Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Ahogy Imy ajánlotta, nézd meg a hűtővized. Ez adni fog egy kis segítséget, hogy merre indulj el!

Esetleg szagold meg a szőnyeget, hogy milyen illata van. A fagyállónak édeskés!

a gumigyűrűk fáradnak el a radiátornál

ülés kiszed baloldali küszöb kibont kárpit megemel hajszárító

nekem ez volt a szárítás menete amikor csapot cseréltem

óhatatlanul befolyik egy kevés cucc

Link to comment
Megosztás:

Ahogy Imy ajánlotta, nézd meg a hűtővized. Ez adni fog egy kis segítséget, hogy merre indulj el!

Esetleg szagold meg a szőnyeget, hogy milyen illata van. A fagyállónak édeskés!

Hiába szagolgatom a szőnyeget, csak szivacs szagot érzek. :unsure: :D

mr. bb

gezoli írta, hogy az én autómban már nincs fűtéscsap, vagy Te mire gondolsz?

Link to comment
Megosztás:

Hiába szagolgatom a szőnyeget, csak szivacs szagot érzek. :unsure: :D

mr. bb

gezoli írta, hogy az én autómban már nincs fűtéscsap, vagy Te mire gondolsz?

Szia,

Ne szagolgasd, ujjadat belenyomod és megnyalod. Ha édeskés akkor az hűtővíz.

Nálam is pont ott vizes a padlószőnyeg. Csak remélni merem, hogy a lyukas gumiszőnyegen csorgott át némi víz a cipőmről (mert hogy nekem nem fagyálló ízű). Amikor megvettem a kocsit, akkor véletlenül szúrtam ki, hogy az egész első padlókárpit alsó része mindkét oldalon egy merő víz volt, de akkor sem fagyálló. Akkor kivettem és kiszárítottam a kárpitot és csak most találtam újra nedvességet a vezető oldalon. Nem sok, csak épp annyi, hogy a gumiszőnyeg alsó felén egy tenyérnyi kondenzvíz folt keletkezik. Én termoventillátorral szárítom.

Ui. Ha van száraz/nedves porszívód akkor azzal is kiszívathatod a vizet. Száraz nem lesz, de kevesebb marad benne. Talán.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy "apró" problémám:

A vezető oldali szőnyeg alja, a szivacsos rész csurom víz, ma műtöttem ki a kocsiból, itt szárad mellettem.

Kitörölgettem alatta, de a pedálok mögött lévő szürke (alján az is szivacsos), gondolom hangszigetelő cucc is vizes, ha megnyomom csepeg belőle...

Cseppet bosszantó a dolog. Pont téli időszakban ilyen, sosem fog kiszáradni.

Honnan jöhet ez a víz és hogy szüntessem meg? Mit kezdjek a vizes hangszigetelővel? Feküdjek a kocsiba egy hajszárítóval? <_<

Szerk.:

Csak a vezető oldalon ilyen.

Én bármilyen jellegű komolyabb nekirugaszkodás, meg csere helyett, megnézném a következőt, ami nálam is a probléma volt ugyanilyen esetben:

Az első szélvédő tövében, kívülről leveszed azt a műanyag rácsot ( 13-as kulccsal leveszed az ablaktörlő karokat ), utána a tűzfal gumiját egyszerűen lehúzod az éléről, maga a rács meg viszonylag könnyen kipattan a helyéről ). Ezen rács alatt van az ún. esőcsatorna, ami a kocsi két oldala felé lejt. A vályú két végénél van 1-1 viszonylag nagyobb lyuk. Na valószínű az van eltömődve, nem vezeti le a vizet. Ennek takarítása egyszerű, kormányt alászeded teljesen, az első kerék tűzfal felé eső - tehát hátsó - részénél pár patentot kiszedsz a kerékdobból, és kicsit elhúzod a helyéről, hogy ki tudjon esni a sok szemét mögüle. Ide vezeti le az esőcsatorna a vizet. Ezt kitakarítod mindkét keréknél, simán slaggal nyomatod vele a vizet, ennyi az egész.

Ha ott sok koszt, tűlevelet, falevelet, homokot... stb találsz és el volt tömődve ez volt nagy valószínűséggel a ludas, mivel ha nem tud lefolyni a víz, akkor ahol a szabadból szedi be a levegőt a fűtőmotor, ott be tud folyni a víz nem is kicsit - mivel ez a ráccsal letakart lyuk pont ebbe az esőcsatornába van.

Szóval én megnézném a helyedben, fél órás mutatvány.

Ettől még persze lehet más a gondod, de ezt nem árt megnézni.

A helyzeten, hogy beázott a kárpit/szivacs sajna ilyen időben nehezebb úrrá lenni, nálam szerencsére ez július elején jött elő, volt meleg rendesen.

Természetesen ha megnyalva a víz fagyállós, akkor nem feltétlenül ez a gond. Ha nem akkor ez elég esélyes, vagy még max. a klíma kondenzvíz kivezető csöved dugult el. De gondolom ez utóbbi kevésbé esélyes, gondolom nem klímázgattál mostanság :)

A többieknek meg, aki azzal a nyamvadék fűtés terelő lapkával vagy más néven csappantyúval szív, nálam is eltört és én így oldottam meg ( egy kis vasfűrészlap darabbal, nem szépség nagydíjas elismerem ), egyenlőre tökéletesen teszi a dolgát, igaz még csak 2 órája van benne :)

csapp1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

csapp2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

hello urak

tegnapról mára nem működik a szélvédőmosóm :( biztosíték lehet? néztem a táblázatot de csak az ablaktörlő jelét találtam. és a helyén egy nagy fekete (vagy kék) kb 2x2 centis valami van (amiből persze tartalékom nincs). az lehet az? az ablaktörlő működik de folyadékot nem ad...

köszi előre is a segítséget

Link to comment
Megosztás:

Én bármilyen jellegű komolyabb nekirugaszkodás, meg csere helyett, megnézném a következőt, ami nálam is a probléma volt ugyanilyen esetben:

Az első szélvédő tövében, kívülről leveszed azt a műanyag rácsot ( 13-as kulccsal leveszed az ablaktörlő karokat ), utána a tűzfal gumiját egyszerűen lehúzod az éléről, maga a rács meg viszonylag könnyen kipattan a helyéről ). Ezen rács alatt van az ún. esőcsatorna, ami a kocsi két oldala felé lejt. A vályú két végénél van 1-1 viszonylag nagyobb lyuk. Na valószínű az van eltömődve, nem vezeti le a vizet. Ennek takarítása egyszerű, kormányt alászeded teljesen, az első kerék tűzfal felé eső - tehát hátsó - részénél pár patentot kiszedsz a kerékdobból, és kicsit elhúzod a helyéről, hogy ki tudjon esni a sok szemét mögüle. Ide vezeti le az esőcsatorna a vizet. Ezt kitakarítod mindkét keréknél, simán slaggal nyomatod vele a vizet, ennyi az egész.

Ha ott sok koszt, tűlevelet, falevelet, homokot... stb találsz és el volt tömődve ez volt nagy valószínűséggel a ludas, mivel ha nem tud lefolyni a víz, akkor ahol a szabadból szedi be a levegőt a fűtőmotor, ott be tud folyni a víz nem is kicsit - mivel ez a ráccsal letakart lyuk pont ebbe az esőcsatornába van.

Szóval én megnézném a helyedben, fél órás mutatvány.

Ettől még persze lehet más a gondod, de ezt nem árt megnézni.

A helyzeten, hogy beázott a kárpit/szivacs sajna ilyen időben nehezebb úrrá lenni, nálam szerencsére ez július elején jött elő, volt meleg rendesen.

Természetesen ha megnyalva a víz fagyállós, akkor nem feltétlenül ez a gond. Ha nem akkor ez elég esélyes, vagy még max. a klíma kondenzvíz kivezető csöved dugult el. De gondolom ez utóbbi kevésbé esélyes, gondolom nem klímázgattál mostanság :)

A többieknek meg, aki azzal a nyamvadék fűtés terelő lapkával vagy más néven csappantyúval szív, nálam is eltört és én így oldottam meg ( egy kis vasfűrészlap darabbal, nem szépség nagydíjas elismerem ), egyenlőre tökéletesen teszi a dolgát, igaz még csak 2 órája van benne :)

Ezen a fűrészlapdarabon jót mosolyogtam! :)

Biztos jó szolgálatot tesz. Én is szoktam ilyen megoldásokat készíteni. Azzal dolgozik mindenki, ami kéznél van :)

Mindig rácsodálkozok, hogy a magyar ember milyen leleményes :D

Link to comment
Megosztás:

Én bármilyen jellegű komolyabb nekirugaszkodás, meg csere helyett, megnézném a következőt, ami nálam is a probléma volt ugyanilyen esetben:

Az első szélvédő tövében, kívülről leveszed azt a műanyag rácsot ( 13-as kulccsal leveszed az ablaktörlő karokat ), utána a tűzfal gumiját egyszerűen lehúzod az éléről, maga a rács meg viszonylag könnyen kipattan a helyéről ). Ezen rács alatt van az ún. esőcsatorna, ami a kocsi két oldala felé lejt. A vályú két végénél van 1-1 viszonylag nagyobb lyuk. Na valószínű az van eltömődve, nem vezeti le a vizet. Ennek takarítása egyszerű, kormányt alászeded teljesen, az első kerék tűzfal felé eső - tehát hátsó - részénél pár patentot kiszedsz a kerékdobból, és kicsit elhúzod a helyéről, hogy ki tudjon esni a sok szemét mögüle. Ide vezeti le az esőcsatorna a vizet. Ezt kitakarítod mindkét keréknél, simán slaggal nyomatod vele a vizet, ennyi az egész.

Ha ott sok koszt, tűlevelet, falevelet, homokot... stb találsz és el volt tömődve ez volt nagy valószínűséggel a ludas, mivel ha nem tud lefolyni a víz, akkor ahol a szabadból szedi be a levegőt a fűtőmotor, ott be tud folyni a víz nem is kicsit - mivel ez a ráccsal letakart lyuk pont ebbe az esőcsatornába van.

Szóval én megnézném a helyedben, fél órás mutatvány.

Ettől még persze lehet más a gondod, de ezt nem árt megnézni.

A helyzeten, hogy beázott a kárpit/szivacs sajna ilyen időben nehezebb úrrá lenni, nálam szerencsére ez július elején jött elő, volt meleg rendesen.

Természetesen ha megnyalva a víz fagyállós, akkor nem feltétlenül ez a gond. Ha nem akkor ez elég esélyes, vagy még max. a klíma kondenzvíz kivezető csöved dugult el. De gondolom ez utóbbi kevésbé esélyes, gondolom nem klímázgattál mostanság :)

Köszi a tippet!

Nemrég szedtem szét ott a dolgokat (ablaktörlő karokat le-vissza szereltem), szerintem ki is takarítottam azokat a nyílásokat amire te gondolsz (kimostam és szárazra töröltem), de holnap munka után megnézem, hátha van ott valami gubanc, vagy valamit rosszul raktam össze. Nagyon örülnék ha csak ennyi baja lenne.

Egy jó hír van... ma délutánra a szőnyeg kiszáradt :D a kocsiban lévő hangszigetelő még mindig vizes, de nincs időm foglalkozni vele <_<

Link to comment
Megosztás:

Köszi a tippet!

Nemrég szedtem szét ott a dolgokat (ablaktörlő karokat le-vissza szereltem), szerintem ki is takarítottam azokat a nyílásokat amire te gondolsz (kimostam és szárazra töröltem), de holnap munka után megnézem, hátha van ott valami gubanc, vagy valamit rosszul raktam össze. Nagyon örülnék ha csak ennyi baja lenne.

Egy jó hír van... ma délutánra a szőnyeg kiszáradt :D a kocsiban lévő hangszigetelő még mindig vizes, de nincs időm foglalkozni vele <_<

Értem. Az fontos, hogy a dobbetét ívének hátsó felét is pattintsd le ideiglenesen, mert ott is be tud állni a sok gané'

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Valaki tudna segíteni ? Van egy astra g 1.4 16v egy pár dolog kimult benne így (elektromos ablak, rádió, ablak fűtés) egyik percről a másikra. A belső bizti táblában jó minden.

Van még valahol a motortérben valami főáramkör...!?

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm mindenkinek a segítséget, egy ismerős meg tudta forrasztani és most működik. Nem egyszerű mutatvány, nehéz volt hozzáférni. A belsőt csak hátulról sikerült forrasztani. Egy darabig jó lesz.

Én már forrasztottam vissza, igaz elég sokat forrasztok, de a lényeg, hogy nagyon nehezen lehet a belső lábhoz hozzáférni. És nem árt egy kis folyató szer sem mert lehet így tartósabb lesz.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nemrég vagyok tulajdonosa egy 2005-ös 1.6-os G Astrának. És egy elég fura viselkedést vettem észre pár napja a kocsin.

Ha felkapcsolom a világítást, akkor az óra kijelző és a kilóméterszámláló elmegy. Ha nincs rajta világítás, akkor nincs semmi probléma. Van valakinek ötlete, mitől lehet ez?

Még annyit hozzátennék, hogy nemrég volt első lámpa cserén a kocsi.

Előre is köszi a segítséget.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nemrég vagyok tulajdonosa egy 2005-ös 1.6-os G Astrának. És egy elég fura viselkedést vettem észre pár napja a kocsin.

Ha felkapcsolom a világítást, akkor az óra kijelző és a kilóméterszámláló elmegy. Ha nincs rajta világítás, akkor nincs semmi probléma. Van valakinek ötlete, mitől lehet ez?

Még annyit hozzátennék, hogy nemrég volt első lámpa cserén a kocsi.

Előre is köszi a segítséget.

Persze, Te vagy a sokadik aki ezzel a problémával küzd. :)

A bal térdednél a világítás kapcsolónál a kijelzők fényerejét szabályozó potmétert letekerted. :D

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm :icon1:.

Úgylátszik én is átestem a tűzkeresztségen :D

Persze, Te vagy a sokadik aki ezzel a problémával küzd. :)

A bal térdednél a világítás kapcsolónál a kijelzők fényerejét szabályozó potmétert letekerted. :D

Link to comment
Megosztás:

Helló,BÚÉK mindenkinek!:) Egy kis tapasztalatot szeretnék megosztani,hátha segít még valakinek valamikor:) Nekem ugye olajkérdésem volt és hidrotőke csattogás jelentkezett.Namost végső bánatomban rátaláltam a Liqui Moly hidrotőkéhez való adalékára(van Wynns is),a Liqui volt a drágább az 2500ft a 3 dl a másik 1850....őszintén mondva nem hiszek ilyen adalékokban de megvettem a Liquit...beleöntöttem a motorba a felét....és láss csodát azóta a motor csendben van:) Hidegen,melegen azóta még csak 100km-t mentem igaz,de volt jó pár indítás de hidrotőke csattogás nincs...lehet,hogy nekem még nem volt olyan nagy gond azért segített valamit,de lehet csak pünkösdi királyság de akkor sem hallom az a nyomorult hidrotőkét cöcöcöcöcöcögni....:)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Biztosan rengetegszer felmerülő problémában, kérem a segítségeteket. 2003-as ávjáratú astra g 1,4 16v motor: folytószelepház takarítás után, állandósult a melegen csak gázzal indulás. Előtte rángatott, néha indult gáz nélkül melegen.A rángatás megszűnt, hidegen gázpedál nélkül, melegen csak gázadással indul.Mi lehet a baj.

Előre is köszönöm a segítségeket!

István

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Biztosan rengetegszer felmerülő problémában, kérem a segítségeteket. 2003-as ávjáratú astra g 1,4 16v motor: folytószelepház takarítás után, állandósult a melegen csak gázzal indulás. Előtte rángatott, néha indult gáz nélkül melegen.A rángatás megszűnt, hidegen gázpedál nélkül, melegen csak gázadással indul.Mi lehet a baj.

Előre is köszönöm a segítségeket!

István

Nálam az EGR-szelep miatt volt ez a nehezen indulás.Lefalaztam, azóta tökéletesen indul hidegen-melegen is.Elsősorban ezt próbálnám meg a helyedben.

Link to comment
Megosztás:

Visszatérve a fékhez. Fékezéskor erőteljes búgás és remegés érezhető. Okozhatja ezt a halódó stab pálca vagy inkább a külső kormányösszekötő lesz a ludas?

Üdvözlet!

Ma kicseréltük a külső kormányösszekötőt és megszűnni látszik a búgás, remegés.

Más: Üzemanyagszűrőt szeretnék cserélni. De azt nem tudom, hogy az a rész nyomás alatt van-e. Ha igen akkor hogy lehet leereszteni a nyomást? Ebből mi az ajánlott márka? Bosch?

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet!

Ma kicseréltük a külső kormányösszekötőt és megszűnni látszik a búgás, remegés.

Más: Üzemanyagszűrőt szeretnék cserélni. De azt nem tudom, hogy az a rész nyomás alatt van-e. Ha igen akkor hogy lehet leereszteni a nyomást? Ebből mi az ajánlott márka? Bosch?

Én nem szoktam! Teszek oda egy darab rongyot, igaz kicsit spriccelni fog, de a rongy megfogja.

Egyébként ha a szivattyú tápját megszünteted (biztosítékot kiveszed) és így indítózol akkor az üzemanyag vezetékben leesik a nyomás.

Csere után az első indítás kicsit nehezebb lesz.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Én nem szoktam! Teszek oda egy darab rongyot, igaz kicsit spriccelni fog, de a rongy megfogja.

Egyébként ha a szivattyú tápját megszünteted (biztosítékot kiveszed) és így indítózol akkor az üzemanyag vezetékben leesik a nyomás.

Csere után az első indítás kicsit nehezebb lesz.

Köszönöm válaszod.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Értem. Az fontos, hogy a dobbetét ívének hátsó felét is pattintsd le ideiglenesen, mert ott is be tud állni a sok gané'

Ma nekifogtam az autóban lévő szivacs szárításának. Nagyjából meg is száradt.

Előtte lebontottam az ablaktörlő körüli dolgokat, volt pár kis levél, de még mindig tiszta ott minden (főleg ahhoz képest, hogy vagy 2 hónapja több marék dzsuva jött ki önnan).

A vezető oldalon lévő nagy nyílásnál leöntöttem vagy 6L vizet, de a küszöb elejénél szépen csorgott ki az összes.

Szélvédőre is locsoltam, hátha annak a tövében folyik be valahol, de azt nem hinném, onnan is simán lecsorog, még ha be is jutna valamennyi, az nem lenne sok (szerintem). Márpedig bent elég sok víz volt.

A motorháztető nyitó bovdenre gyanakodtam még, mármint ahol bejut a beltérbe. A kis szigetelő gumi dugóját is meglocsoltam vízzel, de bent semmi nyoma nem volt.

Közben még az általad írt dobbetéttel volt egy kis gondom. Sehogy sem tudtam leszedni azt a burkolatot, a kis műanyag patenteket meg nem szerettem volna le/eltörni, mi ennek a módja?

Még egy "felfedezés":

Ahogy beálltam az ablakunk alá, az anyós oldallal fent a járdán, szóval az autó megdőlt, a vezető oldali küszöb elején ahol lecsorog a víz, még csorgatott egy kicsit.

Ez megáll még fentebb valahol, vagy most épp csak simán lassan csorgott le?

Illetve még egy:

A vezető oldali ajtónál nézelődtem, a zsanérok és a kábelvezető gumi körül ahol kimennek a vezetékek.

Onnan az autó eleje felé nézve rálátni a sárvédő belső oldalára, amit valami szivacs szerű dolog takar.

Annak a szivacsnak az alja is vizes volt. Az mi célt szolgál ott?

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet!

Ma kicseréltük a külső kormányösszekötőt és megszűnni látszik a búgás, remegés.

Más: Üzemanyagszűrőt szeretnék cserélni. De azt nem tudom, hogy az a rész nyomás alatt van-e. Ha igen akkor hogy lehet leereszteni a nyomást? Ebből mi az ajánlott márka? Bosch?

Üdv!

Nyáron cseréltem én Bosch-t vettem. Eddig Ok.

Nem szüntettem meg a nyomást. Ahogy gezoli is mondta picit folyik mikor oldod a csatlakozót, de nem

vészes mennyiség. Kb annyi szerintem amennyi a szűrőben van.

Első indításnál utána pár sec.-el tovább teker.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Illetve még egy:

A vezető oldali ajtónál nézelődtem, a zsanérok és a kábelvezető gumi körül ahol kimennek a vezetékek.

Onnan az autó eleje felé nézve rálátni a sárvédő belső oldalára, amit valami szivacs szerű dolog takar.

Annak a szivacsnak az alja is vizes volt. Az mi célt szolgál ott?

Csak egy hangszigetelő. A futómű zaját hivatott csökkenteni.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.