Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok! EGR falazó lemezt honnét tudnék beszerezni? Ebay-en találtam, rendeltem is de az istenért sem akar megérkezni! Itthon hol lehetne vásárolni?

Nálunk van boltban is dobozos sör! (ebből kikell vágni formára) ezért felesleges ebay-en rendelni. mennyit van pofájuk kérni érte?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! EGR falazó lemezt honnét tudnék beszerezni? Ebay-en találtam, rendeltem is de az istenért sem akar megérkezni! Itthon hol lehetne vásárolni?

Egy darab horganyzott lemez, vagy alumínium lemez kell hozzá, nehogy már ilyent e-bay-on vásárolsz? :)

Egy darab ereszcsatornából kivágott lemez is jó :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

1996-os 2.0i 16V CDX vectrám távirányítójában elemet cseréltem. Természetesen a távirányítót fel kellett volna programozni újra, de a szokásos módon ez nem sikerült.

Bementem márkaszervizbe, ahol megállapították, hogy mivel gyárilag riasztós az autó, a központizár elektronika nem engedi a kulcsot programozni, csak carpass-szal.

Rátette a szerelő a tech műszert, de azzal sem tudta megoldani kód hiányában.

Sajnos a kód lekérése a gyári adatbázisból 7000Ft+ÁFA lenne, és további 3000Ft-ot kérnek a kulcs betanításáért.

Ennyi pénz szerintem sok ezért a műveletért, ismertek olyan helyet, ahol olcsóbban megoldható ugyanez? Vagy ez egy egységes díjszabás Opelnél?

Előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

1996-os 2.0i 16V CDX vectrám távirányítójában elemet cseréltem. Természetesen a távirányítót fel kellett volna programozni újra, de a szokásos módon ez nem sikerült.

Bementem márkaszervizbe, ahol megállapították, hogy mivel gyárilag riasztós az autó, a központizár elektronika nem engedi a kulcsot programozni, csak carpass-szal.

Rátette a szerelő a tech műszert, de azzal sem tudta megoldani kód hiányában.

Sajnos a kód lekérése a gyári adatbázisból 7000Ft+ÁFA lenne, és további 3000Ft-ot kérnek a kulcs betanításáért.

Ennyi pénz szerintem sok ezért a műveletért, ismertek olyan helyet, ahol olcsóbban megoldható ugyanez? Vagy ez egy egységes díjszabás Opelnél?

Előre is köszi!

Ahogy olvasom a hozzászólásodat, úgy érzem, kevered az immo programozást, a centráélzár távirányító programozással. Ami viszont elszomorító, hogy a márkaszervizben is keverik!

Olyan, hogy kulcs programozás, olyan nincs. Immo programozás van, meg centrálzár távirányító programozás. Immo programozáshoz kell a car pass kód, a centrálzárhoz nem kell. Amúgy távirányító elem csere után tanítás kell, és nem programozás.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ahogy olvasom a hozzászólásodat, úgy érzem, kevered az immo programozást, a centráélzár távirányító programozással. Ami viszont elszomorító, hogy a márkaszervizben is keverik!

Olyan, hogy kulcs programozás, olyan nincs. Immo programozás van, meg centrálzár távirányító programozás. Immo programozáshoz kell a car pass kód, a centrálzárhoz nem kell. Amúgy távirányító elem csere után tanítás kell, és nem programozás.

Talán csak a megnevezését használtam rosszul, vagy...

Elfogadom, hogy jobban érted, és talán a mszben sem voltak kellően elszántak a probléma megoldására.

De, ha az immot kellene programozni, akkor ugye nem indulna el a kocsi a kulccsal. Márpedig elindul, jön-megy, csak nem zárja be távirányítóval.

A kulcs betanítását megpróbálta a márkaszervizes is, és én is, utánaolvastam ezerszer, nem lehet.

Pedig elemcsere előtt működött.

Akkor mi lehet a gond, azon kívül, hogy valaki nem ért valamihez amihez pedig kéne neki?

Ha csak simán lehetne újratanítani a kulcsot, akkor már meglenne, mivel nem egy atomfizikai művelet.

Link to comment
Megosztás:

Talán csak a megnevezését használtam rosszul, vagy...

Elfogadom, hogy jobban érted, és talán a mszben sem voltak kellően elszántak a probléma megoldására.

De, ha az immot kellene programozni, akkor ugye nem indulna el a kocsi a kulccsal. Márpedig elindul, jön-megy, csak nem zárja be távirányítóval.

A kulcs betanítását megpróbálta a márkaszervizes is, és én is, utánaolvastam ezerszer, nem lehet.

Pedig elemcsere előtt működött.

Akkor mi lehet a gond, azon kívül, hogy valaki nem ért valamihez amihez pedig kéne neki?

Ha csak simán lehetne újratanítani a kulcsot, akkor már meglenne, mivel nem egy atomfizikai művelet.

Ha itt laksz a közelemben, szívesen segítenék, megnéznénk a dolgot OP COM-mal.

Viszont azt te sem gondolhatod szerintem komolyan, hogy elemcsere után műszerrel kellene programozni a távirányítót. Már csak azért sem, mert az elemcsere igazából a rendszeres karbantartás része, évente kellene cserélni. Persze ezt a hülye sem tartja be, mert többet kibír. Elemcsere után tanítás kell csak.

Amit el tudok képzelni, hogy valójában nem lemerült a távirányítódban az elem, hanem beszart maga a távkapcsoló, csak te arra számítottál, hogy az elem merült le. Az nem jelent semmit, ha a LED-ek rendesen világítanak rajta. Mást nem tudok mondani, mint azt, hogy próbáld meg a másik távkapcsolóval (ha megvan és jó is), ha nincs akkor kell szerezni egy típusazonos jó távkapcsolót (akár haverét, ismerősét) és azt ráprogramozni a kocsidra. 1 távkapcsolót bármennyi autóra rá lehet programozni, nekem pl a távkapcsolóm nyitja zárja a kocsimat és a donor vectrámat is egyszerre. A donorra gond nélkül ráprogramoztam a távkapcsolót.

Link to comment
Megosztás:

Ha itt laksz a közelemben, szívesen segítenék, megnéznénk a dolgot OP COM-mal.

Viszont azt te sem gondolhatod szerintem komolyan, hogy elemcsere után műszerrel kellene programozni a távirányítót. Már csak azért sem, mert az elemcsere igazából a rendszeres karbantartás része, évente kellene cserélni. Persze ezt a hülye sem tartja be, mert többet kibír. Elemcsere után tanítás kell csak.

Amit el tudok képzelni, hogy valójában nem lemerült a távirányítódban az elem, hanem beszart maga a távkapcsoló, csak te arra számítottál, hogy az elem merült le. Az nem jelent semmit, ha a LED-ek rendesen világítanak rajta. Mást nem tudok mondani, mint azt, hogy próbáld meg a másik távkapcsolóval (ha megvan és jó is), ha nincs akkor kell szerezni egy típusazonos jó távkapcsolót (akár haverét, ismerősét) és azt ráprogramozni a kocsidra. 1 távkapcsolót bármennyi autóra rá lehet programozni, nekem pl a távkapcsolóm nyitja zárja a kocsimat és a donor vectrámat is egyszerre. A donorra gond nélkül ráprogramoztam a távkapcsolót.8

Sajnos messze lakom (Pest megye) , de megpróbálok egy másik táviránytót szerezni. Tényleg hülyén hangzik, hogy műszer kelljen az újratanításhoz. Elképzelhető, hogy a távirányító ment tönkre, bár komolyan úgy történt, hogy bezártam a kocsit a távirányítóval, kicseréltem az elemet, és kinyitni már nem tudtam. Nagy nehezen beverekedtem magamat az autóba (kulcslyuk lefalazva) és még aznap megpróbáltam újratanítani, de sikertelenül.

Mindenesetre nagyon köszönöm a tanácsot, szereznem kell másik távirányítót, mivel a tartalék is rossz, és utána meglátjuk mi lett. Elvégre nem egy űrtechnika.

Link to comment
Megosztás:

Sajnos messze lakom (Pest megye) , de megpróbálok egy másik táviránytót szerezni. Tényleg hülyén hangzik, hogy műszer kelljen az újratanításhoz. Elképzelhető, hogy a távirányító ment tönkre, bár komolyan úgy történt, hogy bezártam a kocsit a távirányítóval, kicseréltem az elemet, és kinyitni már nem tudtam. Nagy nehezen beverekedtem magamat az autóba (kulcslyuk lefalazva) és még aznap megpróbáltam újratanítani, de sikertelenül.

Mindenesetre nagyon köszönöm a tanácsot, szereznem kell másik távirányítót, mivel a tartalék is rossz, és utána meglátjuk mi lett.

Elvégre nem egy űrtechnika.

Monjduk ez elég nagy hiba :) Én is gondolkodtam a lefalazáson, de egy időben állandóan szarakodott a távirányítóm, és akkor sokszor kellett kulccsal kinyitni. Mióta felújítottam őket, már sokkal üzembiztosabbak, de egyszer-kétszer így is volt rá példa, hogy nem nyílt a zár a távkapcsolóra :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Mi lehet a gond, ha magas a CO2 kibocsátása a kocsinak? 1.8 benzines. Mit kellene cserélni? Köszönöm

Biztos vagy benne, hogy magas a CO2 érték?

Jól működő katalizátor esetében az az ideális, ha magas a CO2 érték, mivel az elégetlen szénhidrogéneket CO2-dá alaktja a katalizátor. A teljes kipufogógáz tömeghez viszonyítva a széndioxid aránya hasonló motor konstrukció esetén hengerűrtartalom függvénye. Természetesen terhelés alatt ahogy az elfogyasztott üzemanyag és a motor által kifejtett munka, úgy az égésből visszamaradó széndioxid is növekszik, azaz nem csak a motor mérete, konstrukciója, hanem a mérés tartama alatti motorüzem is befolyásolja.

Ezek alapján az első és legvalószínűbb feltételezés az lehet, hogy hibás volt a mérés. Vagy nem a megfelelő alapparamétereket (motortípust) választották ki a mérés előtt, vagy nem a CO2 hanem a CO értéked magas.

Ha az előbbiek nem igazak és tényleg a normálisnál nagyobb a CO2 érték, annak egyik oka a túldúsítás lehet, (ami pedig például a légtömegmérő vagy a lambdaszonda hibája esetén fordulhat elő) ami miatt a sok elégetlen üzemanyag a katalizátorban tovább ég, és a motor által leadott teljesítményhez képest túl sok égésterméket produkál.

Összességében tehát ha tényleg ez a hibajelenség és valós, akkor a katalizátorod nagyon is jól működik, csak a motorod használ el több benyát, mint kéne.

Mindenesetre ha kiderül, vagy csináltok egy kontroll mérést, kváncsi vagyok mi lesz a megoldás, mindenképp írd meg.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a válaszotokat! Hát az kiderült, hogy van 2-3 kisebb lyuk a középdobon! Ez is lehet az ok?

A középdob már csak hangot csillapít, meg fojtást ad a motornak.

Nem írtad milyen motorod van, de az újabb ecotec motoroknál is a katalizátor után még van egy második lambdaszonda, és utána már semmi több. Tehát a motorüzemet kevésbé befolyásolja ami utána történik.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kuplung(szett?) csere ügyben kérem, aki tud segítsen.

Átolvasva a fórum vonatkozó részeit, nem találtam megoldást.

2001-es 1.8-as benzines Vectrám van.

Hibajelenségem: erős gyorsításkor néha csak felpörög a motor, nem gyorsul az autó, gyanítom nagyon a végét járja a kuplung tárcsa. Kisebb gázzal gond nélkül gyorsul, emelkedőn sincs probléma óvatosan nyomva a gázt. 3-4 hónapja így megyek, de nyilván így nem maradhat.

Első körben szeretném azt kérdezni, hogy muszáj, vagy csak ajánlott a teljes szettet, így a kinyomó-csapágyat is cserélni? Elég ellentmondásosak ez ügyben az infóim, jómagam meg nem vagyok autóguru. :)

Első árajánlatom 160.000.- :omg:

k.szerkezet: 20.000

k.tárcsak: 30.000

hidr. kinyomó csapágy: 70.000

munkadíj: 40.000.-

"a csapágy árán még egy kicsit finomíthatunk" - mondta a szerelő. "köszi!"

Úgyhogy most írtam még máshova is, várom onnan a válaszokat.

Volt szerelő, aki azt mondta hogy teljes szett csere kötelező, van aki szerint megoldható csapágy csere nélkül is, csak a magas munkadíj miatt szokás cserlélni szettben. Én meg tök laikusként nem tudom kire hallgassak.

Vélemény, ötlet, tanács, bármi jöhet.

Nagyon köszönöm előre is, sziasztok!

András

Közben pont befutott egy másik árajánlat:

Valeo kuplung készlet (szerkezet, tárcsa, hidraulikus kinyomócsapágy): 76.700Ft
Munkadíj: 30.000Ft

Ez már barátibban hangzik. Elfogadhatom?

Illetve Valeo vs. Sachs? Sokat számít?

Köszönöm!

Módosítva : András-360
Link to comment
Megosztás:

Én nem cserélném a teljes kuplung szettet, az oké, hogy magas a munkadíj, de azért nem filléres anyagokról van szó.

A tárcsát cserélném, meg ha szar akkor a szerkezetet is, de ha nem folyat a kinyomócsapágy, akkor én azt hagynám.

A 70 ezer Ft-os kinyomcsapágy kicsit furcsa, mert a Cromaxnál 55 ért megkapod a gyári GM alkatrészt (F18-as váltóhoz), és 48 ezerért az F23-hoz. Mindezt úgy, hogy besétálsz az utcáról, és regisztrálsz egy cromax kártyát. De az unixnál is ilyen áron van, csak ahhoz kedvezmény kell. A szerelőd ennél olcsóbban kapja jóval, szóval már az alkatrészen csúnya lehúzást követne el ellened. A legolcsóbb pedig 20 ezertől indul kb, bár én nem választanám a legolcsóbbat.

Alkatrész árakban tanulmányozd a Cromax keresőjét. Ott szépen le van írva minden, és ha megtetszett egy márka, akkor az unixon is megnézheted. Csak ott elég kaotikus a katalógus. LUK, Valeo, Sachs és a GM alkatrészek ajánlottak.

Link to comment
Megosztás:

Én nem cserélném a teljes kuplung szettet, az oké, hogy magas a munkadíj, de azért nem filléres anyagokról van szó.

A tárcsát cserélném, meg ha szar akkor a szerkezetet is, de ha nem folyat a kinyomócsapágy, akkor én azt hagynám.

A 70 ezer Ft-os kinyomcsapágy kicsit furcsa, mert a Cromaxnál 55 ért megkapod a gyári GM alkatrészt (F18-as váltóhoz), és 48 ezerért az F23-hoz. Mindezt úgy, hogy besétálsz az utcáról, és regisztrálsz egy cromax kártyát. De az unixnál is ilyen áron van, csak ahhoz kedvezmény kell. A szerelőd ennél olcsóbban kapja jóval, szóval már az alkatrészen csúnya lehúzást követne el ellened. A legolcsóbb pedig 20 ezertől indul kb, bár én nem választanám a legolcsóbbat.

Alkatrész árakban tanulmányozd a Cromax keresőjét. Ott szépen le van írva minden, és ha megtetszett egy márka, akkor az unixon is megnézheted. Csak ott elég kaotikus a katalógus. LUK, Valeo, Sachs és a GM alkatrészek ajánlottak.

Köszönöm szépen a választ.

A 70 ezres kinyomócsapágyat én is nagyon soknak tartottam. Pláne ha megúszhatom nélküle is a javítást, amire ezek szerint van remény.

Megnéztem a Cromax-nál, valóban nagyon jó áraik vannak, köszi a tippet.

Link to comment
Megosztás:

A hátsó sárvédőív rohadását hogyan lehet megállítani? Meg lehet egyáltalán? Több évre gondolok, nem csak annyira hogy elviszem kasznishoz meg festőhöz aztán 2 év múlva ugyanolyan rozsdás. Legfőbb probléma meglátásom szerint hogy a hátsó sárvédőívnél két lemez fekszik össze. És a külső rohad, az is belülről kifelé. Azért nem tudok vele mit kezdeni mert belülről is van egy lemez, és tuti hogy a víz a két lemez közé folyik be. Van rá valami épkézláb megoldás? És kb mennyibe kerül fényezéssel együtt?

Link to comment
Megosztás:

A hátsó sárvédőív rohadását hogyan lehet megállítani? Meg lehet egyáltalán? Több évre gondolok, nem csak annyira hogy elviszem kasznishoz meg festőhöz aztán 2 év múlva ugyanolyan rozsdás. Legfőbb probléma meglátásom szerint hogy a hátsó sárvédőívnél két lemez fekszik össze. És a külső rohad, az is belülről kifelé. Azért nem tudok vele mit kezdeni mert belülről is van egy lemez, és tuti hogy a víz a két lemez közé folyik be. Van rá valami épkézláb megoldás? És kb mennyibe kerül fényezéssel együtt?

Ezt jól gondolod. De általában még 2 évig sem tart az ilyen javítás.

Ki kell vágni az egész sárvédőívet, és kicserélni. A javítóívet a behegesztés előtt le kell tisztítani, majd alapozni. Mert ami alapozó rajta van az szart sem ér. A hegesztést pontokban kell elvégezni, közötte kitöltő masszával kell a helyet kitölteni. A végső festést minél előbb el kell végezni az ívcsere után. Lehetőleg azonnal, hogy ne érje víz és kosz. Legjobb, ha ugyanott csinálják.HA így becsületesen meg van csinálva, akkor 3-4 évig kitart.

A költségek attól függnek, mennyiért dolgozik a szaki, és persze a probléma súlyától is. Ami legtöbbször csak megbontás után derül ki.

Nekem egyébként most a sárvédőív és a küszöb találkozásánál kezdett rohadni. Tavaly tavasszal megcsináltattam a festős módszerrel, nem vágattam ki az íveket. Most tavaszra már újra szar állapotban van, arra nem számítottam, hogy túl sokáig jó lesz, de azért nem 1 évre gondoltam. A jobb oldalon tovább rontott a helyzeten, hogy nyaraláson a kempingben letolattam egy lépcsőfokról, és fennakadt a kocsi a küszöbön a hátsó kerék előtt. Kihúzták, de megcseszte az egészet.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Valaki találkozottmár ojan jelenséggel, hogy benzinszagvan menetközben kissé leengedett ablaknál észlelhető és melegebb időszakban...
5-10 foknális..
Motortérben semmi szivárgást nemlátok.. Az előző A Vectrámnál volt ijen ott lecseréltem az összes csövet újjra de a jelenség ottis megmaradt.. Ráadásul az új csövek még kiis repedeztek...

És van egy másik jelenségi az elég zavaró.
Menetközben kis gödrökbe vagy rosszabb úton menve kopogós hang hallatszik mind jobb mind bal oldalról...
Műszakin semmitsem mutatottki...
Stabilrúd szilentek okés, összekötő gömbfejesrúdak okés, lengőkarszilentek újak, kormánygömbfejek okés, talpasok okés, toronycsapágy újak, teleszkópok rendben (80% osak) de különis meglett nézve nemkopog. Motortartó segédkeret hátulsó két szilentje újracserélve...
A jelenség ojan amikor a teleszkóp azaz a kerék úgymond pattog a rossz úton kopogós hang hallatszik mintha valami kilenne...
Motortartóbakok stb átnézve...
Sárvédő mögött a benzingőz tartáj fix.. volt akit az szopatott így...

Nemtudom milehet...

Esetleg valakinek ötlet???

Előreis köszi...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Vectra B kombi X20DTH motorkódú autó üzemanyagtank felépítését és működését ismeri-e valaki?

Az a jelenség van nála, hogy levegőt sziv a tankból. (Átlátszó csővel lett kiváltva a gyári, és egyértelmű, hogy tankból jön.) Szétszedtem teljesen és úgy van megoldva, hogy a visszafolyó ág közvetlenül a szívó ág betáplálásához szolgáló nyílás elé van bevezetve. Az adagoló felől fordulaton enyhén habos gázolaj jön, és a szívóág ezt szívja fel, majd a buborékokkal teli GO megy előre, és a GO szűrő addig gyűjti belőle a levegőt, hogy szinte teljesen lelevegősödik. Utána persze reggel nem is indul. Ekkor adagoló szivóág levesz, GO-val felönt (a szűrő is) és pár mp indítózás után már jár is. Tankban a nyílás fedelén szétkötöttem a visszafolyó gumicsövét, most igy simán folyik vissza a GO a tankba, és így nem buborékos elől a szívóág! Egyelőre várom a reggelt hogy indul-e majd :icon1:

Kérdésem:

1. a visszafolyó cső végén van egy furattal ellátott rugós szelep aminek van-e jelentősége hogy be van-e kötve? (most ez nekem ki van iktatva a széthúzás miatt)

2. ebben a formában az adagoló a visszafolyón keresztül le tud-e levegősödni? a csőelvezetés miatti szinteltérések miatt elméletileg csak akkor tudna, ha az adagolón keresztül szívna falsot

Aki találkozott hasonlóval vagy tudja ezt légyszíves válaszoljon!

Előre is köszi

bmickey

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Valaki találkozottmár ojan jelenséggel, hogy benzinszagvan menetközben kissé leengedett ablaknál észlelhető és melegebb időszakban...

5-10 foknális..

Motortérben semmi szivárgást nemlátok.. Az előző A Vectrámnál volt ijen ott lecseréltem az összes csövet újjra de a jelenség ottis megmaradt.. Ráadásul az új csövek még kiis repedeztek...

És van egy másik jelenségi az elég zavaró.

Menetközben kis gödrökbe vagy rosszabb úton menve kopogós hang hallatszik mind jobb mind bal oldalról...

Műszakin semmitsem mutatottki...

Stabilrúd szilentek okés, összekötő gömbfejesrúdak okés, lengőkarszilentek újak, kormánygömbfejek okés, talpasok okés, toronycsapágy újak, teleszkópok rendben (80% osak) de különis meglett nézve nemkopog. Motortartó segédkeret hátulsó két szilentje újracserélve...

A jelenség ojan amikor a teleszkóp azaz a kerék úgymond pattog a rossz úton kopogós hang hallatszik mintha valami kilenne...

Motortartóbakok stb átnézve...

Sárvédő mögött a benzingőz tartáj fix.. volt akit az szopatott így...

Nemtudom milehet...

Esetleg valakinek ötlet???

Előreis köszi...

Én arra tippelek, hogy a tankszellőztető rendszer esett szét. A tankból előre van vezetve egy cső, ami egy vákkumos szelepen keresztül van bevezetve egy aktívszénszűrőbe, majd onnan bekötve a szívótorokba. A vákuumos szelepet a motor vezérli, egy bizonyos fordulaton megnyitja, ekkor a tankból jövő aktívszénszűrővel megszűrt gőzt megetetik a motorral.

Én erre tippelek, ha minden más jó.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.