Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Hello!Mennyinek kell lenni az üzemi hőfoknak az autón?Nálam 95fokon van a mutató az normális?Azt vettem észre,hogy akkor küld hibakódot a kocsi ha pont 95fokos lesz a víz.Esetleg ez termosztát hiba miatt lehet?

Elvileg alapjárati motor és motorhőfokmérő mindkettőt cseréltem de a hiba tovább is fennál.De az az érdekes csak akkor dob hibakódot ha a víz eléri a 95fokot ezért gondoltam termosztátra.

Hello!A hibakódok 0500 és 0115.A lamda szonda is csinálhatja ezt a hülyéskedést?

A jó hőmérsétklet érzékelőt cserélted? Nem hiszem, hogy a lambda miatt lennének ilyen hibák.

0115 Intake Coolant Temperature Sesnor

0500 Idle speed stepper motor/idle air regulator

Link to comment
Megosztás:

sortrafót nézném meg, meg az évjáratot mégegyszer. :D

Az évjárat 1996 1.6i 16v ecotec motor, nem sor trafós! A videó nem saját, ne zavarjon össze senkit az évjárat, viszont a tünet ugyan az annyi hogy nálam minden indításnál kb 10másodpercig nagyon szépen jár a motor utánna kezdi a (töfögést-pufogást)

Módosítva : csabi92
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Nagyon nehezen indul a gépezet ebben a melegben. Reggel elsöre még hagyján, de olyan félmelegen, tehát kb. egy félórás állás után köszörülni kell sokat. Aztán jön befelé a benzinszag. Szemre eresztést nem látok sehol, a bezinpumpa bilincse is jó, üzemanyagszűrő nemrég cserélve, az injektorhid végén a szelep se enged. Idegesítő, de csak ebben a forró időben csinálja. Tippetek volna? Köszönöm. :-)

Módosítva : pasla09
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Nagyon nehezen indul a gépezet ebben a melegben. Reggel elsöre még hagyján, de olyan félmelegen, tehát kb. egy félórás állás után köszörülni kell sokat. Aztán jön befelé a benzinszag. Szemre eresztést nem látok sehol, a bezinpumpa bilincse is jó, üzemanyagszűrő nemrég cserélve, az injektorhid végén a szelep se enged. Idegesítő, de csak ebben a forró időben csinálja. Tippetek volna? Köszönöm. :-)

Néz meg a tankszellőztető szelepet a tűzfalnál, meg azt a gumitölcsért ami az ablakmosó tartály alatt lóg lefelé, onnan nem csöpög-e benzin.

Link to comment
Megosztás:

Néz meg a tankszellőztető szelepet a tűzfalnál, meg azt a gumitölcsért ami az ablakmosó tartály alatt lóg lefelé, onnan nem csöpög-e benzin.

A gumitölcsér száraz, ahogy néztem tekerés előtt, azon benzin sose jött ki, utána sem.

Tankszellőzteltő szelep...hol? Csak a MAP van ott, meg a szirénám. :)

IMG_20150725_182801_www.kepfeltoltes.hu_

Link to comment
Megosztás:

A gumitölcsér száraz, ahogy néztem tekerés előtt, azon benzin sose jött ki, utána sem.

Tankszellőzteltő szelep...hol? Csak a MAP van ott, meg a szirénám. :)

Egy kerek biszbasz 3 cső megy rá, egy jön az aktivszén tartálytól, egy a fékrásegítő vákumcsövéről ágazik le, egy meg az injektorház elejébe csatlakozik.

1923076-20150725-BgoQan.jpg

Link to comment
Megosztás:

A rásegítőről jön le egy cső, elágazik, lefelé a torokba, a vékonyabbik pedig megy a tűzfal mögé, a levegőkeringtetést szabályzó dobozba.

Gondolom a sárvédő mogott az aktív széntartály az megvan, de onnan akkor hova mennek neked a csövek? Ha a motortérben benzinszag van, de szivárgás nincs akkor innen szokott kikerülni benzingőz amikor a hőtágulás miatt a tankból kinyomja. Alapesetben ezt a motor a tankszellőztető szelepen keresztül megeszi.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy 2000-es évjáratú öt ajtós F-ről lenne kérdésem.

Megadta magát a vezető oldali ablakemelő.(manuális)

Arra gondoltam hogy amúgy se nagyon találtam csere darabot, de rábukkantam egy pár elektromosra, 17 pénzért.

A kérdés az lenne hogy van valami féle előkészítés és csak simán kicseréli a szerelő vagy kell valami mást is mókolni rajta?

Vagy nem érdemes szenvedni az elektromossal és hajtsak fel egy manuálist?

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Gyanús, hogy a központi zár nem gyári, de a klímai valszeg igen.

Amikor levettem az ajtó borítást jobb felől kilógott egy kábel ami nem volt sehova csatlakoztatva, ezért gondoltam valamiféle előkészítésnek.

Kösz a tippet.

Ha a tükörburkolat közelében volt és két szálas akkor esélyes a magassugárzó kábele, többnyire csak ez van behúzva plusszban.

Link to comment
Megosztás:

Gyanús, hogy a központi zár nem gyári, de a klímai valszeg igen.

Amikor levettem az ajtó borítást jobb felől kilógott egy kábel ami nem volt sehova csatlakoztatva, ezért gondoltam valamiféle előkészítésnek.

Kösz a tippet.

Klímás klasszikban tuti, hogy már diaviás a klíma és nem gyári Harrison vagy Delphi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Bocs ha hülye kérdés: toronygumi csere kivitelezhető úgy, hogy a helyén húzza össze az ember a rugót? Hogy ne kelljen gömbfejeket, féltengelyt széttolni stb.

Másfelől, ha csak a toronygumi reped/szakad, akkor csak emiatt kell-e mást is pl. csapágyat cserélni?

Köszi!

Szerintem nem, én is toronyszilent csere előtt állok, úgy tudom ki kell venni a helyéről. Szóval nagy koronás anya megold, autó megemel, kerék le, fék leszed, talpas, kormányösszekötő kinyomat, motortérben két csavar kiteker és a gólyaláb kipottyan miközben lehúzod a féltengelyről. Utánna passzolom összehúzom a rugót az tuti, aztán ott valami csavarok vannak, remélem adja magát. :D De szerintem mást nem kell cserélni ha a toronycsapágynak nincs hangja akkor az maradhat. Szereztem gömbfejkinyomót, de ha nincs és be van szorulva a kormányösszekötő, akkor szerintem egyszerűbb középen megoldani a motortérben és a nyomtávrúddal együtt levenni. A talpasnál meg az öntvényen kell ütni egy rátámasztott kalapácsot egy másikkal, és kipattan.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Bocs ha hülye kérdés: toronygumi csere kivitelezhető úgy, hogy a helyén húzza össze az ember a rugót? Hogy ne kelljen gömbfejeket, féltengelyt széttolni stb.

Másfelől, ha csak a toronygumi reped/szakad, akkor csak emiatt kell-e mást is pl. csapágyat cserélni?

Köszi!

Szerintem nem, én is toronyszilent csere előtt állok, úgy tudom ki kell venni a helyéről. Szóval nagy koronás anya megold, autó megemel, kerék le, fék leszed, talpas, kormányösszekötő kinyomat, motortérben két csavar kiteker és a gólyaláb kipottyan miközben lehúzod a féltengelyről. Utánna passzolom összehúzom a rugót az tuti, aztán ott valami csavarok vannak, remélem adja magát. :D De szerintem mást nem kell cserélni ha a toronycsapágynak nincs hangja akkor az maradhat. Szereztem gömbfejkinyomót, de ha nincs és be van szorulva a kormányösszekötő, akkor szerintem egyszerűbb középen megoldani a motortérben és a nyomtávrúddal együtt levenni. A talpasnál meg az öntvényen kell ütni egy rátámasztott kalapácsot egy másikkal, és kipattan.

"Kell"-ni nem kell, sztem érdemes, persze vmi értelmes fajtára.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szerintem nem, én is toronyszilent csere előtt állok, úgy tudom ki kell venni a helyéről. Szóval nagy koronás anya megold, autó megemel, kerék le, fék leszed, talpas, kormányösszekötő kinyomat, motortérben két csavar kiteker és a gólyaláb kipottyan miközben lehúzod a féltengelyről. Utánna passzolom összehúzom a rugót az tuti, aztán ott valami csavarok vannak, remélem adja magát. :D De szerintem mást nem kell cserélni ha a toronycsapágynak nincs hangja akkor az maradhat. Szereztem gömbfejkinyomót, de ha nincs és be van szorulva a kormányösszekötő, akkor szerintem egyszerűbb középen megoldani a motortérben és a nyomtávrúddal együtt levenni. A talpasnál meg az öntvényen kell ütni egy rátámasztott kalapácsot egy másikkal, és kipattan.

"Kell"-ni nem kell, sztem érdemes, persze vmi értelmes fajtára.

Köszönöm mindkettőtöknek. Attól tartok ehhez a művelethez még béna vagyok, elhalasztom.

Zotya, ha jól olvasom, a rugóösszehúzás után egy műanyag kupakot kell lefeszíteni, ez sejtésem szerint az, amit a toronygumi közepén látni a motortérben. Aztán le kell tekerni egy anyát, közben a gátló rúdján ellentartva, de az nekem nem világos, milyen kialakítású a rúd vége, illetve Stirlitz, Te a gátlóra fogtál rá oldalról, eszerint valami speciális kulcs kell hozzá (?) Eztán jön le a toronygumi és a csapágy - a könyv szerint.

A nyomtávrudat középen megoldani - ezt nem értettem. (Nyomtávrúd inglisül=tie rod?)

Kérdeznék mást: pulzál a fék, megzsíroznám az (első) féknyerget, ahol a fékpofák futnak/ülnek. Ehhez tényleg az a fékzsír kell, amiből 5 gramm 1000 Ft? Ti hol vesztek ilyen cuccokat? Szilikon zsírból spray is kellene, az meg babakocsira :-) Pesten hol vegyek ilyesmiket? Előre is köszi.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm mindkettőtöknek. Attól tartok ehhez a művelethez még béna vagyok, elhalasztom.

Zotya, ha jól olvasom, a rugóösszehúzás után egy műanyag kupakot kell lefeszíteni, ez sejtésem szerint az, amit a toronygumi közepén látni a motortérben. Aztán le kell tekerni egy anyát, közben a gátló rúdján ellentartva, de az nekem nem világos, milyen kialakítású a rúd vége, illetve Stirlitz, Te a gátlóra fogtál rá oldalról, eszerint valami speciális kulcs kell hozzá (?) Eztán jön le a toronygumi és a csapágy - a könyv szerint.

A nyomtávrudat középen megoldani - ezt nem értettem. (Nyomtávrúd inglisül=tie rod?)

Kérdeznék mást: pulzál a fék, megzsíroznám az (első) féknyerget, ahol a fékpofák futnak/ülnek. Ehhez tényleg az a fékzsír kell, amiből 5 gramm 1000 Ft? Ti hol vesztek ilyen cuccokat? Szilikon zsírból spray is kellene, az meg babakocsira :-) Pesten hol vegyek ilyesmiket? Előre is köszi.

Nyomtávrúdnak nevezik azt a rudat ami összeköti a kormányösszekötő gömbfejet a kormányművel ha jól tudom. Ha a gömbfejet nem lehet kiütni, egyszerűbb a lemezbiztosítású csavarokat kitekerni, és a rudat ott hagyni lógva a gólyalábon szerelés közben.

1925755-20150727-Bjfv11.jpg

Féknél höálló réz pasztát szoktak használni, ez elméletileg nem olvad meg melegen sem, és nem kerül rá a tárcsára-betétre. Szlikonspré van a hypertescóban is többnyire, vagy barkácsáruházban.

Link to comment
Megosztás:

Nyomtávrúdnak nevezik azt a rudat ami összeköti a kormányösszekötő gömbfejet a kormányművel ha jól tudom. Ha a gömbfejet nem lehet kiütni, egyszerűbb a lemezbiztosítású csavarokat kitekerni, és a rudat ott hagyni lógva a gólyalábon szerelés közben.

Féknél höálló réz pasztát szoktak használni, ez elméletileg nem olvad meg melegen sem, és nem kerül rá a tárcsára-betétre. Szlikonspré van a hypertescóban is többnyire, vagy barkácsáruházban.

Köszi, Zotya, megint jó képet vágtál a témához! :icon1: Így már felfogtam. Réz paszta, oké. A szilikonspré = szilikon zsír? Mert az utóbbi kéne.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.