tgabika76 Elküldve Február9, 2020 Megoszt Elküldve Február9, 2020 12 perce, gyuros írta: Üdv mindenkinek. Fékkel kapcsolatos problémám van. A jelenség a következő. Időnként határozott a fékem kis fékpedál lenyomásnál is (amilyen volt is mindíg) de van amikor meg keményebben kell nyomnom és akkor sem elég hatásos. Ez az állapot így nem biztonságos. Tárcsák betétek teljesen újak (brembo). Féknyergek teljesen felújítottak, fékolaj is új. Ezeket kizártam a hibalehetőségekből. Marad a főfékhenger (lehet a belső tömítések nem az igaziak már), abs egység esetleg panel rész forrasztásai lazák, fékrásegítő bár én azt is kizárnám. És van még egy kis alkatrész aminek nem tudom a nevét és a pontos szerepét. Csináltam róla képet. Esetleg ennek a nevét is elárulhatná aki tudja (már keresgéltem a neten alkatrészek közt de sikertelenül) http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=48520200209_113140.jpg <----- a karikázott alkatrész. Pontosan melyik irányból engedi a levegőt illetve a fékrásegítő honnan kapja a levegőt (a rajta lévő nyíl a szívóház felé mutat). Egyébként jobban húzatva az autót utána jobb a fék is, olyan mintha jobb levegő ellátottsága lenne a fékrásegítő rendszernek. Olyan mintha a fotón lévő bekarikázott alkatrész hibájából nem adna kellő levegő vákumot a féknek ... Ha esetleg valakinek lenne ötlete annak örülnék Köszi Ez egy visszacsapószelep ami a szívósorról a devanderre (vákuumdobra) vezető levegőcsövön van. Nem szokott elromlani, anno én is megvettem a Claibrához, aztán nem is ez volt a baj... A tünetek alapján a fékrásegítő lesz a rossz, abban szokott a membrán átszakadni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyuros Elküldve Február9, 2020 Megoszt Elküldve Február9, 2020 6 órája, tgabika76 írta: Ez egy visszacsapószelep ami a szívósorról a devanderre (vákuumdobra) vezető levegőcsövön van. Nem szokott elromlani, anno én is megvettem a Claibrához, aztán nem is ez volt a baj... A tünetek alapján a fékrásegítő lesz a rossz, abban szokott a membrán átszakadni. Köszönöm a választ. Igen nekem is ez volt az elméletem annak a visszacsapószelepnek a működéséről.. Előzőekben lemaradt, hogy nincs hibakód az abs részen.. A vákumdob ha lukas akkor abszolút nem lenne jó, nem? Vagy csak olyan pici luk lenne rajta ami időnkénti problémát produkál? De annak az ellenőrzéséhez ki kell szerelnem és szétbontanom h ellenőrizhessem a benne lévő membránt... Egyébként levegő szivárgás hangot sem hallani.. Marad a bontás.. Köszönöm a segítséget Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február10, 2020 Megoszt Elküldve Február10, 2020 11 órája, gyuros írta: Köszönöm a választ. Igen nekem is ez volt az elméletem annak a visszacsapószelepnek a működéséről.. Előzőekben lemaradt, hogy nincs hibakód az abs részen.. A vákumdob ha lukas akkor abszolút nem lenne jó, nem? Vagy csak olyan pici luk lenne rajta ami időnkénti problémát produkál? De annak az ellenőrzéséhez ki kell szerelnem és szétbontanom h ellenőrizhessem a benne lévő membránt... Egyébként levegő szivárgás hangot sem hallani.. Marad a bontás.. Köszönöm a segítséget Van amikor csak úgy veszed észre hogy lyukas a membrán hogy álló motornál nem tartja meg a vákumot. Normál esetben 3-4 fékpedál lenyomásig van fékrásegítés aztán már kemény a pedál, nem húzza be a vákum. Ha kicsi a lyuk akkor menet közben amikor állandóan szív a motor nem is lehet észrevenni, aztán ha nagyobb a lyuk akkor már ilyenkor is feltűnő a rásegítés hiánya. Tudomásom szerint roncsolás nélkül nem lehet bontani a vákumdobot. Egyszer hoztam haza egy diesel astrát Bécsből rásegítés nélkül, ott ugye külön vákumszivattyú van, na az rémálom volt. Két lábbal fék taposás meg kézifékkel rásegítés. A vontatás is ezért necces. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyuros Elküldve Február10, 2020 Megoszt Elküldve Február10, 2020 11 órája, zotya975 írta: Van amikor csak úgy veszed észre hogy lyukas a membrán hogy álló motornál nem tartja meg a vákumot. Normál esetben 3-4 fékpedál lenyomásig van fékrásegítés aztán már kemény a pedál, nem húzza be a vákum. Ha kicsi a lyuk akkor menet közben amikor állandóan szív a motor nem is lehet észrevenni, aztán ha nagyobb a lyuk akkor már ilyenkor is feltűnő a rásegítés hiánya. Tudomásom szerint roncsolás nélkül nem lehet bontani a vákumdobot. Egyszer hoztam haza egy diesel astrát Bécsből rásegítés nélkül, ott ugye külön vákumszivattyú van, na az rémálom volt. Két lábbal fék taposás meg kézifékkel rásegítés. A vontatás is ezért necces. Köszönöm a választ Az nem lehetett egyszerű, na meg nem is volt veszélytelen.. Megoldódott a problémám ma rábukkantam a valódi hibára Szerencsére nincs baja a devandernek elég nagy meló lett volna kiszedni is és a visszacsapószelep is jó A probléma a szívóházzal van ahol csatlakozik a fék vákumcsöve kitört egy darab... Visszaragasztottam szóval addig kibírja amíg a motorfelújítás meg nem lesz és visszakerül a helyére a saját szívóházával együtt A fék ismét remekül működik http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=96620200210_104427.jpg Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február10, 2020 Megoszt Elküldve Február10, 2020 7 perce, gyuros írta: Köszönöm a választ Az nem lehetett egyszerű, na meg nem is volt veszélytelen.. Megoldódott a problémám ma rábukkantam a valódi hibára Szerencsére nincs baja a devandernek elég nagy meló lett volna kiszedni is és a visszacsapószelep is jó A probléma a szívóházzal van ahol csatlakozik a fék vákumcsöve kitört egy darab... Visszaragasztottam szóval addig kibírja amíg a motorfelújítás meg nem lesz és visszakerül a helyére a saját szívóházával együtt A fék ismét remekül működik http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=96620200210_104427.jpg Hát elég egy ekkora kis rés hogy a vákum gyengüljön. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Garos Elküldve Február16, 2020 Megoszt Elküldve Február16, 2020 Sziasztok azt miért csinálja az opel 1.6i C16Nz hogy ki villan a kis motor icon ugrik egyet az autó és nem megy le áll és utána még nem indul csak akkor ha a traforol le veszem a kábelt rá inditok szikrazik vissza megy a kábel és ha mise történt volna el indul és megyek tovább hiba kódot nem jelez csak a 12-es. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február16, 2020 Megoszt Elküldve Február16, 2020 1 óra, Garos írta: Sziasztok azt miért csinálja az opel 1.6i C16Nz hogy ki villan a kis motor icon ugrik egyet az autó és nem megy le áll és utána még nem indul csak akkor ha a traforol le veszem a kábelt rá inditok szikrazik vissza megy a kábel és ha mise történt volna el indul és megyek tovább hiba kódot nem jelez csak a 12-es. Vedd le a fojtószelepházról a nagy műanyag fedelet, úgy rálátsz az injektorra. Ha indítózás közben látod hogy beporlasztja a benzint ( amikor nem indul) akkor az üzemanyag ellátást kábé ki is zárhatjuk. ( ha sikertelen indítózás után a kipufogó erősen benzinszagú akkor ugyanez van) . Marad tehát a gyujtószikra hiánya. Ha a trafó főkábel birizgálás után javul meg az autó akkor esélyes hogy ezzel a kábellal vagy a csatlakozásával van gond. Nézz bele a kábelbe a két végén tisztán fémes-e a csatlakozó vagy esetleg be van zöldülve vagy más szennyeződést látsz-e rajta. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Garos Elküldve Február16, 2020 Megoszt Elküldve Február16, 2020 Meg nézem de ma úgy állt le hogy ki villant a kis motor icon elaludt de nincs tárolt hiba. Én meg a lambaszondara gondolok vagy a benzin szivattyúra ezek csinálnak olyat hogy néha működik néha nem? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február16, 2020 Megoszt Elküldve Február16, 2020 1 órával ezelőtt, Garos írta: Meg nézem de ma úgy állt le hogy ki villant a kis motor icon elaludt de nincs tárolt hiba. Én meg a lambaszondara gondolok vagy a benzin szivattyúra ezek csinálnak olyat hogy néha működik néha nem? Igazából amikor leáll a motor egyből kigyullad a motorhiba lámpa, szóval ez nem jelenti autómatikusan hogy van tárolva hibakód. Amit írtam ha megnézed azzal kiszűröd a benzinszivattyút. A lambda szondának van hibakódja, azt látnád. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Garos Elküldve Február17, 2020 Megoszt Elküldve Február17, 2020 Meg néztem a kábelt hát kicsit szenyeződött volt vettem bele újat de a hiba ugyan úgy meg maradt sikertelen inditasnal érezni a banzin illatát már nem tudom mi lehet a Baja egyik hibát meg oldom akkor jönn a másik esetleg ötlet hogy mi okozhatja még ezt a hibát? Link to comment Megosztás: More sharing options...
szaboz Elküldve Április12, 2020 Megoszt Elküldve Április12, 2020 On 2020. 02. 17. at 9:34, Garos írta: Meg néztem a kábelt hát kicsit szenyeződött volt vettem bele újat de a hiba ugyan úgy meg maradt sikertelen inditasnal érezni a banzin illatát már nem tudom mi lehet a Baja egyik hibát meg oldom akkor jönn a másik esetleg ötlet hogy mi okozhatja még ezt a hibát? Gyútásrendszert kompletten át kéne nézni, ott valami nem kerek (kábelek, csatlakozók, gyertyák etc.) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Garos Elküldve Április18, 2020 Megoszt Elküldve Április18, 2020 Köszönöm a választ. Előző problémát meg oldottam most egy olyan problémám van a kocsival hogy üzemi hőfokon pár másodpercig magas az alapjàrat utána le esik normalisra ezt a hibát mi okozza. Köszönöm a válaszokat előre is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Isvan79 Elküldve Június14, 2020 Megoszt Elküldve Június14, 2020 Sziasztok. B vectra 2001 és 2.0 DTI ydth mozórkód. Kérdésem a következő. KB 1 hónapja egy erős fékezés után kivillant a check engie lámpa majd elmúlt. Azóta minden fékezés után kivillan majd egy pár perc múlva elmúlik. Ha 2-be jobban kihúzatom eltűnik. Valaki járt már így? Tudna valaki segíteni? Köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Joci 79 Elküldve November5, 2021 Megoszt Elküldve November5, 2021 On 2016. 05. 14. at 13:04, DögVectra írta: Köszönöm a választ, a vezetékeket átnézem. Igen, a kuplung benyomása gyakorlatilag együtt jár a gázelvétellel, és csak melegen csinálja. Egyébként előjele, ha sebességben gázelvételre elkezd dadogni a motor. Ma átnéztem a kábeleket, bár szétmállik a műanyagborítás, és a stekkerek szanaszét vannak, de amúgy minden ok. Porlasztk is jónak tűntek. Mintha az üzemagyagellátással lenne probléma Szia! Épp most küzdök én is ezzel a problémával.... Mi volt a baja az autónak? Link to comment Megosztás: More sharing options...
kingblue Elküldve November5, 2021 Megoszt Elküldve November5, 2021 11 perce, Joci 79 írta: Szia! Épp most küzdök én is ezzel a problémával.... Mi volt a baja az autónak? Hali.5 évvel ezelőtti kommentre reagáltál.Nem biztos hogy kapsz rá választ.Egyébként mi a gond az autóval? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Joci 79 Elküldve November5, 2021 Megoszt Elküldve November5, 2021 Meleg motornál megszűnik az alapjárat teljesen 0-ra. Már kitisztítottuk a fojtószelepház az EGR szelepet a map szenzort hibának csak az EGR dobta fel De mondjuk a motorvezérlő most lett javítva nemrég Link to comment Megosztás: More sharing options...
Joci 79 Elküldve November5, 2021 Megoszt Elküldve November5, 2021 16 perce, kingblue írta: Hali.5 évvel ezelőtti kommentre reagáltál.Nem biztos hogy kapsz rá választ.Egyébként mi a gond az autóval? Helló! Igen tudom hogy régi sztorira reagáltam..... Meleg motornál elmegy az alapjárat teljesen nullára. Mindig leáll amikor kinyomom a kuplungot Hidegen nem csinálja vagyis hogy nem mindig tehát rapszódikus. Hibának feldobta az EGR szelepet aztán azt kitakarítottuk a fojtószelep házat is a map szenzort is ennyit tettünk egyelőre Link to comment Megosztás: More sharing options...
kingblue Elküldve November5, 2021 Megoszt Elküldve November5, 2021 34 perce, Joci 79 írta: Helló! Igen tudom hogy régi sztorira reagáltam..... Meleg motornál elmegy az alapjárat teljesen nullára. Mindig leáll amikor kinyomom a kuplungot Hidegen nem csinálja vagyis hogy nem mindig tehát rapszódikus. Hibának feldobta az EGR szelepet aztán azt kitakarítottuk a fojtószelep házat is a map szenzort is ennyit tettünk egyelőre Milyen motor? Dízel benzines stb.Motor kód esetleg. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Joci 79 Elküldve November5, 2021 Megoszt Elküldve November5, 2021 1 órával ezelőtt, kingblue írta: Z16XE 16 BENZIN Link to comment Megosztás: More sharing options...
Joci 79 Elküldve November5, 2021 Megoszt Elküldve November5, 2021 1 órával ezelőtt, kingblue írta: Hali.5 évvel ezelőtti kommentre reagáltál.Nem biztos hogy kapsz rá választ.Egyébként mi a gond az autóval? 19 perce, kingblue írta: Milyen motor? Dízel benzines stb.Motor kód esetleg. Z16XE 1,6 benzin Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts