Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Opel16v, meg többiek!

Az elektromos AC pumpa milyen hibajelenségeket képes kiváltani.

Jó multkoriban a szerelőm megmérte a nyomását, és az az alsó határérték felett volt egy kevéssel. Mondta, hogy akár mikor megadhatja magát.

Mik lehetnek a tünetek :?:

Szereném, ha nem feleslegessen cserélnénk ki.

Link to comment
Megosztás:

Hőszenzort nem jelzi, de nagyon sokat fogyasztana, ha nem lenne jó.

Gabi, ha egyre gondolunk(az ECU felé menő érzékelőre) akkor a szélsőséges esetet jelzi. legalábbis nekem amikor el volt szakadva a vezetéke, akkor kiabált a sárga lámpicsek.

igaz, a motor is,mert hidegen nagyon nem akart beindúlni. :? ;)

Lemérni meg úgy olvastam asszem az "így csináldban", hogy vizbe kell lógatni, majd szép lassan felforralni és közben mérni az ellenállását.

a könyv szerint:

0C 4,8-6.6kohm

+20C 2.2-2.8kohm

+40C 1.0-1.4kohm

+80C 270-380ohm!!

Én eljátszottam, amikor megvettem az új érzékelőt, csak úgy kiváncsiságból, hogy tényleg rossz-e, vagy mégse.

Hát nem rossz. gyakorlatolag ugyanazokat az értékeket mértem az új, és a régi jeladón.

Viszont ami furi, hogy a levegő hömérséklet érzékelőjét nekem nem jelzi. lehúztam a csatlakozóját kiváncsiságból, és úgyanúgy beindúlt, és nem volt sárga pilács. :?

Pedig jó lett volna, mert így tapintásra elég gázos a vezeték töve.. nem tom, nem-e szakadt.

Megpróbálom majd kimérni. ahogy elnézem ugyanazon a "körön" van mint a víz hőfok érzékelő, és ott vmi 5 voltról hablatyol a könyv, az egyik lábon. a másikat meg testnek írja.. ami fura, mert a kapcsi rajz szerint az is közvetlen az ECU-ból jön. Igaz, mondjuk a ööö ha jól emlékszem a kopogásérzékelő árnyékolójára is csatlakozik, tehát logika szerint tényleg test lehet.

De az a legegyszerübb, hogy gyújtás alatt mérek az érzékelő két lába között egy feszt. abból baj nem lehet. és ha van ott vmi, akkor tuti nincs szakadás egyiken se..

jól okoskodám ugye? :roll:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Már csak azt nem tudom, hogy hol van a hőfokszenzor az X16XEL-en.

Tegnap mellesleg megszorult az AGR-em, szerencsére gariban javították.

Olvastam hogy megelöző karbantartás végett célszerü időnkent tisztítani, de ezen a mocin meglehetősen szar helyen van. Van esetleg valami kép a leszerelésről

Pali

Link to comment
Megosztás:

A légtömegmérő milyen elven müködik (c14nz)? És hol is van pontosan?

Okozhat ez hidegen rángatást? Miért?

Ha jól emlékszem vhol olyat olvastam, hogy egy filmréteget, vagy régebbi kocsikban egy fémszálat, egy állandó hömérsékleten igyekszik tartani a rendszer.

Ezt a szálat hüti a beérkező levegő és ha több levegő megy, jobban hüti.. ergó ezt érzékelve, jobban fűti a szálat, ahoz hogy megmaradjon a fix hömérséklete.

és a fütéshez "szükséges" áramot érzékeli mint jelet.

Link to comment
Megosztás:

Szívócsövön kell lennie a légszűrőház után.

Hacsak nem MAP szenzoros az autód.

Igen, okozhat. Nemtom miért. ;)

Aha, MAP szenzoros...na akkor ez lehet hibás...vagy esetleg egyéb MERT...lementem megnézni a MAP-ot és egyuttal kimértem a hőmérsékletjeladót. Ez OK. De már egyuttal megmértem a gyujtókábelek ellenállását is: 9.6, 8.6, megszakadva :!: , 2.4 (Kohm) Na ez igen... . De mégis hogyhogy működik...azon a feszültségen átugrik a szikra a megszakadáson? Gondolom emiatt is rángathat a motor hidegen... .

Link to comment
Megosztás:

Nem, ez az IAT szenzor.

A légtömegmérő mechanikus, csappantyús-potis megoldás.

Nah ebben "kötözködnék" kicsit ;)

Szóval amit írtam, megkerestem, az így csináldban olvastam.

ez egy dolog, abban írhatnak baromságokat.

DE! akkor az én paripámban vagy nem légtömegmérő van, hanem IAT(bármi legyen is az), vagy rosszúl tudod, mert az enyémben semmi csappantyú, poti sincs!

Ettől a régebbi tipusok lehet igy működnek. de az enyém sztem tuti nem!

Link to comment
Megosztás:

...egyuttal megmértem a gyujtókábelek ellenállását is: 9.6, 8.6, megszakadva :!: , 2.4 (Kohm) Na ez igen... . De mégis hogyhogy működik...azon a feszültségen átugrik a szikra a megszakadáson? Gondolom emiatt is rángathat a motor hidegen... .

Sztem könnyen lehet. hiszen a nagyfesz ívet húzhat. (lásd pl. gyártyánál) tehát mit neki egy mm szakadás. csak éppen legyengül, nem elégséges a gyertyánál a szikra.. ergó kaki gyulladás.. rángatás. (ezt remélem jól logikázom) :oops: ;)

Link to comment
Megosztás:

István!

Igen, lehet a kábel a gond, csere. ;)

Laci!

94-től szinte az összes mocihoz az IAT szenzor + MAP szenzor megoldást rakják, kiváltva a régebbi mechanikus légtömegmérőt. Van kivétel is, mint pl. az Omegám, ahol együtt rakták a légtömegmérőt az IAT szenzorral, viszont nincs MAP.

Link to comment
Megosztás:

Sztem könnyen lehet. hiszen a nagyfesz ívet húzhat. (lásd pl. gyártyánál) tehát mit neki egy mm szakadás. csak éppen legyengül, nem elégséges a gyertyánál a szikra.. ergó kaki gyulladás.. rángatás. (ezt remélem jól logikázom) :oops: ;)

Sztem jól logikázol, mert az enyémben most fedeztem fel, hogy szakadt a leghosszabb gyújtókábel. Kb. fél éve megy az agyalás (csak így magamban és a forumozós kollégák kálváriáját olvasgatva), mi a f.sztól rángathat és torpanhat az autó. Elôször csak 1500-200 között, most pedig szinte mindig. Tegnap elkezdtem kimérni a kábeleket, és az egyik pipa a kezemben maradt. Össze volt dugva nagyjából, de volt kb 5 mm elszenesedett, gyakorlatilag szigetelô rész a szakadt kábelvég és a pipa fémbetétje között. És ígyis működött a henger, csak jóval haloványabban. Kipiszkáltam a getvát a pipából, majdnem fémesre visszadugtam a kábelt és már érezhetô a javulás. Holnap lesz csak kábel, de a mostani taknyolás is emelt egy osztályt az autó viselkedésében...

Link to comment
Megosztás:

Nah akkor oknyomozó riportunk a vége felé közeledik, ugyanis ez az én motorterem.

IAT jah.. hogy az egyenlő a levegő hömérséklet érzékelő kifejezéssel. bár gondolhattam volna. internal air temperature vagy hogy a van angolul.. nem tok angolul, csak derengenek szavak ;)

szóval akkor mint az omidban, nekem is IAT+légmennyiség. de ebben nincs mozgó alkatrész. majd a régit ami behalt, lefényképezem belülről.

viszont úgy tudom, hogy a régi gsikben más a légtömegmérő, nem láttam még a belsejét, abban viszont tudtommal szintén benne az IAT.

Link to comment
Megosztás:

Tóbiás!

Az Opelnél van vagy kismillió féle légtömeg és légmennyiség mérő, de értelme nem sok van az izzószálas IAT után egy ugyancsak izzószálas légtömegmérőt betenni. Ugyanis az IAT pont a légtömeg meghatározására szolgál. A befecskendezés pedig a légmennyiség után változik, amit ugye tudni kell számolni... és ez vagy légmennyiségmérővel (a mechanikus megoldás), vagy MAP szenzorral megy csak az IAT szenzor mellett.

Link to comment
Megosztás:

Na most megint nem értem! IAT= levegő hőmérséklet érzékelő.

1: mér lenne izzószálas? össz visz két csati megy bele.. most rámértem. ellenállása 1.6kohm elkezdtem fújni, növekedett. megfogtam kézzel. elkezdett csökkenni. nem egy egyszerű höm. ellenállat?

2: a neve is mutatja a beérkező levegő hömérsékletét méri, nem a tömegét nem?

azért van ott a légtömegmérő.

megnéztem kapcsolási razjon is (c20xe) P29 szívócső hőmérsékletjeladó egy egyszerű ellenállás

P44 levegőmennyiség mérő a rajz alapján 4 lába van. az AC relén keresztűl kap egy 12 voltot, lemegy testre, 1 lába az Ecuhoz, egy meg sztem viszonyitási ponthoz..

na de holnap lefényképezem az én cuccosom, és meglátod, ebben semmi mozgó cucc.

sztem az én motoromnál úgy néz ki a dolog, hogy lev.szűrő, levegő hömérséklet érzékelő (ellenállás) légtömegmérő. (ez a forrófilmes akármi) aztán sfi doboz...pillangók.. annak szintén van potija, de ez már más történet

na de most rohanhatok melózni...

ui: nem kötözködök, csak mint Tobiás a memóknál én is érvelek.. és kiállok a gondolatom mellett .) persze lehet h hibás gondolat mellett ;)

Link to comment
Megosztás:

Kicsit még hozzáolvastam:

(Bosch ismertető füzetek-Motorelektronika,L-jetronik,LH-jetronik,Motormenedzsment-Motronic c füzetek)

L-jetronik : légmennyiségmérő(csappantyús /LMM/)+ léghőmérsékletmérő

LH-jetronik:légtömegmérő (fűttött platinaszál /HLM/)+léghőmérsékletmérő

Motronic:légmennyiségmérő vagy légtömegmérő (csappantyús/LMM/ vagy fűtött szálas/HLM/ vagy forrófilmes/FLM/)+léghőmérsékletmérő

Azaz a Motronic-nál mind a három variáció előfordullt,de mindegyiknél volt léghőmérsékletmérő is.

Laci4 jól nézte,mert a léghőmérsékletmérő egy hőre értéket változtató ellenállás ugyan úgy mint a vízhőfok-jeladó,csak más a karakteisztikája.

A fűtött szálas légtömegmérő azért rosszabb mint a lapkás,mert a fűtőszálra kosz rakódik és azt túlfűtéssel minden motorleállításkor letisztítja az elektronika,ezért az gyorsabban elhasználódik. A lapkásnál a konstrukciós megoldás miatt nincs szükség tisztításra.

a lapkás rajza mintha belenéznénk a csőbe:

Link to comment
Megosztás:

Akkor tovább fényesítem az elméket. ;)

Szal az IAT nem egyszerű NTC mérőeszköz, mint a vízhőmérő. Ebben egy izzószál van, ami az előmelegítést a rajta átküldött feszültséggel oldja meg (egyszerű fizika). Ez a fűtött izzószál bizonyos ellenállásértékkel rendelkezik, ami a bejövő levegő hőmérsékletének változására elég gyorsan reagálva változik. Ez a lényege, hogy ez az előfűtött szál gyorsabban reagál a változásokra, mint az NTC eszköz (persze fesz nélkül is változik az ellenállása, csak nem úgy ahogy kell).

A légtömeget ezzel határozzák meg, vagyis az egy térfogategységre eső levegő tömegét, hogy tiszta legyen a kép. Az ugyanis jól meghatározhatóan a levegő hőmérsékletével arányos.

A beszívott levegő mennyiségét pedig a légtömegadattal és a szívócső keresztmetszetén áthaladó levegőtérfogattal (légmennyiségmérő), vagy a szívócső nyomásmérőjének segítségével (MAP szenzor) számolja a komputer. Ez alapján, és a folytószelepnél levő poti alapján állítja a befecskendezést. További befecskendezésmódosító mérőeszközök: lambdaszonda, motorhőmérséklet-jeladó, és egyes esetekben barometrikus kiegyenlítő szenzor, ami a szabadtéri levegő aktuális nyomásához igazítja a motorvezérlést).

Bevallom, ilyen forrófilmes mérőfejet még nem láttam, de már kíváncsian várom hogy szétcincáljak egyet. :lol:

No remélem tudtam segíteni a megértésben. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.