megosztás:

És az ülés alatt hogy szedjem szét? Van erről valami leírás? Mit húzzak szét? Az nem lehetséges, hogy az öv magától már elég nehezen vagy csak rásegítéssel megy vissza a helyére? És hogy esetleg ezért világít? Bár eddig is ilyen volt...

Ahhoz nem lehet köze, hogy nem húz vissza... Ez abba megy, amibe becsatolod az övet.

Egyszer szedtem szét a csatit, de nem volt nehéz. De már nem emlékszek rá. Valaki esetleg?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ahhoz nem lehet köze, hogy nem húz vissza... Ez abba megy, amibe becsatolod az övet.

Egyszer szedtem szét a csatit, de nem volt nehéz. De már nem emlékszek rá. Valaki esetleg?

És ilyenkor, ameddig világít a visszajelző lámpa, egy esetleges balesetnél nem lép működésbe a légzsákrendszer vagy az övfeszítő? Szóval mindenképp el kell vinnem egy hibakód kiolvasásra?

Link to comment
Megosztás:

Szasztók!

Lenne egy olyan kérdésem, hogy a távirányítós kulcsomban az elemtartó teljesen leszakadt így csak kulccsal tudom nyitni meg zárni az autót :( voltam opelban és ott mondták hogy egy új távirányító 22000-ft kicsit sokkalom érte és az érdekelne hogy nincsen valami olcsóbb megoldás hogy jó legyen? Gondoltam arra hogy visszaforrasztani de eléggé macerásnak gondolom:/

Válaszotokat előre is köszönöm:)

Meg lehet azt forrasztani, egyáltalán nem lehetetlen. Megfelelő pákával, és forrásztási gyakorlattal szépen meg lehet csinálni. Ha te ezekkel nem rendelkezel, akkor persze nem javaslom, hogy ezen kezdj el gyakorolni, inkább keress valami műszerészt aki megcsinálja. Még így is ez lesz a legolcsóbb megoldás.
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Meg lehet azt forrasztani, egyáltalán nem lehetetlen. Megfelelő pákával, és forrásztási gyakorlattal szépen meg lehet csinálni. Ha te ezekkel nem rendelkezel, akkor persze nem javaslom, hogy ezen kezdj el gyakorolni, inkább keress valami műszerészt aki megcsinálja. Még így is ez lesz a legolcsóbb megoldás.

szia vidd el egy idösebb órásmesterhez az se perc alatt meg organizálja neked.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Regebb olvastam a forumon, hogy mas Z14XEP motorkodos Astranal is elofordult az a bizonyos jelenseg, hogy nedves, paras idoben rangat a kocsi, altalaba indulasnal.Nos szeretnem meg erositeni az akkori velemenyeket es tapasztalatokat.A kuplung a ludas, amit par napja csereltettem 15.700km-nel.A tarcsaban talahato rugok zeregnek es lenyegibe az egesz tarcsa kozepe erezhetoen kotyok.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Regebb olvastam a forumon, hogy mas Z14XEP motorkodos Astranal is elofordult az a bizonyos jelenseg, hogy nedves, paras idoben rangat a kocsi, altalaba indulasnal.Nos szeretnem meg erositeni az akkori velemenyeket es tapasztalatokat.A kuplung a ludas, amit par napja csereltettem 15.700km-nel.A tarcsaban talahato rugok zeregnek es lenyegibe az egesz tarcsa kozepe erezhetoen kotyok.

De már új korában is rossz volt? Azért érdemes cserélni? Mi gondja lenne? Ha elindul, bemelegszik, már nincs gondja...

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Új vagyok itt és lehet már volt ez a téma, de nem találtam rá a keresőben, így most leírom. Aki unja attó bocs. Aki tud segítsen!

Az én Astra G-m (Z16XE) a következőket produkálja:
- Műszerfalon világít a hibajelző
- Kiolvasott hibakód: 0400
- Nem egyenletes alapjárat
- Hidegen szinte pörce indul, melegen viszont csak sokadik indítózásra
Mi lehet a hiba? EGR?
köszi
Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Új vagyok itt és lehet már volt ez a téma, de nem találtam rá a keresőben, így most leírom. Aki unja attó bocs. Aki tud segítsen!

Az én Astra G-m (Z16XE) a következőket produkálja:
- Műszerfalon világít a hibajelző
- Kiolvasott hibakód: 0400
- Nem egyenletes alapjárat
- Hidegen szinte pörce indul, melegen viszont csak sokadik indítózásra
Mi lehet a hiba? EGR?
köszi

P0400 Kipufogógáz visszavezetés áramlás

Ez valószínű EGR meghibásodás lesz.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Új vagyok itt és lehet már volt ez a téma, de nem találtam rá a keresőben, így most leírom. Aki unja attó bocs. Aki tud segítsen!

Az én Astra G-m (Z16XE) a következőket produkálja:
- Műszerfalon világít a hibajelző
- Kiolvasott hibakód: 0400
- Nem egyenletes alapjárat
- Hidegen szinte pörce indul, melegen viszont csak sokadik indítózásra
Mi lehet a hiba? EGR?
köszi

Több, mint valószínű, hogy EGR-hiba, meg-megragad a szeleped.

Olvass vissza, széles a lehetőségek tárháza a leprogramozástól a levakoláson át, az EGR-cheater-ig. Urambocsá' veszel egy újat. ;)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Új vagyok itt és lehet már volt ez a téma, de nem találtam rá a keresőben, így most leírom. Aki unja attó bocs. Aki tud segítsen!

Az én Astra G-m (Z16XE) a következőket produkálja:
- Műszerfalon világít a hibajelző
- Kiolvasott hibakód: 0400
- Nem egyenletes alapjárat
- Hidegen szinte pörce indul, melegen viszont csak sokadik indítózásra
Mi lehet a hiba? EGR?
köszi

Le kell programozni!

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Segítséget szeretnék kérni. A családban van egy F astra. Tudom, hogy ez G topic, de késői széria és egy x16xe ecotec motor van benne, így talán itt is tudtok segíteni nekem.

A hibajelenség a következő: az autó erőtlenné vált és rendszeresen lefullad. Ez általában kanyarban, kuplung kinyomásakor történik meg, de volt már arra is példa, hogy indulásnál. Egyszer már cseréltek rajta hengerfejet (kb 5 éve). Az "új" hengerfejjel tavaly jött először elő ez a hiba. Akkor ismét a hengerfejjel csináltak valamit (állítólag egy hajszálrepedést hegesztettek rajta és járulékos költségekkel együtt ez 200eft volt), amitől 1 évig valamilyen szinten jó lett az autó, viszont most ismét előjött a hiba. Azt hozzá kell tenni, hogy legutóbb a teljes motort kitakarították kívül-belül. A helyi szaki most szelepeket akar cserélni a motorban, mondván, hogy "ezek még nem kikönnyített szelepek és emiatt be tudnak ragadni". Nem értek hozzá, de felmerült bennem, hogy csak próbálgat a rokonom pénztárcájának a rovására. Az autó nem fiatal (97-es) és emiatt a rokonom nem is meri hajtani. 2-2500-nál mindig elvált.

Nem lehet, hogy csak szimplán el van koszolódva a motor és egy fagyizás kell neki?

Hiába mondom, hogy hajtsák már meg végre (persze csak ha rendben megy a motor), de nem akarják, mert félnek, hogy csak többet ártanak vele.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Elmentem szerelohoz egr ugyben. Cseret tanacsolt, bontottat(van ra egy honap garancia). Emlitettem neki a leprogramozast, azt mondta 300 euro. Probaltam lefalazni de nem lehet sima lemezzel mivel a szelep kimozdul kb 1 centit a egr sikjabol, igy beleerne a lemezbe. Probaltam ugy , hogy elforgatom feloldalt es lezarom a motorhoz vezeto jaratot de ugymeg nem ert ell a csati a szelephez. Nem tudom, hogy kellene megoldani de mar elegem van az egrbol. z16se motornal tudtok egy normalis megoldast?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Elmentem szerelohoz egr ugyben. Cseret tanacsolt, bontottat(van ra egy honap garancia). Emlitettem neki a leprogramozast, azt mondta 300 euro. Probaltam lefalazni de nem lehet sima lemezzel mivel a szelep kimozdul kb 1 centit a egr sikjabol, igy beleerne a lemezbe. Probaltam ugy , hogy elforgatom feloldalt es lezarom a motorhoz vezeto jaratot de ugymeg nem ert ell a csati a szelephez. Nem tudom, hogy kellene megoldani de mar elegem van az egrbol. z16se motornal tudtok egy normalis megoldast?

Bontott EGR-t nem érdemes, lutri. Leprogramozás ára nagy lehúzás, ennyiért felejtsd el.

Közbetétet kellene esztergáltatnod, amibe bele kell maratni a szelep helyét, hogy az tudjon nyitogatni.

Sokat volt erről szó az elmúlt 1-2 hónapban, olvass vissza. Kép is van a közbetétről.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Elmentem szerelohoz egr ugyben. Cseret tanacsolt, bontottat(van ra egy honap garancia). Emlitettem neki a leprogramozast, azt mondta 300 euro. Probaltam lefalazni de nem lehet sima lemezzel mivel a szelep kimozdul kb 1 centit a egr sikjabol, igy beleerne a lemezbe. Probaltam ugy , hogy elforgatom feloldalt es lezarom a motorhoz vezeto jaratot de ugymeg nem ert ell a csati a szelephez. Nem tudom, hogy kellene megoldani de mar elegem van az egrbol. z16se motornal tudtok egy normalis megoldast?

http://www.muszaki-vizsga-zoldkartya.hu/cikkek/egr-szelep-hiba.html

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Elmentem szerelohoz egr ugyben. Cseret tanacsolt, bontottat(van ra egy honap garancia). Emlitettem neki a leprogramozast, azt mondta 300 euro. Probaltam lefalazni de nem lehet sima lemezzel mivel a szelep kimozdul kb 1 centit a egr sikjabol, igy beleerne a lemezbe. Probaltam ugy , hogy elforgatom feloldalt es lezarom a motorhoz vezeto jaratot de ugymeg nem ert ell a csati a szelephez. Nem tudom, hogy kellene megoldani de mar elegem van az egrbol. z16se motornal tudtok egy normalis megoldast?

300 euro a leprogramozásért? :icon11: Szerintem kezdetnek keress másik szerelőt. Egyébként én is azt tudom mondani, hogy olvass vissza kicsit, visszatérő téma és mostanában is részletesen kitárgyaltuk.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tudna segíteni valaki, hogy G Astrában Behr klímánál a gépkocsi alján hol található a klíma kondenz kivezető cső?

Teljesen fel kell hozzá emelni az autót/akna kell, vagy utcán, sima emelővel is hozzáférhető helyen van? Ki szeretném

tisztítani, ha valakinek van ebben tapasztalata kérem ossza meg. Ha jól tudom két csavar rögzíti, ehhez milyen torx kulcs
kellhet? Köszi minden infót!

Link to comment
Megosztás:

Üdvözletem mindenkinek!
Nem rég regisztráltam az oldalra,remélve hogy valaki tud segíteni a probléma megoldásában.
A helyzet a következő:Az autóm egy 2001-es astra g sxi Z16XE 1.6 16V benzines.Az engine management lámpa világít,kiolvastuk a hibakódokat és kiderült hogy a vezérműtengely jeladó és az EGR szelep a hunyó.Először kicseréltem az EGR-t nem változott semmi,aztán kicseréltem a szenzort a vezérlésnél és megjavult a gép.Másnap rátettük a diagnosztikát hogy kitöröljük a hibakódot és láss csodát megint kigyulladt a szervízlámpa ugyanazokkal a hibakódokkal.Az autó 3500-nál nem pörög többet olyan mintha limp módban lenne vagy nem tudom.Másik észrevétel hogy amíg az autó hideg addig pörög rendesen.A fent említett jeladó plussz EGR, csere után ki lettek mérve és mindenütt az AutoData adatait mérem.Szóval elméletileg jónak kellene lennie.
Minden hozzászólást szívesen fogadok.
Köszönöm szépen nektek előre is.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.