Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Igen, mert a tanktól egész a motorig végignéztem a csöveket és érezni a motornál is a benzin szagot ha kiveszek egy gyertyát.

Első körben meg kell nézni, hogy azon a gyújtókábelen, ami a trafótól megy az elosztóra még van-e szikra. Ha már ott sincs, akkor gyújtásmodulra, vagy trafóra gyanakodnék először, esetleg a Hall-jeladóra, bár az sztem ritkábban megy tönkre. Ha ott még van szikra, akkor értelemszerűen az elosztót kell megnézni. Gyújtás ráadásakor világít a motordiagnosztika lámpa?

Link to comment
Megosztás:

Első körben meg kell nézni, hogy azon a gyújtókábelen, ami a trafótól megy az elosztóra még van-e szikra. Ha már ott sincs, akkor gyújtásmodulra, vagy trafóra gyanakodnék először, esetleg a Hall-jeladóra, bár az sztem ritkábban megy tönkre. Ha ott még van szikra, akkor értelemszerűen az elosztót kell megnézni. Gyújtás ráadásakor világít a motordiagnosztika lámpa?

igen világit. kicsit merészebb voltam és jobban szétkaptam. a gyujtás elosztóban van az a rotor, na az nem forog, ha megmozditom van szikra ac pumpa indul minden, azt a valamit mi forgatja vagy mi lehet a gond?

Link to comment
Megosztás:

igen világit. kicsit merészebb voltam és jobban szétkaptam. a gyujtás elosztóban van az a rotor, na az nem forog, ha megmozditom van szikra ac pumpa indul minden, azt a valamit mi forgatja vagy mi lehet a gond?

Van egy kihajtás a vezérmű tengelynél. Az elosztó alatt van egy csavar ami egy Y-alakú lemezzel rögzíti az egész alu elosztóházat. Először jelöld össze azt amit leveszel azzal ami ottmarad, majd vedd le az Y-t és ki tudod fordítani az egészet, ha jól emlékszem egy "pöcök" megy bele egy lyukba az viszi átt a forgó mozgást. De ez nem nagyon szokott eltörni.

1559454-20140815-fN8M0V.jpg

Ugye azért kell összejelölni, hogy utánna ugyanoda állítsd vissza a gyujtást mint ahol volt.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Van egy kihajtás a vezérmű tengelynél. Az elosztó alatt van egy csavar ami egy Y-alakú lemezzel rögzíti az egész alu elosztóházat. Először jelöld össze azt amit leveszel azzal ami ottmarad, majd vedd le az Y-t és ki tudod fordítani az egészet, ha jól emlékszem egy "pöcök" megy bele egy lyukba az viszi átt a forgó mozgást. De ez nem nagyon szokott eltörni.

1559454-20140815-fN8M0V.jpg

Ugye azért kell összejelölni, hogy utánna ugyanoda állítsd vissza a gyujtást mint ahol volt.

Telitalálat, köszönet a segitségért. Már csak az a kérdés, hogy külön kapható-e az az alkatrész, megy, hogyan keressem? Bontottan nem hiszem, hogy csak azt az egy dolgot leveszik nekem

Link to comment
Megosztás:

Telitalálat, köszönet a segitségért. Már csak az a kérdés, hogy külön kapható-e az az alkatrész, megy, hogyan keressem? Bontottan nem hiszem, hogy csak azt az egy dolgot leveszik nekem

De, jobb helyeken bármit levesznek, hisz ebből élnek. Hívj fel pár bontóst, vagy pl olx-en is hirdetnek olyanok, akik bontják az autójukat. Azok általában olcsóbbak, mivel magánszemély, és nem abból él, mint a bontós.

Link to comment
Megosztás:

Üdv.!

Erőteljes gyorsításkor, (pl 60-nál visszakettő padló, vagy 90nél visszahárom padló) hallok a motor felől egy reccsenést/koppanást.

Motortartóbak, vagy féltengely lehet szerintetek? Illetve, egyéb ötlet?

A féltengely nem hiszem, a bakot is meg lehet nézni, nekem legutóbb terhelésváltáskor volt koppanás, és a kormányösszekötő cserekor szünt meg. Amikor leléptem a kuplungról akkor koppant mintha "holtjáték" lenne a hajtásláncban.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Volna egy X16XEL astra f caraván, 97-es. A következő hiba lépet fell most nála.:

-fogyasztás érezhetően megnőt (ő most a legkisebb hiba)

-bemelegedés után eltűnik az alapjárat (hidegen kiválló, melegen megyek a kocsival és pirosnál kuplung majd a kocsi leáll, ha beindítom, akko beindul, de ilyen 300-400as alapjáraton szenved majd pár másodperc 5-10mp után felugrik a rendesre. Ha megyek ezután vele egy 100méter, akkor ismét kezdi előről. Egyhelyben állok a kocsival akkor nem jön elő probléma csak menet után)
-bemelgedés után rángad finom gázadásra/elvételre (hidegen minden sima)

Ha valakinek volt hasonló hibája és tudna nekem egy kiíndulási pontot mondani, akkor nagyon hálás lennék.

üdv

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Volna egy X16XEL astra f caraván, 97-es. A következő hiba lépet fell most nála.:

-fogyasztás érezhetően megnőt (ő most a legkisebb hiba)

-bemelegedés után eltűnik az alapjárat (hidegen kiválló, melegen megyek a kocsival és pirosnál kuplung majd a kocsi leáll, ha beindítom, akko beindul, de ilyen 300-400as alapjáraton szenved majd pár másodperc 5-10mp után felugrik a rendesre. Ha megyek ezután vele egy 100méter, akkor ismét kezdi előről. Egyhelyben állok a kocsival akkor nem jön elő probléma csak menet után)

-bemelgedés után rángad finom gázadásra/elvételre (hidegen minden sima)

Ha valakinek volt hasonló hibája és tudna nekem egy kiíndulási pontot mondani, akkor nagyon hálás lennék.

üdv

Csak belevau szintjén: nem erre szokták azt írni itt a szakik, hogy kivillogtattad-e a hibakódokat, meg hogy kap-e áramot és testet a lambda szonda (nem korrodált-e a leömlő amiben ül)? Majd csak hozzászól aki ért is hozzá...

Link to comment
Megosztás:

Csak belevau szintjén: nem erre szokták azt írni itt a szakik, hogy kivillogtattad-e a hibakódokat, meg hogy kap-e áramot és testet a lambda szonda (nem korrodált-e a leömlő amiben ül)? Majd csak hozzászól aki ért is hozzá...

Épp azért írtam, hogy hol fogjak neki, mert jelenleg szinte mindig dolgozom és ha egyszer neki fogok, akkor ne kellejen már állandóan le-fel rohangálnom a gép és a kocsi közt. Kis segítséget akartam kérni és nem ízes megjegyzést.

Módosítva : kiscobiii
Link to comment
Megosztás:

Épp azért írtam, hogy hol fogjak neki, mert jelenleg szinte mindig dolgozom és ha egyszer neki fogok, akkor ne kellejen már állandóan le-fel rohangálnom a gép és a kocsi közt. Kis segítséget akartam kérni és nem ízes megjegyzést.

Bocs, de félreértettél. Mivel nem vagyok szakértő, de már egy éve olvasom itt mások válaszait, gondoltam az is segít Neked amit én sejtek és gyorsan megírok. Szóval nem ízes izének szántam, hanem átmeneti segítségnek, amíg a tapasztaltabb kollégák nem érnek rá válaszolni. Meleg motornál jelentkező jelenségeknél a lambdát, illetve annak a kontakthibáját szokták gyanúsítani. Azt hittem, jól jön egy tipp (mint pl. ha rozsdásak a leömlőd illesztése/csavarjai akkor a szonda nem kap testet).

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Bocs, de félreértettél. Mivel nem vagyok szakértő, de már egy éve olvasom itt mások válaszait, gondoltam az is segít Neked amit én sejtek és gyorsan megírok. Szóval nem ízes izének szántam, hanem átmeneti segítségnek, amíg a tapasztaltabb kollégák nem érnek rá válaszolni. Meleg motornál jelentkező jelenségeknél a lambdát, illetve annak a kontakthibáját szokták gyanúsítani. Azt hittem, jól jön egy tipp (mint pl. ha rozsdásak a leömlőd illesztése/csavarjai akkor a szonda nem kap testet).

Rendben köszi, akkor valóban nagy volt a félreértés. :)

Holnap fogok ránézni, addig gyűjtőm a hibákat még mi lehet és egy kalap alatt megpróbálom orvosolni.

üdv

Link to comment
Megosztás:

Rendben köszi, akkor valóban nagy volt a félreértés. :)

Holnap fogok ránézni, addig gyűjtőm a hibákat még mi lehet és egy kalap alatt megpróbálom orvosolni.

üdv

A kétvezetékes hőgomba szerintem cserés lesz.

Meg kell mérni hidegen és melegen(amikor a hibát csinálja a kocsi) az ellenállását a két pólusa között.

0 fok : 4.8-6.6 Kohm

20 fok : 2.2-2.8 Kohm

40 fok : 1.0-1.4 Kohm

80 fok : 270-380 ohm

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A kétvezetékes hőgomba szerintem cserés lesz.

Meg kell mérni hidegen és melegen(amikor a hibát csinálja a kocsi) az ellenállását a két pólusa között.

0 fok : 4.8-6.6 Kohm

20 fok : 2.2-2.8 Kohm

40 fok : 1.0-1.4 Kohm

80 fok : 270-380 ohm

Köszi szépen, akkor eddig 2 dolgot biztosra megnézek. Ha az idő engedi, akkor már meg is lesem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Van egy Opel Astra 1.6 16V X16XEL motoros autóm. Néha csinál olyat, hogy ha napi első indításkor beindul a motor, emelt fordulat, kb 2000RPM-el. Ha kinyomom a kuplungot a fordulat lemegy 1500RPM környékére, majd úgy is marad, aztán kis melegedés után beáll az alapjárat. Mi lehet ennek az oka? Kb 3 hete levettem a tankot alváz és tank festés céljából, szépen össze is lett rakva, nincs szivárgás sehol, az ac pumpa szűrőjét is kimostam. Azóta csökkent a fogyasztásom, hogy van ez? :-) Eddig olyan 8,7-9L körül volt most pedig 8L, ugyan úgy vezetek mint azelőtt. Előre is köszönöm a választ!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Van egy Opel Astra 1.6 16V X16XEL motoros autóm. Néha csinál olyat, hogy ha napi első indításkor beindul a motor, emelt fordulat, kb 2000RPM-el. Ha kinyomom a kuplungot a fordulat lemegy 1500RPM környékére, majd úgy is marad, aztán kis melegedés után beáll az alapjárat. Mi lehet ennek az oka? Kb 3 hete levettem a tankot alváz és tank festés céljából, szépen össze is lett rakva, nincs szivárgás sehol, az ac pumpa szűrőjét is kimostam. Azóta csökkent a fogyasztásom, hogy van ez? :-) Eddig olyan 8,7-9L körül volt most pedig 8L, ugyan úgy vezetek mint azelőtt. Előre is köszönöm a választ!

Az alapjárati fordulatszám mindig is magasabb hideg motornál amig megy a dúsitás, nekem olyan 1200-1300. Fordulatszámmérőd van? A fogyasztást hogyan szoktad mérni?

Link to comment
Megosztás:

Értem én hogy magasabb, az a jelenség érdekelne, hogy ha kinyomom a kuplungot miért esik egy kicsit a fordulat? A fogyasztást úgy hogy ugyan annál a kútnál tankolok, mindég 2 kattanásig tankolok, koppanásig betolom a tankoló pisztolyt. Legalább 300 de inkább 400Km enként tankolok. Fordulatszám mérőm van, írtam is adatokat hidegen van hogy 2000RPM az alapjárat, kuplungolás után leesik 1500RPM körülire és úgy is marad, majd ha bemelegszik akkor valamivel 1000RPM alá ál be a fordulat.

Módosítva : zotya91
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Az a problémám hogy hátramenetben morgo kattogo hang jön a jobbelsö kerék felöl,ha csusztatom a kuplungot akkor semmi csak ha ráadom a teljes nyomatékot. Ez fennáll egyenes kormánynál ill kitekerve is.Elöre menetben semmi baja. Lehet hogy féltengely csuklo?? Elöre is köszi a valaszokat!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Az a problémám hogy hátramenetben morgo kattogo hang jön a jobbelsö kerék felöl,ha csusztatom a kuplungot akkor semmi csak ha ráadom a teljes nyomatékot. Ez fennáll egyenes kormánynál ill kitekerve is.Elöre menetben semmi baja. Lehet hogy féltengely csuklo?? Elöre is köszi a valaszokat!

A külső féltengely csukló hiba általában kitekert kormánynál sebességfüggően kattog, tehát ahogy indulsz lassan, aztán egyre gyorsabban. Általában mira odaérne hogy egyenesben is halljad (ha egyáltalán kattog úgy) már rég széttesik. Első körben le kéne venni a kereket hátha látszik valami szembetűnő. Morogni a kerékcsapágy szokott, de az előre is, és inkább nagyobb sebességnél hallatszik, és először kanyarban.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.