Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

A katalizátor és a középdob illesztést szerintem könnyebb megbontani, ott bele lehet nézni, lehet a csavarokat le kell flexelni. Utána pasztázni kell az , mert itt nincs tömítés, két homorú-bomború felület szorul össze, de ha bontva van szerintem már kifúj, legalábbis nekem kifújt. Ha egyben van és nincs megolvadva akkor szerintem jó.

Na hát a sajátom egy részéből egy VW Poló csövekből meg egy sedan hátsó dobból összehoztam valamit, ami csak néha üti a bódét, nem fúj ki sok helyen, hangos, és csúnya. :D Ez az a kategória, amivel végzel fél nap után és megkérdezed magadtól mi a facnak áltál neki. :D Egy darabig jó lesz, ha el nem hagyom, mert a hátsó felfüggesztését is teljesen átt kellett építeni. Ja és kilóg vagy 10 centire szóval esélyes hogy párszor megégetem magam.

kevesebb mint 1 tizesért (postával együtt) vettem új középdobot, előtte fetrengtem a kocsi alatt sokat, meg foltozgattam eleget hogy ennyit rászánjak :) Módosítva : aholy
Link to comment
Megosztás:

kevesebb mint 1 tizesért (postával együtt) vettem új középdobot, előtte fetrengtem a kocsi alatt sokat, meg foltozgattam eleget hogy ennyit rászánjak :)

Tudom hogy nem drága, de nekem most kéne középdob, katalizátor, hátsódob, toronyszilentek, stb...és a dob hátul van a listán. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Tudom hogy nem drága, de nekem most kéne középdob, katalizátor, hátsódob, toronyszilentek, stb...és a dob hátul van a listán. :rolleyes:

ennek a listanak tenyleg a vegen van...

nekem letort a legvege ami a hatsodobba megy, akkor untam meg a foltozgatast

Link to comment
Megosztás:

ennek a listanak tenyleg a vegen van...

nekem letort a legvege ami a hatsodobba megy, akkor untam meg a foltozgatast

Nekem végülis csak a híd mögötti ív lyukadt ki allul, ezt ki tudtam cserélni, és a középdob pereme lyukadt átt körben ezt meg befoltoztam. De persze tudom hogy csak időhúzás.

Link to comment
Megosztás:

Mikor beraktam az xe-t, és az se meg a kadett után az enyémre a maradékból feltaknyoltam valami rendszert, majd sopronba visszaérve hétfő reggel a határ túloldalán leszakadt az egész tőből a 3.14csába, na fogtam magam és rendeltem 22ért egy komplett csövet a unixnál. :D

Link to comment
Megosztás:

Mikor beraktam az xe-t, és az se meg a kadett után az enyémre a maradékból feltaknyoltam valami rendszert, majd sopronba visszaérve hétfő reggel a határ túloldalán leszakadt az egész tőből a 3.14csába, na fogtam magam és rendeltem 22ért egy komplett csövet a unixnál. :D

Ma volt egy próbáút semmit nem változott a hangja a régihez képest, szóval ugyanolyan jól sikerült ( vagy ugyanolyan carul) csak néha éles balos kanyarban üti a bódét, szóval van némi féltengelyes-nosztalgikus hangulat. :D Majd igazítok rajta. A Cromaxban jobb árakat láttam. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Jha, csak ugye hirtelen kellet, és hétközben nincs otthon aki átvegye.

Én szombaton délben szoktam beesni az unixba amikor kiderül hogy kell még valami, az meg ugye 1-ig van nyitva... :D A Cromaxban meg többnyire hozatják az alkatrészeket a Bárdiból, ( olcsóbban mintha én venném meg) és várni kell rá pár napot.

Link to comment
Megosztás:

Én (is) most vettem közép+hátsó dobot 20ért(Bosal), mondjuk ujrafestettem. Nagyon nem teccet, hogy pár helyen má most feszini "rozsda" vót, főleg a rőgzító hegesztésénél.

Többnyire úgyis bellülről kifelé rohad átt a kondenz víztől. A hátsó dobon hol van allul lyuk hogy ki tudjon folyni hol nincs gyárttól függ.

Link to comment
Megosztás:

Elvileg alapjárati motor és motorhőfokmérő mindkettőt cseréltem de a hiba tovább is fennál.De az az érdekes csak akkor dob hibakódot ha a víz eléri a 95fokot ezért gondoltam termosztátra.

A termosztát simán csak mechanikus működésű, és a motorvezérlő nem lát rá, hogy mikor van nyitva és zárva. A vízhőfok jeladóra viszont rálát..kimérted már ezen a hömérsékleten?

Link to comment
Megosztás:

Elvileg alapjárati motor és motorhőfokmérő mindkettőt cseréltem de a hiba tovább is fennál.De az az érdekes csak akkor dob hibakódot ha a víz eléri a 95fokot ezért gondoltam termosztátra.

Az előttem szólókkal egyettértek, de MI a hibakód? mögmöndod vagy találgassunk?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Az autó egy 96-os opel astra 1.6i 16v x16xel. Linkelek egy videót:

ugyan ez az autó tünete kipugónál nagyon érdekesen puffog vagy nem is tudom hogy nevezzem. Indítás után kb 5-10másodpercig szépen jár a motor (mind a 4hengerrel) utánna elkezdi ezt a hangot adni, terhelésnél mintha nem menne az összes henger. Check engine lámpa nem világít gyertyák cserélve gyertyakábelekkel együtt, új gyújtó trafó, EGR szelep kitakarítva, új lambda szonda, új vezérműtengely jeladó, főtengely szíjtárcsa cserélve( egyszer fel lazult a csavar és elnyalta az ékpályát attól is lomha volt az autó rosszkor adta a jelet) Tavaly elment a vezérlés új szelepeket kapott szelepfészkek marva hengerfej sikolva stb dugattyúk új gyűrűt kaptak, olajfogyasztás minimális talán a gyári adat! Régebben csinálgatta már ezt a pufogást de elhagyta és nem ilyen nagy mértkében mint ahogy most előjött Nem jövök rá mi lehet a baj esetleg ha valaki járt márt megköszönném ha pár mondattal tudna segíteni!
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Az autó egy 96-os opel astra 1.6i 16v x16xel. Linkelek egy videót:

ugyan ez az autó tünete kipugónál nagyon érdekesen puffog vagy nem is tudom hogy nevezzem. Indítás után kb 5-10másodpercig szépen jár a motor (mind a 4hengerrel) utánna elkezdi ezt a hangot adni, terhelésnél mintha nem menne az összes henger. Check engine lámpa nem világít gyertyák cserélve gyertyakábelekkel együtt, új gyújtó trafó, EGR szelep kitakarítva, új lambda szonda, új vezérműtengely jeladó, főtengely szíjtárcsa cserélve( egyszer fel lazult a csavar és elnyalta az ékpályát attól is lomha volt az autó rosszkor adta a jelet) Tavaly elment a vezérlés új szelepeket kapott szelepfészkek marva hengerfej sikolva stb dugattyúk új gyűrűt kaptak, olajfogyasztás minimális talán a gyári adat! Régebben csinálgatta már ezt a pufogást de elhagyta és nem ilyen nagy mértkében mint ahogy most előjött Nem jövök rá mi lehet a baj esetleg ha valaki járt márt megköszönném ha pár mondattal tudna segíteni!

Én első körben megnézném a vezérlést, hogy jelen van-e minden, mert vagy nagyon töfög,ami szerintem azt jelenti, hogy vagy korán nyitnak a kipufogó szelepek, vagy pedig későn van a gyújtás...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Az autó egy 96-os opel astra 1.6i 16v x16xel. Linkelek egy videót: ugyan ez az autó tünete kipugónál nagyon érdekesen puffog vagy nem is tudom hogy nevezzem. Indítás után kb 5-10másodpercig szépen jár a motor (mind a 4hengerrel) utánna elkezdi ezt a hangot adni, terhelésnél mintha nem menne az összes henger. Check engine lámpa nem világít gyertyák cserélve gyertyakábelekkel együtt, új gyújtó trafó, EGR szelep kitakarítva, új lambda szonda, új vezérműtengely jeladó, főtengely szíjtárcsa cserélve( egyszer fel lazult a csavar és elnyalta az ékpályát attól is lomha volt az autó rosszkor adta a jelet) Tavaly elment a vezérlés új szelepeket kapott szelepfészkek marva hengerfej sikolva stb dugattyúk új gyűrűt kaptak, olajfogyasztás minimális talán a gyári adat! Régebben csinálgatta már ezt a pufogást de elhagyta és nem ilyen nagy mértkében mint ahogy most előjött Nem jövök rá mi lehet a baj esetleg ha valaki járt márt megköszönném ha pár mondattal tudna segíteni!

Nekem alapjáraton buborgás volt, (igaz kicsit más hangja volt), és a tőketisztítás után megszűnt.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Az autó egy 96-os opel astra 1.6i 16v x16xel. Linkelek egy videót: https://www.youtube.com/watch?v=02HqMO1ZKXM ugyan ez az autó tünete kipugónál nagyon érdekesen puffog vagy nem is tudom hogy nevezzem. Indítás után kb 5-10másodpercig szépen jár a motor (mind a 4hengerrel) utánna elkezdi ezt a hangot adni, terhelésnél mintha nem menne az összes henger. Check engine lámpa nem világít gyertyák cserélve gyertyakábelekkel együtt, új gyújtó trafó, EGR szelep kitakarítva, új lambda szonda, új vezérműtengely jeladó, főtengely szíjtárcsa cserélve( egyszer fel lazult a csavar és elnyalta az ékpályát attól is lomha volt az autó rosszkor adta a jelet) Tavaly elment a vezérlés új szelepeket kapott szelepfészkek marva hengerfej sikolva stb dugattyúk új gyűrűt kaptak, olajfogyasztás minimális talán a gyári adat! Régebben csinálgatta már ezt a pufogást de elhagyta és nem ilyen nagy mértkében mint ahogy most előjött Nem jövök rá mi lehet a baj esetleg ha valaki járt márt megköszönném ha pár mondattal tudna segíteni!

Én is szopiztam ilyennel egy hónapig..de nekem a két pipa szigetelése volt repedt, kicsit melegedett (pár percet), a motor, és meghülyült. Puffogott alapjáraton, ha odaléptem neki nem ment minimum két henger. Azért nézz a pipákra is, olyan fehér porszerűség ha van valahol, akkor az a baja. Hiába újak, gondolom párszor húztad már le, az meg nem használ neki, amilyen mélyre lenyúlik a forró hengerfejbe. Hátha. Kiprobálnám, hogy szigetelőszalaggal betekerem őket kicsit. Mindet.Nálam az megoldotta, persze csak addig maradt úgy, mig vettem újat.

Módosítva : pasla09
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.