Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Hiba 2: Hidegen elindul, majd pár száz méter múlva, ahogy megállok az első lámpánál, leesik a fordulat nullára, és leáll a motor. Ilyenkor alig akar újraindulni. Ha újraindul olyan mintha két henger menne, vagy egy traktorban ülnék. Következő lámpa, megint leáll.

Visszaváltásnál 2,1, a kuplung benyomása után azonnal rá kell lépni a gázra, hogy felpörögjön, mert leáll a motor. Az első 2-3 lámpánál ez sem segít. Padlógáz és leesik a fordulat, leáll. Ha sikerül vele haladni 10 kilométert, és bemelegszik, viszonylag normalizálódik a helyzet, és nem fullad le.

Ott áll a szerelőnél másfél hete, és nincs ötlete. Valakinek esetleg?

Esetleg még a TPS szenzort is megnézheted azis lehet koszos

Esetleg nézd meg a motortérben a kábelköeget nincs-e valahol szétmenve a szigetelés és zárlatot okoz.

Nekem pl ez a két hiba okozta az általad leírt hibát.

Szenzor pucolás és átkebelezés után az autó tökéletes lett. Már amennyire egy 16 éves autó tökéletes lehet. :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

A segítségetek kellene és pár ötlet a hibával kapcsolatban...

97es Vectrám X20XEV Problémája hogy mikor rájön akkor elmegy az alapjárat és leáll ahogy kiveszem üresbe vagy mikor váltok. Persze általában simán beindul ha indítom de van h kicsit nehezebben de az alapjárata így halott... Nemmindíg csinálja hideg- meleg motor mindeggy akkoris előfordul..

Az alapjárati motort majd kipuculom valamejik nap de esetleg vanemég ojan amit kikéne és hol találom azokat mert a fentiekben olvastan 1-2 dolgot.

Még lenne ojan kérdésem h a kéziféknél ugye van a csatlakozo pl: az Op comnak ott elvileg az 5 és 6 érintkezőtkell összezárni és rárakni gyujtásra h kivillogja a hibakódot ha van.. De mejik az 5 és 6 érintkezője mert nincs beszámozva és nekem összesen 8 érintkező van benne...

Raknékfelróla képet de nemtudom h kell...

a Segítséget előreis köszönöm...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

A segítségetek kellene és pár ötlet a hibával kapcsolatban...

97es Vectrám X20XEV Problémája hogy mikor rájön akkor elmegy az alapjárat és leáll ahogy kiveszem üresbe vagy mikor váltok. Persze általában simán beindul ha indítom de van h kicsit nehezebben de az alapjárata így halott... Nemmindíg csinálja hideg- meleg motor mindeggy akkoris előfordul..

Az alapjárati motort majd kipuculom valamejik nap de esetleg vanemég ojan amit kikéne és hol találom azokat mert a fentiekben olvastan 1-2 dolgot.

Még lenne ojan kérdésem h a kéziféknél ugye van a csatlakozo pl: az Op comnak ott elvileg az 5 és 6 érintkezőtkell összezárni és rárakni gyujtásra h kivillogja a hibakódot ha van.. De mejik az 5 és 6 érintkezője mert nincs beszámozva és nekem összesen 8 érintkező van benne...

Raknékfelróla képet de nemtudom h kell...

a Segítséget előreis köszönöm...

Helló!

Nálam ugyan ez volt a gond és egy jó alapjárati motor tisztítás meg is oldotta. Érdemes még rászánni az időt és a fojtószelepházat levenni és azt is jól kipucolni.

Csatlakozóhoz a kollégák tuti adnak tanácsot :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Arra lennék kíváncsi, hogy a képen látható cucc mi célt szolgál. Gyanúm szerint az egr rögzítése, de nem vagyok benne biztos. Minap arra lettem figyelmes hogy a csavr kijött és lóg a menetben és kb 3 milliméter rés van blokk és ez között. Fekete négyzettel jelöltem a cuccot és sárgával a csavart. Köszönöm szépen előre is!

http://kepfeltoltes.hu/view/130309/motor_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Nálam ugyan ez volt a gond és egy jó alapjárati motor tisztítás meg is oldotta. Érdemes még rászánni az időt és a fojtószelepházat levenni és azt is jól kipucolni.

Csatlakozóhoz a kollégák tuti adnak tanácsot :D

Köszi remélem megoldódik nekemis a gond:D

Link to comment
Megosztás:

Jobb vagy bal menetes ? Azt nézted ? Csak mert az enyémen balmenetes, ráadásul nem mindennap használja az ember és az autóba is el lehet korrodálva a menet.

Bocsi, hogy eddig nem reagáltam. Nos köszönöm a tanácsot, mindenképpen megnézem a menetet, de szerencsére, ha nem stimmelne találtam ma egy faja bontót :D ahol elsírtam a bánatom és annyit mondott a kolléga (ő is B Vectrás), ha nem a céges vassal megyek hozzá keresünk megfelelő vonószemet az enyémhez, illetve kiderítjük mi a baj :D , azért a menetet előtte megnézem :omg:

Link to comment
Megosztás:

Bocsi, hogy eddig nem reagáltam. Nos köszönöm a tanácsot, mindenképpen megnézem a menetet, de szerencsére, ha nem stimmelne találtam ma egy faja bontót :D ahol elsírtam a bánatom és annyit mondott a kolléga (ő is B Vectrás), ha nem a céges vassal megyek hozzá keresünk megfelelő vonószemet az enyémhez, illetve kiderítjük mi a baj :D , azért a menetet előtte megnézem :omg:

Sokat nem látsz azon a meneten. A lökös alatt van mélyen a furat. Egyébként mást nem is lehet tenni, mint elmenni a bontóba, és bepróbálni a vonószemet.

Link to comment
Megosztás:

Szép jó napot kívánok minden kedves fórumtársnak !!!

Egy problémával fordulok hozzátok,az autó 99-es 1.6 16v. B2-es Veki,és nem indúl. Már régebb volt ilyen,de egy idő után csak beindult.

Az önindító csak hajtja,de olyan a jelenség,mintha nen lenne benzin,vagy szikra.

Én valamilyen elektromos problémára gyanakszom,mert indítózás közben,egy kerregő hangot hallat,mintha valamelyik relé kerregne,és nem húz be.

A segítségeteket szeretném kérni ez űgyben,hátha találkozott valaki ezzel a problémával,vagy tudna valami jó tanáccsal szolgálni,mert autó nélkűl vagyok,és még szerelőhöz sem tudom elvinni,mert nem indul.

Biztos vagyok benne,hogy nem lehet valami nagy baj,csak azt nem tudom,hogy konkrétan hol keresgélyem a hibát.

Előre is köszönöm a segítségetek,maradok mély Tisztelettel !

F.Csaba

Link to comment
Megosztás:

Szép jó napot kívánok minden kedves fórumtársnak !!!

Egy problémával fordulok hozzátok,az autó 99-es 1.6 16v. B2-es Veki,és nem indúl. Már régebb volt ilyen,de egy idő után csak beindult.

Az önindító csak hajtja,de olyan a jelenség,mintha nen lenne benzin,vagy szikra.

Én valamilyen elektromos problémára gyanakszom,mert indítózás közben,egy kerregő hangot hallat,mintha valamelyik relé kerregne,és nem húz be.

A segítségeteket szeretném kérni ez űgyben,hátha találkozott valaki ezzel a problémával,vagy tudna valami jó tanáccsal szolgálni,mert autó nélkűl vagyok,és még szerelőhöz sem tudom elvinni,mert nem indul.

Biztos vagyok benne,hogy nem lehet valami nagy baj,csak azt nem tudom,hogy konkrétan hol keresgélyem a hibát.

Előre is köszönöm a segítségetek,maradok mély Tisztelettel !

F.Csaba

AC pumpa, gyújtás, immobilizer ellenőrzése első körben.

Link to comment
Megosztás:

AC pumpa, gyújtás, immobilizer ellenőrzése első körben.

AC rendben! Az immobilizert hogyan tudnám ellenőrizni ?

A gyujtás részét,meg honnan kezdjem ellenörizni ? A gyujtáshoz tartozik valamilyen relé,mert valami kerregést hallok,olyan mikor nem akar müködni valamelyik relé.

Előre is köszönöm a válaszokat !!!!

Üdv: F.Csaba

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Olyan kérdésem lenne hogy a kézifékem eléggé fent fog ezen hol tudok állítani?

Pattintsd fel a kézifékkarnál lévő bőr szoknyát, és ott fogsz látni egy menetes szárat, ott tudod állítani. Nekem már sajna koppra van állítva.. úgy, h majd nemártana ránézni a betétekre.. Gondolom azt tudod, h a kézifék dobfék rendszerű.

Link to comment
Megosztás:

Pattintsd fel a kézifékkarnál lévő bőr szoknyát, és ott fogsz látni egy menetes szárat, ott tudod állítani. Nekem már sajna koppra van állítva.. úgy, h majd nemártana ránézni a betétekre.. Gondolom azt tudod, h a kézifék dobfék rendszerű.

Igen? Akkor igazam volt...eddig engem mindenki lehülyézett h az nem dobos de azt nem tudták megmondani h hogy fogja a tárcsát a bowden :D

Köszi majd megnézem!

Link to comment
Megosztás:

Igen? Akkor igazam volt...eddig engem mindenki lehülyézett h az nem dobos de azt nem tudták megmondani h hogy fogja a tárcsát a bowden :D

Köszi majd megnézem!

Hát azért olyan nagy a Vectra hátsó tárcsája, mert az agyrésznél van benne egy dobfék szerkezet ami a kézifék szerepét tölti be, régebbi Merciknél láttam ilyen megoldást. Szóval aki lehülyézett, azt hülyézd le te is :D

Ja mert nem látszik csak annyi, h bemegy a bowden a tárcsa mögé és kész, vw audi.. stb ugye ott egyből látszik, h a nyeregre van rákötve a kézifék bowden

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Üdvözlök mindenkit, mint újonc!

Kis segítséget szeretnék kérni.

Mostanában vettem egy 2000évi 1.6 Vectrát.

Az autó tökéletesen indul, munkába menet ( Budapesten keresztül a XVII.ker-ből a XI.ker-be.) kb 15Km után egyszer csak megáll. Általában váltás közben, mikor kiveszem sebességből és tenném a következőbe. Ilyenkor visszateszem egy sebességet és beindul, de ismét leáll, ezt még egyszer megcsinálja és utána működik tökéletesen. A vicc az egészben, hogy kb. ugyan ott áll le +- 100méter.

Már gondolkodtam azon is, hogy egy Bermuda-háromszögbe érek.

Szerintetek mi ez?

Köszi

Tom

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Üdvözlök mindenkit, mint újonc!

Kis segítséget szeretnék kérni.

Mostanában vettem egy 2000évi 1.6 Vectrát.

Az autó tökéletesen indul, munkába menet ( Budapesten keresztül a XVII.ker-ből a XI.ker-be.) kb 15Km után egyszer csak megáll. Általában váltás közben, mikor kiveszem sebességből és tenném a következőbe. Ilyenkor visszateszem egy sebességet és beindul, de ismét leáll, ezt még egyszer megcsinálja és utána működik tökéletesen. A vicc az egészben, hogy kb. ugyan ott áll le +- 100méter.

Már gondolkodtam azon is, hogy egy Bermuda-háromszögbe érek.

Szerintetek mi ez?

Köszi

Tom

Helló!

A fordulatszámod esetleg nem ingadozik alapjáraton :hiya: ? Nekem is csinált hasonlót, hogy visszaváltáskor leállt, meg néha melegen indítás után és utána mintha mi sem történt volna. Az oka nálam alapjárati motor. Kitisztítottam és most minden ok azóta :D !

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Ha tudtok kérlek segítsetek. Van egy B vectra X16xel. beindítás után néhány másodperc után elkezd a motor kihagyni , és a negyedik henger leáll .kompresszió jó,gyertyák kicserélve. gyertyakábel kicserélve,gyújtótrafó kicserélve. Befecskendezők ellenőrizve négyes megcserélve a ketesel.A négyes befecskendező vezérlése ledes lámpával kimérve. Fars levegő szívás nincs.válaszotokat előre is köszönöm.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Turbóban kell hogy legyen mert a légtömegmérő a csiga előtt van, utána viszont a feltöltés miatt megváltozik a beszívott levegő oxigéntartalma (több levegő -> több oxigén), úgyhogy kell valami a csiga utánra is, különben a motorvezérlő a turbó előtti "kevés" levegőhöz adagolja az üzemanyagot és az autó meg nem akar majd menni.

Link to comment
Megosztás:

Turbóban kell hogy legyen mert a légtömegmérő a csiga előtt van, utána viszont a feltöltés miatt megváltozik a beszívott levegő oxigéntartalma (több levegő -> több oxigén), úgyhogy kell valami a csiga utánra is, különben a motorvezérlő a turbó előtti "kevés" levegőhöz adagolja az üzemanyagot és az autó meg nem akar majd menni.

Az turbónyomásmérő. Hivatalos nevén MAP szenzor, csak turbó dieselekben turbónyomásmérőnek hívják?

Link to comment
Megosztás:

Sztem nem. A turbónyomásmérő az abszolút töltőnyomást méri, ez meg a turbó által összesürített levegő oxigéntartalmát, ami ugye akár még a tengerszint feletti magasságtól is változhat.

A MAP szenzor nem mér semmiféle oxigéntartalmat. Benzines motorokban az abszolut nyomást méri a pillangószelep és a motor közti részen, ami ugye vákuum. Vannak olyan benzines motorok, ahol nincsen légtömegmérő (pl a 8 szelepes opel motorok, X14XE, X16XEL) ahol nincs légtömegmérő, azoknál a MAP szenzor és a folytószelep állás jeladó illetve talán még a fordulatszám jelekből számolja az ECU a beszívott levegő mennyiséget, mivel ezzel kielégítő pontossággal meg lehet határozni ezt.

Csak ezért nem értem, mit keresne egy MAP szenzor a diesel motorban, ahol a turbó és a motor közti részen nem vákuum, hanem túlnyomás van, amit a turbónyomásmérővel mérnek. A beszívott levegő mennyiségét pedig a légtömegmérővel mérik, ami a turbó előtt van.

Elméleti síkon még a turbónyomásmérő is kihagyható lenne a rendszerből, mert a csak a beszívott levegő mennyisége a fontos az üzemanyag adagolás szempontjából. Ha a turbónyomás növekszik, akkor a beszívott levegő is növekszik, amit pedig már kontrollál a légtömegmérő.

Nem azt mondom, hogy nincs MAP, csak nem értem, hogy miért lenne :) Persze annak örülnék, ha valaki leírná, hogy miért is van, ha van :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.