Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Na mentem volna a lányom elé a szülinapi zsúrra, megint nem indult. Zseblámpánál lekaptam a lábtér burkolatot, kivettem a relét, rövidrezártam a kapcsokat (asszem 30 meg 85) búgás semmi. Vagy a pumpa, vagy kábel szakadás. Gondolom a bizti a relé után van, vagy előtte? Esetleg még azt megnézem. Holnap emelhetem meg, és mászhatok alá. B) Most nem merek vele felugrálni a dobogóra, amúgy is leszívhatta az akkut a sok kerregetés. Szerencsére felhivot az ürge, hogy hazahozza a lányom, nem kellett gyalogolni a falu másik végére. ;)

Ha tényleg a 30-ast és a 85-öst zártad rövidre, akkor az nem hiba ha nem indult be az AC. A 85-ös a test. :blush: Próbáld meg a 30-ast a 87-essel összezárni, a piros vezetéket a piros/kékkel. A bizti a relé után van. Amikor összezárogatsz, azért azt is mérd meg, hogy a relénél van-e áram. Piros vezeték(30), próbalámpával.

Link to comment
Megosztás:

Ha tényleg a 30-ast és a 85-öst zártad rövidre, akkor az nem hiba ha nem indult be az AC. A 85-ös a test. ;) Próbáld meg a 30-ast a 87-essel összezárni, a piros vezetéket a piros/kékkel. A bizti a relé után van. Amikor összezárogatsz, azért azt is mérd meg, hogy a relénél van-e áram. Piros vezeték(30), próbalámpával.

Jól van na csináltam már , csak a számokra rosszul emlékeztem. B) A relénél szerintem volt áram, mert kattogott. Volt már egyszer ilyen , akkor vhol a műszerfal alatt volt elszakadva az egyik szál, most megnézem a tesóját. Meg adok a pumpának egy direkt tápot, remélem nem az szart be.

Link to comment
Megosztás:

Jól van na csináltam már , csak a számokra rosszul emlékeztem. B) A relénél szerintem volt áram, mert kattogott. Volt már egyszer ilyen , akkor vhol a műszerfal alatt volt elszakadva az egyik szál, most megnézem a tesóját. Meg adok a pumpának egy direkt tápot, remélem nem az szart be.

Attól hogy a relé tekercse kattog, még nem bizti hogy a kapcsolt körbe jön áram ;)

Link to comment
Megosztás:

Attól hogy a relé tekercse kattog, még nem bizti hogy a kapcsolt körbe jön áram :blush:

Az igaz, de a elé ellemőrzésére kötöttem össze a 30-87-es csatit. Mivel akkor sem indult, ezért gondoltam hogy nem a relé a ludas. Vagy nem csak az. ;) Most majd megnézem, hogy eljut-e a reléig a pumpa tápja, ha igen, akkor vhol utánna szakad meg, vagy az AC-hót meg. B)

Link to comment
Megosztás:

Na szóval, kimentem, nekiestem. A 30-as csatin jött áram, összekötöttem a 87-el, átmentem a másik oldalra, széthuztam azt a lapos nagy csatit, még ott is volt áram a piros-kéken. Hátramásztam, megkerestem a kivezetést az ülések alatt, és ahogy mozgattam úgy indult, ill. állt meg a pumpa. Kitámasztottam egy dobozzal, hogy működjön, és feljártam vele a dobogóra. Elcsíptem az AC-csatitól 5 centire, meg az ülés alatt jó messze a liktól. Levittem a pincébe végigvágtam szikével, és lehervadta vigyor az arcomról, mert sehol nem volt megtörve/ elszakadva a drót. Viszont a csati érintkezője elég jól ki volt tágulva, de hát honnan tudtam volna a cibállásból, hogy a drót szakadt el, vagy a csati szar? B) Most már mindegy alapon megfeszegetteam a csati érinkezőit, kipótoltam a kivágot darabot, és összeraktam az egészet. Majd ha jobb idő lesz szerzek a bontóból egy komplett kábelt az AC-től a lábtér csatiig. Azt viszont furcsálom, hogy a 30-87-es lábak összezárásakor gyujtás nélkül is megy a pumpa. Nem akkor kéne neki járni ha ráadom a gyujtást? Vagy a 30-as direktbe jön? Remélem a rejtélyes nem-indulásnak ezzel vége. Az viszont rejtély, miért nem állt meg soha menet közben. Lehetséges, hogy a rángatást is ez okozta? Nem hiszem, mert akkor miért csak 1/4 tank alatt csinálja. Majd kiderül, lassan megint ott tartok.

Link to comment
Megosztás:

...Az viszont rejtély, miért nem állt meg soha menet közben. Lehetséges, hogy a rángatást is ez okozta? Nem hiszem, mert akkor miért csak 1/4 tank alatt csinálja. Majd kiderül, lassan megint ott tartok.

Egy ötletem lenne csak erre: amikor a tankban már csak 1/4 körül van a benya, akkor a szivattyúnak már nem csak nyomnia kell előre az anyagot, hanem fel is kell szívnia a tank aljából, és ilyenkor lehet, hogy több áramot vesz fel. Ezt a több áramot pedig a kh-s érintkező nem tudja biztosítani neki, felmelegszik, megnő az ellenállás. De ez csak tipp, majd kiderül, ha már ott tartasz B)

Link to comment
Megosztás:

Egy ötletem lenne csak erre: amikor a tankban már csak 1/4 körül van a benya, akkor a szivattyúnak már nem csak nyomnia kell előre az anyagot, hanem fel is kell szívnia a tank aljából, és ilyenkor lehet, hogy több áramot vesz fel. Ezt a több áramot pedig a kh-s érintkező nem tudja biztosítani neki, felmelegszik, megnő az ellenállás. De ez csak tipp, majd kiderül, ha már ott tartasz :blush:

Ez nekem is megfordult a fejemben. Most majd kiderül, de túl szép lenne. ;) Na meg a tudat, hogy egy csati miatt küszködök már hónapok óta. B)

Link to comment
Megosztás:

A problémám megoldódott.

A hűtővíz volt alacsony fagyáspontú (-12') és ebből adódott a problémám. Egyszerűen belefagyott, amikor feloldott akkor jó volt vagy amikor eleve nem votl hideg. A problémát 2szer produkáklta, akkor amikor nagy hideg volt -18' - -20' körül.

Hűtővíz "téliesítése" megtörtént -32'-ra, szóval no problem.

Remélem így is marad...

Mindenkinek köszönöm a válaszokat, segítséget. ;-)

Link to comment
Megosztás:

A problémám megoldódott.

A hűtővíz volt alacsony fagyáspontú (-12') és ebből adódott a problémám. Egyszerűen belefagyott, amikor feloldott akkor jó volt vagy amikor eleve nem votl hideg. A problémát 2szer produkáklta, akkor amikor nagy hideg volt -18' - -20' körül.

Hűtővíz "téliesítése" megtörtént -32'-ra, szóval no problem.

Remélem így is marad...

Mindenkinek köszönöm a válaszokat, segítséget. ;-)

B) Szerintem erre senki se gondolt. Nem csinált kárt sehol?

Link to comment
Megosztás:

Én is kizártnak tartottam, hogy ez lenne a probléma mivel én töltöttem fel fagyállóval. Mind1 már kiidegeskedtem magam miatta...

Remélem nem csinált kárt, igaz véleményem szerint nem is fagyhatott bele teljesen mert csak pár óra hosszát állt kint. Indítás után ki is olvadt, a motor üzem melegre felmelegedett.

Link to comment
Megosztás:

Én is kizártnak tartottam, hogy ez lenne a probléma mivel én töltöttem fel fagyállóval. Mind1 már kiidegeskedtem magam miatta...

Remélem nem csinált kárt, igaz véleményem szerint nem is fagyhatott bele teljesen mert csak pár óra hosszát állt kint. Indítás után ki is olvadt, a motor üzem melegre felmelegedett.

Asszem, hogy nem fagy meg teljesen, csak kásásodik, persze csak egy darabig. Én meg ma majdnem megfőztem a motort. B) Kuka lett a termosztát, és most nem volt kedvem szerelni mínusz fokokban, hát tettem be egy kartonlapot a hűtő elé. Nem is volt semmi gond, amig csak pár km.-ert mentem, kicsit hamarabb melegedett. Aztán ma mentem majdnem 40 kilómétert városba, tükörjég, araszolás 1-2-3-ba. Amiko vittem haza a az asszonyt, már olyan furcsa meleg volt, meg vmi szag is. Ránéztem a hőfokmérőre, 90-felett volt, csak nekem csal amikor jó volt a termosztát akkor is 90-alatt láttam a nyitást. Hazaértem felnyitottam a motorházteret, csak úgy sütött a hűtő. Még a kijövö cső is hót forró volt. Úgyhogy a papirt kivettem és kettévágtam, mert én hülye az egész hűtőt lefedtem vele. :blush: ;)

Link to comment
Megosztás:

Asszem, hogy nem fagy meg teljesen, csak kásásodik, persze csak egy darabig. Én meg ma majdnem megfőztem a motort. B) Kuka lett a termosztát, és most nem volt kedvem szerelni mínusz fokokban, hát tettem be egy kartonlapot a hűtő elé. Nem is volt semmi gond, amig csak pár km.-ert mentem, kicsit hamarabb melegedett. Aztán ma mentem majdnem 40 kilómétert városba, tükörjég, araszolás 1-2-3-ba. Amiko vittem haza a az asszonyt, már olyan furcsa meleg volt, meg vmi szag is. Ránéztem a hőfokmérőre, 90-felett volt, csak nekem csal amikor jó volt a termosztát akkor is 90-alatt láttam a nyitást. Hazaértem felnyitottam a motorházteret, csak úgy sütött a hűtő. Még a kijövö cső is hót forró volt. Úgyhogy a papirt kivettem és kettévágtam, mert én hülye az egész hűtőt lefedtem vele. :D ;)

Szerencsétlen venti mit kínlódhatott... :blush:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.