Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Na megvolt a szervizem.

Végül Magnatec C3 5W40 ment bele Edge helyett, a szerelő ilyet tudott szerezni <_<

Ha tudom, inkább megveszem én...

De ennyi legyen a legnagyobb baja.

Olajszűrő Opel, nem longlife (árából ítélve).

A benzinszűrő még a gyári volt benne... :blink: :omg:

(140E Km)

Ez azért szerintem okozhatott gondokat.

Még a H*ynes is 60E km-t ír a cserére...

Szerintem én 10E km-ként fogom cserélni.

Ez nem viselheti meg a szivattyút, hogy ilyen régi szűrőn keresztül kell neki átszenvedni a naftát?

A váltóból hiányzott 7 dl olaj, az nem kevés.

Töltött rá, nem tudom milyet, azt mondta "Opel szabvány szerintit"...

A gyertyák (NGK) a szerelő szerint elég réginek tűnnek.

Papírok szerint 15E km van benne. 2 pár tényleg f*szán lerakódásos volt.

Gondolom az "EGR oldali" hengerekben.

Ment bele Opel gyertya.

Szerintem ezeket is cserélni fogom minden olajcserénél.

EGR levakolás utáni problémára mondott olyat, hogy egy kis idő kell az ECU-nak is, mire alkalmazkodik az új körülményekhez.

Kell neki kb egy fél órás közlekedés, hogy ráálljon az új paraméterekre.

Ez logikusnak tűnik.

Én vakolás után max 10-15 percet mentem vele, fele város, fele országút.

Hibakód természetesen most sem volt tárolva az agyban :D

Ez már megszokott...

Azóta (igaz még nem sokat mentem a kocsival) először érzem, hogy van (megjött az) ereje az autónak.

Hidegindításnál, most nem volt rázkódás, berezonáló kipufogó.

Erre nem tudott mit mondani a szerelő. Szerinte az alacsonyabb olajszint, és az elhasználódott olaj nem feltétlenül okozhatja.

Én arra tudtam fogni. Amikor meghajtottam a gépet 4000-es fordulaton, kicsit televerte az olajat ilyen fekete mocsokkal.

Meg evett is belőle. Ezt összehozva a váltóban levő olajhiánnyal, nem tartom kizártnak.

Ma reggel volt egy kis rezonancia hidegen, de minimális.

Szóval most teszt üzem van. Remélem a legjobbakat.

Link to comment
Megosztás:

Na megvolt a szervizem.

Végül Magnatec C3 5W40 ment bele Edge helyett, a szerelő ilyet tudott szerezni <_<

Ha tudom, inkább megveszem én...

De ennyi legyen a legnagyobb baja.

Olajszűrő Opel, nem longlife (árából ítélve).

A benzinszűrő még a gyári volt benne... :blink: :omg:

(140E Km)

Ez azért szerintem okozhatott gondokat.

Még a H*ynes is 60E km-t ír a cserére...

Szerintem én 10E km-ként fogom cserélni.

Ez nem viselheti meg a szivattyút, hogy ilyen régi szűrőn keresztül kell neki átszenvedni a naftát?

A váltóból hiányzott 7 dl olaj, az nem kevés.

Töltött rá, nem tudom milyet, azt mondta "Opel szabvány szerintit"...

A gyertyák (NGK) a szerelő szerint elég réginek tűnnek.

Papírok szerint 15E km van benne. 2 pár tényleg f*szán lerakódásos volt.

Gondolom az "EGR oldali" hengerekben.

Ment bele Opel gyertya.

Szerintem ezeket is cserélni fogom minden olajcserénél.

EGR levakolás utáni problémára mondott olyat, hogy egy kis idő kell az ECU-nak is, mire alkalmazkodik az új körülményekhez.

Kell neki kb egy fél órás közlekedés, hogy ráálljon az új paraméterekre.

Ez logikusnak tűnik.

Én vakolás után max 10-15 percet mentem vele, fele város, fele országút.

Hibakód természetesen most sem volt tárolva az agyban :D

Ez már megszokott...

Azóta (igaz még nem sokat mentem a kocsival) először érzem, hogy van (megjött az) ereje az autónak.

Hidegindításnál, most nem volt rázkódás, berezonáló kipufogó.

Erre nem tudott mit mondani a szerelő. Szerinte az alacsonyabb olajszint, és az elhasználódott olaj nem feltétlenül okozhatja.

Én arra tudtam fogni. Amikor meghajtottam a gépet 4000-es fordulaton, kicsit televerte az olajat ilyen fekete mocsokkal.

Meg evett is belőle. Ezt összehozva a váltóban levő olajhiánnyal, nem tartom kizártnak.

Ma reggel volt egy kis rezonancia hidegen, de minimális.

Szóval most teszt üzem van. Remélem a legjobbakat.

Hova tűnt az olaj a váltóból?

felesleges a gyertyát cserélni évente,40-50 ezret elmegy ha nem olajfaló a gép

EGR vakolás nem szól be az ECU-nak,ha működik tehát nyit-zár rendesen,csak nem szívja a kipugázt be a motor

Az olaj minősége és szintje milyen módon tudná befolyásolni a motor járását?

Link to comment
Megosztás:

"Hova tűnt az olaj a váltóból?"

Nem tudom.

"felesleges a gyertyát cserélni évente,40-50 ezret elmegy ha nem olajfaló a gép"

Azt gondolom 4E Ft nem tétel, városi használat adott esetben jobban gyilkolhatja.

Ártani nem ártok vele.

A kivett gyertyákban papírok szerint 15E km volt.

A szerelő szerint úgy nézett ki, mint ami már többet kapott...

"EGR vakolás nem szól be az ECU-nak,ha működik tehát nyit-zár rendesen,csak nem szívja a kipugázt be a motor"

Részletekbe menően nem ismerem, a motor működését.

Nyilván a motor megy EGR nélkül is, ha le van vakolva, és félre van fordítva.

Nem a nyitás zárásra gondoltam, hanem hogy megváltozik a beszívott levegő mennyisége, hőmérséklete, összetétele (mivel nem kap vissza gázt).

A lambda szondák nyilván szolgáltatnak információt a vezérlőnek, ahhoz képest kell/lehet neki korrigálnia.

Inkább ilyen szempontból értettem. De ebben nem akarok vitázni mert nem igazán értek hozzá :)

lambreg.jpg

"Az olaj minősége és szintje milyen módon tudná befolyásolni a motor járását?"

Általában hidegindításnál van ilyen probléma.

Újbóli indításnál nem.

Hidegen az használt, szennyezett adott esetben besűrűsödött olaj esetében később indul meg a kenés.

Kenetlenül (nem megfelelő kenés mellett) más egy motor járása, hangja. Ebben azért gondolom egyetérthetünk.

Ez csak egy feltételezés volt, nyilván más oka is lehet.

Majd látom, hogy (végleg) megszűnik-e, és abból lehet következtetni, hogy volt-e összefüggés...

Link to comment
Megosztás:

Részletekbe menően nem ismerem, a motor működését.

Nyilván a motor megy EGR nélkül is, ha le van vakolva, és félre van fordítva.

Nem a nyitás zárásra gondoltam, hanem hogy megváltozik a beszívott levegő mennyisége, hőmérséklete, összetétele (mivel nem kap vissza gázt).

A lambda szondák nyilván szolgáltatnak információt a vezérlőnek, ahhoz képest kell/lehet neki korrigálnia.

Inkább ilyen szempontból értettem. De ebben nem akarok vitázni mert nem igazán értek hozzá :)

Igen, változnak a paraméterek valamennyit, és ehhez kell egy kis idő, hogy korrigáljon a lambda alapján. Lambda korrekció elindul, amint elég meleg a szonda (jó esetben néhány, esetleg néhánytíz másodperc), aztán kell még egy kicsi, hogy az új paramétereket le is tárolja, de szerintem maximum néhánytíz kilóméter alatt be is áll véglegesre.

Link to comment
Megosztás:

Üdvözletem, Sziasztok!

Opel Astra G 1.6 16V , 1999.06, X16XEL, Benzin, 74kw, 118e km

Segítséget szeretnék kérni a fent megjelölt paraméterekkel rendelkező Astrám hibájához.

A jelenség általában napi első indításnál jelentkezik, 1500-as fordulaton pörög, rángat a blokk és meghatározott időn belül kb.2 perc elteltével elmúlik, beáll az alap fordulatra kb. 800-900as fordulat körüli értékre.Szintén álló helyzetben nagy gáz adására azonnal elmúlik, ilyenkor füst is távozik. Elsősorban nyári melegebb időszakban csinálja, télen nem. Megfigyelésem szerint a választó határ olyan 16-20 fok körül van.Menet közben nem csinálja, nem befolyásolja a működést.

Amióta jelentkezett a hiba, már több szerelőnél jártam vele.

A diagnózis eddig: hengerfej - szelepszár szimering, volt aki vezérlést mondott.

Olajat legutóbb 2000 km után kellett rátöltenem, fél liter 10W- 40es részszintetikust kapott.

Alapjárati motor, egr tisztítás után is produkálja, trafósor kicserélve, generátor kicserélve, benzinszűrő cserélve, hűtővíz tiszta. Ha van valami tapasztalat vagy ötlet, előre is köszönöm!

Módosítva : G.Astra
Link to comment
Megosztás:

Üdvözletem, Sziasztok!

Opel Astra G 1.6 16V , 1999.06, X16XEL, Benzin, 74kw, 118e km

Segítséget szeretnék kérni a fent megjelölt paraméterekkel rendelkező Astrám hibájához.

A jelenség általában napi első indításnál jelentkezik, 1500-as fordulaton pörög, rángat a blokk és meghatározott időn belül kb.2 perc elteltével elmúlik, beáll az alap fordulatra kb. 800-900as fordulat körüli értékre.Szintén álló helyzetben nagy gáz adására azonnal elmúlik, ilyenkor füst is távozik. Elsősorban nyári melegebb időszakban csinálja, télen nem. Megfigyelésem szerint a választó határ olyan 16-20 fok körül van.Menet közben nem csinálja, nem befolyásolja a működést.

Amióta jelentkezett a hiba, már több szerelőnél jártam vele.

A diagnózis eddig: hengerfej - szelepszár szimering, volt aki vezérlést mondott.

Olajat legutóbb 2000 km után kellett rátöltenem, fél liter 10W- 40es részszintetikust kapott.

Alapjárati motor, egr tisztítás után is produkálja, trafósor kicserélve, generátor kicserélve, benzinszűrő cserélve, hűtővíz tiszta. Ha van valami tapasztalat vagy ötlet, előre is köszönöm!

Nem ide tartozik, az igaz, de:

10W40 nem való bele

A jelenleg érvényben levő Opel előírás a GM Dexos2

Ezzel egy 10W40 olaj sem rendelkezik.

0W vagy 5W olaj kell bele.

Dexos2 olajok a teljesség igénye nélkül:

https://the-filtershop.com/spl/505317/GMdexos2-minositett-motorolaj

Persze ennek a problémádhoz valószínűleg nincs köze.

Rángatás alatt mit értesz? Rezonál a blokk?

Vagy ugrál a fordulat?

Az emelt alapjárat hidegen normális, mondjuk 1500 talán kicsit sok, 1000-1200 körül szokott lenni.

Blokk rezonálás nekem is volt/van (persze más motorral).

Nekem a kipufogó is beremegett tőle.

Gázadásra elmúlt, kb fél-egy perccel indítás után.

Én is észrevettem, hogy kb hőmérsékletfüggő.

Most voltam szervizen, még várom hogy elmúlt-e.

Ma reggel pl nem volt (csak minimális), a kipufogó már nem rezgett.

Jó sok mindent kicseréltek neked (vaktában)... :)

Vagy ezek amúgy is aktuálisak voltak?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nem ide tartozik, az igaz, de:

10W40 nem való bele

A jelenleg érvényben levő Opel előírás a GM Dexos2

Ezzel egy 10W40 olaj sem rendelkezik.

0W vagy 5W olaj kell bele.

Dexos2 olajok a teljesség igénye nélkül:

https://the-filtershop.com/spl/505317/GMdexos2-minositett-motorolaj

Persze ennek a problémádhoz valószínűleg nincs köze.

Rángatás alatt mit értesz? Rezonál a blokk?

Vagy ugrál a fordulat?

Az emelt alapjárat hidegen normális, mondjuk 1500 talán kicsit sok, 1000-1200 körül szokott lenni.

Blokk rezonálás nekem is volt/van (persze más motorral).

Nekem a kipufogó is beremegett tőle.

Gázadásra elmúlt, kb fél-egy perccel indítás után.

Én is észrevettem, hogy kb hőmérsékletfüggő.

Most voltam szervizen, még várom hogy elmúlt-e.

Ma reggel pl nem volt (csak minimális), a kipufogó már nem rezgett.

Jó sok mindent kicseréltek neked (vaktában)... :)

Vagy ezek amúgy is aktuálisak voltak?

Túl sokat olvastad az olajtopicot. :D Csak nem figyeltél eléggé, X-es motorba jó a 10W40.

Úgy ám, ott a pont! :D

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nem ide tartozik, az igaz, de:

10W40 nem való bele

A jelenleg érvényben levő Opel előírás a GM Dexos2

Ezzel egy 10W40 olaj sem rendelkezik.

0W vagy 5W olaj kell bele.

Dexos2 olajok a teljesség igénye nélkül:

https://the-filtershop.com/spl/505317/GMdexos2-minositett-motorolaj

Persze ennek a problémádhoz valószínűleg nincs köze.

Rángatás alatt mit értesz? Rezonál a blokk?

Vagy ugrál a fordulat?

Az emelt alapjárat hidegen normális, mondjuk 1500 talán kicsit sok, 1000-1200 körül szokott lenni.

Blokk rezonálás nekem is volt/van (persze más motorral).

Nekem a kipufogó is beremegett tőle.

Gázadásra elmúlt, kb fél-egy perccel indítás után.

Én is észrevettem, hogy kb hőmérsékletfüggő.

Most voltam szervizen, még várom hogy elmúlt-e.

Ma reggel pl nem volt (csak minimális), a kipufogó már nem rezgett.

Jó sok mindent kicseréltek neked (vaktában)... :)

Vagy ezek amúgy is aktuálisak voltak?

Az olajat hivatalos budapesti Opel szervizben cserélték,de természetesen én is utána néztem vannak jobbak, "gyengébbek" most kipróbálnám a szintetikust. Ez utóbbiból az én típusomhoz 5w40, 5w30-at ajánlják, de a 10w-40 is jó. Az egyik szerelő azt állítja, hogy felesleges bele a teljes szintetikus a másik pedig arra esküszik. A lényegen valószínűleg nem változtat, bár hallottam olyat (suzukinál sx4), hogy kicserélték full szintetikusra és megszűnt a motor rángatása.

Nálam a fordulat nem ugrál, indításnál folyamatosan fent pörög 1400-1500 körül és amikor azt gondolja ok a mutató szépen lemegy és beáll 900-ra. Igen azt én is látom más típusú gépeknél is, hogy magasabban kezd,de korábban nálam sem volt ilyen.

A blokk ilyenkor egészen addig rángat amíg be nem áll a normálra. A cserék között, volt aktuális is, de sajnos belefutottam sok felesleges megoldásba.

Link to comment
Megosztás:

Az olajat hivatalos budapesti Opel szervizben cserélték,de természetesen én is utána néztem vannak jobbak, "gyengébbek" most kipróbálnám a szintetikust. Ez utóbbiból az én típusomhoz 5w40, 5w30-at ajánlják, de a 10w-40 is jó. Az egyik szerelő azt állítja, hogy felesleges bele a teljes szintetikus a másik pedig arra esküszik. A lényegen valószínűleg nem változtat, bár hallottam olyat (suzukinál sx4), hogy kicserélték full szintetikusra és megszűnt a motor rángatása.

Nálam a fordulat nem ugrál, indításnál folyamatosan fent pörög 1400-1500 körül és amikor azt gondolja ok a mutató szépen lemegy és beáll 900-ra. Igen azt én is látom más típusú gépeknél is, hogy magasabban kezd,de korábban nálam sem volt ilyen.

A blokk ilyenkor egészen addig rángat amíg be nem áll a normálra. A cserék között, volt aktuális is, de sajnos belefutottam sok felesleges megoldásba.

Az én astrám X14XE, '99-es évjáratú és szerintem a hidrotőkék miatt jobb bele 5W30 vagy 5W40, mert hamarabb jut el a kenési helyre ez az olaj. Sokkal egyenletesebb a járása az autónak indítás után közvetlenül. És nem hallok semmilyen hidrotőke hangot sem. Az nem jelent semmit, hogy hivatalos szervizben mit mondanak. A fékbetéteimet cseréltettem hivatalos szervizben a 4+ akció keretében. Mondhatom megbántam, hogy odavittem. Nem járatták meg a munkahengereket és egy fél év sem telt el és cserélhettem újra, ráadásul tárcsával együtt, mert félrenyalta mint állat. Pedig bátyám még ismerte is a szerelőt és mégsem szólt, hogy mindent javítani kellene. Vagy egy másik példa a hivatalos szervizek áldásos munkájával kapcsolatosan. Ismerősöm elvitte az F astráját olajcserére. Az olacsere után elvihette az autót, de ő a műhely másik oldalán megkérdezte egy másik opel szervizestől, hogy szerinte kell a már olajat cserélni. A szerelő azt mondta, hogy ezt az olajat azonnal ki kell cserélni. Szóval egyik oldalon megcsinálták az olajcserét, időzőjelben. A másikon meg azonnal cserélné az olajat, mert xar. Valójában nem cseréltek semmit, csak papíron. Bement megint és elmondta a dolgot, majd nagy hajbókolás és bocsánatkérés közepette a szeme előtt valóban kicserélték az olajat és szűrőt egyaránt. Mondanom sem kell szerintem, hogy nem vitte többet a kocsiját hivatalos szervizbe.

Módosítva : Probert
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Az én astrám X14XE, '99-es évjáratú és szerintem a hidrotőkék miatt jobb bele 5W30 vagy 5W40, mert hamarabb jut el a kenési helyre ez az olaj. Sokkal egyenletesebb a járása az autónak indítás után közvetlenül. És nem hallok semmilyen hidrotőke hangot sem. Az nem jelent semmit, hogy hivatalos szervizben mit mondanak. A fékbetéteimet cseréltettem hivatalos szervizben a 4+ akció keretében. Mondhatom megbántam, hogy odavittem. Nem járatták meg a munkahengereket és egy fél év sem telt el és cserélhettem újra, ráadásul tárcsával együtt, mert félrenyalta mint állat. Pedig bátyám még ismerte is a szerelőt és mégsem szólt, hogy mindent javítani kellene. Vagy egy másik példa a hivatalos szervizek áldásos munkájával kapcsolatosan. Ismerősöm elvitte az F astráját olajcserére. Az olacsere után elvihette az autót, de ő a műhely másik oldalán megkérdezte egy másik opel szervizestől, hogy szerinte kell a már olajat cserélni. A szerelő azt mondta, hogy ezt az olajat azonnal ki kell cserélni. Szóval egyik oldalon megcsinálták az olajcserét, időzőjelben. A másikon meg azonnal cserélné az olajat, mert xar. Valójában nem cseréltek semmit, csak papíron. Bement megint és elmondta a dolgot, majd nagy hajbókolás és bocsánatkérés közepette a szeme előtt valóban kicserélték az olajat és szűrőt egyaránt. Mondanom sem kell szerintem, hogy nem vitte többet a kocsiját hivatalos szervizbe.

"Sajnos" egyet kell, hogy értsek veled a hivatalos szerviz kapcsán, nem akartam ezt kikerekíteni, de nekem is vannak rossz tapasztalataim (tisztelet a kivételnek).

Igen az olaj cserén is gondolkodom, de nem tudom mennyiben segítene. Még nem időszerű a cseréje, de úgy látom ha városban közlekedek, érdemes lenne akár évente újat rakni bele.

Link to comment
Megosztás:

"Sajnos" egyet kell, hogy értsek veled a hivatalos szerviz kapcsán, nem akartam ezt kikerekíteni, de nekem is vannak rossz tapasztalataim (tisztelet a kivételnek).

Igen az olaj cserén is gondolkodom, de nem tudom mennyiben segítene. Még nem időszerű a cseréje, de úgy látom ha városban közlekedek, érdemes lenne akár évente újat rakni bele.

nem csak érdemes hanem kell is :icon1:

Link to comment
Megosztás:

"Sajnos" egyet kell, hogy értsek veled a hivatalos szerviz kapcsán, nem akartam ezt kikerekíteni, de nekem is vannak rossz tapasztalataim (tisztelet a kivételnek).

Igen az olaj cserén is gondolkodom, de nem tudom mennyiben segítene. Még nem időszerű a cseréje, de úgy látom ha városban közlekedek, érdemes lenne akár évente újat rakni bele.

Nem csak kellene, hanem kell is cserélni évente! Olajcsere periódus általában 15 000 km vagy évente. Szóval, ha nem mégy annyit egy évben, akkor évente kell cserélni az olajat.

Ez most jutott eszembe, nem tudom mennyire releváns. Ismerősöm F Astrája úgy is járt, hogy az olaj "bekocsonyásodott" a hidrótőkéknél, ezt a szervizes mondta neki, aki kijött megnézni, mert a garázsból nem tudott feljönni a kocsival. A "bekocsonyásodott" olaj részben elzárta a hidrótőkék tűvékony furatait és nem működtek elégségesen és ezért rángatott, dadodogott a kocsi. Nagy nehezen felpörgették a kocsit, majd a szervizes mondta, hogy ez azért lehetséges, mert nem fordulaton használják a kocsit. Azt javasolta, hogy városban 3-astól feljebb ne is váltsanak, mert az alacsony fordulaton tartás okozza az ilyen problémát.

Link to comment
Megosztás:

Hi! Nekem van egy kzel 327ezret futott z16xe-m. A kocsi Svájcból lett hozva, ahol 168ezret futott és csak 10w40-t raktak bele. Ez itthon sem volt másképp. Most cseréltem benn 10ezer után olajat, szintén 10w40. Köszöni jól van.

Az sem mindegy milyen használatban van az autó.

A futásból ítélve te főként hosszabb távokon használod.

Egyébként a Z14XE könyve megengedi a 10W40-et.

Túl sokat olvastad az olajtopicot. :D Csak nem figyeltél eléggé, X-es motorba jó a 10W40.

Úgy ám, ott a pont! :D

Én kérek elnézést ;)

Olajfogyasztás témában szerintem ezeket érdemes olvasgatni.

Engem meggyőzött.

http://www.olajinfo.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=17:olajfogyasztas-tenyek-es-tevhitek-1-resz&catid=1:motorolajok&Itemid=5

http://www.olajinfo.hu/index.php/motorolajok/20-olajfogyasztas-tenyek-es-tevhitek-2-resz

Persze szokták mondani, hogy hidegen még az illesztési rések nagyobbak meg ilyenek.

Erre meg ez lehet válasz.

"És a legalacsonyabb téli viszkozitási osztályú olaj (0W) is viszkózusabb (sűrűbb) hidegen, mint a legmagasabb viszkozitási osztályú olaj (SAE 60) melegen! Mit írtunk, mikor fogyasztja a motor az olajat? Ha túl alacsony a viszkozitása. Mikor alacsony a viszkozitása? Magas hőmérsékleten! Van köze az 5W-nek vagy a 0W-nek a magas hőmérsékleten mért viszkozitáshoz? Nincs. Ahhoz a 40-nek van köze, ami ugyanúgy 40, mint egy 10W40-es olaj esetében. Ha tehát valaki azt mondja, hogy egy 5W30-as(!) olaj fogyását akarja megfékezni egy 5W40-es vagy 10W40-es olajjal, azt elhihetjük, hiszen ettől az olaj üzemi hőmérsékleten mért sűrűsége lesz magasabb. Ha azonban valaki a kopott motorunkba akar 5W40 helyett 10W40-et tölteni, hogy az ne fogyassza, egész nyugodtan utasítsuk vissza."

Az olajos topikban szintén linkelt valaki egy videót, ami számomra szintén meggyőző volt.

Íme:

http://youtu.be/MTd-nnAv-eE

:)

Egyébként hogy a szerelő mit ajánl...

Szerintem itthon 10 szerelőből 8-9 szó nélkül bármilyen (főként idősebb, többet futott) autóba 10W40-et ajánl, mert ez a szokás.

Ezt tanulták 10-20 évvel ezelőtt, ez rögzült.

Szerintem erre nem érdemes alapozni.

Másrészről az sem mindegy milyen használatban van az autó.

Városi üzem, gyakori hidegindítás mellett más igénybevételnek van kitéve a motor.

Az én kocsimba 122E km-ig 5W40 ment.

Az eleje szervizkönyves, tehát márkakereskedés rakta bele.

14E km-nél egyszer ment bele 0W30 is.

Azt hogy "köszönöm jól van", nem tudom se cáfolni se megerősíteni, mivel még nemrég vettem :D

122E km óta csak 10W40 ment bele 2x Castrol és 1x GM.

Most 5W40 ment bele, főként a fenti megfontolásból.

Nekem sok városi használat, sok hidegindítás a jellemző.

Olajfogyást nem vettem észre.

Egyszer egy fagyizás után harapott kb 3-4 decit.

(Bár akkor még nem figyeltem annyira, nem emlékszem pontosan honnan indult, inkább utána nézegettem hetente.)

Azóta folyamatos normál használat, város és országút után (5-600 km), nem volt észrevehető fogyás.

5W40 fogyásáról még nincs infó, azzal még kb 70 km-t mentem :)

De a hidegindításnál a motor "rángatózása", berezonálása (egészen a kipufogóig) úgy tűnik azóta megszűnt.

Link to comment
Megosztás:

T outsider!

"... megengedi ..."

Nem.

Nem engedi meg.

A követelmény nem viszkozitási osztály.

A Z kóddal rendelkező motorok gyártáskori benzines előírása GM-LL-A-025 volt.

Az aktuális a GM dexos2.

"... meggyőzött ..."

A tárgyalt dokumentum forrása 1993-as.

Link to comment
Megosztás:

T outsider!

"... megengedi ..."

Nem.

Nem engedi meg.

A követelmény nem viszkozitási osztály.

A Z kóddal rendelkező motorok gyártáskori benzines előírása GM-LL-A-025 volt.

Az aktuális a GM dexos2.

"... meggyőzött ..."

A tárgyalt dokumentum forrása 1993-as.

Tisztelt mantec!

"Nem engedi meg."

De, megengedi.

Az Opel Astra G nyomtatott, gyári (magyar nyelvű) kezelési utasításában szerepel a GM-LL-A-025 jóváhagyással rendelkező 10W40 olaj benzines motorok esetében.

Ez tény, ezzel vitatkozni nem lehet, én csupán ezt állítottam, így az Ön állítása miszerint "Nem engedi meg" (a kezelési könyve) nem helytálló!

Az más kérdés, hogy ennél van frissebb gyári előírás. Én nem állítottam ennek az ellenkezőjét.

Ha már kötözködik, azt körültekintőbben tegye.

manual 2002

"A tárgyalt dokumentum forrása 1993-as."

A kontextusból való kiragadás látom kedvelt időtöltése.

A tárgyalt írás egészen pontosan 2009. szeptember 09. szerda, 18:57-kor került publikálásra.

Van forrás megjelölés, ami valóban 1993-as, ez semmit nem jelent.

Nem gondolnám, hogy ez esetben egy az egyben Ctrl+C Ctrl+V formátumú cikkről van szó.

Módosítva : outsider
Link to comment
Megosztás:

T outsider!

Nincs 10W-40-s viszkozitási osztályba tartozó és GM-LL-A-025-t teljesítő motorolaj.

A hivatkozott kezelési utasítás nem a Z motorkóddal kezdődő motorral szerelt gépjárműhöz készült.

Ha a márkakereskedő így adta át, akkor hibázott.

Jellemzően használt autó vásárláskor fordul elő ilyen "keveredés".

10W-40-s viszkozitási osztály az X motorkóddal kezdődő motorral szerelt gépjárműveknél volt megengedett.

Ezek gyártása a 2000. modellévben befejeződött.

"... semmit nem jelent ..."

21 éves. Legalább.

.

Módosítva : mantec
Link to comment
Megosztás:

T outsider!

Nincs 10W-40-s viszkozitási osztályba tartozó és GM-LL-A-025-t teljesítő motorolaj.

A hivatkozott kezelési utasítás nem a Z motorkóddal kezdődő motorral szerelt gépjárműhöz készült.

Ha a márkakereskedő így adta át, akkor hibázott.

Jellemzően használt autó vásárláskor fordul elő ilyen "keveredés".

10W-40-s viszkozitási osztály az X motorkóddal kezdődő motorral szerelt gépjárműveknél volt megengedett.

Ezek gyártása a 2000. modellévben befejeződött.

"... semmit nem jelent ..."

21 éves. Legalább.

.

"A hivatkozott kezelési utasítás nem a Z motorkóddal kezdődő motorral szerelt gépjárműhöz készült."

De.

http://hideref.org/?http://homepage.ntlworld.com/andrew.reynolds983/Manuals/Astra2002Manual.pdf

Szó sincs benne X-es motorról, ahogy az én magyar nyelvű kezelési utasításomban sincs.

Csak Z-s motorkódok vannak benne.

Ennek fényében nem látom értelmét tovább (Önnel) vitázni.

"... semmit nem jelent ..."

21 éves. Legalább.

Ez meg már (ismételten) nem kommentálnám.

További szép napot.

Link to comment
Megosztás:

T outsider!

"... nem látom értelmét ..."

Én sem.

Én tájékoztattam az gyártáskori és az aktuális gyártóművi olajkövetelményről.

Hogy miért kapott, szerzett, hozzájutott ettől eltérő dokumentumokhoz, ez az olajkövetelményen nem változtat.

A követelménynél gyengébb minőségű motorolaj csökkenti a gépjármű élettartamát, növeli szervizköltségét.

Link to comment
Megosztás:

Én annyit tennék csak hozzá, hogy engem két dolog győzött meg a 10w40ről:

az egyik a svájci márkaszervíz eljárása, amit a szervízkönyben végigvezettek: 10.000 km-s csereperiódus 10w40-bel új kora óta m és mint tudjuk ott komolyabban veszik a karbantartást. Az itthoni márkaszervizekről én is tudnék mesélni.

a másik bizonyíték az s 327.000 km ami a kocsiban van. Nem tudom hány g Astra van még Mo.-n ilyen sok km-el.

Link to comment
Megosztás:

Én annyit tennék csak hozzá, hogy engem két dolog győzött meg a 10w40ről:

az egyik a svájci márkaszervíz eljárása, amit a szervízkönyben végigvezettek: 10.000 km-s csereperiódus 10w40-bel új kora óta m és mint tudjuk ott komolyabban veszik a karbantartást. Az itthoni márkaszervizekről én is tudnék mesélni.

a másik bizonyíték az s 327.000 km ami a kocsiban van. Nem tudom hány g Astra van még Mo.-n ilyen sok km-el.

Van ellenpélda is: 1999-ben 1.olajcsere osztrákiában 5W-30 került bele,X-es motor :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.