stirlitz Elküldve Április28, 2015 Megoszt Elküldve Április28, 2015 Ha velemiért nem indul, én is azzal kezdem hogy átmozgatom a csatikat a motortérben. Egy ideje már a bal hátsó tolatólámpával küzdök, nem gyullad ki, de elég kocogtatni a búrát és már világítt. Egyértelmű kontakthiba de hiába csinálok vele bármit, mindíg előjön. cseréltem már izzót, hajlítottam a foglalaton, a csatin, mindent megpróbáltam. Szándékosan előidézni mozgatással nem tudom, de 5 tolatásból 1-2 ben tuti előjön. nem párásodik a bura, eső+meleg időben? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Április28, 2015 Megoszt Elküldve Április28, 2015 nem párásodik a bura, eső+meleg időben? Teljesen száraz, és télen-nyáron csinálja. Sajna mire kivenném a lámpatestet hogy megnézzem mit mozgatva javul meg, már a kiszedéskor kigyullad. Csati-izzó-kábel mozgatásra nem jön elő, egyszerűen nem tudok mit kezdeni vele. Persze műszakin is bacakodott, szerencsére nem tudták hogy 2 tolatólámpám van. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Greg_hun Elküldve Április28, 2015 Megoszt Elküldve Április28, 2015 (edited) Ilyennel már futottam egy kört, és felhomályosítottak, hogy nincs benne AGR szelep. Igazából egyik C-s motorban sincs. A 33-as az MAP szenzor feszültség túl magas. Nekem a gumicsövével volt gondom... Leesve, kirepedve, lyukadva? Itten' az infó: katt! Sziasztok ! Astra F caravan C16SE autóm gázadásra lehorkol leesik a fordulat 5-6 száz közé és csak torpangat ès visszadurrog a levegő torkon keresztül . Kivillogtattam a hibakódot . 33 AGR szelep – feszültség túl alacsony 22 Fojtószelep / potentiometer – feszültség túl alacsony a potentiométer új benne . C16SE ről van szó.... de nem tudok arrol se hogy AGR lenne benne.... tippek ? Módosítva Április28, 2015 : Greg_hun Link to comment Megosztás: More sharing options...
Greg_hun Elküldve Április28, 2015 Megoszt Elküldve Április28, 2015 Ó ez nekem is volt, sőt index-szel együtt is villogott néha. Vagy nem volt jobbraindexem. Vagy folyamatosan világított. Elegem lett, vettem új alaplapot, kicseréltem és voilá. :icon10: Teljesen száraz, és télen-nyáron csinálja. Sajna mire kivenném a lámpatestet hogy megnézzem mit mozgatva javul meg, már a kiszedéskor kigyullad. Csati-izzó-kábel mozgatásra nem jön elő, egyszerűen nem tudok mit kezdeni vele. Persze műszakin is bacakodott, szerencsére nem tudták hogy 2 tolatólámpám van. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Április28, 2015 Megoszt Elküldve Április28, 2015 Ilyennel már futottam egy kört, és felhomályosítottak, hogy nincs benne AGR szelep. Igazából egyik C-s motorban sincs. A 33-as az MAP szenzor feszültség túl magas. Nekem a gumicsövével volt gondom... Leesve, kirepedve, lyukadva? Itten' az infó: katt! ez tévedés. C16NZ-ben van vákuumos EGR. egyedül az 1.4-es C14NZ-be nem raktak. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Április28, 2015 Megoszt Elküldve Április28, 2015 Ó ez nekem is volt, sőt index-szel együtt is villogott néha. Vagy nem volt jobbraindexem. Vagy folyamatosan világított. Elegem lett, vettem új alaplapot, kicseréltem és voilá. :icon10: Hát ha nem is újat, de lehet bontóból hozok egyet. ez tévedés. C16NZ-ben van vákuumos EGR. egyedül az 1.4-es C14NZ-be nem raktak. Képet róla? :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
balazs5362 Elküldve Április28, 2015 Megoszt Elküldve Április28, 2015 Üdv, legtöbbször ott szokott megtörni ahol átmegy a csomagtér ajtóba. Kiszabadítod a cső végét a spricninél ( hogy hogyan -mit kell bontaniaz karosszéria függő) hozzáerősíted az új csövet mondjuk szigetelő szallaggal, és az anyósoldali hátsó kapaszkodó helyén szépen kihúzod a régi csövet egyben behúzod az újat. Innen először egy darab kampós dróttal tudod kihorgászni a régi csövet. Az átvezetőnél valszeg segíteni kell a kanyarvételt ezt érdemes kiszedni a kasztniból és az ajtóból is, ugye ott marad "lógva " a csövön. Persze mielőtt megtoldod nézd meg hogy valóban itt van-e megtörve és a toldás ne a törésnél legyen inkább kicsit visszább. Köszönöm a segítséget, sikerült kicserélni. Hátul az ajtónál volt eltörve a cső, de viszont most hogy kicseréltem az a másik probléma hogy mikor nyomom a hátsó ablaktörlő kart akkor nem nyomja a vizet az ablakra. Kipróbáltam azt hogy az első szélvédő mosásnak a kivezetésére húztam rá a cső végét és azzal mosattam ugy ment a víz szóval a víz eljut a hátsó ablakhoz, ha a helyén van a cső és nyomom a hátsó ablaktörlést nem is dolgozik a kis vízpumpa. Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Április28, 2015 Megoszt Elküldve Április28, 2015 Teljesen száraz, és télen-nyáron csinálja. Sajna mire kivenném a lámpatestet hogy megnézzem mit mozgatva javul meg, már a kiszedéskor kigyullad. Csati-izzó-kábel mozgatásra nem jön elő, egyszerűen nem tudok mit kezdeni vele. Persze műszakin is bacakodott, szerencsére nem tudták hogy 2 tolatólámpám van. :D hol voltál te ahol nem tudták hogy 2 tolatolámpánk van? megkaparásztad az izzo foglalatánál is? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Astra F Caravan Elküldve Április28, 2015 Megoszt Elküldve Április28, 2015 Hát ha nem is újat, de lehet bontóból hozok egyet. Nem biztos, hogy a foglalattal v. a csatlakozóval van a gond, nálam eléggé korrodált a hátsó lámpa alaplap mert beázott a lámpa és olyankor előfordulhat, hogy a vezetőszálak között is vezeti az áramot. Ha nálad is korrodált akkor ki kell szerelni és lesúrolni, rozsdamentesíteni, jól kipucolni a szálak közötti hézagokat is, hogy ne vezethessen át. Ez lehet, hogy segít rajta ha ez a probléma. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Április28, 2015 Megoszt Elküldve Április28, 2015 Köszönöm a segítséget, sikerült kicserélni. Hátul az ajtónál volt eltörve a cső, de viszont most hogy kicseréltem az a másik probléma hogy mikor nyomom a hátsó ablaktörlő kart akkor nem nyomja a vizet az ablakra. Kipróbáltam azt hogy az első szélvédő mosásnak a kivezetésére húztam rá a cső végét és azzal mosattam ugy ment a víz szóval a víz eljut a hátsó ablakhoz, ha a helyén van a cső és nyomom a hátsó ablaktörlést nem is dolgozik a kis vízpumpa. Oda-vissza elven működik a szivattyú, egyik iránybe pörögve előre a másikba hátra nyomja, tehát pumpa-kábel gond ugye kizárható, szerintem csak a kapcsoló marad. Lehúzható a kapcsolóról a csatija, de most meg nem mondom melyik két pint összezárva "imitálható" a spriccelés, és egyben tesztelhető hogy a kapcsoló hibás-e. Sajna elég kusza ezen a részen a rajz nem bírom kibogozni. hol voltál te ahol nem tudták hogy 2 tolatolámpánk van? megkaparásztad az izzo foglalatánál is? Suzuki szalon mellé játok műszakiztatni. :D Kivettem az egészet étnéztem a csatit pineket, izzó alsó és oldalsó foglalatát, ugye ha már ég hiába mozgatom cibállom bárhol nem alszik ki. Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Április28, 2015 Megoszt Elküldve Április28, 2015 Köszönöm a segítséget, sikerült kicserélni. Hátul az ajtónál volt eltörve a cső, de viszont most hogy kicseréltem az a másik probléma hogy mikor nyomom a hátsó ablaktörlő kart akkor nem nyomja a vizet az ablakra. Kipróbáltam azt hogy az első szélvédő mosásnak a kivezetésére húztam rá a cső végét és azzal mosattam ugy ment a víz szóval a víz eljut a hátsó ablakhoz, ha a helyén van a cső és nyomom a hátsó ablaktörlést nem is dolgozik a kis vízpumpa. az elég fura, sztem akkor a kapcsó lehet rossz, mert a pumpa polaritás váltással dolgozik, ha egyik irányba mozog, akkor a drótok jók és megszorulva sincs a motor Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Április28, 2015 Megoszt Elküldve Április28, 2015 Oda-vissza elven működik a szivattyú, egyik iránybe pörögve előre a másikba hátra nyomja, tehát pumpa-kábel gond ugye kizárható, szerintem csak a kapcsoló marad. Lehúzható a kapcsolóról a csatija, de most meg nem mondom melyik két pint összezárva "imitálható" a spriccelés, és egyben tesztelhető hogy a kapcsoló hibás-e. Sajna elég kusza ezen a részen a rajz nem bírom kibogozni. Suzuki szalon mellé játok műszakiztatni. :D Kivettem az egészet étnéztem a csatit pineket, izzó alsó és oldalsó foglalatát, ugye ha már ég hiába mozgatom cibállom bárhol nem alszik ki. ja suzuki, azzal félszemű.. a felületi oxidáció szokott ilyet csinélni, amikor igazándíból összeér a két fém csak annyira nagy az ellenállása, hogy nem jut az izzora semmi fesz, aztán ha eccer mozgatás van utánna meg jó lesz én még mindig a kapirgálásra szavaznék (izzónál+csatinál is) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Április29, 2015 Megoszt Elküldve Április29, 2015 ja suzuki, azzal félszemű.. a felületi oxidáció szokott ilyet csinélni, amikor igazándíból összeér a két fém csak annyira nagy az ellenállása, hogy nem jut az izzora semmi fesz, aztán ha eccer mozgatás van utánna meg jó lesz én még mindig a kapirgálásra szavaznék (izzónál+csatinál is) Az már megvolt, kivettem az egész aljzatot (többször is) megcsiszoltam a csatinál, a tüskéket, megnéztem a pineket nincsenek-e kinyúlva, megcsiszoltam az izzó foglalatát, hajtottam az alsó érintkezőn. Már tényleg nem maradt más, csak egy búrából kiveszem a bontóba. Töröttet kéne keresni, mert jóból tuti nem adják oda csak a belső részét. Nem hatalmas hiba, de bosszantó. Vagy még azt lehet, hogy két rövid dróttal odaforrasztom az izzót, úgysem kell gyakran cserélni, ne ezt lehet ma megjátszom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tibike04 Elküldve Április29, 2015 Megoszt Elküldve Április29, 2015 Akkor most C16SEben van AGR vagy nincs ? a MAP szenzor csövét most cseréltem le a hétvégén egy újra . de hiba fent áll .... :-/ Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Április29, 2015 Megoszt Elküldve Április29, 2015 Akkor most C16SEben van AGR vagy nincs ? a MAP szenzor csövét most cseréltem le a hétvégén egy újra . de hiba fent áll .... :-/ van, gyárilag van, az hogy neked vane azt nemtom mindehol(pl belsö levegö keringetés) nézd meg a csöveket,ha vhol repedt és nincs/kevés a vákuum mán rossz az egész Link to comment Megosztás: More sharing options...
Asto Elküldve Április29, 2015 Megoszt Elküldve Április29, 2015 Ha velemiért nem indul, én is azzal kezdem hogy átmozgatom a csatikat a motortérben. Egy ideje már a bal hátsó tolatólámpával küzdök, nem gyullad ki, de elég kocogtatni a búrát és már világítt. Egyértelmű kontakthiba de hiába csinálok vele bármit, mindíg előjön. cseréltem már izzót, hajlítottam a foglalaton, a csatin, mindent megpróbáltam. Szándékosan előidézni mozgatással nem tudom, de 5 tolatásból 1-2 ben tuti előjön A tegnapiak után már én is a csatikkal kezdem majd! Megint szarakodott....nem vlt hajlandó befecskendezni, ismét átnéztünk mindent, végül csak az a hülye gyújtáselosztón lévő 3 lábas csatlakozás a rossz...szétszed, kis csatlakozók megcsiszol, telefúj féktisztítóal, áztat, összerak, jééé indul....hát hülyét kapok ettől az autótól már! Ezután feketeleves: hagytuk pár percet járni...csattognak a tőkék mint állat. nah mondom szuper, szinte minden új benne, és mégis...mondanom sem kell total elkenődtem még jobban, alapjárat ingadozik ez a motorfelújítás előtt is ilyen volt, foggalmunk sincs mitől. (még régebben egyszer kiszedtem az alapjárati állító motort, szemre semmi sem látszott rajta) Nem tudom, hogy egy frissen összerakott motornál, mennyit kell járatni, vagy menni vele?! Kerestem több fórumon, nem egyedi a jelenség jó páran jártak így hogy szétszedett, majd összerakott gyűrűzés, hengerfej felújítás szelepszárszimering, hidrotóke, stb minden csere után csattog a motor...na most valahol azt írják, hogy kell menni vele 10-20 kmrt majd utána meghallgatni, míg úgymond minden levegőt kidolgoz az új tőkékből...máshol 15 perc járatást illetve ugye a hűtőrendszer felmelegítés ill légtelenítés közben eltelt időnek erre elégnek kéne lenni... És ha ezek után is csattog, akkor valami rosszul lett összerakva. Olyan beszámoló is van, hogy hiába új szinte minden a csattogás csak mérséklődött, hangja azóta is van valamelyest, és így jár vele az ember, merthogy ez nem gyári felújítás, sosem lesz halk, és olyan mint mikor ott összerakták. nem érdekel valakit egy frissen felújított astra jó áron!? xD komolyan ott tartok lassan, hogy eladjuk, és a pénzemet kapjuk vissza 250 lett ráköltve (teljes kasznizás is volt) viccet félretéve...szerintetek?! menni, járni kell vele egy darabig, és ha nem csendesül, akk valamit elcsesztünk?! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Asto Elküldve Április29, 2015 Megoszt Elküldve Április29, 2015 Am Zotya! Elhiszem, hogy néha bosszantó elektromos hiba ez is, de ha a miénken csak ennyi lenne a baj, ffuuuu szerintem úgy berúgnék még aznap h 4 kézláb mennék haza, hogy vége minden rendben az astrával...:D bezzeg a miénken ez tökéletes! más viszont fuuhh....nyűg ez az autó. :( pedig sajnálom, mert szinte már családtag..:( Link to comment Megosztás: More sharing options...
Greg_hun Elküldve Április29, 2015 Megoszt Elküldve Április29, 2015 Engem nagyon érdekelne, hol is van benne az EGR szelep :D van, gyárilag van, az hogy neked vane azt nemtom mindehol(pl belsö levegö keringetés) nézd meg a csöveket,ha vhol repedt és nincs/kevés a vákuum mán rossz az egész Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Április29, 2015 Megoszt Elküldve Április29, 2015 Az alapjárat ingadozás lehet attól is, hogy valamelyik vákuumcső ki van repedve. Ezekbe beleértve a belső levegő keringtető vákuumcsövét is. Öregebb példányoknál el szokott repedni a tűzfal közelében. Ezeket érdemes járó motornál megfújkálni kis kontaktsprayvel vagy féktisztítóval és ha felpörög egy kicsit, akkor ott kap falslevegőt. A csattogás pedig akár eldugult olajfuratra is utalhat. Attól hogy fel lett újítva a hengerfej, még nem biztos, hogy kidugult. Esetleg az olajszivattyú haldokolhat és nem tud kellő olajnyomást biztosítani, így a hidrotőkék sem tudják a feladatukat ellátni. De mivel nem vagyok szakember, csak gondolkodok... Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Április29, 2015 Megoszt Elküldve Április29, 2015 Engem nagyon érdekelne, hol is van benne az EGR szelep :D Sziasztok ! Astra F caravan C16SE autóm gázadásra lehorkol leesik a fordulat 5-6 száz közé és csak torpangat ès visszadurrog a levegő torkon keresztül . Kivillogtattam a hibakódot . 33 AGR szelep – feszültség túl alacsony 22 Fojtószelep / potentiometer – feszültség túl alacsony a potentiométer új benne . C16SE ről van szó.... de nem tudok arrol se hogy AGR lenne benne.... tippek ? oké C16SE-be, pont nincs Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Április29, 2015 Megoszt Elküldve Április29, 2015 A tegnapiak után már én is a csatikkal kezdem majd! Megint szarakodott....nem vlt hajlandó befecskendezni, ismét átnéztünk mindent, végül csak az a hülye gyújtáselosztón lévő 3 lábas csatlakozás a rossz...szétszed, kis csatlakozók megcsiszol, telefúj féktisztítóal, áztat, összerak, jééé indul....hát hülyét kapok ettől az autótól már! Ezután feketeleves: hagytuk pár percet járni...csattognak a tőkék mint állat. nah mondom szuper, szinte minden új benne, és mégis...mondanom sem kell total elkenődtem még jobban, alapjárat ingadozik ez a motorfelújítás előtt is ilyen volt, foggalmunk sincs mitől. (még régebben egyszer kiszedtem az alapjárati állító motort, szemre semmi sem látszott rajta) Nem tudom, hogy egy frissen összerakott motornál, mennyit kell járatni, vagy menni vele?! Kerestem több fórumon, nem egyedi a jelenség jó páran jártak így hogy szétszedett, majd összerakott gyűrűzés, hengerfej felújítás szelepszárszimering, hidrotóke, stb minden csere után csattog a motor...na most valahol azt írják, hogy kell menni vele 10-20 kmrt majd utána meghallgatni, míg úgymond minden levegőt kidolgoz az új tőkékből...máshol 15 perc járatást illetve ugye a hűtőrendszer felmelegítés ill légtelenítés közben eltelt időnek erre elégnek kéne lenni... És ha ezek után is csattog, akkor valami rosszul lett összerakva. Olyan beszámoló is van, hogy hiába új szinte minden a csattogás csak mérséklődött, hangja azóta is van valamelyest, és így jár vele az ember, merthogy ez nem gyári felújítás, sosem lesz halk, és olyan mint mikor ott összerakták. nem érdekel valakit egy frissen felújított astra jó áron!? xD komolyan ott tartok lassan, hogy eladjuk, és a pénzemet kapjuk vissza 250 lett ráköltve (teljes kasznizás is volt) viccet félretéve...szerintetek?! menni, járni kell vele egy darabig, és ha nem csendesül, akk valamit elcsesztünk?! Amikor beraktam az üres tőkéket, alapjáraton elhallgattak úgy 1-2 perc után, de egy még szólt mint az állat,. Kábé 10-20 kilómétert mentem vele mire az is elkussolt. Amúgy ha ez vigasztal, 2008-óta 780 ezer forintot költöttem a kocsira, ebben természetesen a tankolás nincs benne. Alkatrészek, szerszámok, műszakiztatások, olajcserék, gumik miegymás. De most is van rajta munka, egyenlőre ezek alszanak idő és pénzhiány miatt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Április29, 2015 Megoszt Elküldve Április29, 2015 (edited) van, gyárilag van, az hogy neked vane azt nemtom mindehol(pl belsö levegö keringetés) nézd meg a csöveket,ha vhol repedt és nincs/kevés a vákuum mán rossz az egész A c16SE-ben még mindig NINCS egr, és nem is volt. C16nz-c18nz-ben van, a többiben NINCS. MOD.: Jha, már látom mások is megírták. :) Módosítva Április29, 2015 : wookie Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Április29, 2015 Megoszt Elküldve Április29, 2015 A c16SE-ben még mindig NINCS egr, és nem is volt. C16nz-c18nz-ben van, a többiben NINCS. MOD.: Jha, már látom mások is megírták. :) oké oké, de szr pl va nem? vellanyos vagy melyi az ami spi és kocka gyujtás van rotor helett Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Április29, 2015 Megoszt Elküldve Április29, 2015 De az már x-es motor. C-sben csak az nz-k kaptak, 1.4 kivételével. Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Április29, 2015 Megoszt Elküldve Április29, 2015 De az már x-es motor. C-sben csak az nz-k kaptak, 1.4 kivételével. sztzem az C16SZR, meg C16SZ Egyébként ettöl függetlenül nem értem ezt az EGR dolgot. Ugye ennek a károsanyag kibocsátás csökkentés lenne a szerepe és a "modern" (jo nem a turbos 1,2es 100LE-n) is van (mán ahol nincs lefalazva) A C16SE modernebb, mint a NZ, akkor ott hogy hogy nincs? A hengerénti befecsivel meg a tengely jeladóval(meg a jobb ECUval) annyira jobb égés tudtak produkálni, hogy teljesítették a körny.védelmi normákat? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts