Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Próbáltam megkeresni de lehet hogy nem sikerült a kuplung bowden mellett van (mert ott van egy ovális csatlakozó amit egy kulcssal ki lehet tekerni) azaz?

vagy ha nem az akkor hol?

Jól mondják a többiek, a kuplungbowden végénél (pontosabban alatta) van a tolatólámpa kapcsolója. Lehúzod a csatlakozót, gem kapocsból hajlítasz egy U alakot és rövidrezárod a lehúzott csatlakozó 2 pólusát. Figyelj, ne érjen a kocsi fém részéhez! Utána gyújtást adsz és ha világyít a tolatólámpa, akkor cserés a kapcsoló. A kapcsolót fél éve 1800 Ft-ért vettem. 19-es (vagy 21, már nem emlékszem) villákulccsal pont meg tudod lazítani, dugókulcs nem megy rá, mert a műanyag ház szélesebb. Kitekeréskor figyelj, nehogy elpottyantsd az alatta lévő alátétet. Visszaszerelés fordított sorrendben.

Link to comment
Megosztás:

Jól mondják a többiek, a kuplungbowden végénél (pontosabban alatta) van a tolatólámpa kapcsolója. Lehúzod a csatlakozót, gem kapocsból hajlítasz egy U alakot és rövidrezárod a lehúzott csatlakozó 2 pólusát. Figyelj, ne érjen a kocsi fém részéhez! Utána gyújtást adsz és ha világyít a tolatólámpa, akkor cserés a kapcsoló. A kapcsolót fél éve 1800 Ft-ért vettem. 19-es (vagy 21, már nem emlékszem) villákulccsal pont meg tudod lazítani, dugókulcs nem megy rá, mert a műanyag ház szélesebb. Kitekeréskor figyelj, nehogy elpottyantsd az alatta lévő alátétet. Visszaszerelés fordított sorrendben.

Ok köszi a tippet, nem vált be így se világít a dög úgy hogy már kezdek félni hogy nagyobb baja van ?

Link to comment
Megosztás:

Ok köszi a tippet, nem vált be így se világít a dög úgy hogy már kezdek félni hogy nagyobb baja van ?

Ha biztik jók, akkor próbalámpázd ki úgy, hogy ráadott gyújtásnál a lehúzott csatlakozó egyik pólusa és a kaszni, majd a másik pólusa és a kaszni közé tedd a próbalámpát. Ha így valamelyik állásban világít, akkor a kapcsoló és a tolatólámpa között lesz a gubanc, ha nem világít, akkor a kapcsoló előtt.

Link to comment
Megosztás:

hali

kuplungot cseréltünk az astrán

lett némi hiba:

a keréknél a féltengely anyát takaró kupakot már nem tudtuk visszatenni mert annyira szétvertük levételnél

ezt hol lehetne beszerezni? ha nincs rajta az mennyire gond?

kellett cserélni km spirált mert a gyári szétment levételkor, de azóóta a km óra kattog-zörög

mit mit rontottunk el? hogy lehet orvosolni?

köszi szépen!

Link to comment
Megosztás:

Az utángyári spirálok szoktak zörögni-kattogni ahogy itt a népek mondták. Úgy rémlik hogy valakinek elhallgatott egy kiadós zsírozástól. :lol:

hja, ugyanez volt nekem is, mikor hozzám került a verda :lol:

oszt mondta a fater, hogy a 100-as skodrinál is volt ilyen, és kis zsírt és olajat kevert össze, és azt csepegtette bele jó bőven a spirálba fentről a km óra felől :D

kicsit babrás, mert lassan csurog le, de megérte, azóta csendben van :P

próba szemcsere ! :D :lol:

Meg kell nézni, hogy a műszeregység hátuljára rendesen, ütközésig rá van-e tolva a spirál.

ja bocs, én feltételeztem, hogy ezen már túlestek :lol: :D

Link to comment
Megosztás:

akkor holnap befújkálom lánc spay-el

az kifújva olaj utánna zsír állagú inkább

vékonyan lett olajozva beszereléskor, fene enné meg utálatos kivenni a műszerfalat

erről a kupakról nincs infó? mennyire gáz ha nincs rajta??

Csak be kell gyakorolni :lol: Ledezésnél a 4. kiszedés után már egész gyorsan ment :lol: :lol:

Kupakról részemről passz. Majd az öregek ha felkelnek holnap akkor mondanak okosat :D :P (híí ezé' mit kapok... :lol: )

Link to comment
Megosztás:

akkor holnap befújkálom lánc spay-el

az kifújva olaj utánna zsír állagú inkább

vékonyan lett olajozva beszereléskor, fene enné meg utálatos kivenni a műszerfalat

erről a kupakról nincs infó? mennyire gáz ha nincs rajta??

Én nem is tudom, milyen kupakra gondolsz, én még nem láttam azon az anyán kupakot, már ha jóra gondolok :lol:

Link to comment
Megosztás:

a kerék közepén, ahol a féltengelyen lévő anya van azt gyárilag takarta egy kupak most meg az anya látszik

haver úgy verte le hogy nem tudtam kiegyengetni

Akkor egyre gondolunk, nem láttam még, úgyhogy sztem nem gáz.

De utánanéztem, az utángyártott 800Ft körül kapható pl. a Csergőben (lap alja), vagy Opel szalonban.

Link to comment
Megosztás:

Akkor egyre gondolunk, nem láttam még, úgyhogy sztem nem gáz.

De utánanéztem, az utángyártott 800Ft körül kapható pl. a Csergőben (lap alja), vagy Opel szalonban.

opel szalonban nem kérdeztem, oda úgy megyek mint a fogorvoshoz

felénk 2 autósbolt van ott egyikben sem volt (még sosem) ilyen kupak

bezzeg zsigulira volt..........

Ugy-t ne vegyél. Én is becoptam vele. Nem tudtam beilleszteni a helyére, mert nagy volt. A gyári talán 1200-ba kerülhet.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

-ha volt már ilyen kérdés akkor küldjétek a linket légyszíves-

Hétévégén szervízeltem bnőmék Astra F-jét (x14nz), (olaj, szűrő, olajteknő tömítés, gyertya).

Próba úton arra lettem figyelmes, hogy a kocsi alacsony sebességen is erősen -még mindig- húz balra, és balra sokkal könnyebb a kormányt tekerni mint jobb irányba! :lol: (kb egy hónapja volt futóműmérésen és minden okés volt mert akkor panaszkodtak, hogy húz).

Szóval megnéztem: keréknyomás, felni, fék okés, mi lehet a bánata?? kormánymű, szilent, összekötő..??

Ha valakinek volt hasonló panasza és magoldás is született rá ossza meg velem a tapasztalatát!

Előre is köszi!

Lecso

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

-ha volt már ilyen kérdés akkor küldjétek a linket légyszíves-

Hétévégén szervízeltem bnőmék Astra F-jét (x14nz), (olaj, szűrő, olajteknő tömítés, gyertya).

Próba úton arra lettem figyelmes, hogy a kocsi alacsony sebességen is erősen -még mindig- húz balra, és balra sokkal könnyebb a kormányt tekerni mint jobb irányba! :lol: (kb egy hónapja volt futóműmérésen és minden okés volt mert akkor panaszkodtak, hogy húz).

Szóval megnéztem: keréknyomás, felni, fék okés, mi lehet a bánata?? kormánymű, szilent, összekötő..??

Ha valakinek volt hasonló panasza és magoldás is született rá ossza meg velem a tapasztalatát!

Előre is köszi!

Lecso

Szerintem történhetett azóta a futóművel valami, mert a jól beállított nem húzhat semerre. Vagy a futóműves nem volt a szakmája mestere....

Link to comment
Megosztás:

Szerintem történhetett azóta a futóművel valami, mert a jól beállított nem húzhat semerre. Vagy a futóműves nem volt a szakmája mestere....

sajna tuti nem történt vele semmi: legutoljára is ezt a problémát vettem észre, és két külön szaki is mérte a dolgokat.

én valami szerkezeti problémára tippelek (csak nem tudom mi okozhatja ezt) mert a padon jók az értékek: kerékdőlés, összetartás, stb..

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

-ha volt már ilyen kérdés akkor küldjétek a linket légyszíves-

Hétévégén szervízeltem bnőmék Astra F-jét (x14nz), (olaj, szűrő, olajteknő tömítés, gyertya).

Próba úton arra lettem figyelmes, hogy a kocsi alacsony sebességen is erősen -még mindig- húz balra, és balra sokkal könnyebb a kormányt tekerni mint jobb irányba! :lol: (kb egy hónapja volt futóműmérésen és minden okés volt mert akkor panaszkodtak, hogy húz).

Szóval megnéztem: keréknyomás, felni, fék okés, mi lehet a bánata?? kormánymű, szilent, összekötő..??

Ha valakinek volt hasonló panasza és magoldás is született rá ossza meg velem a tapasztalatát!

Előre is köszi!

Lecso

Ugyanez volt nállam is futóműállítás, és gumicsere után!!!! :lol:

ISZONYATOSAN rá kellett tartani, és nagyon húzott balra!!! :lol:

Nállam a megoldás mindösszesen annyi volt, hogy meg kellett cserélnem a két első kereket.... :lol:

ÉS LÁSS CSODÁT: azóta nyíl egyenesen megy a verda!!! :D :D

a hozzáértők azt mondták, hogy a gumikopás miatt van ez a jelenség! :P

Szerintem egy próbát megér neked is... :D

Link to comment
Megosztás:

sajna tuti nem történt vele semmi: legutoljára is ezt a problémát vettem észre, és két külön szaki is mérte a dolgokat.

én valami szerkezeti problémára tippelek (csak nem tudom mi okozhatja ezt) mert a padon jók az értékek: kerékdőlés, összetartás, stb..

Nekem is minden érték jó volt..... pedig húzott mint állat :lol:

aztán megcseréltük a kerekeket, és elvágták a problémát :lol: :lol:

próbáld csak meg, hátha nállad is csak ennyi a gixer , sokba nem kerül :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.