Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Eddig én is úgy tudtam hogy nem, de a többiek leírták fentebb hogy mégis, mivel az autód és a lakókocsi együttes össztömege nem éri el a 3.5 tonnát.

(Tényleg, lakókocsinál egyáltalán van olyan hogy össztömeg? Üzemanyag nincs benne, és vontatás közben személyek sem tartózkodhatnak rajta. Mivel ezeket általában berendezett/felszerelt állapotban árulják, így az üres tömeg és az "össztömeg" között gyakorlatilag a tele szennyvíztartály illetve ivóvíztartály súlya a különbség)

Mivel ezek szerint ilyen sokan rosszul tudják vagy tudták (magamat is beleértve), felmerül a kérdés hogy mi van ha a rendőr megállít és megbüntet mert ő is "rosszul tudja"? Neki sehogy nem fogod tudni megmagyarázni az igazadat még akkor sem ha egyébként tényleg neked van igazad (engem is megbüntetett a múltkor menetlevél miatt mert állítása szerint rosszul volt kitöltve, pedig nem). Oké, fellebbezhetsz, és ha nyersz akkor a büntetést meg is úsztad, viszont a fellebbezésre befizetett 5000Ft illetéket így is-úgy is elbuktad... Nem egyszerűbb ha a biztonság kedvéért inkább nem kísérted a szerencsét? A fejlett igazságérzet sajnos nem feltétlenül pozitív erény a mai világban, ezt keserves tapasztalatok árán tanultam meg. A témára vetítve ez annyit jelent hogy úgyis a rendőrnek lesz igaza, még akkor is ha nem. Dobálózhatsz te itt akármilyen jogszabállyal, ha térdelni kell akkor térdelni fogsz. :D

Láttam már lakókocsin olyan plakettet amin önsúly pl 650 összsúly meg pl 800kg volt, de olyat is ami mindkét mezőben 750 kg volt így számomra is nyitott a kérdés :)

Azért adtam fel mert nem akarom rátukmálni senkire az álláspontom, ahogyan mondod, mindenki döntsön belátása szerint. Én csak megosztottam (volna :) ) a beszerzett infókat. Az infók pedig számomra minden helyen ugyan abban az értelemben találhatóak (az én olvasatom szerint), legyen az jogszabály/oktató/vonóhorog gyártó cég/lakóautós közösség.....tényleg, valamely lakóautós fórumon, akinek kicsit is "izmosabb" lakókocsija van és már volt része igazoltatásban, lehet meg tudja mondani a frankót...

Hála az égnek nekem még nem volt szerencsém belefutni olyan igazoltatásba, ahol a szerv valamit kifogásolt volna annak ellenére h tudtommal úgy volt jó ahogy... :) remélem nem is fogok. Fellebbezni pedig valóban necces, pláne kisebb tételnél....én igyekszem ez ügyben is alkalmazni, illetve ide átültetni és átformálni a "bizalmi elvet": bízom benne, hogy aki megvádol, az legalább tudja a dolgát és olyanért teszi, ami valóban szabályellenes :D

Az 2200 kg-os megengedett legnagyobb össztömegű vontatmányt pedig valóban nemigen cibálhatja a páciens személyautóval, B jogsival, szankció nélkül, mert ezt a szerelvényt nem tudja 3500 kg alatt tartani (2200as vontatmányhoz dukál legalább 2900-3000kg-os vonójármű, hacsak a gyártó a járműre az régebben említett 0.75-ös összsúly szorzó helyett magasabb értéket ír elő DE még véletlen sem hinném, hogy pl 1300kg össztömegű autóra a gyártó engedne 2200kgos vontathatóságot -> :D ...bár kivételek mindig vannak?!...passz)

Ahogy nézegettem a dolgokat, személyautóknál a gyártók többnyire az önsúlynál kisebb max. vontathatóságot írnak elő...legyen mondjuk 150kg-al kisebb az önsúlynál a max vontatható tömeg, így akkor h B jogsival kicentizzük a határokat akkor legyen a kocsi önsúlya 1500kg (össz mondjuk 2100, kb átl 5-600 kg a különbség), a tréler pedig1350-> 3450ben megálltunk /a linkelt Omega pont passzol ide/ :D :D :D

No, előre is "elviselhető" HÉTFŐT mindenkinek! /Már ha van ilyen :evilgrin: /

Link to comment
Megosztás:

Jujjájjijjájjjúúújjjjjjjj, még valami,750kg m.l.össztömegű pót, az könnyű pót, akkor is ha ikertengelyes. 750kg-nál nagyobb m.l.össztömegű pót nehézpót, akkor is ha 1 tengelyes, akkor is ha ikertengelyes. A "B+E" kategória a szerelvény-összeállítást hivatott szolgálni, a súlyok összessége miatt kell, nem azért mert a pl 1300-1500-stb kg-os tréler ikertengelyes.........

Most olvasom az előző oldalt is, Gabi belinkelte az autósiskola leírását...pont ugyan az van ott is, mint amit hajtogatunk egy páran...ott szerepel h mi az amihez a B+E kell és ott van az is, h mihez elég csak a B....

Nah mostmár télleg....jocccakááát :icon3:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Épp most voltam túl egy kuplungcserén. A tárcsában az összes rugó össze volt törve. Komplett szett csere lett elvégezve. Sajna nem lett még 100 %-os az autó. Néha előjön olyan probléma, hogy nem veszi egyik fokozatot sem, olyan mintha a hidraulika nem működne. Pedig a kuplung főhenger is cserélve lett. 2 pedál nyomás után ismét minden okés. A szerelő szerint nem nyom a munkahenger annyi olajat egy lenyomásra és azért fodulhat elő.

Gondoltam leírom, hátha valakinek volt már hasonló tapasztalata.

ATE főhenger lett bele rakva, még azt sem mondhatni, hogy szar.

A légtelenítés is el lett végezve számtalanszor, tehát nem hiszem, hogy levegős lenne.

Akinek van véleménye légyszí írja meg.

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Épp most voltam túl egy kuplungcserén. A tárcsában az összes rugó össze volt törve. Komplett szett csere lett elvégezve. Sajna nem lett még 100 %-os az autó. Néha előjön olyan probléma, hogy nem veszi egyik fokozatot sem, olyan mintha a hidraulika nem működne. Pedig a kuplung főhenger is cserélve lett. 2 pedál nyomás után ismét minden okés. A szerelő szerint nem nyom a munkahenger annyi olajat egy lenyomásra és azért fodulhat elő.

Gondoltam leírom, hátha valakinek volt már hasonló tapasztalata.

ATE főhenger lett bele rakva, még azt sem mondhatni, hogy szar.

A légtelenítés is el lett végezve számtalanszor, tehát nem hiszem, hogy levegős lenne.

Akinek van véleménye légyszí írja meg.

Köszi.

A hidraulikus kinyomócsapágy lett cserélve?

Link to comment
Megosztás:

A hidraulikus kinyomócsapágy lett cserélve?

Szia,

Igen, minden lett cserélve: kinyomó csapágy, szerkezet, tárcsa, kuplung munkahenger.

Az érdekes, hogy nem mindig jön elő a gond vele.

Ezzel nem tudott a szerelő sem mit kezdeni, szerinte a munkahenger nem tud annyi olajat nyomni.

De levegő sincs benne, már számtalanszor lett légtelenítve, valamint fékolaj is teljes mértékben új.

Link to comment
Megosztás:

Szia,

Igen, minden lett cserélve: kinyomó csapágy, szerkezet, tárcsa, kuplung munkahenger.

Az érdekes, hogy nem mindig jön elő a gond vele.

Ezzel nem tudott a szerelő sem mit kezdeni, szerinte a munkahenger nem tud annyi olajat nyomni.

De levegő sincs benne, már számtalanszor lett légtelenítve, valamint fékolaj is teljes mértékben új.

A kuplung főmunkahengert miért cseréltétek? Nem lehet az, hogy nem megfelelő került bele?

Link to comment
Megosztás:

A kuplung főmunkahengert miért cseréltétek? Nem lehet az, hogy nem megfelelő került bele?

Azért, hogy semmi ne maradjon ki a körből, arra is gyanakodtunk a levegősödés miatt. Mert először azzal kezdődött, utána meg kiderült, hogy mechanikus probléma is van (eltörtek a rugók is a tárcsában), tehát nem csak ilyen gond volt.

Még megpróbálok a váltórudazaton is kalibrálni.

Mert most azt vettem észre, hogy elsősorban az 1-2 fokozatnál jön elő.

Lehet, hogy vissza fog kerülni a gyári munkahenger, pedig nem egy szart vettem.

De elképzelhető, hogy nem teljesen passzol.

Ezeken az alkatrészeken már nem egyszerű kiigazodni.

Ahány gyártó annyi féle, de tuti, hogy az eredeti még annál is másabb.

Link to comment
Megosztás:

...még véletlen sem hinném, hogy pl 1300kg össztömegű autóra a gyártó engedne 2200kgos vontathatóságot -> :D ...bár kivételek mindig vannak?!...

Az eredeti (H1-es) Hummerrel Amerikában ér 30t-t(!) is vontatni, legalábbis a műszaki specifikációja alkalmassá teszi a saját tömegénél 10x nagyobb pótkocsi vontatására is. Odaát előszeretettel használják is hajók vontatására, de idehaza nem hinném hogy ezt bárki keresztülvinné a hivatalokon, még E kategóriás jogsival sem.

Link to comment
Megosztás:

Veszel egy akkora zsugor csövet amit rá tudsz tolni a gömbre. Előtte le tisztítod tökéletesen zsírmentesre. Rá zsugorítod a gáz felett, be zsírozod és visszateszed. Tökéletes filléres megoldás, és meg oldódik a problémád. Ne vékony fajtát nézzél hanem valami vastagabbat.

Olyan kérdésem lenne, hogy mit tudnék kezdeni a váltókulissza kopásával, a gömb kotyog a műanyag házban?

Szerintem ez is okozza, hogy nehezen veszi az 1-2 fokozatot.

Arra gondoltam, hogy valami gumi szerű gyűrűt kéne oda rakni.

Valamint arrébb kellene kicsit állítani a rudazatnál.

Van hozzá ötletetek?

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Az eredeti (H1-es) Hummerrel Amerikában ér 30t-t(!) is vontatni, legalábbis a műszaki specifikációja alkalmassá teszi a saját tömegénél 10x nagyobb pótkocsi vontatására is. Odaát előszeretettel használják is hajók vontatására, de idehaza nem hinném hogy ezt bárki keresztülvinné a hivatalokon, még E kategóriás jogsival sem.

Teherautóval - ha jól emlékszem - négyszer akkora "aktív fékkel ellátott" tömeget is lehet vontatni, mint amekkora a vonó jármű súlya. Közlekedésbiztonsági szempontból ez nem kritikus, hisz a pótkocsi is rendesen fékezve van, amikor a fék pedálra lépsz.

Személyautónál ez nem megy, ezért a ráfutófékes (ami lényegében passzív fék, rálépsz a fékre, az autó lassul, a pótkocsi elkezd "ráfutni", benyomja a rudat, az elkezdi fékezni a pótkocsit) vontatás szabályai vonatkoznak rá: 0,75* össztömeg, vagy ha a forgalmiban ennél a mezőnél nagyobb tömeg van, akkor az.

Kivételesen ez a szabályozás teljesen logikus, és szilárd műszaki alapja van. Elég kevés ilyen szabály van amúgy sajnos :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Olyan kérdésem lenne hogy 1998/12 Vectra DTI Caravan autóhoz milyen hosszú kézifék bovden kell ?

Már egy ideje ki van szakadva a bal hátsó dobból és ki szeretném cserélni, de rengeteg félét hoz az alkatrész kereső.

Előre is köszi

Link to comment
Megosztás:

Te vagy az egyike azoknak, akik a legnagyobb tévedésben vannak....

Kiszűröm a sárgával kiemelt szövegből a lényeget, hátha így eljut az infó....

B kategóriával akkor vontatható nehézpótkocsi (megengedett legnagyobb összetömeg nagyobb mint 750 kg), ha:

- A vonó jármű erre alkalmas, azaz a forgalmiba bejegyzett vontatható tömeg nagyobb, mint a pótkocsi m.l.össztömege

- A vonó jármű illetve vontatott pótkocsi megengedett legnagyobb össztömegeinek összege kisebb, mint 3,5 tonna,

Köszönöm a rábeszélést,rendőr barátomtól ugyan ezt a választ kaptam,csak akkor ezek a tetű oktatók mi a bánatért mondták,hogy kell a BE...

Megérteném,ha ők oktatnának/vizsgáztatnának ilyet.

Egy év kimaradt... :D

Szép napot.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a rábeszélést,rendőr barátomtól ugyan ezt a választ kaptam,csak akkor ezek a tetű oktatók mi a bánatért mondták,hogy kell a BE...

Megérteném,ha ők oktatnának/vizsgáztatnának ilyet.

Egy év kimaradt... :D

Szép napot.

Érdekes, hogy az én kollegám is egy oktató ismerősére hivatkozva hurrog le engem, és mondja a "750 kg felett E" című mesét. Ami mellesleg nem is igaz, mert B+E kell, és nem E, a kettő nem ugyanaz.

Ami még egy érdekes kérdés, hogy a C+E helyettesíti-e a B+E-t?

Ami viszont tény, hogy a Vectrával sajnos sokra nem megyünk ezzel a szabállyal. Egy valamire való 750 kg-os pótkocsira simán fel lehet rakni nagyobb terhet is, ha erre van szükség.

Trélerezni meg ígysem-úgysem tudunk vele, mert a trélerek forgalmi szerinti súlya nagyobb, mint amekkorát beírnak a forgalminkba. Ez meg legjobb esetben is csak 1300 kg...

Max a lakókocsi :)

Link to comment
Megosztás:

Az eredeti (H1-es) Hummerrel Amerikában ér 30t-t(!) is vontatni, legalábbis a műszaki specifikációja alkalmassá teszi a saját tömegénél 10x nagyobb pótkocsi vontatására is. Odaát előszeretettel használják is hajók vontatására, de idehaza nem hinném hogy ezt bárki keresztülvinné a hivatalokon, még E kategóriás jogsival sem.

Na egy über-origi Hummert így vagy úgy, de szívesen megnyaggatnék :D élném nagyon... :D

Link to comment
Megosztás:

Na egy über-origi Hummert így vagy úgy, de szívesen megnyaggatnék :D élném nagyon... :D

Bármilyen járművel annyit vontathatsz, amennyi a forgalmi engedélyébe van írva.

Pl személyautónál is ráfutófék esetében a 0,75 tömeg az általános szabály, de a forgalmiban ennél több szokott lenni, az engedélyezett tömeg. Szóval nem tartom kizártnak, hogy a Hummeres esetet itthon is keresztül lehetne verni a hatóságon :)

Link to comment
Megosztás:

Érdekes, hogy az én kollegám is egy oktató ismerősére hivatkozva hurrog le engem, és mondja a "750 kg felett E" című mesét. Ami mellesleg nem is igaz, mert B+E kell, és nem E, a kettő nem ugyanaz. Ami még egy érdekes kérdés, hogy a C+E helyettesíti-e a B+E-t? Ami viszont tény, hogy a Vectrával sajnos sokra nem megyünk ezzel a szabállyal. Egy valamire való 750 kg-os pótkocsira simán fel lehet rakni nagyobb terhet is, ha erre van szükség. Trélerezni meg ígysem-úgysem tudunk vele, mert a trélerek forgalmi szerinti súlya nagyobb, mint amekkorát beírnak a forgalminkba. Ez meg legjobb esetben is csak 1300 kg... Max a lakókocsi :)

Lakókocsit viszem max.,a többihez ott a sprinter :)

Link to comment
Megosztás:

Bármilyen járművel annyit vontathatsz, amennyi a forgalmi engedélyébe van írva.

Pl személyautónál is ráfutófék esetében a 0,75 tömeg az általános szabály, de a forgalmiban ennél több szokott lenni, az engedélyezett tömeg. Szóval nem tartom kizártnak, hogy a Hummeres esetet itthon is keresztül lehetne verni a hatóságon :)

Én arra gondoltam hogy a magyar okmányirodák nem írnának bele ilyen adatot neked, mondván csak elírás... bár ha jobban belegondolok, az én Coupém is 5 személyes forgalmi szerint, pedig nincs is benne hátsó középső öv. :blush:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Új Vectra tulajként lenne pár kérdésem.

Nemrég vettem egy 4 ajtós X16SZR motorszámú vectrát, a jó öreg nyolc szelepest :icon1: . A kocsi sokat állt előtte, szerintem fél vagy egy évet körülbelül.

Belement azóta 500 kilóméter körül és most kezd előjönni pár hibája.

- Alapjáratom a fordulatszám egy nagyon kicsit ingadozik, hidegen és melegen is.

- Beinditás után alacsony fordulatszámon(kb 1500-2000-ig), olyan mintha nem lenne töltés, ugyanis, ha nyomok egy gázfröcsött, akkor pl. a fütőventilár gyorsabban megy, vagy erősebb a belső világítás. Ez csak közvetlen inditás után van, utána már nem csinálja. A generátor ránézésre nem régi benne, cserélve volt, egy Bosh márkájú.

- Néha minden előzmény nélkül a fordulatszám leesik 500-600 környékére, néha visszaáll eredetibe, talán akkor szokta csinálni ha vízet kap, mert egyszer esőben, egyszer meg mosás után jött elő. De ha elfordítom a kormányt teljesen, akkor is csinálja.

- Elszakadt a hosszbordás ékszíj, úgy vittem be megcsináltatni, de menet közben nem gyuladt ki a töltés lámpa, ez mitől lehet?

- Az ABS nem működik rajta, gyújtásnál se jelzi, hogy lenne benne, még az elején, ha jól emlékszem műkődött.

- A központi zárnál a bal hátsó ajtó zárja nem műkődik, de a megvételnél még műkődőtt, utána egyszer, kétszer, azóta egyáltalán nem, kábelszakdás, vagy mikrókapcsoló inkább a hibás?

Az olaj, szürő, vezérlés le lett cserélve.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Új Vectra tulajként lenne pár kérdésem.

Nemrég vettem egy 4 ajtós X16SZR motorszámú vectrát, a jó öreg nyolc szelepest :icon1: . A kocsi sokat állt előtte, szerintem fél vagy egy évet körülbelül.

Belement azóta 500 kilóméter körül és most kezd előjönni pár hibája.

- Alapjáratom a fordulatszám egy nagyon kicsit ingadozik, hidegen és melegen is.

- Beinditás után alacsony fordulatszámon(kb 1500-2000-ig), olyan mintha nem lenne töltés, ugyanis, ha nyomok egy gázfröcsött, akkor pl. a fütőventilár gyorsabban megy, vagy erősebb a belső világítás. Ez csak közvetlen inditás után van, utána már nem csinálja. A generátor ránézésre nem régi benne, cserélve volt, egy Bosh márkájú.

- Néha minden előzmény nélkül a fordulatszám leesik 500-600 környékére, néha visszaáll eredetibe, talán akkor szokta csinálni ha vízet kap, mert egyszer esőben, egyszer meg mosás után jött elő. De ha elfordítom a kormányt teljesen, akkor is csinálja.

- Elszakadt a hosszbordás ékszíj, úgy vittem be megcsináltatni, de menet közben nem gyuladt ki a töltés lámpa, ez mitől lehet?

- Az ABS nem működik rajta, gyújtásnál se jelzi, hogy lenne benne, még az elején, ha jól emlékszem műkődött.

- A központi zárnál a bal hátsó ajtó zárja nem műkődik, de a megvételnél még műkődőtt, utána egyszer, kétszer, azóta egyáltalán nem, kábelszakdás, vagy mikrókapcsoló inkább a hibás?

Az olaj, szürő, vezérlés le lett cserélve.

alapjárat: ki kell tisztitani az alapjárat szelepet. valószinüleg koszos és nem zár rendesen.

tötés: ezen addig nem ilyednék meg amig a visszajelzö lámpa nem ég motorjárás közben. ugyanis amennyire én tudom bizonyos fordulatszám felett veszi át az akksi szerepét a generátor ilyenkor észleled amit leirtál megnézném a töltés vissza jelzö lámpát a biztonság kedvéért. nem hiába van az ott.

fordulat számot már elmagyaráztam.

abs nem megy? visszajelzö lámpa tuti jó? cseréld le. nem egyszerü mutatvány.

kp zár. lehet vezeték szakadás de lehet a motor. mikorkapcsoló hátul? ááá enyimben nincs ott csak elöl. a vezetö oldalnál.

Link to comment
Megosztás:

Nézd meg a bal hátsó ajtóba menő kábeleket azok szoktak megtörni és kontaktosak lenni.

Az abs lámpáját meg a kereskedők ki szokták szedni, hogy ne világítson ha szar az abs, olcsóbb mint megjavíttatni.

Az mondjuk érdekes, hogy ha elforgatod a kormányt leesik a fordulat, ugye a szervópumpa akkor elkezd dolgozni az igaz, de az alapjáratot nem szabadna megfeleznie majdnem.

Na valaki okos meg majd mond a többire is valamit :)

Link to comment
Megosztás:

Nézd meg a bal hátsó ajtóba menő kábeleket azok szoktak megtörni és kontaktosak lenni.

Az abs lámpáját meg a kereskedők ki szokták szedni, hogy ne világítson ha szar az abs, olcsóbb mint megjavíttatni.

Az mondjuk érdekes, hogy ha elforgatod a kormányt leesik a fordulat, ugye a szervópumpa akkor elkezd dolgozni az igaz, de az alapjáratot nem szabadna megfeleznie majdnem.

Na valaki okos meg majd mond a többire is valamit :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.