Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Hello.

Pár hete már beszéltünk. Kéne 1 kis segítség. Ha neked is X14XE tipusod van akkor légyszi menet közben csinálj 1 kijelző tesztet, persze csak ha nem gond. Kiváncsi vagyok, hogy neked mit ir ki. Ha nem erőtlen a motor akkor csak 00KMH-t ir, de ha erőtlen akkor előszőr F12 majd F95 és utána jön a 00KMH. Nem tudom, hogy normális e a 00kmh mivel a másik autónk (1.6L8V caravan) kb. az aktuális sebességet irja. Valamelyik nap megmérem a jeledó ellenállását is csak még nem volt rá időm. Köszi.

Ha jól műkszik akkor max. 53km/h-ig menet közben mér a kijelző. :rolleyes: Ha sima egysoros kijelződ van tehát nem BC-akkor azon az F12 után csak a kijelző hibái olvashatók. Pölö külső-hőmérséklet jeladó zárlata, ha jól emlékszem F169.

Link to comment
Megosztás:

Lehet kapni azt a padlófilcet, vmi nemszőtt textília, úgy néz ki mintha nemezelve lenne, azt kéne megpróbálni vizesen formázni. Forró vízbe beáztatni, és hagyni a kocsiban kiszáradni a helyén.

Hol lehet ilyen textileket kapni? Diego vagy hasonló nagy szőnyegesek foglalkoznak ilyesmivel? Vagy kisebb kárpitosnál érdemes próbálkozni?

Sztem eredetileg forró gőzzel és formára préseléssel csinálhatják, de pontosan nem tudom. Majd meglátom mit sikerül szerezni, meg szétnézek bontóban is milyen állapotúak vannak, sokat nem akarok adni egy hasonló roncsért. Egyébként mindegy milyen évjárat? A mostani nagyon csúnya ki van kopva a bal első részen több helyen, jobb hátul meg vmi olajos folt van rajta, mintha alvázvédő szivárgott volna bele alulról.

Üléseket milyet lehet beletenni? Évjáratfüggő? Volt gyárilag fűtött? Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Hol lehet ilyen textileket kapni? Diego vagy hasonló nagy szőnyegesek foglalkoznak ilyesmivel? Vagy kisebb kárpitosnál érdemes próbálkozni?

Sztem eredetileg forró gőzzel és formára préseléssel csinálhatják, de pontosan nem tudom. Majd meglátom mit sikerül szerezni, meg szétnézek bontóban is milyen állapotúak vannak, sokat nem akarok adni egy hasonló roncsért. Egyébként mindegy milyen évjárat? A mostani nagyon csúnya ki van kopva a bal első részen több helyen, jobb hátul meg vmi olajos folt van rajta, mintha alvázvédő szivárgott volna bele alulról.

Üléseket milyet lehet beletenni? Évjáratfüggő? Volt gyárilag fűtött? Köszi!

Hát nem is tudom, legutóbb vmi reklámujságban olvastam, lehet hogy pont a Diego volt. Szerintem évjárat mindegy a kasztni úgy tudom egyforma volt az összes f astránál. Ki kellene fogni egy karambolos fiatalabbat, és abból átmenteni a padlófilcet. Az üléseket ha jól tudom át lehet rakni más Opelből is, aszem a vectra ülések is belemennek. Az ülésfűtést azt nem tudom. Most találtam ezt!

Link to comment
Megosztás:

Hol lehet ilyen textileket kapni? Diego vagy hasonló nagy szőnyegesek foglalkoznak ilyesmivel? Vagy kisebb kárpitosnál érdemes próbálkozni?

Sztem eredetileg forró gőzzel és formára préseléssel csinálhatják, de pontosan nem tudom. Majd meglátom mit sikerül szerezni, meg szétnézek bontóban is milyen állapotúak vannak, sokat nem akarok adni egy hasonló roncsért. Egyébként mindegy milyen évjárat? A mostani nagyon csúnya ki van kopva a bal első részen több helyen, jobb hátul meg vmi olajos folt van rajta, mintha alvázvédő szivárgott volna bele alulról.

Üléseket milyet lehet beletenni? Évjáratfüggő? Volt gyárilag fűtött? Köszi!

Volt fűtött ülés, itt találsz is bontottat. cucc

Link to comment
Megosztás:

Hello.

Pár hete már beszéltünk. Kéne 1 kis segítség. Ha neked is X14XE tipusod van akkor légyszi menet közben csinálj 1 kijelző tesztet, persze csak ha nem gond. Kiváncsi vagyok, hogy neked mit ir ki. Ha nem erőtlen a motor akkor csak 00KMH-t ir, de ha erőtlen akkor előszőr F12 majd F95 és utána jön a 00KMH. Nem tudom, hogy normális e a 00kmh mivel a másik autónk (1.6L8V caravan) kb. az aktuális sebességet irja. Valamelyik nap megmérem a jeledó ellenállását is csak még nem volt rá időm. Köszi.

A kijelzőn csak a saját hibakódjait tudod megnézni, a motorét nem! Ha 53kmph alatti sebességnél 00kmh-t ír ki, az azt jelenti, hogy nincs sebességjele, emiatt lehetnek problémái az autónak (lomhább, sárga motorkontroll lámpa világít időnként, motor leáll lassításnál). Ha a kilométeróra műxik rendesen, csak a kijelző nem ír sebességet, akkor a kilométeróra hátulján levő sebességjeladó lehet rossz, vagy kontakthibás valamelyik csatlakozás. Ha a motor hibakódjaira vagy kíváncsi, itt találsz segítséget.

Link to comment
Megosztás:

Aláirás? Az enyém Szabó Zoltán. Mi van vele? :) :) :)

Sorry zotya! Tápiószecső a saját aláírására utalt. Ott van a link amit keresel!

Én meg köszönöm az eddigi válaszokat, most hideg van és sötét, majd máskor tesztelem a vasat.

És majd kérdezek, ha jutottam valamire :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

...

AC1 Elég újszerűnek néz ki. 2007 2-dik havi ha lehet hinni az írásnak. Ott nem kellene lennie egy bilincsnek?

...

De még mennyire hogy kell. :rolleyes:

Megcsináltam. :D

Először leszedtem a motorban a benzincsövet majd kinyomattam az AC-vel amennyit lehetett. Olyan 5 litert tudtam, mert utána már eléggé krahácsolt, pedig még volt benne mint utólag kiderült. (valamivel kevesebb, mint a múltkor)

A megoldás. Látható, hogy a cső alja recés, itt ütöttem meg először a szemem, hogy ez márpedig akkor nem gyári megoldás. Aztán pedig összeállt a kép. Mivel a fedél elég kopott rozsdás, rájöttem hogy valószínű nem egyben adják a pumpával, így már van ok arra miért is hiányzott a bilincs.

Az itt látható nagyobb darabok ezek. Leginkább valami forraszanyagnak néz ki, lövésem sincs hogy kerülhetett bele. Persze nem mágnesezhető hogyrohadjonmeg. :) Fogóval csipegettem ki, meg egy ronggyal beletöröltem, így a többi koszból is jött ki valamennyi. Nem minden sajnos. :D

Itt és itt ugye nem fog áthúzni semmilyen szikra? :)

Elég sok benzint elpacsmagoltam, így a tankszint mutatója visszatöltés utána is már eléggé lenn volt. Mentem egy 15km-es próbát, de rángatásnak nyoma sem volt, és talán a magasbb fordulat is szebb. :)

Nem mellesleg elmúltak a hibakódjaim. (a 24-es is, úgyhogy nem a kékpiros csinálta) Mondjuk jött egy 56-os, de az csak azért mert lehúzott alapjáratival lett indítva véletlen egyszer.

Link to comment
Megosztás:

De még mennyire hogy kell. :rolleyes:

Megcsináltam. :D

Először leszedtem a motorban a benzincsövet majd kinyomattam az AC-vel amennyit lehetett. Olyan 5 litert tudtam, mert utána már eléggé krahácsolt, pedig még volt benne mint utólag kiderült. (valamivel kevesebb, mint a múltkor)

A megoldás. Látható, hogy a cső alja recés, itt ütöttem meg először a szemem, hogy ez márpedig akkor nem gyári megoldás. Aztán pedig összeállt a kép. Mivel a fedél elég kopott rozsdás, rájöttem hogy valószínű nem egyben adják a pumpával, így már van ok arra miért is hiányzott a bilincs.

Az itt látható nagyobb darabok ezek. Leginkább valami forraszanyagnak néz ki, lövésem sincs hogy kerülhetett bele. Persze nem mágnesezhető hogyrohadjonmeg. :) Fogóval csipegettem ki, meg egy ronggyal beletöröltem, így a többi koszból is jött ki valamennyi. Nem minden sajnos. :D

Itt és itt ugye nem fog áthúzni semmilyen szikra? :)

Elég sok benzint elpacsmagoltam, így a tankszint mutatója visszatöltés utána is már eléggé lenn volt. Mentem egy 15km-es próbát, de rángatásnak nyoma sem volt, és talán a magasbb fordulat is szebb. :)

Nem mellesleg elmúltak a hibakódjaim. (a 24-es is, úgyhogy nem a kékpiros csinálta) Mondjuk jött egy 56-os, de az csak azért mert lehúzott alapjáratival lett indítva véletlen egyszer.

Ügyes vagy, szikra biztos nem húz átt, nekem még csati sincs a pumpán, csak simán rá van forrasztva a fülre. Eddig még nem robbantam fel. :D Én halasztom a problémát tavaszig, unom már a fagyott földön fetrengést, majd tavasszal én is leveszem a tankot, most rátankoltam, a hiba megszünt.

Link to comment
Megosztás:

Ügyes vagy, szikra biztos nem húz átt, nekem még csati sincs a pumpán, csak simán rá van forrasztva a fülre. Eddig még nem robbantam fel. :) Én halasztom a problémát tavaszig, unom már a fagyott földön fetrengést, majd tavasszal én is leveszem a tankot, most rátankoltam, a hiba megszünt.

Garázs nélkül én sem álltam volna neki, bár a sokszor ki volt nyitva az ajtó, hogy ne álljon meg benn a benzinszag.

Egyébként csak egyszer kell jól megcsinálni. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Garázs nélkül én sem álltam volna neki, bár a sokszor ki volt nyitva az ajtó, hogy ne álljon meg benn a benzinszag.

Egyébként csak egyszer kell jól megcsinálni. :)

Bezony, ostoba voltam , amikor a multkor kivettem a tankból az AC-t nem néztem meg a bilincseket, meg a csövet, annyira arra figyeltem nincs-e elmozdulva helyéről. :rolleyes: Mindegy, most már így marad a jobb időkig. Ha nem engedem 15 liter alá a szintet nincs gond.

Link to comment
Megosztás:

akkor ezekszerint egy bilincs volt az oka, annak, hogy rángatott a géped?

vagy ezzel most más hibát oldottál meg? bocsi nem követtem az eseményeket, csak másik topicbol olvasottak alapján gondolom ezta következtetésemet.

Kettő. :rolleyes: De amúgy igen.

Mondjuk azok a fém vackok sem valószínű hogy segítettek a helyzeten, de csak attól nem hiszem megoldódott volna.

Link to comment
Megosztás:

Hát felülről lehet kiszedni de benyúlik egész az aljáig.

Hogy miért, azt csak tippelni tudnám.

Talán mert amikor benzin vette körül a szivárgó részt, nem tudod annyi visszafolyni, mint amikor már csak levegő. Hatás-ellenhatás. Meg gondolom vmilyen mértékben azért befolyásolja a benyanyomást a tankban lévő szint. Ha jól megnézed a pumpát, kb.4-5 centi magasan van a benyakerék a tank aljától. Ha ez fölött van a szint, akkor csak nyomni kell neki, ha ez alatt akkor először fel is kell szívnia, gondolom ez sem mindegy. Szerintem.

Link to comment
Megosztás:

oké persze vízszivattyúval is bizonyos szintig lehet csak eljuttatni a vizet, de én arra gondoltam, hogy a fenti bilincs, ami a "fedő alatt van rögtön bár ha ott már egy kicsit visszaenged, és kevés benyánál a lenti bilincs nél is enged együttesen már meglehet hogy elég neki a rángatáshoz

hát remélem tényleg ez volt a hiba :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Meg gondolom vmilyen mértékben azért befolyásolja a benyanyomást a tankban lévő szint. Ha jól megnézed a pumpát, kb.4-5 centi magasan van a benyakerék a tank aljától. Ha ez fölött van a szint, akkor csak nyomni kell neki, ha ez alatt akkor először fel is kell szívnia, gondolom ez sem mindegy. Szerintem.

Nagyon igaz!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.