Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Ismerős hibajelenség. Nekem motorvezérlő cserével járt a művelet. :D Igaz nekem jéghidegen járó motornál is pár mp után dobta a hibakódot és fix alapjárat volt, úgy 2000-es fordulaton. Alapjárati szabályzórendszer meghibásodás hibakódot dobott. Párszor próbált szabályozni, de aztán feladta és felvillant a check engine.

Link to comment
Megosztás:

Hello!X16SzR az alapjárati motort nemrégen vettem úgyhogy nemtudom.Akkor csinálja ha eléri a 95fokot és pl megállok a lámpánál akkor fél perc és dobja a sárga lámpát.. <_<Azért gondoltam egy ellenállással mondjuk 90fokot érzékeljen és úgy kipróbálni.

Nem lehet az, hogy nem belevaló az alapjárati motor? Sokszor olvastam és hallottam már, hogy az eladók és a szerelők is rendszeresen össze keverik az 1,6-os és 1,4-es alapjáratit.

Link to comment
Megosztás:

Nem lehet az, hogy nem belevaló az alapjárati motor? Sokszor olvastam és hallottam már, hogy az eladók és a szerelők is rendszeresen össze keverik az 1,6-os és 1,4-es alapjáratit.

Hello!Elvileg belevalót vettem lassan kezdek megzavarodni ettől az autótól,hogy senki nem tudja megmondani,hogy mi a franc van vele.Az a baj,hogy így eladni se nagyon tudom....Hidegen semmi baja az autónak 95fokot eléri és akkor kezdi..Megpróbálok egy ellenállást a motorhőfokjeladóba iktani,hogy azt higgye,hogy 90fokos a víz és megnézem,hogy mit fog mutatni.Szerintetek olyan 280ohm körüli ellenállás jó lesz??

Módosítva : Patesz29
Link to comment
Megosztás:

Hello!Elvileg belevalót vettem lassan kezdek megzavarodni ettől az autótól,hogy senki nem tudja megmondani,hogy mi a franc van vele.Az a baj,hogy így eladni se nagyon tudom....Hidegen semmi baja az autónak 95fokot eléri és akkor kezdi..Megpróbálok egy ellenállást a motorhőfokjeladóba iktani,hogy azt higgye,hogy 90fokos a víz és megnézem,hogy mit fog mutatni.Szerintetek olyan 280ohm körüli ellenállás jó lesz??

Az 1-6osnak hegyes a kúpja, az 1.4-esnek meg szögletes...ez 1.4-é:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A benzinszivattyú indítózáskor nem kap áramot, nem mindig, van, amikor gond nélkül beindul, viszont van, amikor be kell tolni sajnos.

Valamint e mellett 2000 fordulat alatt be-berángat gázadásnál.

C14SE, 1993-ból.

Tudnátok segíteni, mi lehet a hiba? Köszi! :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A benzinszivattyú indítózáskor nem kap áramot, nem mindig, van, amikor gond nélkül beindul, viszont van, amikor be kell tolni sajnos.

Valamint e mellett 2000 fordulat alatt be-berángat gázadásnál.

C14SE, 1993-ból.

Tudnátok segíteni, mi lehet a hiba? Köszi! :)

A benzinszivattyú meg a betolás között nem sok összefüggés van, nálad csak indítózáskor megy a pumpa, és elméletileg meg kell hogy tartsa a nyomást. Az injektor hídon van egy szelep, ott meg lehet nézni hogy hosszabb állás után van-e még nyomása. Továbbá az anyósoldali lábtérben a lila AC-relét ki lehet húzni a helyéről, és a 30-87-es pint összekötni egy darab dróttal. Ekkor a pumpának indulnia kell ( gyujtás nélkül is,) így is meg kell próbálni elindul-e.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A benzinszivattyú indítózáskor nem kap áramot, nem mindig, van, amikor gond nélkül beindul, viszont van, amikor be kell tolni sajnos.

Valamint e mellett 2000 fordulat alatt be-berángat gázadásnál.

C14SE, 1993-ból.

Tudnátok segíteni, mi lehet a hiba? Köszi! :)

Ha nem kap áramot, akkor azon a betolás sem segít. Ott valami más lesz. Benzin szivattyú reléjét nézzétek meg, lehet hogy kicsit beégett a behúzótekercsnél a kontaktfelület. Ha öreg a benzinpumpa, mert elfogyott a kommutátor, akkor az utolsókat rúgja. Ha a szivattyú nem szállít eleget az általábn felső ford. tartományban jelentkezik.

Betolásra azért indulhat, mert az indítómotor nem vesz fel áramot, nem esik le az akku fesz, ami meg már megforgatja a pumpát.

Rángatásra tipp: a fojtószelep jeladó. Azt sima digitmultimeterrel meg lehet vizsgálni gyújtás alatt. 0,5V-5V ot kell adni szépen folyamatosan, ugrás nélkül, illetve 5V-0,5V.

Módosítva : HaPetya
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ez a csövem adta be a kulcsot ma. Szerencsére megtaláltam a hibát. De azt nem tudom, hogy ez mi célt szolgál a fojtószelep alatt. A hidegindításahoz van köze, vagy az alapjárathoz?

Meg kell nézni a másik végén hogy hová megy ,a fojtószelepház alatt kartergázcső is szokott lenni meg a Map szenzor csöve is. Az utóbbi beleszól az alapjáratba.

Link to comment
Megosztás:

Meg kell nézni a másik végén hogy hová megy ,a fojtószelepház alatt kartergázcső is szokott lenni meg a Map szenzor csöve is. Az utóbbi beleszól az alapjáratba.

A cinklámen színű csatlakozós érzékelőbe megy a cső. Rajta van a képen. :-) Ez valamilyen levegő, vagy vákumcső.

Link to comment
Megosztás:

Az a tankszellőztetés vákuumcsöve. Az a ciklámen színű csatlakozó meg szerintem az elektromos szelep, amivel szabályozza.

Beparáztam mikor szétment a cső, mert olyan hangja lett a motornak mintha kifújt volna a hengerfejnél és a kipufogó is másképp, nagyon mélyen dübörgött. De már megoldottam a dolgot. Csak egy 6 centis benzincső kellett hozzá, nyolcas belső átmérővel. Kb. 25Ft :o Márka szervizben meg lenne vagy 10 rongy....

Módosítva : Porter
Link to comment
Megosztás:

SZERETNÉK TŐLETEK SEGÍTSÉGET KÉRNI OPEL ASTRA F 1.6I MOTOROS. HIBA JELENSÉGEK A KÖVETKEZŐ: REGGEL HIDEG MOTORNÁL INDULÁS UTÁN 1500-1700 A FORDULATSZÁM, KB 5 KM MEGTÉTELE UTÁN SE NAGYON ESIK VISSZA 1300 ALÁ. HA LÁMPÁNÁL LEÁLLÍTOM ÉS UJRAINDÍTOM KB 900-1000 RE VISSZAÁLL. ALAPJÁRATI MOTOR VOLT CSERÉLVE KÖZPONTI INJEKTOR KITAKARÍTVA GÁZPEDÁL FIGYELŐ SZENZOR KICSERÉLVE. MI LEHET A HIBA?

Link to comment
Megosztás:

SZERETNÉK TŐLETEK SEGÍTSÉGET KÉRNI OPEL ASTRA F 1.6I MOTOROS. HIBA JELENSÉGEK A KÖVETKEZŐ: REGGEL HIDEG MOTORNÁL INDULÁS UTÁN 1500-1700 A FORDULATSZÁM, KB 5 KM MEGTÉTELE UTÁN SE NAGYON ESIK VISSZA 1300 ALÁ. HA LÁMPÁNÁL LEÁLLÍTOM ÉS UJRAINDÍTOM KB 900-1000 RE VISSZAÁLL. ALAPJÁRATI MOTOR VOLT CSERÉLVE KÖZPONTI INJEKTOR KITAKARÍTVA GÁZPEDÁL FIGYELŐ SZENZOR KICSERÉLVE. MI LEHET A HIBA?

Kirepedt, szakadt, vákumcső pölö, de fáradj át a problémáddal például a műszaki topicba.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Ismét hozzátok fordulok némi segítségért.
Azt le kell hogy szögezzem nem autószerelő vagyok szóval laikusnak is érhetően ha lehet, köszi :P
Most pedig a problémára. Linkelek egy albumot http://imgur.com/a/1yiZN (2 kép) itt látható szivárgás (~22:30-tól reggel 8-ig produkált ekkora plecsnit (a halványabb folt már ott volt)).

Tegnap munkatársam (autószerelő) befeküdt alá és megnézte, nem gyanítja hogy a tartály lenne a hibás, inkább a csövekre gyanakszik. Nem volt idő+szerszám sem úgy rendelkezésünkre szóval ő csak ennyit tudott mondani. A kérdésem mégis csak annyi hogy kb mire számíthatok? Mennyire sanszos a tankcsere? Ha akna fölé állok többet lehet majd megtudni gondolom. Arra viszont max hétvégén kerülhet sor.

elnézést a buta kérdésért, és előre is köszönöm a válaszokat.

Ui.: ha tankcserére esne sor, tudtok ajánlani jó helyeket ahonnan be lehet szerezni (Százhalombattához közel)?

Köszönöm :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Ismét hozzátok fordulok némi segítségért.

Azt le kell hogy szögezzem nem autószerelő vagyok szóval laikusnak is érhetően ha lehet, köszi :P

Most pedig a problémára. Linkelek egy albumot http://imgur.com/a/1yiZN (2 kép) itt látható szivárgás (~22:30-tól reggel 8-ig produkált ekkora plecsnit (a halványabb folt már ott volt)).

Tegnap munkatársam (autószerelő) befeküdt alá és megnézte, nem gyanítja hogy a tartály lenne a hibás, inkább a csövekre gyanakszik. Nem volt idő+szerszám sem úgy rendelkezésünkre szóval ő csak ennyit tudott mondani. A kérdésem mégis csak annyi hogy kb mire számíthatok? Mennyire sanszos a tankcsere? Ha akna fölé állok többet lehet majd megtudni gondolom. Arra viszont max hétvégén kerülhet sor.

elnézést a buta kérdésért, és előre is köszönöm a válaszokat.

Ui.: ha tankcserére esne sor, tudtok ajánlani jó helyeket ahonnan be lehet szerezni (Százhalombattához közel)?

Köszönöm :)

Lehet, hogy az AC pumpánál szivárog a tömítés. Ez caravannál előfordul, mert annak oldalt van az AC pumpája, nem felül, mint a többinél. A tank illesztése enged. Vagy a szintérzékelőnél ereszt.

Link to comment
Megosztás:

Lehet, hogy az AC pumpánál szivárog a tömítés. Ez caravannál előfordul, mert annak oldalt van az AC pumpája, nem felül, mint a többinél. A tank illesztése enged. Vagy a szintérzékelőnél ereszt.

Ahha. Akkor aknára álláskor azokat is meg kéne nézni. Esélyesek még a csövek is nem? Ha nem lettek cserélve.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.