Adam1 Elküldve Március6, 2013 Megoszt Elküldve Március6, 2013 Ott áll a szerelőnél másfél hete, és nincs ötlete. Valakinek esetleg? Ha már minden kötél szakad, szelepzárási hiba esetleg? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sunny1.4 8V Elküldve Március8, 2013 Megoszt Elküldve Március8, 2013 Hiba 2: Hidegen elindul, majd pár száz méter múlva, ahogy megállok az első lámpánál, leesik a fordulat nullára, és leáll a motor. Ilyenkor alig akar újraindulni. Ha újraindul olyan mintha két henger menne, vagy egy traktorban ülnék. Következő lámpa, megint leáll. Visszaváltásnál 2,1, a kuplung benyomása után azonnal rá kell lépni a gázra, hogy felpörögjön, mert leáll a motor. Az első 2-3 lámpánál ez sem segít. Padlógáz és leesik a fordulat, leáll. Ha sikerül vele haladni 10 kilométert, és bemelegszik, viszonylag normalizálódik a helyzet, és nem fullad le. Ott áll a szerelőnél másfél hete, és nincs ötlete. Valakinek esetleg? Esetleg még a TPS szenzort is megnézheted azis lehet koszos Esetleg nézd meg a motortérben a kábelköeget nincs-e valahol szétmenve a szigetelés és zárlatot okoz. Nekem pl ez a két hiba okozta az általad leírt hibát. Szenzor pucolás és átkebelezés után az autó tökéletes lett. Már amennyire egy 16 éves autó tökéletes lehet. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyuros Elküldve Március9, 2013 Megoszt Elküldve Március9, 2013 Sziasztok. A segítségetek kellene és pár ötlet a hibával kapcsolatban... 97es Vectrám X20XEV Problémája hogy mikor rájön akkor elmegy az alapjárat és leáll ahogy kiveszem üresbe vagy mikor váltok. Persze általában simán beindul ha indítom de van h kicsit nehezebben de az alapjárata így halott... Nemmindíg csinálja hideg- meleg motor mindeggy akkoris előfordul.. Az alapjárati motort majd kipuculom valamejik nap de esetleg vanemég ojan amit kikéne és hol találom azokat mert a fentiekben olvastan 1-2 dolgot. Még lenne ojan kérdésem h a kéziféknél ugye van a csatlakozo pl: az Op comnak ott elvileg az 5 és 6 érintkezőtkell összezárni és rárakni gyujtásra h kivillogja a hibakódot ha van.. De mejik az 5 és 6 érintkezője mert nincs beszámozva és nekem összesen 8 érintkező van benne... Raknékfelróla képet de nemtudom h kell... a Segítséget előreis köszönöm... Link to comment Megosztás: More sharing options...
ManoBeer Elküldve Március9, 2013 Megoszt Elküldve Március9, 2013 Sziasztok. A segítségetek kellene és pár ötlet a hibával kapcsolatban... 97es Vectrám X20XEV Problémája hogy mikor rájön akkor elmegy az alapjárat és leáll ahogy kiveszem üresbe vagy mikor váltok. Persze általában simán beindul ha indítom de van h kicsit nehezebben de az alapjárata így halott... Nemmindíg csinálja hideg- meleg motor mindeggy akkoris előfordul.. Az alapjárati motort majd kipuculom valamejik nap de esetleg vanemég ojan amit kikéne és hol találom azokat mert a fentiekben olvastan 1-2 dolgot. Még lenne ojan kérdésem h a kéziféknél ugye van a csatlakozo pl: az Op comnak ott elvileg az 5 és 6 érintkezőtkell összezárni és rárakni gyujtásra h kivillogja a hibakódot ha van.. De mejik az 5 és 6 érintkezője mert nincs beszámozva és nekem összesen 8 érintkező van benne... Raknékfelróla képet de nemtudom h kell... a Segítséget előreis köszönöm... Helló! Nálam ugyan ez volt a gond és egy jó alapjárati motor tisztítás meg is oldotta. Érdemes még rászánni az időt és a fojtószelepházat levenni és azt is jól kipucolni. Csatlakozóhoz a kollégák tuti adnak tanácsot :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atesztb Elküldve Március9, 2013 Megoszt Elküldve Március9, 2013 Sziasztok! Arra lennék kíváncsi, hogy a képen látható cucc mi célt szolgál. Gyanúm szerint az egr rögzítése, de nem vagyok benne biztos. Minap arra lettem figyelmes hogy a csavr kijött és lóg a menetben és kb 3 milliméter rés van blokk és ez között. Fekete négyzettel jelöltem a cuccot és sárgával a csavart. Köszönöm szépen előre is! http://kepfeltoltes.hu/view/130309/motor_www.kepfeltoltes.hu_.jpg Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyuros Elküldve Március9, 2013 Megoszt Elküldve Március9, 2013 Helló! Nálam ugyan ez volt a gond és egy jó alapjárati motor tisztítás meg is oldotta. Érdemes még rászánni az időt és a fojtószelepházat levenni és azt is jól kipucolni. Csatlakozóhoz a kollégák tuti adnak tanácsot :D Köszi remélem megoldódik nekemis a gond:D Link to comment Megosztás: More sharing options...
ManoBeer Elküldve Március11, 2013 Megoszt Elküldve Március11, 2013 Jobb vagy bal menetes ? Azt nézted ? Csak mert az enyémen balmenetes, ráadásul nem mindennap használja az ember és az autóba is el lehet korrodálva a menet. Bocsi, hogy eddig nem reagáltam. Nos köszönöm a tanácsot, mindenképpen megnézem a menetet, de szerencsére, ha nem stimmelne találtam ma egy faja bontót :D ahol elsírtam a bánatom és annyit mondott a kolléga (ő is B Vectrás), ha nem a céges vassal megyek hozzá keresünk megfelelő vonószemet az enyémhez, illetve kiderítjük mi a baj :D , azért a menetet előtte megnézem :omg: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Március11, 2013 Megoszt Elküldve Március11, 2013 Bocsi, hogy eddig nem reagáltam. Nos köszönöm a tanácsot, mindenképpen megnézem a menetet, de szerencsére, ha nem stimmelne találtam ma egy faja bontót :D ahol elsírtam a bánatom és annyit mondott a kolléga (ő is B Vectrás), ha nem a céges vassal megyek hozzá keresünk megfelelő vonószemet az enyémhez, illetve kiderítjük mi a baj :D , azért a menetet előtte megnézem :omg: Sokat nem látsz azon a meneten. A lökös alatt van mélyen a furat. Egyébként mást nem is lehet tenni, mint elmenni a bontóba, és bepróbálni a vonószemet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ManoBeer Elküldve Március12, 2013 Megoszt Elküldve Március12, 2013 Sokat nem látsz azon a meneten. A lökös alatt van mélyen a furat. Egyébként mást nem is lehet tenni, mint elmenni a bobtüba, és bepróbálni a vonószemet. Valahogy én is ezt látom megoldásnak :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
fulescs Elküldve Március15, 2013 Megoszt Elküldve Március15, 2013 Szép jó napot kívánok minden kedves fórumtársnak !!! Egy problémával fordulok hozzátok,az autó 99-es 1.6 16v. B2-es Veki,és nem indúl. Már régebb volt ilyen,de egy idő után csak beindult. Az önindító csak hajtja,de olyan a jelenség,mintha nen lenne benzin,vagy szikra. Én valamilyen elektromos problémára gyanakszom,mert indítózás közben,egy kerregő hangot hallat,mintha valamelyik relé kerregne,és nem húz be. A segítségeteket szeretném kérni ez űgyben,hátha találkozott valaki ezzel a problémával,vagy tudna valami jó tanáccsal szolgálni,mert autó nélkűl vagyok,és még szerelőhöz sem tudom elvinni,mert nem indul. Biztos vagyok benne,hogy nem lehet valami nagy baj,csak azt nem tudom,hogy konkrétan hol keresgélyem a hibát. Előre is köszönöm a segítségetek,maradok mély Tisztelettel ! F.Csaba Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Március15, 2013 Megoszt Elküldve Március15, 2013 Szép jó napot kívánok minden kedves fórumtársnak !!! Egy problémával fordulok hozzátok,az autó 99-es 1.6 16v. B2-es Veki,és nem indúl. Már régebb volt ilyen,de egy idő után csak beindult. Az önindító csak hajtja,de olyan a jelenség,mintha nen lenne benzin,vagy szikra. Én valamilyen elektromos problémára gyanakszom,mert indítózás közben,egy kerregő hangot hallat,mintha valamelyik relé kerregne,és nem húz be. A segítségeteket szeretném kérni ez űgyben,hátha találkozott valaki ezzel a problémával,vagy tudna valami jó tanáccsal szolgálni,mert autó nélkűl vagyok,és még szerelőhöz sem tudom elvinni,mert nem indul. Biztos vagyok benne,hogy nem lehet valami nagy baj,csak azt nem tudom,hogy konkrétan hol keresgélyem a hibát. Előre is köszönöm a segítségetek,maradok mély Tisztelettel ! F.Csaba AC pumpa, gyújtás, immobilizer ellenőrzése első körben. Link to comment Megosztás: More sharing options...
fulescs Elküldve Március16, 2013 Megoszt Elküldve Március16, 2013 AC pumpa, gyújtás, immobilizer ellenőrzése első körben. AC rendben! Az immobilizert hogyan tudnám ellenőrizni ? A gyujtás részét,meg honnan kezdjem ellenörizni ? A gyujtáshoz tartozik valamilyen relé,mert valami kerregést hallok,olyan mikor nem akar müködni valamelyik relé. Előre is köszönöm a válaszokat !!!! Üdv: F.Csaba Link to comment Megosztás: More sharing options...
TakiHUN Elküldve Április2, 2013 Megoszt Elküldve Április2, 2013 Olyan kérdésem lenne hogy a kézifékem eléggé fent fog ezen hol tudok állítani? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Rolika88 Elküldve Április2, 2013 Megoszt Elküldve Április2, 2013 Olyan kérdésem lenne hogy a kézifékem eléggé fent fog ezen hol tudok állítani? Pattintsd fel a kézifékkarnál lévő bőr szoknyát, és ott fogsz látni egy menetes szárat, ott tudod állítani. Nekem már sajna koppra van állítva.. úgy, h majd nemártana ránézni a betétekre.. Gondolom azt tudod, h a kézifék dobfék rendszerű. Link to comment Megosztás: More sharing options...
TakiHUN Elküldve Április2, 2013 Megoszt Elküldve Április2, 2013 Pattintsd fel a kézifékkarnál lévő bőr szoknyát, és ott fogsz látni egy menetes szárat, ott tudod állítani. Nekem már sajna koppra van állítva.. úgy, h majd nemártana ránézni a betétekre.. Gondolom azt tudod, h a kézifék dobfék rendszerű. Igen? Akkor igazam volt...eddig engem mindenki lehülyézett h az nem dobos de azt nem tudták megmondani h hogy fogja a tárcsát a bowden :D Köszi majd megnézem! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Rolika88 Elküldve Április2, 2013 Megoszt Elküldve Április2, 2013 Igen? Akkor igazam volt...eddig engem mindenki lehülyézett h az nem dobos de azt nem tudták megmondani h hogy fogja a tárcsát a bowden :D Köszi majd megnézem! Hát azért olyan nagy a Vectra hátsó tárcsája, mert az agyrésznél van benne egy dobfék szerkezet ami a kézifék szerepét tölti be, régebbi Merciknél láttam ilyen megoldást. Szóval aki lehülyézett, azt hülyézd le te is :D Ja mert nem látszik csak annyi, h bemegy a bowden a tárcsa mögé és kész, vw audi.. stb ugye ott egyből látszik, h a nyeregre van rákötve a kézifék bowden Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tomek71 Elküldve Április4, 2013 Megoszt Elküldve Április4, 2013 Sziasztok! Üdvözlök mindenkit, mint újonc! Kis segítséget szeretnék kérni. Mostanában vettem egy 2000évi 1.6 Vectrát. Az autó tökéletesen indul, munkába menet ( Budapesten keresztül a XVII.ker-ből a XI.ker-be.) kb 15Km után egyszer csak megáll. Általában váltás közben, mikor kiveszem sebességből és tenném a következőbe. Ilyenkor visszateszem egy sebességet és beindul, de ismét leáll, ezt még egyszer megcsinálja és utána működik tökéletesen. A vicc az egészben, hogy kb. ugyan ott áll le +- 100méter. Már gondolkodtam azon is, hogy egy Bermuda-háromszögbe érek. Szerintetek mi ez? Köszi Tom Link to comment Megosztás: More sharing options...
ManoBeer Elküldve Április6, 2013 Megoszt Elküldve Április6, 2013 Sziasztok! Üdvözlök mindenkit, mint újonc! Kis segítséget szeretnék kérni. Mostanában vettem egy 2000évi 1.6 Vectrát. Az autó tökéletesen indul, munkába menet ( Budapesten keresztül a XVII.ker-ből a XI.ker-be.) kb 15Km után egyszer csak megáll. Általában váltás közben, mikor kiveszem sebességből és tenném a következőbe. Ilyenkor visszateszem egy sebességet és beindul, de ismét leáll, ezt még egyszer megcsinálja és utána működik tökéletesen. A vicc az egészben, hogy kb. ugyan ott áll le +- 100méter. Már gondolkodtam azon is, hogy egy Bermuda-háromszögbe érek. Szerintetek mi ez? Köszi Tom Helló! A fordulatszámod esetleg nem ingadozik alapjáraton :hiya: ? Nekem is csinált hasonlót, hogy visszaváltáskor leállt, meg néha melegen indítás után és utána mintha mi sem történt volna. Az oka nálam alapjárati motor. Kitisztítottam és most minden ok azóta :D ! Link to comment Megosztás: More sharing options...
maszel Elküldve Április8, 2013 Megoszt Elküldve Április8, 2013 Sziasztok. Ha tudtok kérlek segítsetek. Van egy B vectra X16xel. beindítás után néhány másodperc után elkezd a motor kihagyni , és a negyedik henger leáll .kompresszió jó,gyertyák kicserélve. gyertyakábel kicserélve,gyújtótrafó kicserélve. Befecskendezők ellenőrizve négyes megcserélve a ketesel.A négyes befecskendező vezérlése ledes lámpával kimérve. Fars levegő szívás nincs.válaszotokat előre is köszönöm. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
klingerit Elküldve Április10, 2013 Megoszt Elküldve Április10, 2013 Sziasztok. Megtudná valaki mondani hogy,B vectra 2.0 DTI ben hol található a Szívócsőnyomás érzékelő (Map szenzór)? Előre is köszönettel: Klingerit. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Április10, 2013 Megoszt Elküldve Április10, 2013 Biztos vagy benne, hogy van ilyen? Nem csak légtömegmérő van? Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Április10, 2013 Megoszt Elküldve Április10, 2013 Turbóban kell hogy legyen mert a légtömegmérő a csiga előtt van, utána viszont a feltöltés miatt megváltozik a beszívott levegő oxigéntartalma (több levegő -> több oxigén), úgyhogy kell valami a csiga utánra is, különben a motorvezérlő a turbó előtti "kevés" levegőhöz adagolja az üzemanyagot és az autó meg nem akar majd menni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Április11, 2013 Megoszt Elküldve Április11, 2013 Turbóban kell hogy legyen mert a légtömegmérő a csiga előtt van, utána viszont a feltöltés miatt megváltozik a beszívott levegő oxigéntartalma (több levegő -> több oxigén), úgyhogy kell valami a csiga utánra is, különben a motorvezérlő a turbó előtti "kevés" levegőhöz adagolja az üzemanyagot és az autó meg nem akar majd menni. Az turbónyomásmérő. Hivatalos nevén MAP szenzor, csak turbó dieselekben turbónyomásmérőnek hívják? Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Április11, 2013 Megoszt Elküldve Április11, 2013 Sztem nem. A turbónyomásmérő az abszolút töltőnyomást méri, ez meg a turbó által összesürített levegő oxigéntartalmát, ami ugye akár még a tengerszint feletti magasságtól is változhat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Április11, 2013 Megoszt Elküldve Április11, 2013 Sztem nem. A turbónyomásmérő az abszolút töltőnyomást méri, ez meg a turbó által összesürített levegő oxigéntartalmát, ami ugye akár még a tengerszint feletti magasságtól is változhat. A MAP szenzor nem mér semmiféle oxigéntartalmat. Benzines motorokban az abszolut nyomást méri a pillangószelep és a motor közti részen, ami ugye vákuum. Vannak olyan benzines motorok, ahol nincsen légtömegmérő (pl a 8 szelepes opel motorok, X14XE, X16XEL) ahol nincs légtömegmérő, azoknál a MAP szenzor és a folytószelep állás jeladó illetve talán még a fordulatszám jelekből számolja az ECU a beszívott levegő mennyiséget, mivel ezzel kielégítő pontossággal meg lehet határozni ezt. Csak ezért nem értem, mit keresne egy MAP szenzor a diesel motorban, ahol a turbó és a motor közti részen nem vákuum, hanem túlnyomás van, amit a turbónyomásmérővel mérnek. A beszívott levegő mennyiségét pedig a légtömegmérővel mérik, ami a turbó előtt van. Elméleti síkon még a turbónyomásmérő is kihagyható lenne a rendszerből, mert a csak a beszívott levegő mennyisége a fontos az üzemanyag adagolás szempontjából. Ha a turbónyomás növekszik, akkor a beszívott levegő is növekszik, amit pedig már kontrollál a légtömegmérő. Nem azt mondom, hogy nincs MAP, csak nem értem, hogy miért lenne :) Persze annak örülnék, ha valaki leírná, hogy miért is van, ha van :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts