Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok, lenne egy nagynak tűnő problémám...X18XE1 motorkódú, automata,1.8as 1999-es B Vectrába lenne szükségem a műszerfal alatti komplett kábelkötegre, az eredeti egy zárlatt miatt lett oda...állitólag nehéz megállapitani, hogy milyen köteg kell bele, különböző betűjelekkel ellátottak. Találtam egyet, 1.8as automata benzines, motorkód egyezik, de az nem digit klimás, mint az enyém...elméletileg jónak kellene h legyen? az sem baj ha a klima nem működne egy ideig...vagy van esély h az is működne? Fontos egyáltalán, hogy automatához tartozzon az új kábelköteg? X18XE motorkódút ugye nem használhatok? Köszönöm szépen mindenkinek a választ előre is

Az eredeti menthetetlen? Esetleg a kódot meg tudod nézni?

Nem irigyellek. Van jópár:

http://www.partsbase.org/opel/vectra-b-1996-2002-16-9-50-1-instrument-panel-wiring-harness-contd-lhd-for-air-conditioning-x18xe1-2h9-engine-exc-tilting-steering-column-y1000001-y1999999-y7000001-y7999999-ys012/

http://www.partsbase.org/opel/vectra-b-1996-2002-16-9-50-2-instrument-panel-wiring-harness-contd-lhd-for-air-conditioning-x18xe1-2h9-engine-for-tilting-steering-column-y1000001-y1999999-y7000001-y7999999-ys012/

http://www.partsbase.org/opel/vectra-b-1996-2002-16-9-49-7-instrument-panel-wiring-harness-lhd-except-air-conditioning-x18xe1-2h9-engine-exc-tilting-steering-column-y1000001-y1999999-y7000001-y7999999-ys012456/

http://www.partsbase.org/opel/vectra-b-1996-2002-16-9-49-8-instrument-panel-wiring-harness-lhd-except-air-conditioning-x18xe1-2h9-engine-for-tilting-steering-column-y1000001-y1999999-y7000001-y7999999-ys012456/

A címekből ítélve külön van légkondishoz/nem légkondishoz és állítható/nem állítható kormányoshoz. Sajnos a kategóriákon belül is többféle kód van, talán a különböző felszereltségi szintekhez. Az szinte biztos, hogy csak X18XE1 lesz a jó.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, lenne egy nagynak tűnő problémám...X18XE1 motorkódú, automata,1.8as 1999-es B Vectrába lenne szükségem a műszerfal alatti komplett kábelkötegre, az eredeti egy zárlatt miatt lett oda...állitólag nehéz megállapitani, hogy milyen köteg kell bele, különböző betűjelekkel ellátottak. Találtam egyet, 1.8as automata benzines, motorkód egyezik, de az nem digit klimás, mint az enyém...elméletileg jónak kellene h legyen? az sem baj ha a klima nem működne egy ideig...vagy van esély h az is működne? Fontos egyáltalán, hogy automatához tartozzon az új kábelköteg? X18XE motorkódút ugye nem használhatok? Köszönöm szépen mindenkinek a választ előre is

Azonos típuson, azonos évjáratonb belül is lehetnek különbségek a kábelkötegek között. Csak akkor lehet biztosat mondani, ha bent van a kábelköteg a helyén, minden csatlakozónak megvan az aljazata, és minden elektronikai extrafelszereltswég működik.

Digitklíma egyértelmű, hogy nem lesz jó manuálklímás kábelköteggel. Nem bizonyos ideig nem fog működni, hanem addig amíg nem lesz benne a megfelelő kábelköteg. Ez ilyen egyszerű.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok ismét, a motorkód Z18XE lesz ahhoz a B Vectrához, amibe a kábelköteg kell, nem X18XE1...a kérdésem még az lenne, hogy lehetséges lenne-e más tipusból felhasználni a köteget, ami Z18XE automata (pl. Zafira, stb)? Előre is köszönöm ismét a válaszokat

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a véleményeteket!! Hasznos dolgokat írtatok!

Én is úgy döntöttem, a váltó specialistával folytatom. Bár még így is lehetnek buktatók, hiszen említette, hogy ő csak abban a szerelőben bízik (beszerelést illetően) akit ő ajánl. Vagy saját maga szerelné be a váltót.

A probléma abból adódik, hogy az autó Dunaújvárosban van millió darabra szétszedve - hiszen a váltó leszedéséhez lebontották a fél elejét, nincs bal oldalon se kerék, se féltengely, így szerintem elég körülményes lenne trélerre tenni. Ráadásul zárt térben van - szerelőműhelyben - megemelve. Ezt ilyen állapotban áttenni egy szállító járműre úgy, hogy további sérüléseket ne szerezzen, elég körülményes lenne.

Ha valami csoda folytán sikerülne felrakni a trélerre, a szállítása további 20 ezerrel növelné amúgy is jelentős kiadásaimat.

Mindenesetre én is kíváncsi vagyok, mennyire sérült a váltó, és mi okán (esetleg a vontatás okán-e)?!

Azért biztonságból találtam két megegyező váltót....

Az a baj, hogy az első szerelő szedte szét a motort, de nem mondta, hogy mitől szakadt el a szíj.

A szelepek fele sérült meg (8) legalább.

Az 1. hengernek van egy pici pereme - én is kitapintottam -, de én nem vagyok szakember. Hogy ez most sok vagy kevés...??

Végül is az "új" motor nem lett szétszedve, csak berakták, ahogy volt.

Az általatok említett "lendkerék" nem azonos a "citrommal"? Vagy nem a citromban van benne? Én ez utóbbira gondolnék. Mert a régi citromot rakta fel az új motorra, de állítása szerint pont itt volt gond, a főtengely nem illeszkedett a citromhoz. (?)

Igazság szerint van olyan érzésem, hogy csak bla-bla az egész, mert azt mondta, hogy ez egy 2 napos történet (már mint a motor csere), de már másfél hónapja áll ott az autóm, miközben állandóan kifogásokat keresett, hogy miért állt neki egy héttel később, mint ígérte. Aztán megint állt egy hetet (az állítólagos esztergálás miatt)!

Holnap megyek a váltóért, majd megkérem, mutassa meg, hogy mit kellett esztergálni!

A szíjra visszatérve, csináltam róla képeket, azokon elég jól látható, hogy semmi kopása nincs. A 2. szerelő szerint pedig a vezérműtengelyek is és a görgők is jól működtek. Nem volt egyik sem megszorulva. A vízpumpa is forog, szorulás nélkül. Sőt a főtengely sem szorult. (momentán én vagyok a legjobban megszorulva :-))

Tegnap olvastam egy totalcaros szakvéleményt szervizperiódusra: ott azt mondta a szaki, hogy 90 ezer km körül érdemes cserélni. Hogy ez 2 vagy 10 év alatt jön össze, az mindegy.

100 ezer volt a vekiben, mikor 8 évvel ezelőtt megvettem. Akkor komplett vezérlés lett cserélve, opel alkatrészestől vettem a Hungária krt.-n. (még meg van a névjegye, mert arra lett felírva az összes tétel)

Azóta mentem vele 97 ezret - 8 év alatt. Nem volt agyonhajtva. Ahogy a szíj sem. Megnéztem "elrettentő" képeket elszakadt vezérműszíjakról, az enyém a kakukktojás. Semmi a hibára, elöregedésre, sérülésre utaló jel nem látható rajta.

http://kepfeltoltes.hu/view/140903/IMG_20140721_172342_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/140903/vez_rm_sz_j_szakad_s__07.20-_n_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Manuális átalakításra nem bukom :-), egészségügyi problémáim (több gerincsérvem van és porcos térdeim) miatt hanyagolnám ezt a megoldást, ráadásul most ebben a stádiumban nem is lenne olcsóbb (váltó 32 ezer, plussz a többi), bár hosszú távon valóban biztosabb megoldás. A másik autómban (R. Kangoo) az van ...kapcsolgathatok vele kedvemre :-))

Talán ha a régit sikerül normális keretek között felújíttatnom, akkor ezzel sem lesz mostanában gond.

Link to comment
Megosztás:

Én is úgy döntöttem, a váltó specialistával folytatom. Bár még így is lehetnek buktatók, hiszen említette, hogy ő csak abban a szerelőben bízik (beszerelést illetően) akit ő ajánl. Vagy saját maga szerelné be a váltót.

...

A szíjra visszatérve, csináltam róla képeket, azokon elég jól látható, hogy semmi kopása nincs. A 2. szerelő szerint pedig a vezérműtengelyek is és a görgők is jól működtek. Nem volt egyik sem megszorulva. A vízpumpa is forog, szorulás nélkül. Sőt a főtengely sem szorult. (momentán én vagyok a legjobban megszorulva :-))

Tegnap olvastam egy totalcaros szakvéleményt szervizperiódusra: ott azt mondta a szaki, hogy 90 ezer km körül érdemes cserélni. Hogy ez 2 vagy 10 év alatt jön össze, az mindegy.

100 ezer volt a vekiben, mikor 8 évvel ezelőtt megvettem. Akkor komplett vezérlés lett cserélve, opel alkatrészestől vettem a Hungária krt.-n. (még meg van a névjegye, mert arra lett felírva az összes tétel)

Azóta mentem vele 97 ezret - 8 év alatt. Nem volt agyonhajtva. Ahogy a szíj sem. Megnéztem "elrettentő" képeket elszakadt vezérműszíjakról, az enyém a kakukktojás. Semmi a hibára, elöregedésre, sérülésre utaló jel nem látható rajta.

Az, hogy a saját szerelőjét ajánlja mindenképpen pozitív, mert a továbbiakban nem lesz egymásra mutogatás, hogy ki miatt nem megy. Két egymást nem ismerő szerelő vitája között könnyen hoppon maradhatnál.

Én nem gondolom, hogy van általános élettartam ajánlás minden vezérműszíjra. Szerintem ez mindig típusspecifikus.

Jól értem, hogy egy 8 éves 97 ezret futott szíj szakadt el? Szerintem ebben nincs semmi meglepő, akkor sem ha nem látszik rajta semmi különös. Amíg szíjas autóim voltak addig én a 60 ezres csereperiódust tekintettem mérvadónak.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Tegnap olvastam egy totalcaros szakvéleményt szervizperiódusra: ott azt mondta a szaki, hogy 90 ezer km körül érdemes cserélni. Hogy ez 2 vagy 10 év alatt jön össze, az mindegy.

100 ezer volt a vekiben, mikor 8 évvel ezelőtt megvettem. Akkor komplett vezérlés lett cserélve, opel alkatrészestől vettem a Hungária krt.-n. (még meg van a névjegye, mert arra lett felírva az összes tétel)

Azóta mentem vele 97 ezret - 8 év alatt. Nem volt agyonhajtva. Ahogy a szíj sem. Megnéztem "elrettentő" képeket elszakadt vezérműszíjakról, az enyém a kakukktojás. Semmi a hibára, elöregedésre, sérülésre utaló jel nem látható rajta.

Na látod, itt van a vezérműszíj elszakadásának oka...

A benzines Vectráknál 60.000 km vagy 4 év a vezérműszíj csereperiódus. Egy szót sem szólhatsz, elment majdnem kétszer annyit a szíjad, mint kellett volna. Valamikor 1999-2000 környékén tolták ki ezt 90.000 km vagy 6 évre.

Manuális átalakításra nem bukom :-), egészségügyi problémáim (több gerincsérvem van és porcos térdeim) miatt hanyagolnám ezt a megoldást, ráadásul most ebben a stádiumban nem is lenne olcsóbb (váltó 32 ezer, plussz a többi), bár hosszú távon valóban biztosabb megoldás. A másik autómban (R. Kangoo) az van ...kapcsolgathatok vele kedvemre :-))

Talán ha a régit sikerül normális keretek között felújíttatnom, akkor ezzel sem lesz mostanában gond.

Nem feltétlenül arra gondoltam, hogy te cseréld ki a váltót, mert szerintem ezt otthoni körülmények között esélytelen cserélni. Hanem a szerelő, akinél van a kocsid, ő cserélje ki. De abban igazad van, hogy az sem olcsó mulatság, kell egy váltó, egy új kuplung szett, pedálsor, váltó mechanika, ezek ára alulról nyaldossa a 100 ezret.
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Az, hogy a saját szerelőjét ajánlja mindenképpen pozitív, mert a továbbiakban nem lesz egymásra mutogatás, hogy ki miatt nem megy. Két egymást nem ismerő szerelő vitája között könnyen hoppon maradhatnál.

Én nem gondolom, hogy van általános élettartam ajánlás minden vezérműszíjra. Szerintem ez mindig típusspecifikus.

Jól értem, hogy egy 8 éves 97 ezret futott szíj szakadt el? Szerintem ebben nincs semmi meglepő, akkor sem ha nem látszik rajta semmi különös. Amíg szíjas autóim voltak addig én a 60 ezres csereperiódust tekintettem mérvadónak.

Végül is nem az nyomaszt jobban, hogy szétszedve 3. szerelőhöz kellene vinnem, hanem az, hogy millió darabra van szétszedve és a 3. szerelő 60 km-rel odébb van. Másrészt:

OPEL = sosem kop el.

Nem a fenét nem...

Az első szívcsere 100 ezer magasságában volt, de az a szíj ráérett a cserére.

Akikkel eddig beszéltem, szintén a 100-at ajánlották (nyilván ráhagyással), a Kangoo-mban 120 ezernél volt csere, gyárilag is ez van megadva.

Mindegy, ezen már nem tudok változtatni.

De az, hogy a szerelők csak találgatnak, hogy mi volt a baja eredetileg, azért az elég bosszantó. Főleg, ha kiderül, a vontatás miatt ment tönkre a váltóm....

Link to comment
Megosztás:

Akikkel eddig beszéltem, szintén a 100-at ajánlották ...

Nyilván nem olvasnak opelforum-ot. :) Bocs ez magaslabda volt.

A Kangoo-s példa is azt bizonyítja, hogy nincs általános szabály. Egyébként sok szíj elmegy 100-120 ezerkm-t, de én már többször olvastam olyanról, akinél 80-90-nél szakadt. Szerencsére nem volt benne részem soha, de én kis ráhagyással mindig tartottam is az előírt intervallumot.

Az opel sosem kop el egy jól hangzó szójáték nem több. Nyilván nem gondolhatod te sem, hogy van olyan autó, ami nem használódik/romlik el soha. Ha lenne ilyen, akkor csak az az egy lenne vagy mind ilyen lenne. De ez nyilván abszurdum. Ebben a helyzetben egyébként sokmindenkire haragudhatsz, de az autóra pont nem. Olyan mintha soha nem cserélnél olajat soha, aztán ha besül a motor azt mondanád mekkora egy rakás ... . Értem hogy benned megvolt a jóhiszeműség, de a tényeken ez nem változtat.

Amúgy nem teljesen értem miért van millió darabra szedve. Én még ott tartok hogy indul a motor, veszi a sebességet csak nem indul. Ehhez azért elég jól össze kell rakva legyen. Vagy azóta megint szét lett szedve?

A szerelők hozzáértéséhez sokat nem lehet hozzáfűzni. Nyilván vannak rendes becsületes szerelők meg kóklerek is. Lehet, hogy sikerült kifogni az utóbbiból egyet. Legközelebb bármi problémád van előbb tájékozódj megfelelően, és keress egy korrekt megbízható embert, akire rá tudod bízni az autódat. Ez sajnos tanulópénz volt. :unsure:

Link to comment
Megosztás:

Végül is nem az nyomaszt jobban, hogy szétszedve 3. szerelőhöz kellene vinnem, hanem az, hogy millió darabra van szétszedve és a 3. szerelő 60 km-rel odébb van. Másrészt:

OPEL = sosem kop el.

Nem a fenét nem...

Az első szívcsere 100 ezer magasságában volt, de az a szíj ráérett a cserére.

Akikkel eddig beszéltem, szintén a 100-at ajánlották (nyilván ráhagyással), a Kangoo-mban 120 ezernél volt csere, gyárilag is ez van megadva.

Mindegy, ezen már nem tudok változtatni.

De az, hogy a szerelők csak találgatnak, hogy mi volt a baja eredetileg, azért az elég bosszantó. Főleg, ha kiderül, a vontatás miatt ment tönkre a váltóm....

Ez a 100 ezer km az újabb motorokra vonatkozik. Két kollegámnak is van 2003-as 1,4-es Opel Astra G-je. Ezekre a motorokra már 90 ezer km vonatkozik, de azt hiszem ugyanúgy csak 4 év, mint a régebbi motorokra. Az egyik 95 ezernél cserélte a gyári szíjat, de elmondása szerint már csak a jóindulat tartotta össze a szíjat, annyira el volt kopva. Esetedben nincs is értelme tovább találgatni, hogy miért szakadt el 60 ezer km-es csereperiódus mellett egy 100 ezer km-t futott szíj, egyértelműen a csere elmulasztása miatt.

Automata váltós autót NEM szabad vontatni. Azt hiszem ezt a KRESZ oktatáson is tanítják. Kizárólag tréleren szállítható, vontatni az első kerekeket megemelve, vagy a féltengelyeket kivéve szabad. Miért? Az automata váltó kenését biztosítő szivattyú hajtását a bemenő hajtás (motortól való bemenő hajtás) szolgáltatja. Ha vontatod a kocsit járó motor nélkül, akkor kenés nélkül forognak a váltó hajtóművei. Rövid távon (betolod az utcáról az udvarra, trélerre fel vagy le stb) nem okoz problémát, hosszabb távon károsodik a váltómű.Ha ennek ellenére vontattátok, akkor megvan ennek a hibának a magyarázata is.

Egy kis utánna olvasással azt hiszem megspórolhattál volna egy motort, egy váltót, ezeknek a szerelési költségét, valamit a végeláthatatlan tortúrát és idegeskedést.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A szerelők hozzáértéséhez sokat nem lehet hozzáfűzni. Nyilván vannak rendes becsületes szerelők meg kóklerek is. Lehet, hogy sikerült kifogni az utóbbiból egyet. Legközelebb bármi problémád van előbb tájékozódj megfelelően, és keress egy korrekt megbízható embert, akire rá tudod bízni az autódat. Ez sajnos tanulópénz volt. :unsure:

Én pont az első szerelőt nem tartom kóklernek az elmondottak alapján. Blokkfelújítás csak kompletten, illetve hengerfejezés síkolással, ezek alap dolgok.

Link to comment
Megosztás:

Vontatni lehet automatát. Max 40 km/h sebességgel, és max 20 km. távolságig. Az automata omegámat vontattuk többször, nem volt ezzel gond. A szíj itt a gond. És ugye automata váltóban 60 ezrenként olaj, és szűrő csere. Bár erre is sokan azt mondják hogy nem kell. De bizony kell.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A Segítségeteket szeretném kérni! Van egy 1997 Opel Vectra B 1.6 16 szelepes X16XEL motorkódos!

A problémám a következő: Elinduláskor kb 1 kilóméter után a vízhőmérséklet mérő műszerfalon 80 fokot mutat, aztán késöbb amikor beérek a városba és egy lámpánál állok, akkor felmegy 90-93 fokra és bekapcsol a ventilátor majd visszahűl, ha kicsit meghúzatom, pl meredek dombon megyek fel ahova amihez nagyobb gáz kell, akkor képes felmenni majdnem 100 fokra is, ilyenkor szintén újra bepörög a ventilátor. Régebben csak meleg nyári időszakban volt ez a jelenség. Ez normális? hűtőfolyadék kb 1 hónapja lett cserélve a problémák már nem most kezdődtek, régóta fennáll. Néha még álló helyzetben is amikor csak az alapjárat megy akkor is 90 és 80 fok között vagy 90-93 fok között van. Hibakód nincs.

Gyári új a termosztát és hűtő, illetve az egyik másik jeladók is. a vízpumpa nem lett cserélve.

Elképzelhető hogy vízpumpa lenne? Bár még a vezérléscseréig még hátravan 20000 km. Tanácstalan vagyok és nagyon idegesít a dolog.

A hibák közül amiket a témával kapcsolatban találtam, lehet valamelyik?

- utógyújtás; nagy előgyújtás, kézigyújtás-állítás elállítva; önműködő gyújtás állítás akadozik; ????

- kenési hiányosság *** Kizárva ***

- kipufogódob eldugul; *** Kizárva ***

- valamelyik henger kihagy; *** Kizárva ***

- gyenge sűrítés, ????

- magas fordulatszám; *** Kizárva ***

- tengelykapcsoló vagy a fék súrlódása ?????

- szorosak a csapágyak; ?????

- kevés a hűtővíz; *** Kizárva ***

- hűtővízkeringés lassú (a szivattyúszíj csúszik; a hűtővízcsatornák iszap- és vízkőlerakodás következtében megszűkültek);

- vízkőréteg miatt rossz a hőátadás, a hűtőedény zárva van ?????

- hűtő kevés levegőt kap; *** Kizárva ***

- hűtőbordák eldugultak; - *** Kizárva ***

- karburátor túl dús, vagy túl szegény keveréket szolgáltat, ?????

- ventillátor nem szállít (a szíj csúszik vagy elszakadt, a lapátok görbék) stb *** Kizárva ***

Kérlek segítsetek. Válaszokat előre is köszönöm!

Módosítva : Kingpin73
Link to comment
Megosztás:

A problémám a következő: Elinduláskor kb 1 kilóméter után a vízhőmérséklet mérő műszerfalon 80 fokot mutat, aztán késöbb amikor beérek a városba és egy lámpánál állok, akkor felmegy 90-93 fokra és bekapcsol a ventilátor majd visszahűl, ha kicsit meghúzatom, pl meredek dombon megyek fel ahova amihez nagyobb gáz kell, akkor képes felmenni majdnem 100 fokra is, ilyenkor szintén újra bepörög a ventilátor. Régebben csak meleg nyári időszakban volt ez a jelenség. Ez normális? hűtőfolyadék kb 1 hónapja lett cserélve a problémák már nem most kezdődtek, régóta fennáll. Néha még álló helyzetben is amikor csak az alapjárat megy akkor is 90 és 80 fok között vagy 90-93 fok között van. Hibakód nincs.

Én nem teljesen értem a problémádat.

Az hogy 1 kilométer után mit mutat kevésbé releváns, mert akkor jószerével még be sem melegszik a motor, vagy úgy érted hogy 1 kilométer utántól folyamatosan? Tehát 80 fok a normál üzemi hőmérsékleted?

Az hogy városban dugóban felmegy teljesen természetes, nincs meg a hűtőn az a légáramlat, ami vissza tudná hűteni. Ezért kapcsol be a venti. Ez is jó.

Ami kicsit gyanús az a meredek dombon 100 fok. Főleg, ha 80 az üzemi. Jó nagy dombnak kellene lenni hogy felszaladjon odáig. Persze itt sem mindegy hogy 5-el mész fel egy ilyen dombra 1-esben vagy 100-al 5-ben.

Az álló helyzet ugyanaz mint a dugó, de hogy a 90 és 80 között vagy 90-93 közöttel mit szerettél volna kifejezni azt tényleg nem tudom. Miért nem 80-93?

Tehát a mutató mozgása szerintem nagyjából jó, de kicsit kilóg a 80 és a 100 a sorból (ha a 80 az üzemire vonatkozik).

Ha csak az értékek problémásak, akkor alapvetően a jeladó és a műszer lehet rossz.

Szóval mi a gond? Szerinted rosszak az értékek, zavar a mutató mozgása, vagy sokat kapcsol be a venti, vagy ...?

Link to comment
Megosztás:

Pontosítom, tehát amikor elindulok vízhőfok a müszerfalon beáll rendesen 87 fokra. Minden rendben. Néhány kilométer után (pld.: megyek a városban egyenletesen 50 km/h) folyamatosan ingadozik 87-90 fok között. Amikor megállok például egy lámpánál, akkor felmegy 87 fokról max 93 fokra. Amikor felmentem a Kékesre akkor ugyebár kapott egy kisebb terhelést, majdnem 100 fok közelében volt, (90 foktól felfele lévő tartományban majdnem 100 fokig) a müszerfalon a jelzés. Az igaz, hogy mindig visszahült rendesen. Korábban egyáltalán nem volt ilyen gondom, illetve meleg nyári napokon jelentkezett csak a fenti jelenség kisebb mértékben. A napokban viszont 23-27 fok volt a külső hőmérséklet. Tehát nem kellene ilyen formában jelentkeznie a jelenségnek.

Szeretnék meggyőződni, hogy nincs illetve nem lesz-e komoly probléma ebből kifolyólag (pld.: hengerfejes az autó). Amúgy valóban eléggé zavar, hogy ingadozik a müszer, mert egy csomó mindent cseréltem és ellenőriztem a gépen. és azokkal nem volt gond. Sajnos az egész művelet nem változtatott semmin sem.

Egy dolgot kifelejtettem, még a kiegyenlítőtartály sapkáját is cseréltem újra, és a víz nem fogy a kiegyenlítőtartályból.

Módosítva : Kingpin73
Link to comment
Megosztás:

Pontosítom, tehát amikor elindulok vízhőfok a müszerfalon beáll rendesen 87 fokra. Minden rendben. Néhány kilométer után folyamatosan ingadozik 87-90 fok között. Amikor megállok például egy lámpánál, akkor felmegy 87 fokrról max 93 fokra. Amikor felmentem a Kékesre akkor ugyebár kapott egy kisebb terhelést, majdnem 100 fok közelében volt a müszerfalon a jelzés. Az igaz, hogy mindig visszahült rendesen. Korábban egyáltalán nem volt ilyen gondom, illetve meleg nyári napokon jelentkezett csak a fenti jelenség kisebb mértékben. A napokban viszont 23-27 fok volt a külső hőmérséklet. Tehát nem kellene ilyen formában jelentkeznie a jelenségnek.

Szeretnék meggyőződni, hogy nincs illetve nem lesz-e komoly probléma ebből kifolyólag (pld.: hengerfejes az autó). Amúgy valóban eléggé zavar, hogy ingadozik a müszer mert, egy csomó mindent cseréltem és ellenőriztem a gépen. és azokkal nem volt gond. Sajnos az egész művelet nem változtatott semmin sem.

Egy dolgot kifelejtettem, még a kiegyenlítőtartály sapkáját is cseréltem újra, és a víz nem fogy a kiegyenlítőtartályból.

Ez így méginkább normálisnak hangzik. A 100 fok tartós terheléssel relatíve alacsony sebességénél szintén nem extrém. Ez is olyasmi mint a dugó.

Hogy viselkedett korábban?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Korábban nem ingadozott csak meleg nyári napokon.Esetleg vízpumpa illetve lapátai nincsenek elnyalva? Leömlő tömítés? vízhőmérséklet jeladó kábele? Gyújtótrafó vagy kábel? Lehet hogy hülyeség, de már szinte csak azt nem cseréltem.

Módosítva : Kingpin73
Link to comment
Megosztás:

Korábban nem ingadozott csak meleg nyári napokon.Esetleg vízpumpa illetve lapátai nincsenek elnyalva? Leömlő tömítés? vízhőmérséklet jeladó kábele? Gyújtótrafó vagy kábel? Lehet hogy hülyeség, de már szinte csak azt nem cseréltem.

Azt hogy a vízpumpáddal van-e valami probléma így látatlanban inkább nem mondanám meg. :) De nem hiszem, főleg ha a csereidőn belül van, nincs rendellenes hangja, és nem kapott semmi extrém behatást.

A hőmérsékleti értékek szerintem rendben vannak. Legfeljebb néhány fok eltérés lehet, de én ezen nem aggódnék.

Ha tényleg úgy néz ki, hogy a lámpánál megállsz és már indul is a mutató, akkor én első körben valami áramlási problémára gondolnék. Például dugulás (hűtőtömítő, vízkő). Mióta van nálad az autó? Volt benne tömítő, vagy csapvíz? A hűtő és termosztát a fentiek miatt lett cserélve vagy egyéb gond volt velük? A leengedett víz milyen volt? Feltételezem az cserélve lett. Át lett mosva vagy csak az elfolyt mennyiség lett visszatöltve?

Amúgy hirtelen jött a változás vagy folyamatosan romlott?

Link to comment
Megosztás:

Az 1997 Opel Vectra B 1.6 16V (X16XEL) autó 2002 óta van nálam. Tehát elég sok ideje. Úgy érzem mostanra erősödött fel az említett vízhőmérsékleti probléma. A vízpumpának nincs hangja, szerintem is jó. Amióta nálam van az autó azóta semmiféle tömítő és főleg csapvíz nem volt beletötlve. Előtte nem tudom. CSöveket belülről nem néztem még soha. Lehet hogy kéne ? A rendszer sosem volt átmosva, csak mindig le lett engedve az elhasznált hűtővíz. A mostani szervíz esetén is a szokásos hűtővíz csere volt, amit ugyan már 2 éve nem cseréltem, de a mostani hűtőcserénél szerintem lecserélték. Megmondom őszintén nem kérdeztem meg, és nem győződtem meg afelöl. Régi ismerősöm a szerelő, vele már megéltem érdekes dolgokat is. (pld.: Motor felújítás stb.. ) Ha véletlenül át kéne mosni azt hogyan kell szakszerűen csinálni? Van annak valami procedúrája. Milyen anyagot kell alkalmazni? (Wynns lity-löty megteszi? stb...) Összefoglalva, a jelenség természetes és hihető formában, azaz meleg nyáron amikor indokolt a vízhőmérséklet emelkedés , főleg állóhelyzetben ahogy említetted dugóban, jelen volt , azonban 2014 év márciusa óta ez jócskán felerősödött. Úgy érzem valami komolyabb probléma van érkezőben.

Sok mindent megéltem ezzel az autóval, de mégegy motortémát nem szeretnék végigcsinálni. Nem utálom ezt az autót,de ahogy telik az idő egyre kevesebb türelmem van hozzá.

Előre is és utólag is köszönöm a segítségedet. Adtál egy ötletet, lehet hogy elviszem átmostani.

Harmath István

Módosítva : Kingpin73
Link to comment
Megosztás:

Az 1997 Opel Vectra B 1.6 16V (X16XEL) autó 2002 óta van nálam. Tehát elég sok ideje. Úgy érzem mostanra erősödött fel az említett vízhőmérsékleti probléma. A vízpumpának nincs hangja, szerintem is jó. Amióta nálam van az autó azóta semmiféle tömítő és főleg csapvíz nem volt beletötlve. Előtte nem tudom. CSöveket belülről nem néztem még soha. Lehet hogy kéne ? A rendszer sosem volt átmosva, csak mindig le lett engedve az elhasznált hűtővíz. A mostani szervíz esetén is a szokásos hűtővíz csere volt, amit ugyan már 2 éve nem cseréltem, de a mostani hűtőcserénél szerintem lecserélték. Megmondom őszintén nem kérdeztem meg, és nem győződtem meg afelöl. Régi ismerősöm a szerelő, vele már megéltem érdekes dolgokat is. (pld.: Motor felújítás stb.. ) Ha véletlenül át kéne mosni azt hogyan kell szakszerűen csinálni? Van annak valami procedúrája. Milyen anyagot kell alkalmazni? (Wynns lity-löty megteszi? stb...) Összefoglalva, a jelenség természetes és hihető formában, azaz meleg nyáron amikor indokolt a vízhőmérséklet emelkedés , főleg állóhelyzetben ahogy említetted dugóban, jelen volt , azonban 2014 év márciusa óta ez jócskán felerősödött. Úgy érzem valami komolyabb probléma van érkezőben.

Sok mindent megéltem ezzel az autóval, de mégegy motortémát nem szeretnék végigcsinálni. Nem utálom ezt az autót,de ahogy telik az idő egyre kevesebb türelmem van hozzá.

Előre is és utólag is köszönöm a segítségedet. Adtál egy ötletet, lehet hogy elviszem átmostani.

Harmath István

Én nem használtam soha tisztító adalékot, de ahogy rákerestem van jópár. Szerintem valami ismertebb nevű biztosan jó lesz. Rajta kell legyen a használati, aszerint tegyél.

Viszont átmosást már csináltam, de nem a motor oldalán hanem a fűtőradiátornál. Az volt a gondja, hogy nem fűtött eléggé. Rádugtam a slagot az egyik ágra és megengedtem. Jött ki belőle rendesen kosz. A legnagyobb egyben egy olyan körömnyi méretű rozsdadarab. Mikor végeztem kompresszorral kifújtam annyi vizet amennyit tudtam és vissza az egész. Nem tudom ez mennyire szakszerű, de azóta is hibátlanul fűt az az autó (Astra F).

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!van 1 kis problémàm van 1 opel vectra-b 2.0 TDi 2001es autom a probléma az hogy hidegen pöccre indul és megy a kocsi de ahogy bemelegszik a motor kigyullad a motor jelző lámpa és vissza huzza az autot! De èrdekes mert 2-esben rángat be!meg most csinált 1 olyat is hogy auto pálya 100as tempo majd kiggyulad a hiba jelző a fordulat és a km/h is el kezdett vissza esni!valami ötlet?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!van 1 kis problémàm van 1 opel vectra-b 2.0 TDi 2001es autom a probléma az hogy hidegen pöccre indul és megy a kocsi de ahogy bemelegszik a motor kigyullad a motor jelző lámpa és vissza huzza az autot! De èrdekes mert 2-esben rángat be!meg most csinált 1 olyat is hogy auto pálya 100as tempo majd kiggyulad a hiba jelző a fordulat és a km/h is el kezdett vissza esni!valami ötlet?

Mindenképp ki kell olvasni a hibakódot. Dízelben nem vagyok otthon, de itt van egy módszer: http://www.opelforum.hu/topic/226-altalanos-muszaki-problemak-vectra-b/page-316#entry1000127

Az aláírásomban meg egy másik. Hátha valamelyikkel sikerül.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sajnos eggyik ki villogtatással se működik a pedálos se jò,sem a kézifék alatti csati mert azt tudom hogy ennél a csatinál az 5-6ba kell vezetéket dugni csak hogy ám nekem nincs 6 :) érdekes igy de azért köszönöm

Akkor vidd el valahova kiolvastatni vagy vegyél egy olvasót. Többiek itt az op-com -ot szokták ajánlani. A hibakód elég nagy bizonyossággal felfedi mivel van a gond, vagy elég jó támpontot ad hozzá.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A kérdésem a következő volna. Vettem egy adagolóhibás, egyébként kitűnő állapotú 2002-es B Vecrta-t 2.0 dti 16v, és az adagolót, teljesen felujitanak nekem. Az akció 220e Ft-ba, plusz 20 szerelési dijba fájna. Egy év garit vállalnak rá. Szerintetek drága az eljárás, vagy optimális?

Köszönettel,

ÁDÁM

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.