Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

A multkor említettem, hogy nekem már volt a vezérműtengely jeladóval problémám. Az indítással nekem sem voltak problémáim, de mikor már nagyon gatya volt a fordulatszámot a vezérlőelektronika 4500 környékén tiltotta!

Te mit tapasztalsz?

Mikor elsőször jött a hiba, szóval a szerelő előtt, akkor kopp ez volt... erőtlenebb is lett(mert valamit a gyújtással is csinál az elektronika - talán 12 fokkal vagy fokra állítja - meg 4512 a max. fordulat) Szóval erőtlen lett... most legutóbb semmi erőtlenség, ment, mint a vesztés.

... Sárga alapon egy villámhoz hasonló kis jel, nem tom miben van ez bennt! Indításnál lehet látni, a bal oldalon van, az akksi jelétől ballra 2-kockával. Megálltam picit, meghallgattam a motor hangját, és nem volt semmi baj, majd pihiztem 2-3-percet, majd elindultam hazafelé, és egyszercsak kialudt! A kis jelről bővebb informácíót szeretnék kérni, mit jelent, mi lehetett, hogy megjelent! Stb! Ha valakinek van infúja a többi jelről, akkor azt is szívesen várom, vagy bármilyen ötletet! ...
Az a motorellenőrző lámpa lesz! HIbakódkiolvasás kéne! Tech műszerezés! Akkor tudnánk valamit mondani, hogy mi a bibi...szerintem. :blink:

Uhuhu! Köszi a választ! B)

Link to comment
Megosztás:

Az a motorellenőrző lámpa lesz! HIbakódkiolvasás kéne! Tech műszerezés! Akkor tudnánk valamit mondani, hogy mi a bibi...szerintem. :blink:

Úgy van, az a motorkontroll (check engine) visszajelző lesz, és ha ennyi ideig ég, az azt jelenti hogy hibakódot tárolt el a motorvezérlő számítógép, amit egy Tech2 nevű műszerrel lehet kiolvasni (leginkább márkaszervizben, mert elég drága egy ilyen műszer, nincs minden sarki autószerelőnek), és ott hibakód alapján meg tudják mondani hogy mi a baja az autónak. Egy ilyen kiolvasás amúgy párezer forint szokott lenni.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
Sziasztok!

Nem tudtok véletlenül egy olcsón dolgozó emberkét, aki kitörölné nekem egy hibakódomat. (légzsák, de azota a hiba orvosolva).

Köszi: Bazsó

És merre? Mert biza az nem derült ki eddig. :blink:

Amúgy ha a hiba tényleg orvosolva van, akkor elvileg bármely szervízben, ahol van TECH, tudják törölni.

ui: az enyémből ugyan nem légzsák, hanem mocis hibakódok 30 indítás felett törlődtek.

Link to comment
Megosztás:

Úgy néz ki, hogy a vez. tengely jeladó cserés lesz.... Tegnap többször jött elő a sárga lámpicska... a forduat meg 4200-4300 körülre maximalizálódott...

újraindítás után ment minden rendben....

Elvileg ha csak az egyik ága haldoklik a jeladónak, attól még menni fog a moci? Mert azt tudom, hogy a lehúzott csatival nem megy(olyankor egyik tekercsen sincs zárva az áramkör)...

Ha van valakinek egy felesleges rossz... azt elkérhetném kísérlet céljából?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis segítség kellene, az egyik kollegámnak nem indul az autója valószínűleg az adagolója beteg, keresnék Bp-en olyan szerelőt, aki meg tudná gyógyítani.

/X20DTH/

előre is köszönöm!

Benedeczki Bosch service Kecel 30/943-98-45

Vagy kérdezd meg Uhuhu kartárstól ó is tud valami adagolóst Budapesten.

Link to comment
Megosztás:

A minap az összes csatit amit csak elértem a mocitérben, átfújkáltam kontaktspay-vel.... elvileg ez is okozhatta nálam a jeladó hülyülését... így most ezt már kizártam. Ha megint előfordul, akkor csere.

Viszont amit még észre vettem, hogy mintha a "hideg" moci szebben reagálna a gázra, az is lehet, hogy csak én érzem így. Minden esetre most jobban teccik a hangja. :)

No most röviden ennyi...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Vectra társaim!

Van-e valakinek tapasztalata a Veci hátsó futóművével, illetve annak beállításával kapcsolatban?

Az enyém erősen eszi mindkét oldalon a gumi belső szélét, olyan mintha a kerékdőlés túl negatív lenne.

A szilentek jók semmi kottyanás.

Köszi

U.i.: 215/45 ZR 17 Eagle F1 gumik vannak rajta

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Vectra társaim!

Van-e valakinek tapasztalata a Veci hátsó futóművével, illetve annak beállításával kapcsolatban?

Az enyém erősen eszi mindkét oldalon a gumi belső szélét, olyan mintha a kerékdőlés túl negatív lenne.

A szilentek jók semmi kottyanás.

Köszi

U.i.: 215/45 ZR 17 Eagle F1 gumik vannak rajta

Próbáld a keréknyomást csökkenteni kb 0,2 vel

nekem 2mm hibádzik a hátában ezért nekem is lent van a nyomás és teljesen jó már 8000km óta.

Vagy futóműves :)

Link to comment
Megosztás:

Próbáld a keréknyomást csökkenteni kb 0,2 vel

nekem 2mm hibádzik a hátában ezért nekem is lent van a nyomás és teljesen jó már 8000km óta.

Vagy futóműves :)

Köszi! megpróbálom a nyomáscsökkentést, aztán tényleg futóműves.

Lehet ez gyári probléma?

Link to comment
Megosztás:

Köszi! megpróbálom a nyomáscsökkentést, aztán tényleg futóműves.

Lehet ez gyári probléma?

Az enyémet már egyszer valaki utolérte sajnos abból adódhat. Nem nagyon csak épp a bal sarkát kapott új lököst de a lemez a lökös alatt sérült maradt ezt kb 1hónapja vettem észre. már fél éve nálam van, a futóműbaj a télikerekek felrakásakor jelentkezett mert akkor ellenőriztettem is.

Link to comment
Megosztás:

Az omim is ette a hátsó gumikat,de vizes úton 90 fölött sétált is.Az előző gazda meg nem tudta miért ette a gumikat,pedig opel szervíz szerint jól állt a futómü.A végére kiderült, hogy az első-hátsó futómü teljesen máshogy áll. Beállítás óta nem eszi, pidig nekem is terpeszt a hátulja.

Link to comment
Megosztás:

Az omim is ette a hátsó gumikat,de vizes úton 90 fölött sétált is.Az előző gazda meg nem tudta miért ette a gumikat,pedig opel szervíz szerint jól állt a futómü.A végére kiderült, hogy az első-hátsó futómü teljesen máshogy áll. Beállítás óta nem eszi, pidig nekem is terpeszt a hátulja.

Helló!

Konkrétan mit kellett állítani?

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

Nos... volna egy problémám... pontosabban kettő!

1. Vezérműtengely jeladó:

mivel gyorsan kellett egy másik, a helyi boltban nem kaptam, csak utányárit, abból is az ócsóbbat... megbántam. Másnap vittem vissza... csere... sajna ugyanolyan noname volt megint nekik... mivel ez már erősen péntek volt, és ugye menni kellett a kocsinak, nem tudtam megvárni, hogy hozzanak egyet szombatra.

Elsőre az újabb noname darab jónak tűnt. Majd elinduláskor 30 km-en 4-szer vagy 5-ször produkált a kocsi hibát a jeledóra... aztán 220 km alatt semmi. Majd másnap megint hüléskedett, aztán semmi... aztán megint, majd semmi... most már tanácstalan vagyok... elvileg a kábel jó, mert rámértem. Most holnap megyek, és kérek egy gyárit, vagy legalább Siemens-t, mivel az a gyári beszállító is.

2. Hűtőventillátorok:

Vadkertre megérkezve ment mindegyik... de még 40 perc múlva is... helyszínen megállapítottuk, valamelyik hőgomba, vagy a klíma nyomáskapcs. lehet rossz... később kisebb pöckölésre megálltak a ventik, de másnap reggel azzal ébresztettek, hogy megy a venti megint... :) pöcköltem... megállt... majd később megint bekapcsolt.

Aztán már csak akkor állt meg, ha a hűtő tetején végigfut egy kábelközeg... meg ebben van egy nagyon nagy 3 vezetékes csati... ha azt széthúzom, akkor mind megáll... így pihentetem őket, meg az akksit is.

Fenti problémákra, de pláne utóbbira várnék segítséget... akiket még nem kérdeztem, azoktól. :) De ha valakinek eszébe jut valami, szóljon.

Link to comment
Megosztás:

hmm...

1. úgy néz ki, hogy benéztem. :) most már nem a vez. tengely jeladó hülyéskedik... hanem a főtengely...

úgy tűnik nem bír élni a párja nélkül, és haldoklik.

2. Ma méricskéltem, húzgáltam szét csatikat... kocogtattam stb. (a fene a tervezőkbe, a hőkapcsolók olyan helyen vannak, hogy majdnem felmenőiket emlegettem) Úgy néz ki, hogy 2 féle hőkapcsoló is van, mindkettő 2 fokozatú, mindkettő a hűtőben.... az egyiknek kerek csatija van, a másiknak lapos.

Nos a laposat sikerült lehúznom, akkor sem álltak meg a ventik... valamint ekkor kocogtattam a másikat, és ki-be kapcsolgattak a ventik. Csak úgy kattogott az akksi előtti relédobozban a sok relé( rajz alapján úgy mind a 6 a ventikhez tartozik, csak van amit a hőkapcsolók, van amit a klíma, van amit az ECU vezérel... ha jól láttam). Minek bonyolították ezt ennyire meg?

Szóval cserés lesz a körcsatis kapcsoló.

meg a főtengely jeladója... boldog a pénztárcám. :) :(

A vezérműszíj burkolatot úgy tűnik sikerült megragasztanom, csak lassan szilárduló ragacs volt itthon(ez volt ingyen, melóhelyről), így azt legalább nem kell vegyek egyelőre.

Link to comment
Megosztás:

MIvel tegnap erősen kétséges volt, hogy beinduk-é a kocsi, ma megrendeltem a helyi Csergőből mindkét jeladót és a hőgombát. Igaz, nem GM felirat lesz rajtuk, hanem siemens... viszont nem noname, és a régi(gyári) jeladóim is siemens-ek. A múltkor hirtelen vett noname-et meg lehet 20 m-ről bedobom a boltba, ahol adták. :)

Link to comment
Megosztás:

MIvel tegnap erősen kétséges volt, hogy beinduk-é a kocsi, ma megrendeltem a helyi Csergőből mindkét jeladót és a hőgombát. Igaz, nem GM felirat lesz rajtuk, hanem siemens... viszont nem noname, és a régi(gyári) jeladóim is siemens-ek. A múltkor hirtelen vett noname-et meg lehet 20 m-ről bedobom a boltba, ahol adták. :)

Remélem a kirakaton keresztül!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.