Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Ha velemiért nem indul, én is azzal kezdem hogy átmozgatom a csatikat a motortérben. Egy ideje már a bal hátsó tolatólámpával küzdök, nem gyullad ki, de elég kocogtatni a búrát és már világítt. Egyértelmű kontakthiba de hiába csinálok vele bármit, mindíg előjön. cseréltem már izzót, hajlítottam a foglalaton, a csatin, mindent megpróbáltam. Szándékosan előidézni mozgatással nem tudom, de 5 tolatásból 1-2 ben tuti előjön.

nem párásodik a bura, eső+meleg időben?

Link to comment
Megosztás:

nem párásodik a bura, eső+meleg időben?

Teljesen száraz, és télen-nyáron csinálja. Sajna mire kivenném a lámpatestet hogy megnézzem mit mozgatva javul meg, már a kiszedéskor kigyullad. Csati-izzó-kábel mozgatásra nem jön elő, egyszerűen nem tudok mit kezdeni vele. Persze műszakin is bacakodott, szerencsére nem tudták hogy 2 tolatólámpám van. :D

Link to comment
Megosztás:

Ilyennel már futottam egy kört, és felhomályosítottak, hogy nincs benne AGR szelep. Igazából egyik C-s motorban sincs.

A 33-as az MAP szenzor feszültség túl magas. Nekem a gumicsövével volt gondom... Leesve, kirepedve, lyukadva?

Itten' az infó: katt!

Sziasztok ! Astra F caravan C16SE autóm
gázadásra lehorkol
leesik a fordulat 5-6 száz közé és
csak torpangat ès visszadurrog a levegő torkon keresztül . Kivillogtattam a
hibakódot .
33 AGR szelep – feszültség túl
alacsony
22 Fojtószelep / potentiometer
– feszültség túl alacsony
a potentiométer új benne . C16SE
ről van szó.... de nem tudok arrol se
hogy AGR lenne benne.... tippek ?

Módosítva : Greg_hun
Link to comment
Megosztás:

Ó ez nekem is volt, sőt index-szel együtt is villogott néha. Vagy nem volt jobbraindexem. Vagy folyamatosan világított. Elegem lett, vettem új alaplapot, kicseréltem és voilá. :icon10:

Teljesen száraz, és télen-nyáron csinálja. Sajna mire kivenném a lámpatestet hogy megnézzem mit mozgatva javul meg, már a kiszedéskor kigyullad. Csati-izzó-kábel mozgatásra nem jön elő, egyszerűen nem tudok mit kezdeni vele. Persze műszakin is bacakodott, szerencsére nem tudták hogy 2 tolatólámpám van. :D

Link to comment
Megosztás:

Ilyennel már futottam egy kört, és felhomályosítottak, hogy nincs benne AGR szelep. Igazából egyik C-s motorban sincs.

A 33-as az MAP szenzor feszültség túl magas. Nekem a gumicsövével volt gondom... Leesve, kirepedve, lyukadva?

Itten' az infó: katt!

ez tévedés. C16NZ-ben van vákuumos EGR. egyedül az 1.4-es C14NZ-be nem raktak.

Link to comment
Megosztás:

Ó ez nekem is volt, sőt index-szel együtt is villogott néha. Vagy nem volt jobbraindexem. Vagy folyamatosan világított. Elegem lett, vettem új alaplapot, kicseréltem és voilá. :icon10:

Hát ha nem is újat, de lehet bontóból hozok egyet.

ez tévedés. C16NZ-ben van vákuumos EGR. egyedül az 1.4-es C14NZ-be nem raktak.

Képet róla? :D

1830559-20150428-KurwGl.jpg

Link to comment
Megosztás:

Üdv, legtöbbször ott szokott megtörni ahol átmegy a csomagtér ajtóba. Kiszabadítod a cső végét a spricninél ( hogy hogyan -mit kell bontaniaz karosszéria függő) hozzáerősíted az új csövet mondjuk szigetelő szallaggal, és az anyósoldali hátsó kapaszkodó helyén szépen kihúzod a régi csövet egyben behúzod az újat. Innen először egy darab kampós dróttal tudod kihorgászni a régi csövet. Az átvezetőnél valszeg segíteni kell a kanyarvételt ezt érdemes kiszedni a kasztniból és az ajtóból is, ugye ott marad "lógva " a csövön. Persze mielőtt megtoldod nézd meg hogy valóban itt van-e megtörve és a toldás ne a törésnél legyen inkább kicsit visszább.

Köszönöm a segítséget, sikerült kicserélni. Hátul az ajtónál volt eltörve a cső, de viszont most hogy kicseréltem az a másik probléma hogy mikor nyomom a hátsó ablaktörlő kart akkor nem nyomja a vizet az ablakra. Kipróbáltam azt hogy az első szélvédő mosásnak a kivezetésére húztam rá a cső végét és azzal mosattam ugy ment a víz szóval a víz eljut a hátsó ablakhoz, ha a helyén van a cső és nyomom a hátsó ablaktörlést nem is dolgozik a kis vízpumpa.

Link to comment
Megosztás:

Teljesen száraz, és télen-nyáron csinálja. Sajna mire kivenném a lámpatestet hogy megnézzem mit mozgatva javul meg, már a kiszedéskor kigyullad. Csati-izzó-kábel mozgatásra nem jön elő, egyszerűen nem tudok mit kezdeni vele. Persze műszakin is bacakodott, szerencsére nem tudták hogy 2 tolatólámpám van. :D

hol voltál te ahol nem tudták hogy 2 tolatolámpánk van?

megkaparásztad az izzo foglalatánál is?

Link to comment
Megosztás:

Hát ha nem is újat, de lehet bontóból hozok egyet.

Nem biztos, hogy a foglalattal v. a csatlakozóval van a gond, nálam eléggé korrodált a hátsó lámpa alaplap mert beázott a lámpa és olyankor előfordulhat, hogy a vezetőszálak között is vezeti az áramot. Ha nálad is korrodált akkor ki kell szerelni és lesúrolni, rozsdamentesíteni, jól kipucolni a szálak közötti hézagokat is, hogy ne vezethessen át. Ez lehet, hogy segít rajta ha ez a probléma.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a segítséget, sikerült kicserélni. Hátul az ajtónál volt eltörve a cső, de viszont most hogy kicseréltem az a másik probléma hogy mikor nyomom a hátsó ablaktörlő kart akkor nem nyomja a vizet az ablakra. Kipróbáltam azt hogy az első szélvédő mosásnak a kivezetésére húztam rá a cső végét és azzal mosattam ugy ment a víz szóval a víz eljut a hátsó ablakhoz, ha a helyén van a cső és nyomom a hátsó ablaktörlést nem is dolgozik a kis vízpumpa.

Oda-vissza elven működik a szivattyú, egyik iránybe pörögve előre a másikba hátra nyomja, tehát pumpa-kábel gond ugye kizárható, szerintem csak a kapcsoló marad. Lehúzható a kapcsolóról a csatija, de most meg nem mondom melyik két pint összezárva "imitálható" a spriccelés, és egyben tesztelhető hogy a kapcsoló hibás-e. Sajna elég kusza ezen a részen a rajz nem bírom kibogozni.

hol voltál te ahol nem tudták hogy 2 tolatolámpánk van?

megkaparásztad az izzo foglalatánál is?

Suzuki szalon mellé játok műszakiztatni. :D Kivettem az egészet étnéztem a csatit pineket, izzó alsó és oldalsó foglalatát, ugye ha már ég hiába mozgatom cibállom bárhol nem alszik ki.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a segítséget, sikerült kicserélni. Hátul az ajtónál volt eltörve a cső, de viszont most hogy kicseréltem az a másik probléma hogy mikor nyomom a hátsó ablaktörlő kart akkor nem nyomja a vizet az ablakra. Kipróbáltam azt hogy az első szélvédő mosásnak a kivezetésére húztam rá a cső végét és azzal mosattam ugy ment a víz szóval a víz eljut a hátsó ablakhoz, ha a helyén van a cső és nyomom a hátsó ablaktörlést nem is dolgozik a kis vízpumpa.

az elég fura, sztem akkor a kapcsó lehet rossz, mert a pumpa polaritás váltással dolgozik, ha egyik irányba mozog, akkor a drótok jók és megszorulva sincs a motor

Link to comment
Megosztás:

Oda-vissza elven működik a szivattyú, egyik iránybe pörögve előre a másikba hátra nyomja, tehát pumpa-kábel gond ugye kizárható, szerintem csak a kapcsoló marad. Lehúzható a kapcsolóról a csatija, de most meg nem mondom melyik két pint összezárva "imitálható" a spriccelés, és egyben tesztelhető hogy a kapcsoló hibás-e. Sajna elég kusza ezen a részen a rajz nem bírom kibogozni.

Suzuki szalon mellé játok műszakiztatni. :D Kivettem az egészet étnéztem a csatit pineket, izzó alsó és oldalsó foglalatát, ugye ha már ég hiába mozgatom cibállom bárhol nem alszik ki.

ja suzuki, azzal félszemű..

a felületi oxidáció szokott ilyet csinélni, amikor igazándíból összeér a két fém csak annyira nagy az ellenállása, hogy nem jut az izzora semmi fesz, aztán ha eccer mozgatás van utánna meg jó lesz

én még mindig a kapirgálásra szavaznék (izzónál+csatinál is)

Link to comment
Megosztás:

ja suzuki, azzal félszemű..

a felületi oxidáció szokott ilyet csinélni, amikor igazándíból összeér a két fém csak annyira nagy az ellenállása, hogy nem jut az izzora semmi fesz, aztán ha eccer mozgatás van utánna meg jó lesz

én még mindig a kapirgálásra szavaznék (izzónál+csatinál is)

Az már megvolt, kivettem az egész aljzatot (többször is) megcsiszoltam a csatinál, a tüskéket, megnéztem a pineket nincsenek-e kinyúlva, megcsiszoltam az izzó foglalatát, hajtottam az alsó érintkezőn. Már tényleg nem maradt más, csak egy búrából kiveszem a bontóba. Töröttet kéne keresni, mert jóból tuti nem adják oda csak a belső részét. Nem hatalmas hiba, de bosszantó. Vagy még azt lehet, hogy két rövid dróttal odaforrasztom az izzót, úgysem kell gyakran cserélni, ne ezt lehet ma megjátszom.

Link to comment
Megosztás:

Akkor most C16SEben van AGR vagy nincs ? a MAP szenzor csövét most cseréltem le a hétvégén egy újra . de hiba fent áll .... :-/

van, gyárilag van, az hogy neked vane azt nemtom

mindehol(pl belsö levegö keringetés) nézd meg a csöveket,ha vhol repedt és nincs/kevés a vákuum mán rossz az egész

Link to comment
Megosztás:

Ha velemiért nem indul, én is azzal kezdem hogy átmozgatom a csatikat a motortérben. Egy ideje már a bal hátsó tolatólámpával küzdök, nem gyullad ki, de elég kocogtatni a búrát és már világítt. Egyértelmű kontakthiba de hiába csinálok vele bármit, mindíg előjön. cseréltem már izzót, hajlítottam a foglalaton, a csatin, mindent megpróbáltam. Szándékosan előidézni mozgatással nem tudom, de 5 tolatásból 1-2 ben tuti előjön

A tegnapiak után már én is a csatikkal kezdem majd!

Megint szarakodott....nem vlt hajlandó befecskendezni, ismét átnéztünk mindent, végül csak az a hülye gyújtáselosztón lévő 3 lábas csatlakozás a rossz...szétszed, kis csatlakozók megcsiszol, telefúj féktisztítóal, áztat, összerak, jééé indul....hát hülyét kapok ettől az autótól már!

Ezután feketeleves: hagytuk pár percet járni...csattognak a tőkék mint állat. nah mondom szuper, szinte minden új benne, és mégis...mondanom sem kell total elkenődtem még jobban, alapjárat ingadozik ez a motorfelújítás előtt is ilyen volt, foggalmunk sincs mitől. (még régebben egyszer kiszedtem az alapjárati állító motort, szemre semmi sem látszott rajta)

Nem tudom, hogy egy frissen összerakott motornál, mennyit kell járatni, vagy menni vele?!

Kerestem több fórumon, nem egyedi a jelenség jó páran jártak így hogy szétszedett, majd összerakott gyűrűzés, hengerfej felújítás szelepszárszimering, hidrotóke, stb minden csere után csattog a motor...na most valahol azt írják, hogy kell menni vele 10-20 kmrt majd utána meghallgatni, míg úgymond minden levegőt kidolgoz az új tőkékből...máshol 15 perc járatást illetve ugye a hűtőrendszer felmelegítés ill légtelenítés közben eltelt időnek erre elégnek kéne lenni...

És ha ezek után is csattog, akkor valami rosszul lett összerakva.

Olyan beszámoló is van, hogy hiába új szinte minden a csattogás csak mérséklődött, hangja azóta is van valamelyest, és így jár vele az ember, merthogy ez nem gyári felújítás, sosem lesz halk, és olyan mint mikor ott összerakták.

nem érdekel valakit egy frissen felújított astra jó áron!? xD

komolyan ott tartok lassan, hogy eladjuk, és a pénzemet kapjuk vissza 250 lett ráköltve (teljes kasznizás is volt)

viccet félretéve...szerintetek?! menni, járni kell vele egy darabig, és ha nem csendesül, akk valamit elcsesztünk?!

Link to comment
Megosztás:

Am Zotya!

Elhiszem, hogy néha bosszantó elektromos hiba ez is, de ha a miénken csak ennyi lenne a baj, ffuuuu szerintem úgy berúgnék még aznap h 4 kézláb mennék haza, hogy vége minden rendben az astrával...:D

bezzeg a miénken ez tökéletes! más viszont fuuhh....nyűg ez az autó. :( pedig sajnálom, mert szinte már családtag..:(

Link to comment
Megosztás:

Az alapjárat ingadozás lehet attól is, hogy valamelyik vákuumcső ki van repedve. Ezekbe beleértve a belső levegő keringtető vákuumcsövét is.

Öregebb példányoknál el szokott repedni a tűzfal közelében. Ezeket érdemes járó motornál megfújkálni kis kontaktsprayvel vagy féktisztítóval és ha felpörög egy kicsit, akkor ott kap falslevegőt.

A csattogás pedig akár eldugult olajfuratra is utalhat. Attól hogy fel lett újítva a hengerfej, még nem biztos, hogy kidugult. Esetleg az olajszivattyú haldokolhat és nem tud kellő olajnyomást biztosítani, így a hidrotőkék sem tudják a feladatukat ellátni. De mivel nem vagyok szakember, csak gondolkodok...

Link to comment
Megosztás:

Engem nagyon érdekelne, hol is van benne az EGR szelep :D

Sziasztok ! Astra F caravan C16SE autóm

gázadásra lehorkol

leesik a fordulat 5-6 száz közé és

csak torpangat ès visszadurrog a levegő torkon keresztül . Kivillogtattam a

hibakódot .

33 AGR szelep – feszültség túl

alacsony

22 Fojtószelep / potentiometer

– feszültség túl alacsony

a potentiométer új benne . C16SE

ről van szó.... de nem tudok arrol se

hogy AGR lenne benne.... tippek ?

oké C16SE-be, pont nincs

Link to comment
Megosztás:

A tegnapiak után már én is a csatikkal kezdem majd!

Megint szarakodott....nem vlt hajlandó befecskendezni, ismét átnéztünk mindent, végül csak az a hülye gyújtáselosztón lévő 3 lábas csatlakozás a rossz...szétszed, kis csatlakozók megcsiszol, telefúj féktisztítóal, áztat, összerak, jééé indul....hát hülyét kapok ettől az autótól már!

Ezután feketeleves: hagytuk pár percet járni...csattognak a tőkék mint állat. nah mondom szuper, szinte minden új benne, és mégis...mondanom sem kell total elkenődtem még jobban, alapjárat ingadozik ez a motorfelújítás előtt is ilyen volt, foggalmunk sincs mitől. (még régebben egyszer kiszedtem az alapjárati állító motort, szemre semmi sem látszott rajta)

Nem tudom, hogy egy frissen összerakott motornál, mennyit kell járatni, vagy menni vele?!

Kerestem több fórumon, nem egyedi a jelenség jó páran jártak így hogy szétszedett, majd összerakott gyűrűzés, hengerfej felújítás szelepszárszimering, hidrotóke, stb minden csere után csattog a motor...na most valahol azt írják, hogy kell menni vele 10-20 kmrt majd utána meghallgatni, míg úgymond minden levegőt kidolgoz az új tőkékből...máshol 15 perc járatást illetve ugye a hűtőrendszer felmelegítés ill légtelenítés közben eltelt időnek erre elégnek kéne lenni...

És ha ezek után is csattog, akkor valami rosszul lett összerakva.

Olyan beszámoló is van, hogy hiába új szinte minden a csattogás csak mérséklődött, hangja azóta is van valamelyest, és így jár vele az ember, merthogy ez nem gyári felújítás, sosem lesz halk, és olyan mint mikor ott összerakták.

nem érdekel valakit egy frissen felújított astra jó áron!? xD

komolyan ott tartok lassan, hogy eladjuk, és a pénzemet kapjuk vissza 250 lett ráköltve (teljes kasznizás is volt)

viccet félretéve...szerintetek?! menni, járni kell vele egy darabig, és ha nem csendesül, akk valamit elcsesztünk?!

Amikor beraktam az üres tőkéket, alapjáraton elhallgattak úgy 1-2 perc után, de egy még szólt mint az állat,. Kábé 10-20 kilómétert mentem vele mire az is elkussolt. Amúgy ha ez vigasztal, 2008-óta 780 ezer forintot költöttem a kocsira, ebben természetesen a tankolás nincs benne. Alkatrészek, szerszámok, műszakiztatások, olajcserék, gumik miegymás. De most is van rajta munka, egyenlőre ezek alszanak idő és pénzhiány miatt.

Link to comment
Megosztás:

van, gyárilag van, az hogy neked vane azt nemtom

mindehol(pl belsö levegö keringetés) nézd meg a csöveket,ha vhol repedt és nincs/kevés a vákuum mán rossz az egész

A c16SE-ben még mindig NINCS egr, és nem is volt. C16nz-c18nz-ben van, a többiben NINCS.

MOD.: Jha, már látom mások is megírták. :)

Módosítva : wookie
Link to comment
Megosztás:

De az már x-es motor. C-sben csak az nz-k kaptak, 1.4 kivételével.

sztzem az C16SZR, meg C16SZ

Egyébként ettöl függetlenül nem értem ezt az EGR dolgot. Ugye ennek a károsanyag kibocsátás csökkentés lenne a szerepe és a "modern" (jo nem a turbos 1,2es 100LE-n) is van (mán ahol nincs lefalazva)

A C16SE modernebb, mint a NZ, akkor ott hogy hogy nincs? A hengerénti befecsivel meg a tengely jeladóval(meg a jobb ECUval) annyira jobb égés tudtak produkálni, hogy teljesítették a körny.védelmi normákat?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.