Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Szóval mik a tapasztalatok a motorral és a kocsival,mik a típushibák,mire figyeljek oda megvételnél?

Köszönöm előre is!

Amint Adam1 is írta, a legjobb választás, ha elkerülöd a 2.0DTi-t.Azok a motorok megfutották már a maguk kilóméterét, nincs megkímélt darab.A szűk keresztmetszete az adagoló, amit bontva is min. 150e.-ért dobnak utánad.S, mellette még jó pár költséges dolog amiből sokszor csak a gyári alkatrész jó.

Benzines fronton pedig ha kis szervízigényűt akarsz akkor a 8 szelepes verziót választod.Cserébe alacsony szervízköltségekkel kell számolnod, teljesen átlagos menetteljesítmény mellett.Hozzá tenném, kicsit alulmotorizált lesz az autó, de ez a menetkomforton nem fog meglátszani.

Az 1.6 16V sem rossz választás, de még az is kicsi a maga 100LE-jével.

Köztes választás az 1.8, dinamikus autózáshoz pedig ott a 2.0;2.2;2.5V6.

Link to comment
Megosztás:

Amint Adam1 is írta, a legjobb választás, ha elkerülöd a 2.0DTi-t.Azok a motorok megfutották már a maguk kilóméterét, nincs megkímélt darab.A szűk keresztmetszete az adagoló, amit bontva is min. 150e.-ért dobnak utánad.S, mellette még jó pár költséges dolog amiből sokszor csak a gyári alkatrész jó.

Benzines fronton pedig ha kis szervízigényűt akarsz akkor a 8 szelepes verziót választod.Cserébe alacsony szervízköltségekkel kell számolnod, teljesen átlagos menetteljesítmény mellett.Hozzá tenném, kicsit alulmotorizált lesz az autó, de ez a menetkomforton nem fog meglátszani.

Az 1.6 16V sem rossz választás, de még az is kicsi a maga 100LE-jével.

Köztes választás az 1.8, dinamikus autózáshoz pedig ott a 2.0;2.2;2.5V6.

8 szelepes azért elég ritka példány, és csak a legelső időkből vannak ilyen példányok.

Mindeképpen B2eset vegyen szerintem, abból is az 1.8asat, ami már tisztességesen mozgatja a kasztnit.

Link to comment
Megosztás:

A 2.0 dieselt jobb ha hanyagolod, elég szerencsétlen egy konstrukció az a motor, lefulladásra hajlamos, és az adagoló is meg szokta adni magát. Olyankor mélyen bele kell nyúlni a zsebbe. Úgyhogy dieselből marad az 1.7, ami elég ritka darab, vagy a benzines.

Lefulladásos? :) Én mentem X20DTH és Y20DTH-val is,de ilyen probléma sosem jött elő.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Még nincs Opelem (korábban már volt),de mostani autóm szeretném lecserélni!Anyagi helyzetem miatt csak egy 8-9 éves gépre telik,az egyik jelölt a G Astra mellett a B Vectra!Ebből is a 2.0DTI erősebb verziót tartom magam számára megfelelőnek!De javítsatok ki,ha tévedek!Szóval mindenképpen dízelt szeretnék és olyat,amivel azért lehet menni,előzni,stb!Az 1.7-est,meg a 80LE-s 2.0-st gyengének érzem a kocsi súlyához,bár még nem próbáltam egyiket sem!

Szóval mik a tapasztalatok a motorral és a kocsival,mik a típushibák,mire figyeljek oda megvételnél?

Köszönöm előre is!

Kázsé

Ha tényleg szeretnél mindent tudni egy 2.0 dti-ről, keress meg mindent megmutatok elmondok, hogy mire figyelj oda, nem mellesleg ha tetszik meg is veheted.

Link to comment
Megosztás:

no, a fényszóró magasság állító probléma megoldódni látszik.

kivettem haver vectrájából a fényszóró kapcsoló egységet, azzal működött rendesen. lehet a ledesítéskor lett vmi baja, bár nem látok semmi gondot. 2e-ért kapni bontottan, nem egy összeg szerencsére. :)

Link to comment
Megosztás:

Hátsó szilentek,lengéscsillapító cserélve és még mindig kopog valami hátul!

Kezd nagyon az idegeimre menni...Kipufogót megmozgattam,semmi hang!Mi a franc lehet az?

Mint ha egy kalapácsot rejtett volna el valaki a csomagtartóban! :)

Ha a futómű dolgai nem lógnak, a megoldás lehet tényleg a csomagtartóban vagy az oldalsó kárpitok alatt lesz. :)

Link to comment
Megosztás:

Hátsó szilentek,lengéscsillapító cserélve és még mindig kopog valami hátul!

Kezd nagyon az idegeimre menni...Kipufogót megmozgattam,semmi hang!Mi a franc lehet az?

Mint ha egy kalapácsot rejtett volna el valaki a csomagtartóban! :)

Nekem is kopog/zörög valami hátul, de csak ha rossz utakon megyek (magyarul szinte mindig).

Első körben én a kötelező tartozékokra gondoltam, így fogtam egy nagy textildarabot és azzal kipárnáztam a pótkereket, úgy kerültek vissza. Zaj csökkent, de nem szűnt meg.

Múltkor mikor fel volt emelve a kocsi, megnéztem a kipufogót jobbra-balra megmozgattam, és akkor vettem észre hogy az alváz és a hátsó dob között van egy lemez (az alvázra van felerősítve) amihez hozzáér a hátsódob. Nem volt rendesen rögzítve a lemez. Rögzítettem azon a részen ahol hozzáért a kipufogó, majd észrevettem hogy ez a lemez elér egészen a pótkerék vályújának széléig, és ott csak egy csavar fogja fel, ráadásul vicces volt, mert kisebb alátét volt az anya alatt, mint amekkora lyuk volt a lemezen :)

Megpróbáltam lecsavarni az anyát, hogy nagyobb alátétet tegyek alá, de kis erőfeszítéstől is simán letört az alvázra felhegesztett csavar, így most nekem ez a lemez csak úgy lóg a pótkerék alatti részen. Következő körben ezt az említett lemezt átfúrom két helyen, hogy ne csak egy ponton legyen felfogatva a pótkerék alatti részen.

Szerelő átnézte a szilentjeim, felfüggesztést, lengéscsillapítót, azt mondta azokkal semmi gond, de ő sem tudta megmondani mitől kopoghat.

Lehet tényleg a kárpitok alatt/mögött lesz a megoldás.

Hallottam egyébként olyant hogy a kipufogórendszert egyszerően pár bilinccsel fel kell fogatni fixre a flexibilis cső mögötti résztől a végéig. Erről vélemény?

Link to comment
Megosztás:

Nekem is kopog/zörög valami hátul, de csak ha rossz utakon megyek (magyarul szinte mindig).

Első körben én a kötelező tartozékokra gondoltam, így fogtam egy nagy textildarabot és azzal kipárnáztam a pótkereket, úgy kerültek vissza. Zaj csökkent, de nem szűnt meg.

Múltkor mikor fel volt emelve a kocsi, megnéztem a kipufogót jobbra-balra megmozgattam, és akkor vettem észre hogy az alváz és a hátsó dob között van egy lemez (az alvázra van felerősítve) amihez hozzáér a hátsódob. Nem volt rendesen rögzítve a lemez. Rögzítettem azon a részen ahol hozzáért a kipufogó, majd észrevettem hogy ez a lemez elér egészen a pótkerék vályújának széléig, és ott csak egy csavar fogja fel, ráadásul vicces volt, mert kisebb alátét volt az anya alatt, mint amekkora lyuk volt a lemezen :)

Megpróbáltam lecsavarni az anyát, hogy nagyobb alátétet tegyek alá, de kis erőfeszítéstől is simán letört az alvázra felhegesztett csavar, így most nekem ez a lemez csak úgy lóg a pótkerék alatti részen. Következő körben ezt az említett lemezt átfúrom két helyen, hogy ne csak egy ponton legyen felfogatva a pótkerék alatti részen.

Szerelő átnézte a szilentjeim, felfüggesztést, lengéscsillapítót, azt mondta azokkal semmi gond, de ő sem tudta megmondani mitől kopoghat.

Lehet tényleg a kárpitok alatt/mögött lesz a megoldás.

Hallottam egyébként olyant hogy a kipufogórendszert egyszerően pár bilinccsel fel kell fogatni fixre a flexibilis cső mögötti résztől a végéig. Erről vélemény?

Természetesen nekem is csak a rossz utakon!Ha máshol is kopogna,betennék egy egérfogót! :)

A hővédő lemezt még nem néztem meg,de ma az aknából ránézek arra is,mert én csak

simán mozgattam meg,ahogyan állt az aszfalton!(vagyis Magyarországról beszélve,egy kátyúban)

Anno a Golfon is elengedett ez a lemez és semmilyen anya nem volt jó a menetre!

Kimondottan a hővédő lemezhez kellett bontóból szereznem olyan alátétet,aminek a belseje

"körmös" volt,amit ugyebár rá kellett csak tenni a menetre és le már nem jött!

Ha a kipufogónál van a probléma,akkor ha kell odaragasztom,vagy felhegesztem fixre az egészet,de már kezd

nagyon kikészíteni a dolog!

Bár én tartok attól hogy a lökhárítónak valamelyik felfogatója van eltörve és ettől kattog az egész!

Ma mindenképpen megnézem és ha sikerült kiderítenem az okát,megírom! :D

Link to comment
Megosztás:

Az én hangvadászatom eddig eredménytelen volt... :)

Nekem sincs a hővédő lemezen csavar,sőt,sok le van törve ahogy te is írtad,de nem hiszem hogy onnan jönne ilyen hang!

Kiszedtem a csomagtartóból mindent,még mindig zörög,az egyik oldalon a dobvédő műanyag,ami a lökhárítóba

is belemegy,ki volt lazulva,kicseréltem,meghúztam mind a két oldalon,zörgés megmaradt!

Megnéztem még a kalaptartót is,hátha az akadt ki a helyéről,de nem!A hátsó rugókból vagy le lett vágva

vagy már kisebb ültető rugókat tettek be helyette,mert kisebb mint az eredeti,ez lengéscsillapító cserénél kiderült!

Erre tudok még gondolni...

Másik dolog,hogy nincs tehermentesítő az alufenimen és egy picivel nagyobb az átmérője a felninek,mint ahová felmegy!

(viszont megvolt már ez a hang a felnicsere előtt is)

Lehet az is hogy innen jön a hang,vagy tényleg a hővédő lemez...

Hátsó futóműnél hány darab szilent van?Négy?

warwolf,mikor elhoztam az autót,nekem a csomagtér ajtaja rugós,és onnan jött zizegős rugó hang!

A védő műanyagot visszatettem a helyére,fordítottam a rugón egy kicsit és azóta nem hallani!

Egyébként a rugókat le lehet cserélni teleszkópra?

Ha a hátsó rugó tört volna el azt azért hallani lehet ha megmozgatok az autót,nem?Na meg persze látni is...

Link to comment
Megosztás:

Ha a futómű dolgai nem lógnak, a megoldás lehet tényleg a csomagtartóban vagy az oldalsó kárpitok alatt lesz. :)

Kiszedtem a pótkereket,csomagtéri kárpitot is,hátha az elsősegély doboz vagy az emelő,esetleg vonószem ütődik valaminek,de nem az...Délután kiszedem a pótkereket takaró cuccokat és lehet lebontom

a másik oldalon a kárpitozást teljesen :)

Ha valami lógna a futóműnél,azt szerintem lengéscsillapító cserénél észrevettük volna...

Link to comment
Megosztás:

amúgy nekem is zörög hátul, de a szerelő azt mondta hogy a hátsó lengéscsillapító kopog és a szilentek se túl jók már.. Ha lesz pénzem megcsinálom, remélem megoldódik a gond.

"G szemek" cserélve(ha jól tudom így nevezte őket a szerelő)és a lengéscsillapító sincs még 1 hetes!

Bár ha az kopog,akkor viszem vissza mert garanciás!

Link to comment
Megosztás:

......nekem meg v.milyen rugó hang keletkezett.Remélem nem v.melyik hátsó tört el vagy ilyenek.De ha mozgatom a bódét akkor nincs.Szal hangvadászat indul! :)

Ha tippelhetek a hátsó stabilizátor rúd belső szilentje könnyen megviccelhet, mert a "mindent kicseréltünk"-nél szokott kiderülni, hogy ezt mégsem sikerült, vagy ha tényleg új minden gumialkatrész cserés volt akkor a kopott lengéscsillapító tud kotyogó hangot adni ami nem azt jelenti hogy rossz lenne csak ahol legtöbbet mozog (kb 1 cm) ott kikopik a szár.

Nyikorogni a keresztmerevítő belső szilentje szokott.

Szilentek tételesen:

Keresztmerevítőből van kettő 1-1 szilentel

Lengőkaron van 3 db

Stabilizátorrúd 1db

Segéd stabrúd 1db amin 2db szilent van

Ez csak az egyik oldal volt értelem szerűen a hátsó futóműben 16db szilent van plusz a lengéscsillapítóban lévők.

Link to comment
Megosztás:

Nyikorogni a keresztmerevítő belső szilentje szokott.

Thx, ismerem már a Veki futóművét, lévén ez éppen a 2. ilyen autóm, de biztosíthatlak, nem a futóművem kotyog/lóg/ropog, hanem v.melyik rugóm beszélget v.hol.Az tuti, nem futómű lesz.Tegnap már meg gyanúsítottam az ülés rugót is! :)

Link to comment
Megosztás:

Szilentek tételesen:

Keresztmerevítőből van kettő 1-1 szilentel

Lengőkaron van 3 db

Stabilizátorrúd 1db

Segéd stabrúd 1db amin 2db szilent van

Ez csak az egyik oldal volt értelem szerűen a hátsó futóműben 16db szilent van plusz a lengéscsillapítóban lévők.

Hát 16 db szilent biztos nem lett cserélve az enyémben,így akkor lehet ezek közül lesz valamelyik a hibás!

4 db lett mindössze cserélve,szóval hétvégén szervíz és ellenőrzések...

Olcsón hol tudnék első fékbetét szetthez jutni?Sikerült vennem 2 Brembo féktárcsát és most próbálok

jó áron betéteket is szerezni,mert lassan fém a fémen fog fogni,addig meg kár lenne kicserélni...

Link to comment
Megosztás:

Thx, ismerem már a Veki futóművét, lévén ez éppen a 2. ilyen autóm, de biztosíthatlak, nem a futóművem kotyog/lóg/ropog, hanem v.melyik rugóm beszélget v.hol.Az tuti, nem futómű lesz.Tegnap már meg gyanúsítottam az ülés rugót is! :)

Hát akkor ez az a hiba lesz amin egy egész hétvégét el tudsz tölteni és mérgedbe eljutsz a " lerúgom a lökhárítót " állapotig, vagy egy szerelőnél köt ki és ő a "bármennyit elkérhetek" kategóriába fogja sorolni, véleményem szerint.

Link to comment
Megosztás:

Hát akkor ez az a hiba lesz amin egy egész hétvégét el tudsz tölteni és mérgedbe eljutsz a " lerúgom a lökhárítót " állapotig, vagy egy szerelőnél köt ki és ő a "bármennyit elkérhetek" kategóriába fogja sorolni, véleményem szerint.

Wolfit ismerve ezt a problémát is megoldja, és nem így. :)

Link to comment
Megosztás:

Hát akkor ez az a hiba lesz amin egy egész hétvégét el tudsz tölteni és mérgedbe eljutsz a " lerúgom a lökhárítót " állapotig, vagy egy szerelőnél köt ki és ő a "bármennyit elkérhetek" kategóriába fogja sorolni, véleményem szerint.

Ma reggel lebukott a rugókám! Az ülésem ülőlapja az! :) 7végén megszakértem! :) (pedig nem is nagy se@ggem! :D)

Wolfit ismerve ezt a problémát is megoldja, és nem így. :D

Összehívom a "szakértőket" és megszakértjük! :lol: Csak arra kell figyelni, hogy Udi és Bazsi ne kerüljön a műszerfal közelébe! :D (képesek, és kiszedik :D)

Link to comment
Megosztás:

Nekem megvétel után kb egy évvel kezdett el kopogni a háta,de csak ha fél oldalasan belementem egy aknatetőbe pl.Engem is nagyon idegesített,de a szilent cserék megoldották,és azóta is kb 5 éve jó.kopp kopp.Ja és tavaly is hasonló dolgot produkált.Na mondom megint lehet sakkozni hogy mi koppan meg.Aztán egyszer véletlenül észrevettem,hogy a stabilizátor rudat tartó egyik bilincs! tört el.A jobb oldali.Na érdekes volt a rozsdás csavart le flexelni,mert ilyen kúpos feje van,és lehetetlen volt megfogni.Kb 1 óra flexelés.Bilincs meg csak gyáriban van,kemény 1000 forintért.Csavart meg már önzáró hatlapfejűt tettem bele.

Azért gyanús ha ilyen sok embernek zajos a kocsi hátulja. Lehet erre nincs is megoldás :) , ilyen és kész - ez van ezt kell szeretni :)

(hozzáteszem örülnék ha valaki rájönne mi okozhatja)

Link to comment
Megosztás:

Nekem megvétel után kb egy évvel kezdett el kopogni a háta,de csak ha fél oldalasan belementem egy aknatetőbe pl.Engem is nagyon idegesített,de a szilent cserék megoldották,és azóta is kb 5 éve jó.kopp kopp.Ja és tavaly is hasonló dolgot produkált.Na mondom megint lehet sakkozni hogy mi koppan meg.Aztán egyszer véletlenül észrevettem,hogy a stabilizátor rudat tartó egyik bilincs! tört el.A jobb oldali.Na érdekes volt a rozsdás csavart le flexelni,mert ilyen kúpos feje van,és lehetetlen volt megfogni.Kb 1 óra flexelés.Bilincs meg csak gyáriban van,kemény 1000 forintért.Csavart meg már önzáró hatlapfejűt tettem bele.

Köszi! No, majd konzultálok a szerelőmmel, nem tudom ennyire átnézte-e. Egyébként úgy hallom hogy nekem is jobb hátulról jön a kopogó hang.

(én már így vettem - kb egy hónapja)

Link to comment
Megosztás:

Köszi! No, majd konzultálok a szerelőmmel, nem tudom ennyire átnézte-e. Egyébként úgy hallom hogy nekem is jobb hátulról jön a kopogó hang.

(én már így vettem - kb egy hónapja)

Én is már így vettem 1 hónapja! :) Nekem a jobb hátulja kopog!Akinek meg egyik oldal sem,na az kapta a jó alkatrészeket. a miénkből :)

Hővédőlemezzel nem jutottál előrébb?Vasárnap vagy hétfőn jutok csak szerelőhöz,addig meg hangosabban hallgatom a zenét...

Warwolf és egyes emberek itt egy apró hangból,amit akár érthetetlenül írsz is le, megmondják honnan jön,mi az és hogyan cseréld ki... :D

A rutin,meg az évek,de azért annyi problémával nem akarok találkozni az autónál,hogy ennyire megismerjem...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.