Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Hali

Normálisabb autósboltokban lehet kapni ezt a dupla oldalú szivacsos ragasztószalagot (elvileg ilyet használnak gyárban is) kb. 500-600 forint métere.

Ha nem mondanák akkor hajszárítóval kell melegíteni, hogy fellágyúljon a ragasztó anyag.

Felületet szépen letisztítod és kiválóan fel lehet ragasztani vele :)

Én is kb. fél évig kinlódtam mire sikerült ezt beszereznem és 3-4 féle ragasztószalagot is kipróbáltam. :P

Hali

Kösz a tippet kipróbálom :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Először is Boldog Karácsonyt minden Vectrásnak!

Én alig két hete csatlakoztam a Vectrás társadalomhoz egy '96 Vectra B 2.0 benzines, manuálklímás szépséggel. Előtte egy F Astrám volt amit szintén nagyon szerettem, tehát a Vectrát sem volt nehéz megszeretni smile.gif

Azonban az autó korához sajna hozzá tartozik pár műszaki hiba is sad.gif , de nem gondolnám, hogy nem megoldhatóak. Nos az autómat korábban törték, de összepakolták ahogy kell, mondjuk (remélem az idő is ezt igazolja majd smile.gif ), a klímám az persze nincs összerakva, bár a kompresszor az benne van (kapcsol is és a levegőt is fújja :o ), a váltószeleppel, de a csövezés az nuku sad.gif (nem klímásnak árulták, korrektek voltak... remélem), igazándiból lehet ez az első hibajelenség oka is amiben segítséget szeretnék kérni!

Nagyon gyér a fűtésem. Menet közben a vízhőfok 80 fok körül áll, venti kapcsol 100 pár foknál és szépen visszahűt (ez persze csak hosszú járatás közben és városi lassú forgalomban, tehát szerintem ez rendben volna), vizet nem eszi, mert ezt is nézem folyamatosan, illetve az olaj is tiszta és a víz sem olajos. Termosztát utáni vízcső szép meleg, ezért sem gyanakodnék feltétlenül termosztáthibára (már ha van köze hozzá, van?) Mint azt korábban írtam a klímám csövezése hiányzik a hűtő mögötti résznél a váltószelep után. Langyos levegőt azt kapok, de meleget csak max ha 100fokig mászik a vízhőfok (országúton, télen, menet közben, ez nem valószínű smile.gif, de még nyáron sem smile.gif )

Vákumszelep után is szép meleg a cső, kipufogószag nincs a kiegyenlítőnél és nem is gőzöl nagy esélyel nem hengerfejes a kikicske :smartass:

Olvastam a téma után több helyen, de elakadtam teljesen.

Ötlet és hozzá szerelési leírás, mert még nem vagyok profi szerelő :goofy:

Segítségeteket előre is köszönöm icon_santa.gif

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Először is Boldog Karácsonyt minden Vectrásnak!

Én alig két hete csatlakoztam a Vectrás társadalomhoz egy '96 Vectra B 2.0 benzines, manuálklímás szépséggel. Előtte egy F Astrám volt amit szintén nagyon szerettem, tehát a Vectrát sem volt nehéz megszeretni smile.gif

Azonban az autó korához sajna hozzá tartozik pár műszaki hiba is sad.gif , de nem gondolnám, hogy nem megoldhatóak. Nos az autómat korábban törték, de összepakolták ahogy kell, mondjuk (remélem az idő is ezt igazolja majd smile.gif ), a klímám az persze nincs összerakva, bár a kompresszor az benne van (kapcsol is és a levegőt is fújja :o ), a váltószeleppel, de a csövezés az nuku sad.gif (nem klímásnak árulták, korrektek voltak... remélem), igazándiból lehet ez az első hibajelenség oka is amiben segítséget szeretnék kérni!

Nagyon gyér a fűtésem. Menet közben a vízhőfok 80 fok körül áll, venti kapcsol 100 pár foknál és szépen visszahűt (ez persze csak hosszú járatás közben és városi lassú forgalomban, tehát szerintem ez rendben volna), vizet nem eszi, mert ezt is nézem folyamatosan, illetve az olaj is tiszta és a víz sem olajos. Termosztát utáni vízcső szép meleg, ezért sem gyanakodnék feltétlenül termosztáthibára (már ha van köze hozzá, van?) Mint azt korábban írtam a klímám csövezése hiányzik a hűtő mögötti résznél a váltószelep után. Langyos levegőt azt kapok, de meleget csak max ha 100fokig mászik a vízhőfok (országúton, télen, menet közben, ez nem valószínű smile.gif, de még nyáron sem smile.gif )

Vákumszelep után is szép meleg a cső, kipufogószag nincs a kiegyenlítőnél és nem is gőzöl nagy esélyel nem hengerfejes a kikicske :smartass:

Olvastam a téma után több helyen, de elakadtam teljesen.

Ötlet és hozzá szerelési leírás, mert még nem vagyok profi szerelő :goofy:

Segítségeteket előre is köszönöm icon_santa.gif

Üdv a csapatban!

Esetleg szétszedhették a fűtésboxot, és valamit nem jó raktak össze, bowdenek mozgatják a szalurendszert ami a hideg-meleget szabályozza. Lehet, hogy csak ki van akadva valami. Ha kiveszed a kesztyűtartót és az anyósülési burkolatokat akkor látod a bowdeneket, mozgatás közben is. Szerintem itt a legegyszerűbb elindulni (kesztyűtartót 4 csavar fogja)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Először is Boldog Karácsonyt minden Vectrásnak!

Én alig két hete csatlakoztam a Vectrás társadalomhoz egy '96 Vectra B 2.0 benzines, manuálklímás szépséggel. Előtte egy F Astrám volt amit szintén nagyon szerettem, tehát a Vectrát sem volt nehéz megszeretni smile.gif

Azonban az autó korához sajna hozzá tartozik pár műszaki hiba is sad.gif , de nem gondolnám, hogy nem megoldhatóak. Nos az autómat korábban törték, de összepakolták ahogy kell, mondjuk (remélem az idő is ezt igazolja majd smile.gif ), a klímám az persze nincs összerakva, bár a kompresszor az benne van (kapcsol is és a levegőt is fújja :o ), a váltószeleppel, de a csövezés az nuku sad.gif (nem klímásnak árulták, korrektek voltak... remélem), igazándiból lehet ez az első hibajelenség oka is amiben segítséget szeretnék kérni!

Nagyon gyér a fűtésem. Menet közben a vízhőfok 80 fok körül áll, venti kapcsol 100 pár foknál és szépen visszahűt (ez persze csak hosszú járatás közben és városi lassú forgalomban, tehát szerintem ez rendben volna), vizet nem eszi, mert ezt is nézem folyamatosan, illetve az olaj is tiszta és a víz sem olajos. Termosztát utáni vízcső szép meleg, ezért sem gyanakodnék feltétlenül termosztáthibára (már ha van köze hozzá, van?) Mint azt korábban írtam a klímám csövezése hiányzik a hűtő mögötti résznél a váltószelep után. Langyos levegőt azt kapok, de meleget csak max ha 100fokig mászik a vízhőfok (országúton, télen, menet közben, ez nem valószínű smile.gif, de még nyáron sem smile.gif )

Vákumszelep után is szép meleg a cső, kipufogószag nincs a kiegyenlítőnél és nem is gőzöl nagy esélyel nem hengerfejes a kikicske :smartass:

Olvastam a téma után több helyen, de elakadtam teljesen.

Ötlet és hozzá szerelési leírás, mert még nem vagyok profi szerelő :goofy:

Segítségeteket előre is köszönöm icon_santa.gif

Ha nincs töltve a klíma, a kompresszor mégis behúz, az gáz, mert akkor meg van buherálva a vezérlése. Van benne egy nyomáskapcsoló, ami tiltja a klímakompresszort, ha nincs nyomás alatt a rendszer. Ha nincs benne meg a megfelelő nyomás, akkor nincsen benne elegendő gáz, tehát túl ritka benne a közeg, nincs mi keringesse a kompresszorolajat, nincs kenés, a kompresszor nagyon gyorsan beáll. Ne kapcsold be a klímakomresszort amíg nincs töltve.

A másik probléma, ha nyitott a rendszer, nincs ledugózva, telemegy szennyeződéssel, párával, szóval garantáltan nem lesz jó. A klíma egy nagyon érzékeny szerkezet, kontár szerelőre vall, aki megbontja de nem dugózza le a rendszert. Egy elszakadt, eltörött csővégnél még a szigetelőszalagozás is többet ér a semminél.

A motorhőfokról annyit, hogy a benzinesekben elvileg 92 fokos termosztát van, szóval valami gáz van, ha 80 fokon áll a víz. Majd a benzines tulajok kijavítanak, de a hőfoknak a termosztát nyitás környékén kellene beállnia.

Ahogy kocka is mondja, meg kellene nézni, hogy a hőfok tekerentyű mozgatja-e remdesen a csappantyút, ha igen, akkor eljut-e a meleg víz a radiátorig (középkonzolt kiveszed, ott meg a két alumínium fűtéscső), ha eljut, mégsincs meleg, akkor radiátor csere. Ja és igen, a benzinesekben van fűtéscsap is, ami elzárja a melegívz útját, ha nem akarsz fűteni.

Link to comment
Megosztás:

Huh! Köszönöm a sok jótanácsot!

A bovdenre én is gondoltam, de eddig nem igazán voltam benne biztos, hogy hol kezdej a szerelését, ezt tuti kipróbálom először. :omg:

Vagyis másodszór, mert előbb a fűtéscsapot keresem meg :huh: , de a gépkönyv és a szervízkönyv is mélyen hallgat a hollétéről sajnos :confused:

A termosztát eredetileg tényleg 92 fokos én is így tudom (az F astrám is ezen üzemelt, azaz sógornál még ma is üzemel :D ), de olvastam több helyen, hogy ha cserélték, akkor bizonyos tipusok 82 foknál nyitnak, remélem tényleg ennyi a titka :D

Azért figyelem a masinát ;)

A radiátor is rajta volt a lehetséges hibák listáján, tehát valószínűleg őt is meg skuvizom.

Apropó középkonzol, nos innen jöttem rá, hogy a klíma kapcsol, mert néhány kapcsoló világítása halott és ezekkel ismerkedtem, hogy hogy a manóban lehet izzót cserélni bennük. A kapcsolók működés visszajelzője mind működik, kivéve természetesen a klíma kapcsolóját, mert abból hogy-hogynem kivették az égőket. Úgy jöttem rá, hogy működik, hogy az összeszereléskór ráadtam a gyújtást és ellenőriztem a kapcsolókat, hogy a helyükön vannak-e és álló ventillátornál ventillátor hangot hallóttam mikor véletlenül a klíma gombját nyomtam meg a belső levegő keringetés helyett :confused: Teljesen egyetértek veled Adam1, a klímát nem kapcsolgatom az tuti és a gombját cserélem amijen gyorsan lehet, hogy legalább lássam, hogy véletlenül el lett-e indítva. A dugózásban is egyet értek abszulút és félek is tőle, hogy valaha összeáll-e a klímám, de csak megoldja valami ügyes klíma szerelő :rolleyes:

Tényleg köszönöm nektek kocka, Adam1 és Ricsi89 a jótanácsokat. A megoldásokról beszámolok :icon13:

Link to comment
Megosztás:

Huh! Köszönöm a sok jótanácsot!

A bovdenre én is gondoltam, de eddig nem igazán voltam benne biztos, hogy hol kezdej a szerelését, ezt tuti kipróbálom először. :omg:

Vagyis másodszór, mert előbb a fűtéscsapot keresem meg :huh: , de a gépkönyv és a szervízkönyv is mélyen hallgat a hollétéről sajnos :confused:

A termosztát eredetileg tényleg 92 fokos én is így tudom (az F astrám is ezen üzemelt, azaz sógornál még ma is üzemel :D ), de olvastam több helyen, hogy ha cserélték, akkor bizonyos tipusok 82 foknál nyitnak, remélem tényleg ennyi a titka :D

Azért figyelem a masinát ;)

A radiátor is rajta volt a lehetséges hibák listáján, tehát valószínűleg őt is meg skuvizom.

Apropó középkonzol, nos innen jöttem rá, hogy a klíma kapcsol, mert néhány kapcsoló világítása halott és ezekkel ismerkedtem, hogy hogy a manóban lehet izzót cserélni bennük. A kapcsolók működés visszajelzője mind működik, kivéve természetesen a klíma kapcsolóját, mert abból hogy-hogynem kivették az égőket. Úgy jöttem rá, hogy működik, hogy az összeszereléskór ráadtam a gyújtást és ellenőriztem a kapcsolókat, hogy a helyükön vannak-e és álló ventillátornál ventillátor hangot hallóttam mikor véletlenül a klíma gombját nyomtam meg a belső levegő keringetés helyett :confused: Teljesen egyetértek veled Adam1, a klímát nem kapcsolgatom az tuti és a gombját cserélem amijen gyorsan lehet, hogy legalább lássam, hogy véletlenül el lett-e indítva. A dugózásban is egyet értek abszulút és félek is tőle, hogy valaha összeáll-e a klímám, de csak megoldja valami ügyes klíma szerelő :rolleyes:

Tényleg köszönöm nektek kocka, Adam1 és Ricsi89 a jótanácsokat. A megoldásokról beszámolok :icon13:

A ventilátorokat nem tiltja a klímában az említett nyomáskapcsoló. Legalábbis az én autómban nem. Szóval, ha mennek a ventik, attól még nem biztos, hogy a klíma kompresszor is megy.

A klímát össze lehet rakni, ez nem kérdés, a kérdés csak az, hogy ehhez mi mindent kell kicserélni, és mennyi nitrogén kell hozzá, hogy a rendszer nedvességmentes legyen Ha lehet, szigszalagozd be a nyitottan álló végeket.

Ilyen, régóta nyitottan álló klímánál cserélni kell majd a szárítószűrőt mindenképpen. Hisz az szűri ki a nedvességet, illetve a bejutó szennyeződéseket, és hát a szűrőkapacitása véges

Link to comment
Megosztás:

A ventilátorokat nem tiltja a klímában az említett nyomáskapcsoló. Legalábbis az én autómban nem. Szóval, ha mennek a ventik, attól még nem biztos, hogy a klíma kompresszor is megy.

A klímát össze lehet rakni, ez nem kérdés, a kérdés csak az, hogy ehhez mi mindent kell kicserélni, és mennyi nitrogén kell hozzá, hogy a rendszer nedvességmentes legyen Ha lehet, szigszalagozd be a nyitottan álló végeket.

Ilyen, régóta nyitottan álló klímánál cserélni kell majd a szárítószűrőt mindenképpen. Hisz az szűri ki a nedvességet, illetve a bejutó szennyeződéseket, és hát a szűrőkapacitása véges

Link to comment
Megosztás:

:omg: A szöveg lemaradt

Megfogadom a jótanácsod Adam1 :D

Csak pénz kérdése a klímám :D, inkább most fűtésem legyen végre :rolleyes:

Fűtéscsapot nem igazán keress, mert vákuumos-elektromos rendzserű az egész. A motortérben van egy kis szelep akkor kapcsol be ha a hideg/meleg szabályzót elmozdítod a hidegről, ilyenkor engedi a vizet cirkulálni a fűtőradiátorban, ha leveszed a szabályzók előlapját láthatod az érintkezőt.

G_zbovden_02.jpg a képen a nyíl alatt egy tányér alakú valami a fűtéscsap, tetején a vákuumcsővel.

Próbáld meg enyhe fordulaton - 1500-2000 - a hideg/meleg szabályzót a két végállás között tekergetni és hagyd melegen. Lehet, hogy csak az elektromos szelep ragadt le és nem enged vizet a fűtéshez (egy vékony vákuumcső megy rá azt hiszem). Összel nekem is meg kell néha mozgatni, hogy meginduljon a fűtés

A műszerfal alatt, kesztyűtartó mögött is van valami vákuumszelep, de ezt nem tudom pontosan mit csinál.

Valaki biztosan elmondja.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm kocka!

Holnap kipróbálom és beszámolok az eredményről :icon1:

Remélem tényleg csak ennyi a baj, aztán majd Január 2-án lesz autószerelő végitélet a verdára, mert akkor viszem hozzájuk átvizsgálásra, de szerintem jól muzsikál a masina. Hibája meg van, tudomásul vettem, hogy 500as kategóriában 16 évesen vannak macerái amiket vagy elfogadni, vagy orvosolni kell. Ilyen vol a '98 Astra F 1.4 autóm is és én 100ezret raktam bel, sógorom vette meg (ő is nagy opel fan, remélem csatlakozik a napokban hozzánk) és őt sem hagyta cserben még sosem. Na jó a 2006 -ban javított totál halálraitélt generátor idén kinyiffant és kellet bele egy új, de ennyi baja volt a kis Astrának :D A képen a kis fehér szépség az :D

Küldöm a beszámolót amit végeztem a nagy fűtésszereléssel :D Vagy sikerül :icon1: , vagy nem :o , de az biztos :D

Link to comment
Megosztás:

A műszerfal alatt, kesztyűtartó mögött is van valami vákuumszelep, de ezt nem tudom pontosan mit csinál.

Valaki biztosan elmondja.

Az a belső levegő keringetést nyitja, zárja.

Egyébként a fűtéscsaphoz annyit, hogy az Isuzu motoros modellben ilyen nincs. Nekem kettő ilyen autó is van a kezem ügyében, szóval nem maszek szerelte ki. Állandóan kering a víz a radiátorban, még 40 fokos nyári melegben is. Ennek persze megvan a hátránya, hogy hiába van leválasztva a levegő útja a fűtőradiátorról, akkor is átmelegszik az egész műszerfal alatti tér az üzemmeleg hűtőfolyadék által átjárt radiátortól. Amíg van klíma addig ez nem gáz, de klíma nélküli modellnél mindig 5-8 fokkal melegebb lebegőt fúj be a szellőző rendszer, mint ami kint van a környezetben.

Előnye is van, nem rohad be, így mindig van fűtés :) A tekerentyű hideg állásánál ott van a kis végálláskapcsoló, amit kocka írt, de nincs használva,

Link to comment
Megosztás:

Fűtéscsapot nem igazán keress, mert vákuumos-elektromos rendzserű az egész. A motortérben van egy kis szelep akkor kapcsol be ha a hideg/meleg szabályzót elmozdítod a hidegről, ilyenkor engedi a vizet cirkulálni a fűtőradiátorban, ha leveszed a szabályzók előlapját láthatod az érintkezőt.

G_zbovden_02.jpg a képen a nyíl alatt egy tányér alakú valami a fűtéscsap, tetején a vákuumcsővel.

Próbáld meg enyhe fordulaton - 1500-2000 - a hideg/meleg szabályzót a két végállás között tekergetni és hagyd melegen. Lehet, hogy csak az elektromos szelep ragadt le és nem enged vizet a fűtéshez (egy vékony vákuumcső megy rá azt hiszem). Összel nekem is meg kell néha mozgatni, hogy meginduljon a fűtés

A műszerfal alatt, kesztyűtartó mögött is van valami vákuumszelep, de ezt nem tudom pontosan mit csinál.

Valaki biztosan elmondja.

Üdv Adam1 és kocka!

A fűtésem úgy ál, hogy 1500fordulatnál 2venti állásban 80-90fok közötti motorhőfok esetén kb. 41fokos levegő :w00t:

Huh, hosszú folyamat volt és szerintem a probléma is összetett lehetett, mert úgy kezdtem ahogy kocka is mondta, így eljutottunk mindjárt 26fokig :unsure: , de ez nagyon kevéske, főleg 6fokos kinti hőmérséklet esetén. Vártam míg lehül a motor és kezdtem újra, eredmény 26 fok, max 30 :unsure: , ez sem elég, mert sógorral lemérettem, hogy tudjak viszonyítani, nála 43 fok körül tódul be a meleg a jóégtudja milyen motorfordulaton ;) . Fűtéskonzol leszed, bovdeneket vizslattam, lehetett szépen hallani, ahogy a vákumszelep zár a hideg állás végé ahogy kell, és azt is, hogy a max melegnél is fordul a lapát, ezért akartam látni a bovden útját is, nos az szépen mozog legalábbis a kar végig jár :D . Ekkor még kihagytam a vákumszelep megszívását, fújását (ezt máshol olvastam még korábban) és lás csodát már alig kimozdúlva a kék tartományban langyos levegőt fújt, majd 1500 fordulat (mert ezt majdnem elfelejtettem) és szépen ment a hőmérő higany 30 fokig, aztán ahogy elérte a motor a kb 80 fokot elindúl a higany tovább :D és beállt úgy 41foknál :D

Nagyon hálás vagyok a segítségetekért! KÖSZÖNÖM!

Azért még tesztelem mínuszban is, de szerintem működni fog

Link to comment
Megosztás:

Üdv Adam1 és kocka!

A fűtésem úgy ál, hogy 1500fordulatnál 2venti állásban 80-90fok közötti motorhőfok esetén kb. 41fokos levegő :w00t:

Huh, hosszú folyamat volt és szerintem a probléma is összetett lehetett, mert úgy kezdtem ahogy kocka is mondta, így eljutottunk mindjárt 26fokig :unsure: , de ez nagyon kevéske, főleg 6fokos kinti hőmérséklet esetén. Vártam míg lehül a motor és kezdtem újra, eredmény 26 fok, max 30 :unsure: , ez sem elég, mert sógorral lemérettem, hogy tudjak viszonyítani, nála 43 fok körül tódul be a meleg a jóégtudja milyen motorfordulaton ;) . Fűtéskonzol leszed, bovdeneket vizslattam, lehetett szépen hallani, ahogy a vákumszelep zár a hideg állás végé ahogy kell, és azt is, hogy a max melegnél is fordul a lapát, ezért akartam látni a bovden útját is, nos az szépen mozog legalábbis a kar végig jár :D . Ekkor még kihagytam a vákumszelep megszívását, fújását (ezt máshol olvastam még korábban) és lás csodát már alig kimozdúlva a kék tartományban langyos levegőt fújt, majd 1500 fordulat (mert ezt majdnem elfelejtettem) és szépen ment a hőmérő higany 30 fokig, aztán ahogy elérte a motor a kb 80 fokot elindúl a higany tovább :D és beállt úgy 41foknál :D

Nagyon hálás vagyok a segítségetekért! KÖSZÖNÖM!

Azért még tesztelem mínuszban is, de szerintem működni fog

Akkor segített a kézrátétel? :)

Hogy őszinte legyek én se vagyok elégedett a fűtéssel, mióta bele lett szerelve a klíma a kocsiba. A teljes levegőelozstó box cserélve lett, teljesen más a klímás, mint a klíma nélküli.

-10 fokos külső hőmérsékletnél egyszerűen nem fűti fel az utasteret. Csak megy-megy 2-es fokozaton, 45 fokos levegőt fúj be, de kevés. Ha visszaveszem 1-esre, akkor felmegy 50 fokig, csak akkor meg a befújt levegő mennyisége kevés. 3-asra kapcsolva meg lemegy 38-40 fokig a befújt levegő hőfoka.

A termosztát 85 fokos, a víz műszer szerint 82 fokon áll.

Emlékszem, tavaly télen, amíg a nem klímás fűtésbox volt bent a kocsiban, a hőfok tekerentyű nem is volt teljesen melegre fordítva, kb 1 centire állt a legmelegebbtől, mégis érezhetően jobban fűtött. Hőfok adataim nincsenek, mikor mennyi volt, de jobb volt.

A radiátor más lett, de beszerelés előtt ki lett trisóval rendesen tisztítva. Szóval nemtudom...

Link to comment
Megosztás:

Akkor segített a kézrátétel? :)

Hogy őszinte legyek én se vagyok elégedett a fűtéssel, mióta bele lett szerelve a klíma a kocsiba. A teljes levegőelozstó box cserélve lett, teljesen más a klímás, mint a klíma nélküli.

-10 fokos külső hőmérsékletnél egyszerűen nem fűti fel az utasteret. Csak megy-megy 2-es fokozaton, 45 fokos levegőt fúj be, de kevés. Ha visszaveszem 1-esre, akkor felmegy 50 fokig, csak akkor meg a befújt levegő mennyisége kevés. 3-asra kapcsolva meg lemegy 38-40 fokig a befújt levegő hőfoka.

A termosztát 85 fokos, a víz műszer szerint 82 fokon áll.

Emlékszem, tavaly télen, amíg a nem klímás fűtésbox volt bent a kocsiban, a hőfok tekerentyű nem is volt teljesen melegre fordítva, kb 1 centire állt a legmelegebbtől, mégis érezhetően jobban fűtött. Hőfok adataim nincsenek, mikor mennyi volt, de jobb volt.

A radiátor más lett, de beszerelés előtt ki lett trisóval rendesen tisztítva. Szóval nemtudom...

Azért a kézrátételhez kelletek az irányok tőletek :D

Az tuti, hogy a kis F-ben piszok jó volt a fűtés, persze nem klímás a masina még ma sem. A sógorral tavasszal mindkét autó hűtőrendszerét csilli villere nyaljuk. A sógoré még hagyján, a Vectrára tuti ráfér, mert nem igazán volt mostanság rendberakva, de most télen nem állok neki :blush: A lényeg, hogy tényleg csak a vákum "csap" volt megragadva (eddig úgy fest :D ), de az igazi próba -10ben menetközben jön :D

Meg kell még ismernem a típust az már egyszer biztos.

Klíma ügyben még zavarlak, ha nem is most télen, de tavasszal tuti kérek még segítséget tőled :hiya:

Link to comment
Megosztás:

halihó!

mitől lehet az, hogy -1-2°C alatt nem tudom behúzni a kéziféket? megfagy a bovden?

Szia! Télen nem igazán egészséges kézifékkel hosszabb időre leállítani az autót. A hidegben összehúzódnak a fém alkatrészek és akár szakadhat is a bowden. Ráadásul a betét is szépen össze tud fagyni a tárcsával, ha úgy adódik, elinduláskor meg csak baj van belőle.

Link to comment
Megosztás:

Szia! Télen nem igazán egészséges kézifékkel hosszabb időre leállítani az autót. A hidegben összehúzódnak a fém alkatrészek és akár szakadhat is a bowden. Ráadásul a betét is szépen össze tud fagyni a tárcsával, ha úgy adódik, elinduláskor meg csak baj van belőle.

Részben addig hiányolom a kéziféket, míg reggel kijutok az udvarról és este míg beállok a garázsba, ugyanis eléggé lejtős a terep, szóval míg bejutok, 1 vagy 2 alkalommal le kell állítani a kocsit sebességben hagyva, hogy el ne guruljon (reggel a + fokos garázsból kiállva nincs baj, mert használható a kézifék).

Másrészt lehet, hogy elég nagy hülyeség, amit kérdezni fogok, de ha emelkedőn sebességbe hagyom, ugye elképzelhetetlen, hogy elguruljon a kocsi? :icon1: Ahol ott kell hagynom a gépet egész napra, volt egy kis felújítás, és a parkoló olyan lejtést kapott, hogy a gyerekek simán szánkózhatnának rajta

Link to comment
Megosztás:

Részben addig hiányolom a kéziféket, míg reggel kijutok az udvarról és este míg beállok a garázsba, ugyanis eléggé lejtős a terep, szóval míg bejutok, 1 vagy 2 alkalommal le kell állítani a kocsit sebességben hagyva, hogy el ne guruljon (reggel a + fokos garázsból kiállva nincs baj, mert használható a kézifék).

Másrészt lehet, hogy elég nagy hülyeség, amit kérdezni fogok, de ha emelkedőn sebességbe hagyom, ugye elképzelhetetlen, hogy elguruljon a kocsi? :icon1: Ahol ott kell hagynom a gépet egész napra, volt egy kis felújítás, és a parkoló olyan lejtést kapott, hogy a gyerekek simán szánkózhatnának rajta

Helló!

Ha jól értem nem csak reggel van gondod vele főkén, hanem már akkor is mikor hazaérsz?

Érdemes lenne megnézni, nem-e "elszálkásodott esetleg a bowden", nem feltétlen a hideg a gond, bár érdekes, hogy a garázsban azt írtad +fokban működik.

A fék nem játék inkább nézesd meg valami szakival :icon13: esetleg hang a futóműtől?

Ha nincs gond a váltóval, akkor sebességben hagyva nem igazán kellene elgurulnia :D , de azért jobb a padkának kormányozni, ha gurul az megfogja :D , már ha van :icon11: padka :o

Link to comment
Megosztás:

Semmi nem elképzelhetetlen, de nem valószínű.

(Nekem pár éve enyhe lejtésű parkolóban sebességben hagyva és behúzott kézifékkel kiszánkázott az autó az út közepére mert éjjelre lefagyott és az este nedves aszfalt hajnalra tükörjég lett :blush:)

Igaz ami igaz, minden hiába, ha a természet elárúl :huh:

Link to comment
Megosztás:

Részben addig hiányolom a kéziféket, míg reggel kijutok az udvarról és este míg beállok a garázsba, ugyanis eléggé lejtős a terep, szóval míg bejutok, 1 vagy 2 alkalommal le kell állítani a kocsit sebességben hagyva, hogy el ne guruljon (reggel a + fokos garázsból kiállva nincs baj, mert használható a kézifék).

Másrészt lehet, hogy elég nagy hülyeség, amit kérdezni fogok, de ha emelkedőn sebességbe hagyom, ugye elképzelhetetlen, hogy elguruljon a kocsi? :icon1: Ahol ott kell hagynom a gépet egész napra, volt egy kis felújítás, és a parkoló olyan lejtést kapott, hogy a gyerekek simán szánkózhatnának rajta

Ha a váltó/kuplung már megkopott, akkor bizony lehetséges. Nekem 260 ezer volt benne és egyszer egy pince előtti megálláskor kettesben hagyva az autót, azt éreztem, hogy időközönként (egyre gyorsabban) egy kicsit ringatózik hátrafelé és kb. 1-2 cm-t meg is moccant. Még szerencse, hogy benne ültem.

Szóval tényleg, ahogy írták, kormányozd a padka felé, ha lehet. Egyébként a kézifék gond Vectra B betegség. Viszont a kézifékpofákat nagyon egyszerűen után lehet állítani. Az egyik kerékcsvart ki kell venni és a lyukon keresztül fel-le lehet mozgatni a pici kis fogaskereket, ami a dobfékben a fékpofákon állít.

Link to comment
Megosztás:

Sajnos padka nincs, a parkolók az útra merőlegesek, és az útra lejtenek. Egyszer lejtőn állva hármasba tettem be, és elgurult(unk) mint a szél, de egyesben ilyesmi baj még nem volt (most járok 260 ezer km-nél, és a váltó/kuplung körül még nem kellett javítgatni/cserélni).

A fékeket amúgy egy éve cserélték, hang nem hallatszik, csak ez problémás, hogy hidegben állva nem lehet behúzni. Vagyis mikor legelőször csinált ilyet, akkor behúztam. Félig kiszállva a kocsiból kicsit megindult hátra, és reflexből sikerült a szokásosnál izmosabbat húznom rajta, aztán mikor kiengedtem volna, megnyomtam a gombot a kéziféken és szinte leesett. Onnan már csak 3 méter kellett, hogy beérjek a garázsba, addig nem nagyon éreztem, hogy fog-e a fék, vagy mi van vele, de a melegben reggelig megjavult. Szóval ebből gondoltam, hogy esetleg megfagyhat valahol valami.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.