Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Jah és csinált már valaki ilyen szűrő tisztítást????Én pl minimális hozzáértéssel meg tudom csinálni?Itt a videó,az utolsó 20 sec a lényeg.

Ezen a típuson még nem csináltam, próbáltam keresni róla képet, kevés sikerrel. Az olajteknőt kellene levenni, oda nyúlik be általában a szívócső, végén egy szűrővel. Ez a szűrő csak egy fémszita szerűség szokott lenni, ezért furának tartom hogy elduguljon. Az azt jelentené, hogy valami oltári dzsuva van az olajban.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

T Dj Menyus!

A Shell konszern Shell Helix Ultra 5W-40 motorolaja semmilyen GM (Opel) követelményt nem teljesít, ezért GM (Opel) motorba nem való.

A Shell aktuális GM (Opel) követelményt (GM Dexos 2) teljesítő motorolaja:

Shell Helix Ultra AG 5W-30.

Szia. Nem emlékszem, hogy Shell olajat említettem volna valamikor. Az én autómban Motul 5W-40 olaj van. HA esetleg a kettő megegyezne akkor elnézést kérek.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Olyan problémám lenne, hogy most, hogy bejöttek a keményebb hidegek berakad a kézifékem. Alapból úgy állítom le az autót kerék padkának nekienged és sebességben hagyom kézifék nélkül. Viszont városban akár piroslámpa stbstb ha megállok és behúzom a kéziféket úgymarad... Múlt pénteken is így jártam a dokinál. Indultam el ami reflexből üres+kuplung kinyomva és megszokásból kézifék behúzva ha olyan helyen vagyok. Be is húztam úgy is maradt.... A parkolás alatt nem volt behúzva. Mikor hazaértem levettem a kerekeket befújtam WD40el a bowdent ahol bemegy a bowdenvezetőbe pár napig sokkal könnyebb volt a járása ma ismét beragadt volna ha behúzom... Mit tudok ellene tenni?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Olyan problémám lenne, hogy most, hogy bejöttek a keményebb hidegek berakad a kézifékem. Alapból úgy állítom le az autót kerék padkának nekienged és sebességben hagyom kézifék nélkül. Viszont városban akár piroslámpa stbstb ha megállok és behúzom a kéziféket úgymarad... Múlt pénteken is így jártam a dokinál. Indultam el ami reflexből üres+kuplung kinyomva és megszokásból kézifék behúzva ha olyan helyen vagyok. Be is húztam úgy is maradt.... A parkolás alatt nem volt behúzva. Mikor hazaértem levettem a kerekeket befújtam WD40el a bowdent ahol bemegy a bowdenvezetőbe pár napig sokkal könnyebb volt a járása ma ismét beragadt volna ha behúzom... Mit tudok ellene tenni?

Cserélni kellene a bowdent, jobbat nem tudok. Az enyém is ragad egy kicsit, hosszabb időre szintén nem szoktam behúzni, de viszont gyakran megmozgatom.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Egy ismerősömnek is Opel Astra G z16xep van és a problémája hogy nem mutat semmit a vízhőfok mérő a műszer egységben. Megnéztük op-commal és a hőmérséklet jeladó működik. Majd kiszedtem a műszer csoportot megmozgattam a kábeleket és lám mutatott a mutató. Azt hittem ezzel minden rendbe és egy kis tisztítás és WD-40 után össze raktam az egészet. Erre kb2 hét múlva újra nem mutat semmit a mutató. Vezeték szakadás lehet valahol, vagy mitől nem mutat újra?

Köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Cserélni kellene a bowdent, jobbat nem tudok. Az enyém is ragad egy kicsit, hosszabb időre szintén nem szoktam behúzni, de viszont gyakran megmozgatom.

Értem. esetleg annak lenne valami értelme ha kiszerelem és végig megolajzom? Nem hiszem, hogy ki lenne szálasodva

Szokjak le róla :D Másfél év alatt elég rendesen kialakult már ez a reflex,hogy piros lámpánál ha gurul 3 fékezés ha nem marad egyhelyben akkor kézifék :D

Link to comment
Megosztás:

Nem már megint olajtéma,és nem is viccnek szántam...ahány ember annyi félét mond...gondolom a sokat futott motor csak kopik nem?ebből merem gondolni,hogy esetleg jobban eszi vagy mittudom én....nem viccnek szánom a dolgot,aki megnézte a videót hallhatta,hogy elég komolyan kopog és bevallom,hogy kurvára idegesítő már!Kik javasolták?nem is javasolták,csak nem gondolják úgy,hogy jobb lenne nekem és megoldaná a problémám)Autószerelők..olyan autószerelők akiknek lehet adni a szavukra(ebből az egyik 20 éve opeleket szerel)...de igazából már én magam sem tudom mit tegyek....de mivel fölöslegesen cseréltettek már velem vízpumpát meg vezérlést(100.000ft),nem szeretnék rögtön megint 50 ezret kidobni hydrotőke cserére hiretlen.Én örülök,hogy van aki ezt viccnek veszi de én elég komolyan idegelem magam ezen minden nap,egyre jobban.Olajnyomás lámpa nem ég,nem is villan...az olajteknő még soha nem volt leszedve,nem retkelődhet el 10 év alatt?ez nem kerül semmibe,elvileg.De ha valakit idegesítenek a kérdéseim,problémáim elnézést kérek,hogy mertem ide írni <_< ...azt hittem valami ilyesmiről szól ez a dolog.....tisztelet a kivételnek....

ui:azt szűrtem le a sok poénkodó hsz-ből,hogy minél öregebb a motor annál "vékonyabb" olaj kell bele...... :smartass: 500.000 fölöltt 0-ás.... ;)

Na és persze a poénkodás mellett nem jutott idő arra,hogy én otthon nekifogjak-e ennek az olajteknő leszedésnek,és szűrőtisztításnak :smartass:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kérdésem lenne, h hol vannak azok a helyek a motornál ahol fars levegőt szívhat! Mert gyújtáshidam lett cserélve, meg is szűnt a hiba és amióta a szerelő kitakarította a pillangószelepet azóta alapjáraton rángat a motor!

Légtömegmérőm az nem jó de már kb 3 hónapja! Most rendeltem egyet!

Van hibakódom

P0100

P0352

P1555

P0170

Nem tudom a P0352 mért maradt bent de majd kitöröltettem szerelővel!

Nem tudom, h hol lehet megnézni, h fars levegőt szívna én amit tudtam végig néztem!

Nem tudna nekem valaki segíteni?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kérdésem lenne, h hol vannak azok a helyek a motornál ahol fars levegőt szívhat! Mert gyújtáshidam lett cserélve, meg is szűnt a hiba és amióta a szerelő kitakarította a pillangószelepet azóta alapjáraton rángat a motor!

Légtömegmérőm az nem jó de már kb 3 hónapja! Most rendeltem egyet!

Van hibakódom

P0100

P0352

P1555

P0170

Nem tudom a P0352 mért maradt bent de majd kitöröltettem szerelővel!

Nem tudom, h hol lehet megnézni, h fars levegőt szívna én amit tudtam végig néztem!

Nem tudna nekem valaki segíteni?

Szia. A fals levegőt miből gondolod? Hisz Te írtad, hogy a légtömeg mérő hibás.

Link to comment
Megosztás:

Szia. A fals levegőt miből gondolod? Hisz Te írtad, hogy a légtömeg mérő hibás.

az már 3 hónapja rossz. és a pillangószelep takarítás 2 hete volt! Addig nem volt

Indításnál felmegy 3000 a fordulat és vissza ejti 750re hidegen és ott dadog...hidegen melegen!

ÉS sajnos az alap járatott sem tudja beállítani!

Link to comment
Megosztás:

Nem már megint olajtéma,és nem is viccnek szántam...ahány ember annyi félét mond...gondolom a sokat futott motor csak kopik nem?ebből merem gondolni,hogy esetleg jobban eszi vagy mittudom én....nem viccnek szánom a dolgot,aki megnézte a videót hallhatta,hogy elég komolyan kopog és bevallom,hogy kurvára idegesítő már!Kik javasolták?nem is javasolták,csak nem gondolják úgy,hogy jobb lenne nekem és megoldaná a problémám)Autószerelők..olyan autószerelők akiknek lehet adni a szavukra(ebből az egyik 20 éve opeleket szerel)...de igazából már én magam sem tudom mit tegyek....de mivel fölöslegesen cseréltettek már velem vízpumpát meg vezérlést(100.000ft),nem szeretnék rögtön megint 50 ezret kidobni hydrotőke cserére hiretlen.Én örülök,hogy van aki ezt viccnek veszi de én elég komolyan idegelem magam ezen minden nap,egyre jobban.Olajnyomás lámpa nem ég,nem is villan...az olajteknő még soha nem volt leszedve,nem retkelődhet el 10 év alatt?ez nem kerül semmibe,elvileg.De ha valakit idegesítenek a kérdéseim,problémáim elnézést kérek,hogy mertem ide írni <_< ...azt hittem valami ilyesmiről szól ez a dolog.....tisztelet a kivételnek....

ui:azt szűrtem le a sok poénkodó hsz-ből,hogy minél öregebb a motor annál "vékonyabb" olaj kell bele...... :smartass: 500.000 fölöltt 0-ás.... ;)

Na és persze a poénkodás mellett nem jutott idő arra,hogy én otthon nekifogjak-e ennek az olajteknő leszedésnek,és szűrőtisztításnak :smartass:

Ne haragudj, de ezt most nem értem. Ott vannak a menő autószerelők, mégis itt kérsz tanácsot. Az Opelos szakinak fejből vágnia kell, mit hány db mekkora csavar fog a G Astrán, mert ebből a típusból biztos sokat javított.

Azt meg hogy nekifogj-e, mi nem dönthetjük el, csak te. Van aknád? Torx készleted? Van kedved hozzá? Ha ebből az egyik hiányzik, ne állj neki!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nem már megint olajtéma,és nem is viccnek szántam...ahány ember annyi félét mond...gondolom a sokat futott motor csak kopik nem?ebből merem gondolni,hogy esetleg jobban eszi vagy mittudom én....nem viccnek szánom a dolgot,aki megnézte a videót hallhatta,hogy elég komolyan kopog és bevallom,hogy kurvára idegesítő már!Kik javasolták?nem is javasolták,csak nem gondolják úgy,hogy jobb lenne nekem és megoldaná a problémám)Autószerelők..olyan autószerelők akiknek lehet adni a szavukra(ebből az egyik 20 éve opeleket szerel)...de igazából már én magam sem tudom mit tegyek....de mivel fölöslegesen cseréltettek már velem vízpumpát meg vezérlést(100.000ft),nem szeretnék rögtön megint 50 ezret kidobni hydrotőke cserére hiretlen.Én örülök,hogy van aki ezt viccnek veszi de én elég komolyan idegelem magam ezen minden nap,egyre jobban.Olajnyomás lámpa nem ég,nem is villan...az olajteknő még soha nem volt leszedve,nem retkelődhet el 10 év alatt?ez nem kerül semmibe,elvileg.De ha valakit idegesítenek a kérdéseim,problémáim elnézést kérek,hogy mertem ide írni <_< ...azt hittem valami ilyesmiről szól ez a dolog.....tisztelet a kivételnek....

ui:azt szűrtem le a sok poénkodó hsz-ből,hogy minél öregebb a motor annál "vékonyabb" olaj kell bele...... :smartass: 500.000 fölöltt 0-ás.... ;)

Na és persze a poénkodás mellett nem jutott idő arra,hogy én otthon nekifogjak-e ennek az olajteknő leszedésnek,és szűrőtisztításnak :smartass:

kár rögtön besértődnöd pár poén miatt...főleg úgy, hogy nem neked, vagy a problémádnak szól, hanem annak, hogy ez a "vékonyolaj vs. vastagolaj" téma pár naponként visszatér ide. gondolom beleolvasgattál már e fórumba, kizárt, hogy nem akadtál bele...

remélem azt nem várod el, hogy pár sor és egy youtube video alapján konkrét és minden részletre kiterjedő diagnosztikát kapsz itt. bár vannak itt igen tapasztalt szerelők, s rátermett opel tulajdonosok, no de azért már mégis (iiletve mégse)

tapasztalatok megosztását várhatsz, s hidd el kapsz is. olykor egymásnak ellentmondókat is, egyedül rajtad áll mit kezdesz vele.

mindenesetre egy megbízható szerelőt keress, de készülj fel rá, ő is mellényúlhat dolgoknak...ez egy ilyen szakma... :icon1:

s ha rám hallgatsz, ess neki nyugodtan az olajteknő levételnek, s a szűrő pucolásnak :D

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ne haragudj, de ezt most nem értem. Ott vannak a menő autószerelők, mégis itt kérsz tanácsot. Az Opelos szakinak fejből vágnia kell, mit hány db mekkora csavar fog a G Astrán, mert ebből a típusból biztos sokat javított.

Azt meg hogy nekifogj-e, mi nem dönthetjük el, csak te. Van aknád? Torx készleted? Van kedved hozzá? Ha ebből az egyik hiányzik, ne állj neki!

Itt is érdeklődöm,mert hátha összefutok olyannal akinek volt ilyen gondja és élből tud mondani rá vmit.Nem azt mondtam,hogy menő szerelők,de pl Ottmár János nógrádban elég elismert,és megbízható.Mondhatta volna,hogy gyere barátom,cserélek neked hydrotőkét 50ezerét,oszt jóvan...de nem...ajánlotta,hogy nézzük meg ha tudjuk a szűrőt....pedig nem ez az érdeke....Kulcsom és kedvem,aknám is van hozzá,engem az érdekel,hogy van-e olyan buktató ami megszívathat egy ilyen szerelésnél.Mert Pl múlkor az önindítót vették le kitakarították...na annak amatőr fejjel biztos nem esnék neki és nem is biztatnék rá senkit...érted?Ezért kérdeztem,hogy nekiállhatok vagy bonyolult folyamat(tapasztalt szerelő kell-e hozzá):)

Link to comment
Megosztás:

kár rögtön besértődnöd pár poén miatt...főleg úgy, hogy nem neked, vagy a problémádnak szól, hanem annak, hogy ez a "vékonyolaj vs. vastagolaj" téma pár naponként visszatér ide. gondolom beleolvasgattál már e fórumba, kizárt, hogy nem akadtál bele...

remélem azt nem várod el, hogy pár sor és egy youtube video alapján konkrét és minden részletre kiterjedő diagnosztikát kapsz itt. bár vannak itt igen tapasztalt szerelők, s rátermett opel tulajdonosok, no de azért már mégis (iiletve mégse)

tapasztalatok megosztását várhatsz, s hidd el kapsz is. olykor egymásnak ellentmondókat is, egyedül rajtad áll mit kezdesz vele.

mindenesetre egy megbízható szerelőt keress, de készülj fel rá, ő is mellényúlhat dolgoknak...ez egy ilyen szakma... :icon1:

s ha rám hallgatsz, ess neki nyugodtan az olajteknő levételnek, s a szűrő pucolásnak :D

Nem sértődöm be,isten őrizz...ismerem én a magyart rendesen.....az olajtémában meg már annyira meginogtam,hogy marhára nem tudom milyet vegyek...:D Nem várok diagnosztikát,de valamit biztos jelent,hogy gázadásra megszűnik a kopogás..ennek csak van valami oka...:D(de mivel nem vok autószerelő így lövésem sincs) Pont erre írtam,hogy hátha volt ilyen dolga,azért írtam meg tettem föl a videót.....de sértődés távol áll tőlem...kinőttem már ezt.Én így is köszönök mindem hasznos infót:)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.