Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Hát nekem azt mondta,hogy ennek még nem olyan a computere, hogy eltárolja a hibát. Csak akkor tudja kiolvasni mikor világít.

 

Akkor ajánlom, hogy válts szerelőt.

Megkeresed a diagnosztikai csatlakozót, egy gémkapoccsal összezárod az A-B lábakat, ráadod a gyújtást, és számolod a villogásokat.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Üdv.
Egy bosszantó problémám lenne.
Opel astra f 1.4 8v x14nz motorkód (központi injektoros). Hidegen indulok alacsony fordulatszámon rángat erőtlen ha bemelegszik még extrémebb, ha megállok el se indul. 8 km plusz egy félóra pihenő utánn a probléma teljesen megszünik szuperül megy az autó. De másnap ujra kezdi. (Gyujtáskábel uj, de előtte is csinálta, légszűrő uj tiszta, Vákum csövek kitisztítva. Gyujtásrotor tiszta.) Ötlet valakinek?

Link to comment
Megosztás:

 

 

 

 

 

Üdv.
Egy bosszantó problémám lenne.
Opel astra f 1.4 8v x14nz motorkód (központi injektoros). Hidegen indulok alacsony fordulatszámon rángat erőtlen ha bemelegszik még extrémebb, ha megállok el se indul. 8 km plusz egy félóra pihenő utánn a probléma teljesen megszünik szuperül megy az autó. De másnap ujra kezdi. (Gyujtáskábel uj, de előtte is csinálta, légszűrő uj tiszta, Vákum csövek kitisztítva. Gyujtásrotor tiszta.) Ötlet valakinek?

 

Ugyanazt tudom csak írni amit a másik fórumon, nem baj ha nem írom le mégegyszer....?

Módosítva : zotya975
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Leszedtem az injektorhídról a benzincsöveket, de sajnos nem jelöltem össze, hogy melyiket honnét vettem le.... Tudna nekem valaki segíteni, abban, hogy a nyomóág az injektorhíd alsó vagy fölső csatlakozására megy?

 

Üdv,

Zoli

Központi injektornál a szélvédő felől becsatlakozó benzincső kékkel van jelőlve, persze ha még eredeti a cső.

Link to comment
Megosztás:

Központi injektornál a szélvédő felől becsatlakozó benzincső kékkel van jelőlve, persze ha még eredeti a cső.

Sajnos már nem eredetiek a csövek, de indítózással kiderítettem már, hogy melyik a nyomó ág, csak azt nem sikerült kiderítenem, hogy hova csatlakozik.

Link to comment
Megosztás:

Sajnos már nem eredetiek a csövek, de indítózással kiderítettem már, hogy melyik a nyomó ág, csak azt nem sikerült kiderítenem, hogy hova csatlakozik.

Sajnos nem sikerült még képet linkelnem amióta megújult a fórum, ha szembeállsz az autóval ugye látsz feljönni az alvázról két kék színű benzincsövet ( gondolom innen lett csak kicserélve) a vezető oldali cső csatlakozik be a szélvédő felőli csonkra.

Link to comment
Megosztás:

Sajnos nem sikerült még képet linkelnem amióta megújult a fórum, ha szembeállsz az autóval ugye látsz feljönni az alvázról két kék színű benzincsövet ( gondolom innen lett csak kicserélve) a vezető oldali cső csatlakozik be a szélvédő felőli csonkra.

Igen, onnét van cserélve, így már össze tudom rakni. Köszi a segítséget!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Akkor ajánlom, hogy válts szerelőt.
Megkeresed a diagnosztikai csatlakozót, egy gémkapoccsal összezárod az A-B lábakat, ráadod a gyújtást, és számolod a villogásokat.

Sikerült kiolvasni  a hibakódot. A map szenzort dobta ki hibának. Elvileg ez lett már cserélve, ha minden igaz ez a szélvédő környékén van? Mert ott nem egészen egy éve ki lett cserélve egy alkatrész? Esetleg van máshol is map szenzor?

Link to comment
Megosztás:

Sikerült kiolvasni  a hibakódot. A map szenzort dobta ki hibának. Elvileg ez lett már cserélve, ha minden igaz ez a szélvédő környékén van? Mert ott nem egészen egy éve ki lett cserélve egy alkatrész? Esetleg van máshol is map szenzor?

Ott van a szélvédő előtt a tűzfalra felcsiptetve, egy zöld csati és egy cső megy rá ,téglatest alakú. . Meg kell nézni a cső nincs-e valahol kirepedve, a motor felé átjárható-e (belefújsz)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Szőnyeg-probléma. Rákerestem a topicban, de nem találtam, meg ezt az új fórum formátumot nem is tudom követni.

Nekem a szőnyeg a gázpedálnál is "útban van" (mert el lett vágva középen, amikor cseréltem, és hát a kuplungpedálnál nyilván szintén "buggyos". Kitalált már erre valaki valamilyen egyszerű-de-nagyszerű megoldást, hogy a szőnyeg kövesse az alatta lévő szivacs/lemez vonalát?

Kicsit más: ha havas/vizes cipővel beszállok, a szőnyeg átengedi, alatta a szivacs szét van porladva, leszivárog a lé a padlóig. Meg egy helyre lejt a szőnyeg, a pedálokhoz, ahol a sarkam van. Mi lenne jó, valami bitugélszerű dologgal alulról "impregnáljam" a szőnyeget, vagy tetőfóliát tegyek alá...? Úgy hogy ne csúszkáljon. Ha kiveszem a szőnyeg alatti szivacsot, néha csavarni lehet belőle a vizet. (Elvileg a bódé nem ázik be.)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Szőnyeg-probléma. Rákerestem a topicban, de nem találtam, meg ezt az új fórum formátumot nem is tudom követni.

Nekem a szőnyeg a gázpedálnál is "útban van" (mert el lett vágva középen, amikor cseréltem, és hát a kuplungpedálnál nyilván szintén "buggyos". Kitalált már erre valaki valamilyen egyszerű-de-nagyszerű megoldást, hogy a szőnyeg kövesse az alatta lévő szivacs/lemez vonalát?

Kicsit más: ha havas/vizes cipővel beszállok, a szőnyeg átengedi, alatta a szivacs szét van porladva, leszivárog a lé a padlóig. Meg egy helyre lejt a szőnyeg, a pedálokhoz, ahol a sarkam van. Mi lenne jó, valami bitugélszerű dologgal alulról "impregnáljam" a szőnyeget, vagy tetőfóliát tegyek alá...? Úgy hogy ne csúszkáljon. Ha kiveszem a szőnyeg alatti szivacsot, néha csavarni lehet belőle a vizet. (Elvileg a bódé nem ázik be.)

Ablaknál szerintem nem látod de a kéder alatt átrohadt... Azért vizes, mert a vizes cipőmről ami lefolyik az le is szárad hamar. Amikor csavarni lehet az komoly beázás. Valszeg ez lehet az oka, hogy a szőnyeged eláll, mert a viztől idővel elmegx a formája, hiába szárad ki. Nálam rá van feszülve a szivacsra, és a szivacsom sem prolad, pedig 93-as gépből lett kiszedve. A fóliával csak a rohadást segíted elő, mert nem fog tudni kiszáradni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Szőnyeg-probléma. Rákerestem a topicban, de nem találtam, meg ezt az új fórum formátumot nem is tudom követni.

Nekem a szőnyeg a gázpedálnál is "útban van" (mert el lett vágva középen, amikor cseréltem, és hát a kuplungpedálnál nyilván szintén "buggyos". Kitalált már erre valaki valamilyen egyszerű-de-nagyszerű megoldást, hogy a szőnyeg kövesse az alatta lévő szivacs/lemez vonalát?

Kicsit más: ha havas/vizes cipővel beszállok, a szőnyeg átengedi, alatta a szivacs szét van porladva, leszivárog a lé a padlóig. Meg egy helyre lejt a szőnyeg, a pedálokhoz, ahol a sarkam van. Mi lenne jó, valami bitugélszerű dologgal alulról "impregnáljam" a szőnyeget, vagy tetőfóliát tegyek alá...? Úgy hogy ne csúszkáljon. Ha kiveszem a szőnyeg alatti szivacsot, néha csavarni lehet belőle a vizet. (Elvileg a bódé nem ázik be.)

Középen a vágásnál én kifúrtam a szőnyeget és kábelkötegelővel összehúztam a két felét, így nem buggyan ki.

http://p.coldline.hu/2015/10/16/2004644-20151016-o0pUi0.jpg

De szerintem ha el van már deformálódva akkor nem lesz többet jó. Télen gumiszőnyeg van alattam amit minden beszállás előtt (vagy kiszálláskor) kirázok, ha sok a lé rajta felakasztom a kocsibeállóhoz éjszakára és kicsöpög, vagy ha megfagy ki lehet verni belőle.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Szőnyeg-probléma. Rákerestem a topicban, de nem találtam, meg ezt az új fórum formátumot nem is tudom követni.

Nekem a szőnyeg a gázpedálnál is "útban van" (mert el lett vágva középen, amikor cseréltem, és hát a kuplungpedálnál nyilván szintén "buggyos". Kitalált már erre valaki valamilyen egyszerű-de-nagyszerű megoldást, hogy a szőnyeg kövesse az alatta lévő szivacs/lemez vonalát?

Kicsit más: ha havas/vizes cipővel beszállok, a szőnyeg átengedi, alatta a szivacs szét van porladva, leszivárog a lé a padlóig. Meg egy helyre lejt a szőnyeg, a pedálokhoz, ahol a sarkam van. Mi lenne jó, valami bitugélszerű dologgal alulról "impregnáljam" a szőnyeget, vagy tetőfóliát tegyek alá...? Úgy hogy ne csúszkáljon. Ha kiveszem a szőnyeg alatti szivacsot, néha csavarni lehet belőle a vizet. (Elvileg a bódé nem ázik be.)

Pedig nagy esélye van a beázásnak. Astra f -nél mondhatnám, hogy típushiba az első szélvédő alatti beázás, de pl caravannál hátul is a hátsó lámpák üregében. Valamint szintén caravannál a tetősín rögzítőcsavaroknál, antenna talp tömítésénél ha már nagyon elérett a gumi.

Azért is inkább beázás lehet mert a szivacsnak felül van egy keményebb rétege ami nem tudom vízálló-e, de az biztos felülről nehezebben engedi át a vizet, alulról viszont a szivacs akadály nélkül simán felszívja és nem tud kipárologni. Mondjuk ha vizes lábbal sokszor ki-beszállsz és nincs lábszőnyeg (gumi) akkor előbb azt kellene "beüzemelni" hogy megállapítsd alulról vagy felülről ázik.

Link to comment
Megosztás:

Pedig nagy esélye van a beázásnak. Astra f -nél mondhatnám, hogy típushiba az első szélvédő alatti beázás, de pl caravannál hátul is a hátsó lámpák üregében. Valamint szintén caravannál a tetősín rögzítőcsavaroknál, antenna talp tömítésénél ha már nagyon elérett a gumi.

Azért is inkább beázás lehet mert a szivacsnak felül van egy keményebb rétege ami nem tudom vízálló-e, de az biztos felülről nehezebben engedi át a vizet, alulról viszont a szivacs akadály nélkül simán felszívja és nem tud kipárologni. Mondjuk ha vizes lábbal sokszor ki-beszállsz és nincs lábszőnyeg (gumi) akkor előbb azt kellene "beüzemelni" hogy megállapítsd alulról vagy felülről ázik.

Köszi.

A szivacs felső kemény rétege nálam már szilánkokra hullott. Korábban tényleg a tetősíncsavaroknál ázott be, folyt végig és le az A oszlopon, de azt szilikonnal tömítettem, elvileg száraz (ha a tetőkárpitban lévő szürke műanyagfedeleket felpattintom és benyúlok, most már nem érzem az ujjam hegyével ott a vizet).

Azt nem értem én, hogy a szélvédő alsó élénél tudom, hogy a kötény és az üveg közé megint bemegy a víz (4 éve ragasztottam, újra kéne), de az a pollenszűrőre folyik tudtommal. Hol megy ott úgy be a víz, hogy a kabinba folyik? A szűrön, ventilátorházon keresztül? (Sejtem, hogy ott is, mert az előtét-ellenállás is most halt meg, gondolom a víztől.)

Link to comment
Megosztás:

Köszi.

A szivacs felső kemény rétege nálam már szilánkokra hullott. Korábban tényleg a tetősíncsavaroknál ázott be, folyt végig és le az A oszlopon, de azt szilikonnal tömítettem, elvileg száraz (ha a tetőkárpitban lévő szürke műanyagfedeleket felpattintom és benyúlok, most már nem érzem az ujjam hegyével ott a vizet).

Azt nem értem én, hogy a szélvédő alsó élénél tudom, hogy a kötény és az üveg közé megint bemegy a víz (4 éve ragasztottam, újra kéne), de az a pollenszűrőre folyik tudtommal. Hol megy ott úgy be a víz, hogy a kabinba folyik? A szűrön, ventilátorházon keresztül? (Sejtem, hogy ott is, mert az előtét-ellenállás is most halt meg, gondolom a víztől.)

Igen a pollenszűrőn keresztül bejut a légelosztó dobozba, és a réseken meg le a szivacsra.

Link to comment
Megosztás:

Tegnap tankoltam az autóba és észrevettem, hogy tankolás után simábban egyenletesebben járt a motor mint előtte valamint mintha a kocsi ereje is kicsit több lenne. Máskor is észrevettem már, hogy ha kevés üzemanyag van a tankban (kevesebb mint 1/4-ed ill. világít már a tankolásjelző) akkor mintha kicsit gyengébb lenne az autó és a motor is kicsit darabosabban járna. Nem fulladozik és nem jelentős mértékű, igazából akkor tűnik fel a külömbség miután tankoltam bele pl. tegnap is már nagyon kevés volt a tankban és tankoltam bele 10-15 litert. Elindítottam és észrevehető volt a különbség a tankolás előttihez képest. Nem tudom, hogy ez normális-e másnál is így van-e vagy az üzemanyagpumpával van valami?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.